• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ulubione gazety klientów stacji Lotosu

Robert Kiewlicz
9 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Spółka Lotos Paliwa zarządza siecią niemal 480 stacji paliw w całym kraju. Sklepy na takich stacjach często pełnią rolę całodobowych minicentrów handlowych. Spółka Lotos Paliwa zarządza siecią niemal 480 stacji paliw w całym kraju. Sklepy na takich stacjach często pełnią rolę całodobowych minicentrów handlowych.

Stacje benzynowe zarabiają nie tylko na paliwach. Sklepy na stacjach często pełnią rolę całodobowych minicentrów handlowych. Można tu kupić alkohol, jedzenie, akcesoria samochodowe i prasę. O tym, jakie tytuły prasowe zaprezentuje nam stacja benzynowa decydują umowy z wydawcami, za którymi stoją konkretne kwoty pieniędzy. Choć nie zawsze. Lotos stawia przede wszystkim na preferencje klientów, a ci - według koncernu - chcą kupować przede wszystkim "Nasz Dziennik", "wSieci", "Gazetę Polską", "Do Rzeczy" i  "Wprost".



Na co zwracasz uwagę przy wyborze danej stacji?

Spółka Lotos Paliwa zarządza siecią niemal 480 stacji paliw w całym kraju. Do wszystkich szefów stacji trafił w ostatnim czasie mail zobowiązujący ich do priorytetowego potraktowania zmian dotyczących, m.in ekspozycji prasy. W korespondencji zwrócono uwagę na szczególnie estetyczną i widoczną ekspozycję kilku tytułów prasowych - "Do Rzeczy", "wSieci", "Wprost", "Gazetę Polską" i "Nasz Dziennik".

Jak twierdzi w mailu kierownik operacyjny Lotos Paliwa, ma to bezpośredni wpływ na to, jak stacje Lotosu postrzegać będą klienci.

Skąd taki nacisk właśnie na te tytuły prasowe? Grupa Lotos tłumaczy, że wpływ na to mają sami klienci, którzy - według badań prowadzonych w ostatnich miesiącach przez spółkę - takich właśnie gazet poszukują.

- Spółka Lotos Paliwa, tak jak każdy inny operator stacji paliw, w zakresie realizacji planogramów ekspozycji prasy, może kierować się zarówno zapisami umów z wydawcami, jak i analizą trendów czytelniczych czy preferencji klientów stacji. To, które z rozwiązań stosuje spółka Lotos Paliwa, stanowi tajemnicę przedsiębiorstwa. Planogramy ekspozycji prasy realizowane są w taki sposób, aby zwiększać przychody ze sprzedaży pozapaliwowej sieci - tłumaczy w przesłanym do redakcji Trojmiasto.pl oświadczeniu Grupa Lotos.
Pracownicy stacji paliw Lotosu zostali poinstruowani, aby zwracać uwagę na ekspozycję kilku tytułów prasowych. Pracownicy stacji paliw Lotosu zostali poinstruowani, aby zwracać uwagę na ekspozycję kilku tytułów prasowych.

Pomimo naszych pytań spółka nie ujawniła, jakie korzyści finansowe odnosi z ekspozycji tych kilku tytułów prasowych i mniejszego eksponowania innych dostępnych na rynku. Zasłania się tajemnicą handlową.

Badania preferencji czytelniczych gości stacji: erotyka i prasa kobieca

Zdziwienie mogą budzić zmiany preferencji czytelniczych, na jakie powołuje się Lotos. Przeprowadzone kilka lat temu przez spółkę Kolporter badania wykazały bowiem, że te preferencje są raczej stałe. Od dawna największy udział w sprzedaży na stacjach paliw ma prasa kobieca, a dopiero w dalszej kolejności społeczno-polityczna i motoryzacyjna.

Natomiast na stacjach przy autostradach i drogach tranzytowych dużym zainteresowaniem cieszą się tytuły erotyczne. Oczywistym jest też to, że układ tytułów prasowych na regałach wpływa na wyniki sprzedażowe poszczególnych wydawnictw.

Lotos nie jest jednak odosobniony w stawianiu na nowe upodobania klientów. Podobne zmiany w ekspozycji prasy zaszły niedawno na stacjach paliw Orlenu. Spółka już w marcu 2016 roku rozwiązała umowę z Agorą (wydawca m.in. Gazety Wyborczej) dotyczącą ekspozycji jej tytułów. Do tego czasu koncern płacił Orlenowi za ekspozycję tytułów.

Ani Orlen, ani Lotos nie wiążą zmian w ekspozycji prasy ze zmianami w kierownictwie spółek Skarbu Państwa.

Miejsca

  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12
  • MOL Polska Gdańsk, al. Grunwaldzka 48/50

Opinie (388) ponad 20 zablokowanych

  • PiSowskich paszkwili nie czytam!!! (2)

    Tylko Angora!

    • 6 4

    • Czytaj dalej Wyborczą...

      • 1 2

    • angora to takie małe - futerkowe?

      • 1 0

  • "O tym, jakie tytuły prasowe zaprezentuje nam stacja benzynowa decydują umowy z wydawcami"

    Nie wiedziałem, że umowy potrafią decydować...

    • 5 1

  • I pis dzielcow nic nie kupuję. Wolę łukiem.

    • 7 4

  • Potwierdzam, moje ulubione

    • 1 2

  • Dobra wiadomość, takie tytuły należy promować a nie jakieś brukowce

    Spośród wymienionych moje ulubione to "w Sieci" i "Do Rzeczy"

    • 5 12

  • Reżim towarzysza Konusa w natarciu . PiS=PZPR tak sądzę :)

    • 10 2

  • hehe

    teraz szanujący się kodziarz, nie będzie już kupował w Lotosie
    tylko przeskoczy do shella.
    Tak trzymać chłopaki

    • 7 3

  • Panie Redaktorze (2)

    czy ja dobrze czuję, iż jest pan trybikiem takim malucim tej maszynki, która
    to skłóca Polaków, a na którą tak narzekają kod/po/nowoczena itd , i że trzeba przestać dzielić polaków ?
    Jak to jest ?
    Tak se rozumiem, że tematy właśnie tego typu dobrze się czytają / sprzedają a to właśnie tematy dzielące społeczeństwo.
    więc zróbcie wy elity rachunek sumienia.

    • 9 14

    • ten redaktorzyna to trybik ale obok elity nawet nie stał

      posłusznie rzępoli po linii

      • 1 3

    • Ot logika - mail z odgórnymi dyrektywami propisowskimi jest w porządku?

      Ale informowanie o nim już nie, bo "skłóca Polaków"???

      Doooobre :)

      Podpowiem ci - nikt nigdy tak nie skłócił Polaków jak pewien nieduży z Żoliborza. I długo nikt go nie przebije w tym.

      • 0 1

  • jak widać z zamieszczonego maila, poza prawicową prasą, równie ważne są wydawnictwa porno!! A może to jest to samo?

    • 9 2

  • (3)

    proponuję akcję: "nie tankuję na stacjach LOTOS i ORLEN"

    • 12 8

    • (1)

      Popieram i się stosuję od jakiegoś czasu.

      • 1 3

      • i na owsiaka x4 w tym roku

        roku temu było x2 , teraz x4

        • 3 0

    • W zamian koniecznie Lukoil

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kinga Stawicka

Dyrektor Sprzedaży Krajowej w firmie Marcopol Sp. z o.o. Producent Śrub - wiodącego producenta i...

Najczęściej czytane