- 1 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (47 opinii)
- 2 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (70 opinii)
- 3 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (61 opinii)
- 4 Poczta Polska. Akcja protestacyjna (209 opinii)
- 5 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (283 opinie)
- 6 Bon energetyczny powinien być wyższy (122 opinie)
To już koniec DCT Gdańsk, teraz będzie Baltic Hub
Władze terminalu kontenerowego zdecydowały, że DCT Gdańsk po 15 latach działalności zmieni nazwę. Teraz będzie to Baltic Hub. Według operatora nowa nazwa "ma wyraźniej odzwierciedlać ambicje funkcjonowania na rynku jako regionalny bałtycki hub kontenerowy, gdzie zbiegają się połączenia morskie i śródlądowe".
Obecnie już nie DCT Gdańsk, tylko Baltic Hub dysponuje nabrzeżami o łącznej długości 1,3 tys. m, 14 suwnicami typu STS (ship-to-shore) oraz roczną przepustowością 2,7 mln TEU. Terminal stał się też bramą transportową dla Europy Środkowo-Wschodniej z usługami obejmującymi rynki śródlądowe, takimi jak: Czechy, Słowacja, Węgry i Niemcy.
- To efekt doskonałego położenia naszego hubu, z dobrym dostępem do morza i brakiem ograniczeń pływowych, ale także doskonałych możliwości operacyjnych oraz wsparcia i inwestycji w infrastrukturę - powiedział Charles Baker, dyrektor generalny Baltic Hub.
100 mln euro na rozbudowę terminalu kontenerowego DCT
W najbliższej przyszłości zdolność przeładunkowa z obecnych 750 tys. podniesie się do ponad miliona TEU, ponieważ wkrótce rozpocznie się budowa trzeciego nabrzeża głębokowodnego znanego jako T3. Otwarcie działalności komercyjnej planowane jest na koniec pierwszej połowy 2024 r., a pełne zakończenie projektu na drugi kwartał 2025 roku.
- Dzięki tej inwestycji stanie się jednym z największym kompleksów terminali kontenerowych w Europie, zdolnym do obsługi kontenerowców nowej generacji, przypływających na Bałtyk. Uruchomienie dodatkowego nabrzeża oznacza dalsze wspieranie gospodarki Polski, krajów Europy Środkowo-Wschodniej i bałtyckich, ich międzynarodowych rynków handlowych oraz znaczące wzbogacenie oferty usługowej, dostępnej dla klientów Baltic Hub i impuls do pozyskania nowych usług i sojuszy żeglugowych. W ramach budowy T3, która zostanie zakończona do 2025 roku, powstanie głębokowodne nabrzeże o długości 717 m, głębokości 17,5 m oraz plac o powierzchni operacyjnej 36,5 ha. Projekt T3 obejmuje dodatkowo zakup 7 suwnic nabrzeżowych, zdolnych do obsługi największych statków na świecie, oraz 20 półautomatycznych suwnic RMG pracujących na placu kontenerowym - poinformowano w komunikacie.
Co z budową terminalu instalacyjnego w Gdańsku? Znów przesunięto termin
Zmiana nazwy zbiegła się z 15-leciem powstania terminalu. W tym czasie obsłużył ponad 15 mln TEU, 700 statków, w tym 100 zawinięć największych kontenerowców świata, 6 tys. pociągów i 600 tys. ciężarówek rocznie. W 2019 roku jako pierwszy terminal na Bałtyku obsłużył ponad 2 mln TEU w jednym roku, a w lipcu 2021 roku pobił swój rekord TEU obsłużonych w jednym zawinięciu statku - 20 207 TEU. W listopadzie tego samego roku BH pobił również swój rekord, obsługując 70 statków w ciągu miesiąca.
Miejsca
Opinie (121) 7 zablokowanych
-
2022-10-28 10:45
Wszystko takie piękne i rozwojowe, (3)
a mieszkańcy Stogów traktowani jako przeszkoda w rozwoju, bo nie mogą sobie reszty plaży zająć. Ciągły dźwięk sygnałów od suwnic i pojazdów przenoszących kontenery w nocy, pociągi które trąbią przez całą noc ...
- 8 26
-
2022-10-28 14:08
"Zająć plażę"?
Wejdź na trójmiasto i zerknij gdzie są granice administracyjne terenu portowego (od początku jego istnienia) i zweryfikuj swoją wiedzę.
- 1 1
-
2022-10-28 11:28
Pociągi
trąbią bo złodzieje ze Stogów próbują je okradać. To są tereny przemysłowe i miejsca pracy.
- 10 2
-
2022-10-28 10:57
Zupełnie jakby to był port, a Stogi powstały dla pracowników tego portu...
- 15 1
-
2022-10-28 14:07
Wkrótce dominacja DCT czy Baltic Hub zacznie się kurczyć.
A wszystko za sprawą budowanej obecne, przez nie wiadomo komu służące władze pis drogi szumnie nazwanej Via Carpatia łączącej porty Litwy i innych krajów bałtyckich z południem Europy. Czasy się zmienią i w tą drogę włączy się też Kaliningrad a przy cwanej polityce opłat portowych z Kłajpedy czy Rygi kontenerowce zaczną omijać porty Trójmiasta. O to chodzi obecnym panom z rządu? Nie widzą czy udają, że nie widzą zagrożenia? Nam zostanie dewastujący smród po przejeżdżających ciężarówkach. Takie decyzje noszą wyraźne znamiona działalności antypolskiej bo Polska nie ma w tym żadnego interesu a wręcz przeciwnie. Niedowiarkom radzę popatrzeć na mapę.
- 7 12
-
2022-10-28 10:02
Myślę że zmiana nazwy jest całkowicie obojetna komukolwiek (1)
no może oprócz polityków
- 18 4
-
2022-10-28 13:33
jak widzisz
pod każdą taką opinią (w mojej ocenie 100% słuszną) jest masa łapek w dół - im najwidoczniej i to bardzo nie jest obojętne
- 1 0
-
2022-10-28 13:13
I tak to będzie dalej DCT
- 4 1
-
2022-10-28 12:56
Dla mnie to i tak będzie dct
- 5 1
-
2022-10-28 08:47
A co to (1)
Dct Gdańsk czy Baltic... A może różowy miś... To tylko nazwa ważne żeby pracownicy Dobrze płatne miejsca pracy mieli...
- 47 19
-
2022-10-28 12:25
byc moze jakas Sandra,corka dyrektorska ...ma patent na nowe logo z nazwą Baltic Hub
odda go oczywiscie za sowite wynagrodzenie
- 3 2
-
2022-10-28 12:04
to ta dobra zmiana,dla bardziej rozgarnietych.
- 0 5
-
2022-10-28 08:54
Coś słaby udział Państwa w BH (3)
- 5 11
-
2022-10-28 10:28
i bardzo dobrze
- 2 2
-
2022-10-28 09:17
To dobrze
Bo byśmy mieli kolejną Gryfię, Stocznię Gdańsk, czy inne "repolonizowane" przedsiębiorstwo...
- 9 2
-
2022-10-28 09:16
jeszcze kilka lat temu
Było to okrągłe... zero.
- 6 1
-
2022-10-28 10:11
Węgiel Baltic Hub
proponuję
- 4 3
-
2022-10-28 09:30
Hub się kojarzy z grzybem. A Baltic z Rosją. Nie lepiej było nazwać np. Water Sea Club ? (1)
- 8 17
-
2022-10-28 10:06
Pisport
Narodowo
- 3 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.