Wiceprezes TZ SKOK pokieruje gdyńskim portem

Adam Meller do 2008 roku był prezesem Towarzystwa Finansowego SKOK (obecnie Aplitt SA), a następnie wiceprezesem Towarzystwa Zarządzającego SKOK.
Adam Meller do 2008 roku był prezesem Towarzystwa Finansowego SKOK (obecnie Aplitt SA), a następnie wiceprezesem Towarzystwa Zarządzającego SKOK. źródło: ZMPG

Adam Meller został powołany na stanowisko prezesa zarządu VI kadencji Zarządu Morskiego Portu Gdynia SA. Decyzją Rady Nadzorczej, Meller obejmie stanowisko 2 sierpnia 2016 roku.



Adam Meller do 2008 roku był prezesem Towarzystwa Finansowego SKOK (obecnie Aplitt SA), a następnie wiceprezesem Towarzystwa Zarządzającego SKOK Sp. z o.o., które oferuje produkty i usługi finansowe dla Kas Stefczyka oraz pozostałych podmiotów systemu SKOK w Polsce.

Towarzystwo Finansowe SKOK było stworzone do świadczenia usług finansowych. W 2007 roku zostało przekształcone w spółkę typowo technologiczną. Jako jedyna z wielu spółek z "rodziny" SKOK jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Meller w latach 90. XX w. pracował także w jednym z wydziałów portowych.

Przypomnijmy: w lipcu 2016 roku stanowisko prezesa Zarządu Morskiego Portu Gdynia stracił Janusz Jarosiński, który związany był z gdyńskim portem od ponad 30 lat. Przeszedł wiele szczebli w karierze. 30 listopada 1999 roku, w akcie notarialnym zawiązania Spółki Akcyjnej Zarządu Morskiego Portu Gdynia, powołany został przez Akcjonariuszy Założycieli na prezesa zarządu pierwszej kadencji. Potem był nieprzerwanie wiceprezesem bądź prezesem. Na ostatnią kadencję, czyli szóstą, wybrano Jarosińskiego 28 kwietnia 2014 roku (w wyniku postępowania kwalifikacyjnego).

Już wcześniej, bo w maju 2016 roku, odwołano część zarządu portu - Walerego Tankiewicza, wiceprezesa ds. infrastruktury i zarządzania majątkiem i Krystynę Szambelańczyk, wiceprezes ds. finansów i zarządzania finansami.

Natomiast w połowie czerwca, w wyniku prowadzonego postępowania kwalifikacyjnego, uzupełniono skład zarządu Gdyńskiego Portu. Na stanowiska powołano dwóch nowych wiceprezesów. Decyzją Rady Nadzorczej na stanowisko wiceprezesa i dyrektora ds. infrastruktury i zarządzania majątkiem powołany został Grzegorz Dyrmo, a wiceprezesem i dyrektorem ds. finansów i zarządzania finansami został Piotr Nowak.

Opinie (198) 4 zablokowane

  • wybór wręcz oczywisty, człowiek który całe życie naukowe i zawodowe poświęcił gospodarce morskiej. (5)

    • 219 38

    • Nie do końca.W tym wypadku tow. Śniadek byłby bardziej kompetentny.
      Port gdyński wzorem Stoczni Gdynia pod jego kierownictwem odniosłby autentyczny sukces.

      • 52 4

    • (2)

      A tak na serio.Kto to jest i skąd on jest?

      • 50 3

      • z pissssss

        wystarczy

        • 93 6

      • Panowie pozwolą...

        Grzegorz Dyrmo. Zasadniczo

        • 51 3

    • psy szczekają, a karawana jedzie dalej...

      .

      • 3 3

  • Imponujące kompetencje. (5)

    Dobra zmiana!

    • 246 21

    • ważne że finansował PiS

      • 69 6

    • Psychiatra w MON ci nie wadził.... (1)

      Technolog drzewny jako spec od służby zdrowia na Pomorzu też nie...

      • 9 9

      • nie psychiatra tylko pacjent psychiatryczny. i nie kiedys tylko teraz. minister

        • 28 0

    • Imponujące kompetencje mieli przed "dobrą zmianą" (rząd PO-PSL): (1)

      Klich (min.obrony narodowej) - psychiatra, Piotrowska (min.spraw wewn.) - nauczycielka po ATK, Nowak (min.transportu) - były model itp.itd.....

      • 5 8

      • A minister Maciora jest generałem, że przejął MON? On się nadaje na pensjonariusza pewnego szpitala pod zarządem Ministerstwa Zdrowia.

        • 7 2

  • Dojna zmiana (6)

    ważne, że kolega.

