• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

UOKiK nałożył 22 mln zł kary na Vectrę

Robert Kiewlicz
23 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (69)
Najnowszy artykuł na ten temat Vectra i Multimedia Polska pod okiem UOKiK
Ponad 22 mln zł kary dla Vectry za bezprawne podwyżki opłat abonamentowych. Ponad 22 mln zł kary dla Vectry za bezprawne podwyżki opłat abonamentowych.

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów - Tomasz Chróstny - nałożył na spółkę Vectra ponad 22 mln zł kary. UOKiK twierdzi, że spółka jednostronnie, bez podstawy prawnej, zmieniła zapisy umowy na czas nieoznaczony, a następnie bezprawnie podwyższała opłaty za internet i telewizję. Konsumenci mają otrzymać zwrot części opłaconego abonamentu.



Vectra znów na celowniku UOKiK Vectra znów na celowniku UOKiK

Prezes UOKiK w listopadzie 2021 r. postawił spółce zarzuty. Teraz wydał decyzję, w której uznał, że zarówno klauzula modyfikacyjna, a także późniejsze podwyżki opłat abonamentowych nie zostały skutecznie wprowadzone do obowiązujących umów, gdyż odbyło się to bez podstawy prawnej, co wprowadzało konsumentów w błąd. Zarówno te działania, jak i następnie pobieranie opłat abonamentowych w zwiększonej wysokości stanowią praktykę, która narusza zbiorowe interesy konsumentów.

Telewizje kablowe w Trójmieście


Milionowa kara dla Vectry



Na Vectrę została nałożona kara ponad 22 mln zł (22 231 676 zł), nakaz zaniechania praktyki i usunięcia jej skutków. Po uprawomocnieniu decyzji spółka będzie miała obowiązek zwrotu na rzecz konsumentów pobranych w sposób nieuprawniony części opłat abonamentowych przez okres, w którym je naliczała.

Vectra zmienia prezesa i szuka inwestora Vectra zmienia prezesa i szuka inwestora

- Przedsiębiorca powinien dotrzymywać umowy zawartej z konsumentem zarówno w zakresie treści, jak i warunków świadczenia usług. Umowy z Vectrą zawarte na czas nieoznaczony nie posiadały klauzuli, która określałaby kryteria i zakres ewentualnych zmian. Jest to niezbędne, aby konsumenci mogli przewidzieć, w jakich sytuacjach jednostronne zmiany mogą być wprowadzone, np. kiedy może wzrosnąć cena usługi - mówi Tomasz Chróstny.
Vectra sfinalizowała przejęcie Multimedia Polska Vectra sfinalizowała przejęcie Multimedia Polska

Klientom przysługuje rekompensata



Po uprawomocnieniu decyzji Vectra musi poinformować konsumentów m.in. o przysługującym im prawie do rekompensaty w postaci zwrotu opłat abonamentowych w zakresie podwyżki, wprowadzonej przez klauzulę modyfikacyjną przez cały okres jej pobierania.

Miejsca

  • Vectra Gdynia, al. Zwycięstwa 253

Opinie (69) 4 zablokowane

  • Jak w ubiegłym roku dostałam podwyżkę, to do nich poszłam (2)

    I powiedziałam że nie przyjmuję tej podwyżki. To mi jeszcze zmienili umowę na na lepszy internet i tą samą cenę co wcześniej, żebym tylko u nich została. Wystarczy rozmawiać.
    Nigdy z nimi problemu nie mialam. Internet zawsze jest ok (chyba tylko z dwa razy na dwa lata zdarzyło mi się, że była przerwa w dostawie, ale trwało to dosłownie kilkanaście minut). A pracuję ciągle z domu przez neta i wszystko ok.
    Ale faktycznie z tym podnoszeniem cen to zrobili wałek

    • 2 8

    • (1)

      Ja zrobiłem podobnie:) W zeszłym roku przyszła informacja o podwyżce ceny o 7 zł. Wypowiedziałem umowę, to zaraz dzwonili i nie dość, że wycofali podwyżkę, to jeszcze zwiększyli prędkość Internetu z 300 do 450 Mb. Ale co do jakości Internetu, to się nie zgadzam. Niestety dosyć często są awarie, a prędkość niższa od deklarowanej.

      • 3 0

      • Faktycznie prędkość jest zawsze niższa

        Ale u mnie się nie tnie nigdy

        • 0 0

  • No to będzie podwyżka

    • 3 1

  • Bardzo dobrze, jechać z dziadostwem.

    Mi tak własnie podnieśli opłatę jednostronnie a na pytanie na jakiej podstawie, usłyszałem, że wysłali list, który to jednak nigdy nie doszedł...

    • 7 0

  • I to jest bardzo dobra informacja!!

    Czekamy na kolejne kary od UOKIK

    • 3 1

  • ja tam mam i pyka elegancko internet i tv (1)

    w sumie cena tez spoko patrzac ile teraz kosztuje bilet pkp z Gdanska do Krakowa

    • 2 3

    • A w porównaniu z ceną biletu do Australii to w ogóle jak za darmo.

      Powinieneś im dopłacić. Naprawdę.

      • 3 1

  • dużo bym dał zeby wrócić do UPC :) (1)

    Jak miałem UPC to narzekałem na nich dosyc mocno, az sie przesiadlem na vectre. Potem jak zadzwonili cos zaoferowac z UPC zebym nie rozwiazywal umowy, to oficjalnie ich przeprosilem za te narzekania :) bo Vectra nie tyle opusciła poprzeczkę co ją zakopała 2m pod ziemią..

    • 5 2

    • W mojej pracy cały zespół pracuje zdalnie

      I jedyne narzekania na internet mają ci z UPC

      • 0 1

  • Zawsze mnie ciekawiło gdzie trafiają pieniądze z takiej kary. Przecież nikt ich nie oddaje oszukanym klientom, a z jednych złodziejskich rąk przechodzą w drugie.

    • 5 1

  • To dlatego dziś do mnie zadzwonili, żebym zmienił taryfę i płacił więcej oferując za to dodatkowo "darmowego" Netfixa. :D Naciągacze, próbują kasę zebrać w ten sposób na opłatę tej kary... identycznie jak allegro.

    • 2 0

  • Tę firmę już dawno powinni zamknąć!

    Można by tylko wymieniać długą listę naruszeń.

    • 0 0

  • Napewno

    Na pewno nie posmarowali bo aż ciężko mi uwierzyć, że w państwie gdzie na każdym rogu robią wałki akurat Ci dostali karę, mafia nie państwo

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Zbigniew Canowiecki

Prezes Zarządu „Pracodawców Pomorza”. Jest absolwentem Politechniki Gdańskiej. Doktorat uzyskał na Uniwersytecie Gdańskim.W latach 1981-2007 Prezes Zarządu i dyrektor giełdowej spółki „Centrostal S.A.”. Sprawował społecznie wiele funkcji m.in. Prezydenta Pomorskiej Izby Przemysłwo-Handlowej, Przewodniczącego Sejmiku Gospodarczego Województwa Pomorskiego, Przewodniczącego Pomorskiej Rady Przedsiębiorczości. Członek Polskiego Forum Akademicko-Gospodarczego w Warszawie...

Najczęściej czytane