• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sztuczna inteligencja z Gdyni zachęci do uśmiechu urzędników

ws
10 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Pracownicy za uśmiech w kontakcie z klientem zyskują punkty, które wymieniają na vouchery do sklepów online. Za uśmiechy klienta zbierane są także drobne kwoty na cele charytatywne, które pracownik sobie ustalił. Pracownicy za uśmiech w kontakcie z klientem zyskują punkty, które wymieniają na vouchery do sklepów online. Za uśmiechy klienta zbierane są także drobne kwoty na cele charytatywne, które pracownik sobie ustalił.

Sensory analizują mimikę i liczą pojawiające się na twarzy uśmiechy - sztuczna inteligencja z Gdyni ma w ten sposób zachęcać do dzielenia się uśmiechem. Technologia została zaprojektowana przez startup Quantum CX z Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego Gdynia. Urządzenia pojawiły się już w Urzędzie Miasta Sopotu oraz w wybranych placówkach jednego z banków w całym kraju.



Zdarza ci się uśmiechnąć do obcej osoby?

Nowoczesny system dzięki wykorzystaniu specjalnego algorytmu motywuje do uśmiechów urzędnika lub pracownika obsługi klienta podczas rozmowy z petentem.

- Chodzi o to, żeby głównie dawać wartość pracownikom. Jest on dla nich, ma im pomagać - przekonuje Bartosz Rychlicki, CEO Quantum CX i zapewnia, że korzyści jest wiele.
Pracownicy za uśmiech w kontakcie z klientem zyskują punkty, które wymieniają na vouchery do sklepów online. Za uśmiechy klienta zbierane są także drobne kwoty na cele charytatywne, które pracownik sobie ustalił.

- Czyli dana placówka zbiera np. na schronisko dla bezdomnych zwierząt, które jest obok. Dzięki temu pracownicy realizują potrzebę altruistyczną pomagania innym - wyjaśnia.
Kolejny benefit to poprawa atmosfery w miejscu pracy.

- Jeżeli więcej się uśmiechamy, jeżeli więcej się do nas uśmiechają, to jesteśmy dla siebie życzliwsi, pomagamy, wspieramy siebie bardziej. To w efekcie powoduje przyjaźniejsze miejsce pracy. Po czwarte i może nawet najważniejsze, długoterminowo pracownik lub nasz użytkownik zyskuje niesamowicie przydatny w życiu nawyk uśmiechania się. To jest potężne narzędzie, które pozwala poprawić sobie nastrój, lepiej funkcjonować między ludźmi; jesteśmy postrzegani jako bardziej kompetentni, bardziej przyjaźni, nawet atrakcyjniejsi w oczach innej osoby - ocenia Rychlicki.

Sensor poprawi relacje urzędników z mieszkańcami?



Jako pierwszy w Trójmieście nowe urządzenie będzie testował Urząd Miasta w Sopocie, który zainstalowanie sensorów tłumaczy chęcią budowania dobrych relacji między urzędnikami oraz mieszkańcami. Projekt potrwa minimum trzy miesiące.

Jak podkreślają twórcy rozwiązania, system nie operuje na danych osobowych, a jedynie na danych wywnioskowanych i zanonimizowanych. Sensor z wykorzystaniem specjalnego algorytmu bada zestaw cech, które mogą na ten uśmiech wskazywać. Urządzenia Quantum CX nie rejestrują ani dźwięku, ani obrazu, nie są przetwarzane także dane osobowe.

Technologia sprawdzona w USA



Pierwsze sensory Quantum CX zostały zainstalowane w 2016 w Stanach Zjednoczonych w sieci restauracji Costa Vida.

- To tam zauważyliśmy, że taka idea ma potencjał podnieść jakość obsługi. Zależy nam na tym, aby z produktu byli zadowoleni wszyscy, goście, pracownicy i nasi klienci. Docelowo, widzimy się w każdym miejscu, które skorzystałoby z milszej i sympatyczniejszej atmosfery - podsumowuje Bartosz Rychlicki.
ws

Opinie (44) 2 zablokowane

  • Polecam urzędy w Stężycy, Kartuzach (1)

    Urzędnicy bardzo pomocni
    Pomogą,
    Mili, sympatyczni
    Aż chce się załatwiać sprawy w takich urzędach
    To tylko dwa przykłady , tak na szybko. :)

    • 5 0

    • Przyjezdnym może pomogą, ale mieszkaniec musi się długie miesiące nachodzić, żeby załatwili jego sprawę.

