• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

UOKiK nałożył 22 mln zł kary na Vectrę

Robert Kiewlicz
23 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (68)
Ponad 22 mln zł kary dla Vectry za bezprawne podwyżki opłat abonamentowych. Ponad 22 mln zł kary dla Vectry za bezprawne podwyżki opłat abonamentowych.

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów - Tomasz Chróstny - nałożył na spółkę Vectra ponad 22 mln zł kary. UOKiK twierdzi, że spółka jednostronnie, bez podstawy prawnej, zmieniła zapisy umowy na czas nieoznaczony, a następnie bezprawnie podwyższała opłaty za internet i telewizję. Konsumenci mają otrzymać zwrot części opłaconego abonamentu.



Vectra znów na celowniku UOKiK Vectra znów na celowniku UOKiK

Prezes UOKiK w listopadzie 2021 r. postawił spółce zarzuty. Teraz wydał decyzję, w której uznał, że zarówno klauzula modyfikacyjna, a także późniejsze podwyżki opłat abonamentowych nie zostały skutecznie wprowadzone do obowiązujących umów, gdyż odbyło się to bez podstawy prawnej, co wprowadzało konsumentów w błąd. Zarówno te działania, jak i następnie pobieranie opłat abonamentowych w zwiększonej wysokości stanowią praktykę, która narusza zbiorowe interesy konsumentów.

Telewizje kablowe w Trójmieście


Milionowa kara dla Vectry



Na Vectrę została nałożona kara ponad 22 mln zł (22 231 676 zł), nakaz zaniechania praktyki i usunięcia jej skutków. Po uprawomocnieniu decyzji spółka będzie miała obowiązek zwrotu na rzecz konsumentów pobranych w sposób nieuprawniony części opłat abonamentowych przez okres, w którym je naliczała.

Vectra zmienia prezesa i szuka inwestora Vectra zmienia prezesa i szuka inwestora

- Przedsiębiorca powinien dotrzymywać umowy zawartej z konsumentem zarówno w zakresie treści, jak i warunków świadczenia usług. Umowy z Vectrą zawarte na czas nieoznaczony nie posiadały klauzuli, która określałaby kryteria i zakres ewentualnych zmian. Jest to niezbędne, aby konsumenci mogli przewidzieć, w jakich sytuacjach jednostronne zmiany mogą być wprowadzone, np. kiedy może wzrosnąć cena usługi - mówi Tomasz Chróstny.
Vectra sfinalizowała przejęcie Multimedia Polska Vectra sfinalizowała przejęcie Multimedia Polska

Klientom przysługuje rekompensata



Po uprawomocnieniu decyzji Vectra musi poinformować konsumentów m.in. o przysługującym im prawie do rekompensaty w postaci zwrotu opłat abonamentowych w zakresie podwyżki, wprowadzonej przez klauzulę modyfikacyjną przez cały okres jej pobierania.

Miejsca

  • Vectra Gdynia, al. Zwycięstwa 253

Opinie (68) 4 zablokowane

  • Kablowka

    A kiedy zwróci kasę upc za podwyżki które sami dołożyli.

    • 6 0

  • Zwrot

    W trakcie roku 2022 r zrezygnowałam z uslug VEctry , czy tez dostane zwrot pieniędzy w zwiazku z ta bezpodstawna podwyzka i nalozona kara przez Urzad

    • 5 0

  • (2)

    Mi kiedyś przy zmianie dekodera na kartę CI co wymagało nowej umowy, dorzucili telefon na kartę nic o tym nie mówiąc. Oczywiście na płatny abonament.

    • 14 2

    • (1)

      Umowy się czyta a nie podpisuje

      • 9 1

      • Czyli rozumiem wszystko jest w porządku, nie ma co wspominać, bo przecież ja i tak przeczytam przed podpisaniem?

        Przeczytałeś wszystkie swoje paragony po każdych zakupach?

        • 3 4

  • największa konkurencja robi to samo (1)

    • 9 21

    • Bo to żadna konkurencja

      takich firm powinno być z 50, wtedy byłaby konkurencja - takie firmy powinny być przymusowo dzielone aby żadna nie miała dominującej pozycji. Na monopolu/oligopolu wszyscy tracą: klienci dostają gorsze usługi/produkty, dostawcy gorsze warunki a pracownicy są wyzyskiwani.

      • 3 0

  • Emeryt

    Brawo.Najbardziej nie profesjonalna firma na rynku telewizji kablowej.
    Upomnieli się o 68 groszy za zwłokę od osoby która od kilku miesięcy nie żyła i nie korzystała z ich usług.
    Nadmieniam że,firma natychmiast została osobiście poinformowana o śmierci abonenta, dostarczono jej wymagany akt zgonu.W Vectrze pracują niekompetentni ludzi.

    • 25 5

  • Bardzo dobrze, patałachy

    To też kara za ten spam ulotkami do skrzynek

    • 15 1

  • I dobrze

    Oszustom.
    Może to ich nauczy

    • 22 2

  • Opinia wyróżniona

    brawo

    już dawno powinna się zamknąć ta firma, nagminne oszukiwanie klientów, po reklamacji pozytywnie rozpatrzonej walczylem rok żeby odzyskac kase i od nich uciec

    • 35 2

  • z ta vectra caly czas jest cos nie tak. jakas slaska firma. czy nie moga byc po prostu uczciwi? oni maja nieuczciwosc wpisana w statut spolki?

    • 21 2

  • Zawsze powtarzam, że wolałbym internet wiadrami nosić niż wziąć w Vectrze. (1)

    • 48 5

    • Zgadzam się w 100%. Przeszedłem w zeszłym roku do maxnet, mam światłowód FTTH i święty spokój...

      • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kądziela

Od 2008 roku związany z rozwojem usług inżynierskich, serwisowych i informatycznych SESCOM SA...

Najczęściej czytane