- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (69 opinii)
- 2 Unimot rozbuduje bazę paliwową w Porcie Gdańsk (3 opinie)
- 3 Zużywamy coraz więcej energii (131 opinii)
- 4 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
- 6 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
Poszerzą wejście do Portu Gdynia
Zarząd Morskiego Portu Gdynia porozumiał się z Ministerstwem Obrony Narodowej w sprawie poszerzenia wejścia do portu. Teraz już nic nie stoi na przeszkodzie, aby do Gdyni wpływały jednostki do 400 metrów.
Podpisane porozumienie dotyczy modernizacji tzw. ostrogi północnej , stanowiącej element wejścia do wewnętrznej części Portu Gdynia. Poszerzenie wejścia obok powiększonej obrotnicy jest kluczowym czynnikiem umożliwiającym wykorzystanie pełnych możliwości portu w zakresie obsługi większych jednostek.
Obrotnica to miejsce w porcie, które pozwala, aby statek mógł się obrócić. Po powiększeniu obrotnicy nr 2 teoretycznie do Gdyni mogły zawijać statki do 370-400 metrów. Niestety, obawiano się, że w razie nieprzychylnych warunków pogodowych wprowadzenie tak dużych jednostek może być utrudnione z racji zbyt wąskiego wejścia. Można było je poszerzyć, ale kosztem obiektów należących do resortu obrony. Po wielomiesięcznych negocjacjach podpisano porozumienie w tej sprawie.
Czytaj też: Długi i załadowany po brzegi. Rekordowy statek w Porcie Gdynia
Już rozpoczęły się prace projektowe polegające na skróceniu ostrogi północnej, a koordynacja procesu odbywa się w ścisłej współpracy z Ministerstwem Obrony Narodowej.
- Jako kraj należący do NATO jesteśmy zobowiązani do przestrzegania międzynarodowych standardów bezpieczeństwa morskiego. Nie bez znaczenia jest również fakt, że jesteśmy jedną z baz Marynarki Wojennej, co sprawia, że kwestie dotyczące obronności są dla nas priorytetowe - mówi Grzegorz Dyrmo, wiceprezes ZMPG.
W ramach inwestycji zainstalowane zostaną nowoczesne, energooszczędne światła sektorowe. Spółka podejmuje także inne starania w celu zapewnienia bezpieczeństwa. Port Gdynia dysponuje najnowocześniejszym mechanizmem naprowadzania statków na świecie. System RTK-GBS wspomagać będzie pilotów i kapitanów statków w realizacji najtrudniejszych operacji manewrowych na największych jednostkach, które aktualnie zawijają do portu. Po dwóch latach od wdrożenia technologii Port Gdynia będzie mógł ubiegać się o certyfikat IMO.
To nie koniec inwestycji. Ostatnio ZMPG podpisał umowę o dofinansowanie projektu z CUPT, którego głównym celem jest pogłębienie akwenu portowego, a tym samym rozwinięcie infrastruktury portowej w kontekście możliwości zawijania do portu kontenerowców o parametrach Baltimax.
Filmy na ten temat
Miejsca
Opinie (49)
-
2019-01-09 19:21
Tylko stsy ciut za małe do oceanikow (1)
- 13 3
-
2019-01-09 19:50
Po co im teraz?
Skończą się prace w porcie, to wtedy mogą dokupić. Obecnie to by były chyba dla ozdoby.
- 4 0
-
2019-01-09 19:30
Cieszy mnie to.
- 13 2
-
2019-01-09 16:49
Tak trzymać! (1)
Potencjał rozwojowy jest, Polska nareszcie czerpie korzyści z nadmorskiego położenia. :)
- 30 13
-
2019-01-09 17:31
Więcej wody, głębsze akweny, to więcej jodu!
To tyle jeśli idzie o korzyści z nadmorskiego położenia Gdyni.
- 6 4
-
2019-01-09 17:04
wszystko o 10 lat za późno. (1)
port Gdynia zamiast tych spóźnionych inwestycji mógłby kupić dct od australijczykow; chcą przecież sprzedać.
- 28 14
-
2019-01-09 17:16
Nie stać was, wielbiciele Kim Dzon Sczura
- 8 8
-
2019-01-09 16:51
To dobrze
Bo my z Haliną się nie mieściły we dwie
- 23 3
-
2019-01-09 16:24
Większe wejście to więcej śmieci z Chin! (1)
Trzy najczęściej używane niegatywne słowa na świeci to Made in China. Chinczycy już stosują logo Made in P.R.C.
- 12 31
-
2019-01-09 16:39
Mozesz uzywac szwajcarskich długopisów, nożyczek czy tasakow do mięs. Kto ci broni?
- 14 2
-
2019-01-09 16:36
ten port wojenny to jeden wielki żart
poszerzyć i nie pytać chyba ze boicie się tych paru holowników :)
- 43 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.