    • 253 25

    • bardzo dobra zmiana (5)

      Pan redaktor nie napisał , że Pan mgr inż. A .Meller pracował wiele lat w porcie w Gdyni ,który zna b.dobrze . Zajmował się wtedy sprawami technicznymi ,co przy obecnych zadaniach i celach portu jest b.istotne. Osobiście cieszę się z tej nominacji i wiem ,że Pan AM będzie dobrze zarządzał tą bardzo znaczącą dla Gdyni firmą .

      • 7 56

      • (1)

        60 groszy za wpis.

        • 41 3

        • to mało ci płacą, poproś o podwyżkę.

          • 5 15

      • Pan w/w

        to niekompetentny bufon.

        • 10 0

      • to napisz dokładnie co to był za dział?

        generalnie z tego co wiem jednostka wsparcia technicznego, stolarze itp.
        czyli nie bezpośrednio związane z głównymi zadaniami Portu, że nie wspomnę czym ten wydział się wsławił

        • 2 1

      • bez przesady 6 lat to niewiele w porównaniu do 30 lat p. Jarosińskiego, który jako magazynier zaczynał a nie od razu jako kierownik jak Meller!

        • 0 0

  • (3)

    a niech to. gangsterzy przejmują gospodarkę. prawdziwie dobra zmiana

    • 224 24

    • Gangsterzy odchodzą z gospodarki i życia publicznego (1)

      • 1 31

      • Znaczy Biereckiego z Senatu wyrzucili? Nie może być!

        • 12 0

    • Tacy prawie banksterzy ;)

      • 4 0

  • SKOKi juz rozwalone (6)

    czas na inne firmy - tym razem państwowe

    • 266 20

    • Poczytaj o SKOK Wołowin, kto go rozwalił (4)

      Towarzysze ze WSi

      • 16 52

      • bule rude bolki

        • 4 24

      • (1)

        czyli koledzy bolszewików z pis

        • 29 1

        • dokładnie jedna sitwa od czasów przekrętów PC... telegrafu, itd

          • 10 1

      • co kto rozwalił a na czym zarobił ... rozwalił, bidulki

        • 1 0

    • r.p.

      rozkradzione.. pieniądze zostały użyte do investycji medialnych..
      a Bankowy Fundusz Gwarancyjny pokrywa kradzieże..

      • 3 1

  • (7)

    z jednej strony dotychczasowi "fachowcy" tak zarządzali tym portem że nie wiadomo do czego go porównywać bo zdaje się być poza skalą, a z drugiej ten facet zdaje się nie za bardzo orientować w branży...
    chociaż kto wie może nas zaskoczy

    • 28 99

    • (3)

      Twoja wiedza o porcie jest faktycznie już poza skalą i z pewnością już pozytywnie nie zaskoczy.

      • 35 5

      • (2)

        prawda że w porównaniu do twojej jest poza skalą:
        na 2014:
        Gdańsk 32,3 mln ton
        Szczecin/Świnoujście 23,4 mln ton
        Gdynia 19,41 mln ton

        na terenach Dalmoru, na morskich nabrzeżach, apartamentowce
        plany budowy marketu po sąsiedzku
        tjaaa
        nieźle prowadzicie to nasze "okno" na świat

        • 4 26

        • No, i nie zaskoczyła.
          Tereny Dalmoru już parę lat nie leżą w obszarze portu i to nie za jego sprawą.

          • 33 3

        • No niestety totalna ignorancja przebija z tego postu.

          Fakt wyrwania w latach 90-tych terenów Dalmoru portowi należy przypisać ekipie Urzędu Miasta, również Wojciech Szczurek był wtedy aktywny.

          Port Gdynia zawsze był "najmniejszym z dużych" polskich portów. Wynika to z uwarunkowań przede wszystkim fizycznych i zewnętrznych. Nie ma się gdzie rozwijać, bo jest otoczony przez miasto, kłopotliwe są także połączenia drogowe i kolejowe (zwłaszcza te ostatnie). Poza tym wielkość obrotów jest determinowana przez stan światowej i polskiej gospodarki. Nie można też porównywać portu masowego, jakim do niedawna był Port Gdańsk, z portem typowo drobnicowym. Połowa wolumenu Gdańska to byłą ropa, której w Gdyni prawie nie ma.

          Nie wielkość przeładunku mierzona w tonach stanowi o sukcesie portu, a wynik finansowy Zarządu Portu i firm operujących na nabrzeżach (bo to one przeładowują towary, a nie firma pod nazwą Zarząd Morskiego Portu Gdynia SA).

