- 1 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (173 opinie)
- 2 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (248 opinii)
- 3 Ceny maksymalne na prąd niezgodne z prawem UE (183 opinie)
- 4 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (185 opinii)
- 5 Vectra i Multimedia Polska - kontrola UOKiK (24 opinie)
- 6 Wakacje składkowe przyjęte przez Sejm (31 opinii)
W Stoczni Gdynia ruszy produkcja samochodów?
Rosyjsko - brytyjski koncern samochodowy International Truck Alliance (Intrall) zamierza otworzyć na terenach Stoczni Gdynia fabrykę ciężarówek. Jak nieoficjalnie dowiedział się Portal Trojmiasto.pl trwają rozmowy między inwestorem a Polską Agencją Informacji i Inwestycji Zagranicznych.
Na razie ani inwestor, ani PAIiIZ nie udzielają oficjalnych informacji na temat postępu w negocjacjach. - Wszelkie sprawy dotyczące negocjacji z inwestorami są tajne - usłyszeliśmy od jednej z pracownic PAIiIZ.
Od komentarzy wstrzymują się także pracownicy Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Nieoficjalnie wiemy jednak, że Intrall zainteresowany jest dzierżawą terenów, jakie wejdą w skład Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.
Zdaniem ekspertów inwestycja koncernu samochodowego na terenach Stoczni Gdynia to szansa dla regionu, a przede wszystkim dla byłych pracowników zakładu.
- Powinniśmy się wyzbyć strachu przed rosyjskim kapitałem. Jesteśmy gospodarką otwartą i wiele firm polskich ma przecież spore inwestycje na terenach Rosji - mówi prof. Henryk Ćwikliński, kierownik Katedry Polityki Gospodarczej Uniwersytetu Gdańskiego. - Jak na razie na terenach Stoczni Gdynia niewiele się dzieje. Niewielki działania podejmuje tam Gdańska Stocznia Remontowa, jednak nie jest to to, co tygrysy lubią najbardziej.
Intrall jest właścicielem marek samochodów FS Lublin, Honker oraz Praga. W 2003 roku należąca do koncernu spółka-córka Intrall Polska, przejęła od Skarbu Państwa fabrykę Daewoo Motor Poland w Lublinie. Firma popadła w tarapaty, gdy nie udało jej się wdrożyć do produkcji pojazdów z silnikami spełniającymi normę Euro 4. Gwoździem do trumny był wymóg Ministerstwa Obrony Narodowej, by co najmniej połowa firmy (dostawcy aut dla wojska) była w rękach polskich inwestorów. W 2007 roku Sąd Rejonowy w Lublinie ogłosił upadłość Itralla Polska.
Miejsca
Opinie (106) 8 zablokowanych
-
2010-08-18 09:20
będziemy robili i pili bo na trzeżwo tego nie będziemy składać. przeciez jak to wygląda.
- 1 1
-
2010-08-18 09:18
bedziem dalej pili.
- 0 1
-
2010-08-18 09:18
a ja nosze wąsy z przed wojny i zgolić ich nie dam.jak mnie zatródnia znowu do stoczni to i tak będę się chować za szafe i pic
piwo. ale sobie fajnie pracowaliśmy w tej stoczni w latach 80 i 90.pięknie wspominam te czasy.lataliśmy z pustą taczką bo tyle było roboty że nie zdążyliśmy załadować.
- 0 2
-
2010-08-18 09:15
NIECH LEPIEJ POLAK NIE BIEŻE SIĘ DO PRODUKCJI SAMOCHODÓW BO ZNOWU SIE DŁUGÓW NAROBI.
- 1 0
-
2010-08-18 09:14
te modele to jedna wielka korozja. perforacja blachy pojawia sie po kilku deszczach.pracowałem przy produkcji lublina.parodia samochodu.zakładaliśmy karoserie która juz podchodziła korozją.lublin to niebezpieczny samochód.aż się boje pomyśleć jak patrze na lubo .
- 1 0
-
2010-08-18 09:11
NYSA I TARPAN PO TUNINGU.
tylko czekac na małego i dużego fiata i poloneza. a włosi znów się będą z nas śmiali. juz raz nam fiata wcisneli.
- 0 0
-
2010-08-18 09:09
i juz zakładam związki zawodowe.
a potem na wódke idziemy z chłopakami. młody przyniesie pare flaszek a potem skoczy po piwo.
- 0 0
-
2010-08-18 09:08
ten u góry to jest po czołówce z tirem ?
- 2 0
-
2010-08-18 09:07
Ten co zaprojektował te parodie sprintera to chyba był pijany.
- 0 0
-
2010-08-18 09:07
lublin jak miał 2 lata to cały zardzewiał . wstyd dla polskiego przemysłu motoryzacyjnego.
polacy sie nadają ale do picia wódki .
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.