• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ustawa o aktywizacji przemysłu okrętowego podpisana przez prezydenta

erka
1 sierpnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Ustawa ma na celu stworzenie warunków organizacyjnych, ekonomicznych i prawnych sprzyjających aktywizacji przemysłu okrętowego, a szczególnie przemysłu stoczniowego w Trójmieście i Szczecinie.

Ustawa ma na celu stworzenie warunków organizacyjnych, ekonomicznych i prawnych sprzyjających aktywizacji przemysłu okrętowego, a szczególnie przemysłu stoczniowego w Trójmieście i Szczecinie.

Prezydent podpisał ustawę o aktywizacji przemysłu okrętowego. Ma ona na celu stworzenie warunków organizacyjnych, ekonomicznych i prawnych sprzyjających aktywizacji przemysłu okrętowego i przemysłów komplementarnych w Polsce, a szczególnie przemysłu stoczniowego w Trójmieście i Szczecinie. Ustawę przygotowało Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Ma ona wejść w życie 1 stycznia 2017 roku.


Czy nowe przepisy uzdrowią przemysł stoczniowy?


Wprowadzane ustawą rozwiązania mają przełożyć się na rozwój przemysłu stoczniowego, a tym samym na rozwój ośrodków badawczo-rozwojowych związanych z budownictwem okrętowym oraz wzrost zatrudnienia i zapotrzebowania na wykwalifikowanych pracowników. Mają również zapewnić konkurencyjne zasady funkcjonowania przemysłu krajowego w warunkach ostrej i nierównej konkurencji na rynkach międzynarodowych.

W jaki sposób? Wprowadzony ma zostać zryczałtowany podatek w zakresie budowy statku lub przebudowy statku oraz szersze zastosowanie zerowej stawki podatku od towarów i usług na produkty przemysłu okrętowego i przemysłów komplementarnych. Dodatkowo specjalną strefą ekonomiczną objęte mają zostać grunty, na których prowadzona jest produkcja okrętowa i dokonana zostanie korekta zasad dotyczących możliwości korzystania przez branżę produkcji okrętowej ze środków z Unii Europejskiej (kredytu technologicznego i premii technologicznej).

Ustawa przewiduje możliwość wyboru przez przedsiębiorcę okrętowego między opodatkowaniem budowy i przebudowy statków podatkiem dochodowym od osób prawnych (CIT) lub podatkiem dochodowym od osób fizycznych (PIT), a zryczałtowanym podatkiem od wartości sprzedanej produkcji w wysokości 1 proc. Wybór opodatkowania zryczałtowanym podatkiem nastąpi przez złożenie organowi podatkowemu oświadczenia o wyborze takiego opodatkowania. W przypadku złożenia oświadczenia, zmiana formy opodatkowania możliwa będzie nie wcześniej niż po upływie trzech lat.
erka

Opinie (114) 1 zablokowana

  • oliwa (7)

    Ale jesteście fałszywi na tym forum. Jak Tusk "sprzedawał" stocznię "katarskiemu inwestrowi" to wszyscy bili brawo jaki to rząd PO mądry. Jak ta "sprzedaż" się skończyła to wszyscy wiemy. Dla niektórych to najlepiej zaorac tereny po stoczni i nic nie robić. Wiecznie niezadowoleni i płaczący. Co mają SDM do próby ratowania naszego przemysłu stoczniowego ?
    To już się kwalifikuje do leczenia.
    Dobrze powiedział nasz pudding "okres ochronny już się skończył"

    • 27 18

    • (1)

      To ty nie wiesz na jakim portalu piszesz ?

      • 7 1

      • Faktycznie masz racje, ta nazwa nadana przez słoików od komuny, budzi u nie ....

        • 3 2

    • Czy ty wiesz co ty wypisujesz, Tusk był kiedykolwiek szefem, Jaworski rozpieprzył wszystko ... (4)

      To przez PIS, a przede wszystkim Kaczorą stocznia była zawsze solą w oku....

      • 18 9

      • Tobie solą w oku było zawsze używanie słownika ....

        • 4 3

      • W Szczecinie też Jaworski stocznie rozwalił?

        • 9 2

      • oliwa (1)

        Oczywiście Tusk za nic nie odpowiada to wszystko wina ludzi, on był tylko premierem. Amber Gold - wina ludzi, powodz - wina ludzi, służba zdrowia - wina Arłukowicza. Zawsze czyjaś, tylko nie Tuska. Skoro on nic nie mógł i nie potrafił i nie wiedział to po co w ogóle był ?
        Żal.

        • 9 6

        • No a dziś wszystko to wina Kaczyńskiego.To tak samo jak w Gdańsku,wszyscy winni oprócz budynia a w Gdyni za wszystko odpowiada szczurek.Wiadomo z jakimi ludźmi mamy tu do czynienia.Zabetonowane PO poklepujące się nawzajem.

          • 6 2

  • (2)

    ale z was łajzy. więcej wiary we własny kraj!

    • 21 11

    • Nie mają wiary,bo ostatni bastion lemingów sypie się.A to nie POlacy.

      • 7 8

    • 30+ straceni, nadzieja tylko w młodych

      • 1 2

  • Socjalizm bohatersko walczy z problemami nieznanymi w innych ustrojach.