          • 14 1

    • Jest w artykule napisane, że pracował w porcie (2)

      Jakieś pojęcie powinien mieć.

      • 3 13

      • Wiele osób w porcie pracuje, np. operatorzy sztaplarek...

        • 6 1

      • ja pracowałem na lotnisku. w rent a car co prawda, ale sie znam. chce byc dyrektorem lotniska!

        na tę sitwę pis się już nie załapię, ale na następną już pracuję, jak wróci do władzy obecna opozycja to wskoczę na stanowisko.

        • 6 0

  • doświadczenie w zarzadzaniu gospodarką morską "imponujące", prosze nie krytykować! (1)

    • 149 7

    • to był dobry SKOK na port :-)

      • 3 2

  • Fachowcy z PiS (4)

    Ten przynajmniej czymś zarządzał. W Enerdze w radach nadzorczych zasiadają pielęgniarki, radni powiatowi i sekretarki posłów PiS.

    • 214 17

    • jak fachowcy to tylko z PO (2)

      inni nie istnieja.....pamiętasz może jak szefem poczty polskiej kilka lat temu został listonosz....

      • 2 21

      • Ale to miała byc "zmiana" a nie "zamiana" jednego dziadostwa na drugie. (1)

        • 24 0

        • Oj tam, oj tam, zmiana. Teraz jesteśmy już w innej rzeczywistości, w imię wyższego dobra.

          • 0 0

    • " fachowcy " z pissa

      te wymienione pielegniarki , sekretarki , sprzataczki pissowskie przynajmniej d*pa sie odplacaja , a ten ? choc byc moze ...?

      • 1 0

  • Ciekawe czy z Portu gruba kasiora (27)

    poprzez spółki i spółeczki wypłynie do Luksemburga.
    /To nic że Luks. nie ma dostępu do morza/

    • 131 9

    • Nie wypłynie, nie ma jak. Będą musieli jakoś inaczej zakombinować. (19)

      • 5 3

      • (18)

        Wypłynie i wiem jak. Niestety, oni pewnie już też wiedzą i na to się szykują.

        • 8 1

        • Jak wiesz, to się podziel - najlepiej z prokuraturą. (17)

          • 0 2

          • (16)

            Cha, cha! Z tą ziobrową? A poza tym, wyprowadzą pieniądze zgodnie z prawem, chociaż z oczywistą szkodą dla portu.

            • 3 1

            • popadasz w paranoję. jak wiesz o czymś nielegalnym (działanie na szkodę jest nielegalne) (15)

              możesz iść do tvn czy innej koszernej i tam ci wydrukują jeśli to prawda. a tak to niczym nie poparte insynuacje, czyli nic nie warte zdania.

              • 0 6

              • (14)

                Działanie kogokolwiek z organów statutowych spółki na jej szkodę jest karalne i o tym stanowi prawo. Ale likwidacja spółki już nie jest nielegalna, zwłaszcza podlana propagandowym sosem o rzekomej restrukturyzacji sektorowej. Tłumaczyć dalej? Czy ktoś wreszcie zaskoczy, jak nastąpi skok na kasę portową i co się stanie z naszymi portami?

                • 3 0

              • sugerujesz, ze zarzad morskiego portu gdynia s.a. zostanie zlikwidowany? (13)

                • 0 0

              • (12)

                Tak - jako podmiot gospodarczy.
                Port fizycznie oczywiście pozostanie, i będzie działał, ale ogołocony ze środków finansowych, które zgromadził na przyszłe modernizacje. Prawdopodobnie odbędzie się to pod płaszczykiem rzekomej restrukturyzacji obydwu trójmiejskich portów, które zostaną zlikwidowane podmiotowo, a ich majątek zostanie wniesiony do nowego podmiotu gospodarczego, ale już bez znacznej części gotówki, którą zabierze właściciel, czyli Skarb Państwa, czyli, realnie, rządzący PIS, któremu za rok/dwa będzie się palił grunt pod nogami z braku środków na obietnice wyborcze i będzie wyrywał z państwowych firm co się da, aby tylko miał za co utrzymać się przy władzy.

                • 1 1

              • nie wiem jakie jest zrodlo tych rewelacji (11)

                co pare lat wraca plotka o polaczeniu gdanska i gdyni (co juz dawno temu bylo i nie wypalilo).

                prywatnie uwazam, za chore konkurowanie tych dwoch podmiotow na czym korzystaja np. zagraniczni armatorzy, bo rozgrywaja cenowo oba zarzady (stena line, mearsk).

                w hiszpanii jest centralny zarzad portow. z samego faktu reformy jeszcze nie wynika mozliwosc skoku na kase. nawet przy reformie taki skok nie bylby latwy, a na pewno niemozliwy do ukrycia.