      • 1 0

  • Uprościć prawo i procedury. Nagradzać urzędników za szybką i sprawną obsługę. A nie wymuszać głupie uśmiechy.

    • 4 1

  • dawać wartość pracownikom (2)

    ??? Czy Pan Bartosz jest zdrowy?
    Rozumiem rynsztokową nowomowę PR, ale mógł wymyśleć coś mądrzejszego, albo zamilknąć.

    • 10 1

    • arogancie jeden! (1)

      Nie doceniasz szlachetnego daru p. Bartka dla świata!

      • 0 0

      • :D

        • 0 0

  • Nowy wspaniały świat... sami tworzymy dystopię. (4)

    Rozumiem analizę jakości świadczonych usług przez urzędnika czy innego pracownika, ale wymuszanie uśmiechu to jakiś nieśmieszny żart. Krok w stronę warunkowania psychologicznego społeczeństwa, nigdy bym się nie zgodził na pracę w takich warunkach.

    • 87 4

    • Mimika

      W modzie będą plastry pociągające skórę.

      • 6 0

    • Dokładnie

      Zwariowali do końca. A gdzie dobra atmosfera? Zaufanie? Maszyny mają mierzyć czy ja się dobrze uśmiecham? Wariactwo

      • 11 1

    • To coś ma kamerę, nagrywa obraz i go przetwarza. Jeśli ten obraz to czyjś wizerunek to mamy do czynienia z przetwarzaniem danych osobowych.

      Ktoś może wie w których oddziałach pko to uruchomili? Ja bym poszedł rozmienić pieniądze, a potem się ich o kilka rzeczy zapytał.

      • 9 0

    • Kwestia kulturowa

      W USA zawsze się uśmiechają i wiadomo, że te nic nie znaczy. W GB zawsze pytają jak się masz i też wiadomo, że mają to gdzieś jak się masz i jest to tylko zwrot grzecznościowy. Drugą sprawą jest to, że gdy widzisz uśmiech to sam się uśmiechasz, a z czasem ten sztuczny wymuszony uśmiech stanie się naturalny. A już na pewno powinno to mieć miejsce w obsłudze klienta.

      • 6 4

  • Naljepszy urzędnik, to były urzędnik - czyli zwolniony, bo szkoda na nich kasy

    I wtedy niech się uśmiecha ten wolny człowiek.

    • 5 1

  • :)

    A ta pani ze zdjęcia gdzie urzęduje?

    • 1 0

  • 3 miesiace beda sie usniechali w sopocie

    potem rzeczywistosc haha

    • 8 0

  • No tak, tym kraju trzeba namawiać i płacić ludziom za uśmiech. W końcu to wciąż Polska mimo, że na Wiejskiej Korea Północna.

    • 4 1

  • Tak się świat zaczyna kończyć. Niby wolni, a tak bardzo uwięzieni....

    • 6 1

  • To jest skandal. I nie można tego nazwać w żaden inny sposób.

    > Chodzi o to, żeby głównie dawać wartość pracownikom.

    Tak, na pewno. Takie rzeczy może napisać tylko PR. W praktyce będzie kary za zbyt małą ilość uśmiechów.

    • 15 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Artur Jadeszko

Od 2006 roku prezes zarządu ATC Cargo SA, spółki notowanej na NewConnect, alternatywnym systemie obrotu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Studiował na Wydziale Prawa Uniwersytetu Gdańskiego oraz Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Od początku kariery zawodowej związany z branżą TSL. Jako przewodniczący Komisji Celnej w Polskiej Izbie Spedycji i Logistyki był uczestnikiem wielu projektów realizowanych przy współudziale Izby Celnej w Gdyni oraz Ministerstwa Finansów. Jest...

Najczęściej czytane