    Zamiast po prostu obnizyc koszty pracy, zlikwidowac glupie podatki i radykalnie uproscic przepisy, to kombinuja z jakimis ustawami dedykowanymi pod konkretne firmy.

    • 25 6

  • Poprzednia ekipa Tusko kolesiów i Merkel skutecznie zlikwidowała przemysł konkurencyjny dla zachodniego

    teraz jest mała kropla to odbudować!!Donadlinio dostał w koncu ciepłą posadkę za to!!Sprzedał sie jak były kanclerz Putinowi!!

    • 21 24

  • Jak PIS rozwalił Stocznie Gdańską, to jest szansa że teraz ją odbudują... (2)

    • 23 13

    • Kreatywna historia?

      Może by jednak trzymać się faktów,a nie liczyć na sklerozę czytających?

      • 5 2

    • PO stoczniach w Polsce

      Likwidacja stoczni w PL nie maiała żadnego ekonomicznego uzasadnienia. Stocznia w Gdyni w chwili likwidacji miała kontrakt na budowę 5 statków, kótry pozwoliłby firmie przetrwać kryzys.

      Niemcy kochają Tuska, zdławił konkurencję.

      • 6 6

  • Odbudowa kraju po zniszczeniach spowodowanych przez Unię Europejską (3)

    Kraj idzie do przodu jak burza, Regulacja Wisły i Odry, na Mierzei Wiślanej- przekop, milion elektrycznych samochodów w 10 lat, budujemy polskiego satelitę, każdemu po 500 i wcześniej na emeryturę. Likwidujemy NFOZ, jak za komuny za wszystko będzie płacić państwo. Rolnik nie może sprzedać ziemi, żeby mu się w głowie nie przewróciło. Co zostaje z państwowych funduszy, to daje się Rydzykowi. Wszystkie posady w kraju zajmują uświadomieni narodowo działacze kierowniczej siły narodu, czyli PiS. dodatkowo w każdym mieście będzie Plac Braci Kaczyńskich z pomnikiem braci Kaczyńskich pośrodku. Powszechna radość w całym kraju.

    • 26 16

    • Czyli jest dobrze czy jest źle?

      no i kiedy będzie najlepiej?:-)

      • 4 1

    • Spisek,wszędzie widzę spisek.

      • 5 5

    • dałem plusa za ironię, żeby nie było wątpliwości

      • 2 0

  • statystyki

    A ja czytałam statystyki z których wynika że Polski przemysł stoczniowy znajduje się na 2 miejscu w Europie a na 5 w świecie .Budujemy bardzo nowoczesne statki i jeden taki statek jest iluśkrotnie więcej warty niż te statki które kiedys budowaliśmy a teraz np.produkują Chiny .My poszliśmy do przodu i liczy sie jakośc a nie ilość.Oczywiście możemy robić więcej ale nie gadajmy ciągle że wszystko jest w ruinie bo to kupuje tylko ciemny lud.,

    • 26 3

  • Pamiętam jakie tłumy pracowników szły do pracy w stoczniach i wracały ze stoczni... (1)

    a jak była wypłata 10 każdego miesiąca to miasto balowało:-)

    Kto pamięta modele statków umieszczone za szybami w tunelu PKP Gdańsk Główny ??

    Później postawiono na zyski z Centrów Handlowych :-)

    • 18 6

    • wypłata: średnia krajowa warta około 25 dolarów miesięcznie

      stoczniowiec z nadgodzinami może i zarabiał więcej - nawet dwukrotność średniej krajowej była warta 50 dolarów.

      Przelicz obecną pensję spawacza na dolary i zastanów się, co sprawiło, że obecnie produkcja prostych statków w Polsce przestała się opłacać, a bardziej złożonych ma szanse rozwoju.

      • 2 0

  • jakim kolejnym niewypałem???- Co to za sonda z tezą?

    To ile tych niewypałów było do tej pory?

    • 13 2

  • Naiwniaki (2)

    Myślicie że ten czy inny rząd uzdrowi stocznie górnictwo czy służbę zdrowia .
    Jasne śnijcie dalej !

    • 15 14

    • ten rząd raczej nie uzdrowi. (1)

      Mogę sobie jednak wyobrazić sytuację, że kolejny rząd stworzy warunki samodzielnego rozwoju wielu różnych firm, które będą wystarczająco konkurencyjne w skali międzynarodowej, by mogły funkcjonować bez "wspierania" z pieniędzy podatników.

      • 1 0

      • Wystarczy, żeby przestali przeszkadzać

        Wprowadzanie dodatkowych regulacji mających 'usprawnić' może tylko zaszkodzić

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Francis Lapp

Prezes firmy HTEP Polska Sp. z o.o. i stoczni Sunreef Yachts. Pochodzi z Francji Od 1992 roku mieszka w Polsce. W roku 2002 powstała stocznia Sunreef Yachts, która zajmuje się projektowaniem, budową oraz czarterowaniem dużych katamaranów na miarę: motorowych i żaglowych. Jest też założycielem organizacji charytatywnej Handicap Sport Adventures, przygotowującej rajdy po Afryce dla niepełnosprawnych dzieci.

Najczęściej czytane