- 1 Trzeci raz szukają prezesa Energi. (37 opinii)
- 2 Zmiany w zarządzie Petrobalticu (21 opinii)
- 3 Rozlicz PIT do 30 kwietnia (29 opinii)
- 4 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (42 opinie)
- 5 Złoty polski ma już 100 lat (152 opinie)
- 6 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (187 opinii)
UOKiK nałożył 22 mln zł kary na Vectrę
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów - Tomasz Chróstny - nałożył na spółkę Vectra ponad 22 mln zł kary. UOKiK twierdzi, że spółka jednostronnie, bez podstawy prawnej, zmieniła zapisy umowy na czas nieoznaczony, a następnie bezprawnie podwyższała opłaty za internet i telewizję. Konsumenci mają otrzymać zwrot części opłaconego abonamentu.
Vectra znów na celowniku UOKiK
Prezes UOKiK w listopadzie 2021 r. postawił spółce zarzuty. Teraz wydał decyzję, w której uznał, że zarówno klauzula modyfikacyjna, a także późniejsze podwyżki opłat abonamentowych nie zostały skutecznie wprowadzone do obowiązujących umów, gdyż odbyło się to bez podstawy prawnej, co wprowadzało konsumentów w błąd. Zarówno te działania, jak i następnie pobieranie opłat abonamentowych w zwiększonej wysokości stanowią praktykę, która narusza zbiorowe interesy konsumentów.
Telewizje kablowe w Trójmieście
Milionowa kara dla Vectry
Na Vectrę została nałożona kara ponad 22 mln zł (22 231 676 zł), nakaz zaniechania praktyki i usunięcia jej skutków. Po uprawomocnieniu decyzji spółka będzie miała obowiązek zwrotu na rzecz konsumentów pobranych w sposób nieuprawniony części opłat abonamentowych przez okres, w którym je naliczała.
Vectra zmienia prezesa i szuka inwestora
- Przedsiębiorca powinien dotrzymywać umowy zawartej z konsumentem zarówno w zakresie treści, jak i warunków świadczenia usług. Umowy z Vectrą zawarte na czas nieoznaczony nie posiadały klauzuli, która określałaby kryteria i zakres ewentualnych zmian. Jest to niezbędne, aby konsumenci mogli przewidzieć, w jakich sytuacjach jednostronne zmiany mogą być wprowadzone, np. kiedy może wzrosnąć cena usługi - mówi Tomasz Chróstny.
Vectra sfinalizowała przejęcie Multimedia Polska
Klientom przysługuje rekompensata
Po uprawomocnieniu decyzji Vectra musi poinformować konsumentów m.in. o przysługującym im prawie do rekompensaty w postaci zwrotu opłat abonamentowych w zakresie podwyżki, wprowadzonej przez klauzulę modyfikacyjną przez cały okres jej pobierania.
Miejsca
Opinie (68) 4 zablokowane
-
2023-01-23 18:03
Kablowka
A kiedy zwróci kasę upc za podwyżki które sami dołożyli.
- 6 0
-
2023-01-23 17:29
Zwrot
W trakcie roku 2022 r zrezygnowałam z uslug VEctry , czy tez dostane zwrot pieniędzy w zwiazku z ta bezpodstawna podwyzka i nalozona kara przez Urzad
- 5 0
-
2023-01-23 11:52
(2)
Mi kiedyś przy zmianie dekodera na kartę CI co wymagało nowej umowy, dorzucili telefon na kartę nic o tym nie mówiąc. Oczywiście na płatny abonament.
- 14 2
-
2023-01-23 12:11
(1)
Umowy się czyta a nie podpisuje
- 9 1
-
2023-01-23 13:46
Czyli rozumiem wszystko jest w porządku, nie ma co wspominać, bo przecież ja i tak przeczytam przed podpisaniem?
Przeczytałeś wszystkie swoje paragony po każdych zakupach?- 3 4
-
2023-01-23 11:33
największa konkurencja robi to samo (1)
- 9 21
-
2023-01-23 13:23
Bo to żadna konkurencja
takich firm powinno być z 50, wtedy byłaby konkurencja - takie firmy powinny być przymusowo dzielone aby żadna nie miała dominującej pozycji. Na monopolu/oligopolu wszyscy tracą: klienci dostają gorsze usługi/produkty, dostawcy gorsze warunki a pracownicy są wyzyskiwani.
- 3 0
-
2023-01-23 13:19
Emeryt
Brawo.Najbardziej nie profesjonalna firma na rynku telewizji kablowej.
Upomnieli się o 68 groszy za zwłokę od osoby która od kilku miesięcy nie żyła i nie korzystała z ich usług.
Nadmieniam że,firma natychmiast została osobiście poinformowana o śmierci abonenta, dostarczono jej wymagany akt zgonu.W Vectrze pracują niekompetentni ludzi.- 25 5
-
2023-01-23 12:06
Bardzo dobrze, patałachy
To też kara za ten spam ulotkami do skrzynek
- 15 1
-
2023-01-23 11:44
I dobrze
Oszustom.
Może to ich nauczy- 22 2
-
2023-01-23 11:37
Opinia wyróżniona
brawo
już dawno powinna się zamknąć ta firma, nagminne oszukiwanie klientów, po reklamacji pozytywnie rozpatrzonej walczylem rok żeby odzyskac kase i od nich uciec
- 35 2
-
2023-01-23 11:20
z ta vectra caly czas jest cos nie tak. jakas slaska firma. czy nie moga byc po prostu uczciwi? oni maja nieuczciwosc wpisana w statut spolki?
- 21 2
-
2023-01-23 10:56
Zawsze powtarzam, że wolałbym internet wiadrami nosić niż wziąć w Vectrze. (1)
- 48 5
-
2023-01-23 11:13
Zgadzam się w 100%. Przeszedłem w zeszłym roku do maxnet, mam światłowód FTTH i święty spokój...
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.