                • 1 0

              • (3)

                A czy ja pisałem coś o ukrywaniu? Pisowcy zrobią to bezczelnie i nawet się nie wysilą na na jakieś wyrafinowane tłumaczenia.

                • 0 0

              • pieniadze zgromadzone na koncie zmpg to najwyzej kilkaset milionow (2)

                w skali budzetu tyle co nic.

                • 0 0

              • (1)

                Nie czytasz uważnie.
                To nie jest bagatelna kwota, a poza tym, pisałem też o innych państwowych firmach.

                • 0 0

              • nie trzyma sie to kupy. poza tym ja nic nie slyszalem

                o restrukturyzacji w portach. zobacze to uwierze.

                • 0 0

              • (6)

                A to, co napisałeś w środkowym akapicie nie jest prawdą.

                • 0 0

              • stena szantazowala wielokrotnie zmpgdynia ze sie przeniesie (5)

                do gdanska, a maersk przeszedl na dct po stawkach wielce dla siebie atrakcyjnych. to jest prawda.

                • 0 1

              • (4)

                Maersk nie przeszedł do Gdańska ze względu na stawki, tylko głównie z powodu swoich dalekosiężnych światowych planów transportowych i związaną z tym potrzebą utworzeniem dużego huba kontenerowego, którego powstanie w Gdańsku spowodowane było lepszą dostępnością od strony morza i lądu.

                • 2 1

              • a ja pamietam słowa jarosińskiego wypowiedziane na (3)

                korytarzu po negocjacjach, ze "w gdansku mearsk dostal bardzo dobre stawki", a kto przy tym byl ten rozumial co to moze znaczyc: tylko jedno - dumping

                • 0 0

              • (2)

                Może tak to wtedy wyglądało i tak się portowcom wydawało, ale taki wielki gracz, jak Maersk, dyktujący warunki portom, a nie odwrotnie, podejmuje strategiczne decyzje z poważniejszych powodów.

                • 2 0

              • jakże wysoka musi być twoja pozycja, skoro wiesz więcej od jarosińskiego :)))) (1)

                ja już nie mam pytań.

                • 1 0

              • Potraktowałeś wymianę zdań jak pojedynek, trochę się przestraszyłeś i zakończyłeś tak samo nieładnie, jak zacząłeś, próbując niemerytorycznie zakpić z interlokutora strzelając niecelnie w powietrze. To błąd, do rozważenia na przyszłość. Otwartą postawą można uzyskać więcej - zwłaszcza informacji.

                • 2 0

    • glówka świruje i móżdżek wyprany przez g*wno wyborcze i tv zakłamane lewackie ? (3)

      twój liberalny franciszek kazał ci się miernoto lewacka modlić a nie bredzić

      • 1 29

      • dajesz świadectwo kultury i kompetencji....

        • 14 0

      • ile pogardy w Tobie!

        prawdziwy Polaku lepszego sortu.

        • 7 0

      • do kruchty czarny bolszewiku!

        Rozdrapiecie ten kraj do końca czarna mafio. Przyjdzie Wasz czas...

        • 2 1

    • albo na CYPR

      jak majątek PISlamistki Arciszewskiej (tak, tak, to ta sama od obrony 'polskosci' oraz od katolickości, głównie poprzez rozpijanie wódką produkowaną w rodzinie)

      dzięki temu Arciszewskiej podarowano 5.000.000 długu/kredytu w SKOK

      przypadek?

      nie sądzę... :))

      • 6 0

    • Żadna kasa nie wypłynie ! (1)

      Po prostu w ramach usług doradczych, zleci się to i owo właściwej fundacji ;)

      • 2 0

      • To też. Ale duże pieniądze wypłyną inaczej. A zrobią to wtedy, kiedy zacznie im dramatycznie brakować pieniędzy na program 500+ i ewentualne inne obiecanki wyborcze.

        • 2 0

  • my tak się dziwimy i narzekamy, ale w zagranicznych korporacjach nikogo nie dziwi zmiana w zarządach, (5)

    tzn. dziś ktoś zarządza bankiem a jutro produkcją urządzeń medycznych w ramach jednej korporacji,
    to jest normalne, bo ważne są kompetencje do zarządzania a wiedza specyficzna jest do zdobycia już na nowym stanowisku

    • 21 145

    • (3)

      no wiec sam sobie odpowiedziales.. wazne sa kompetencje...

      • 30 1

      • a ciemnota pełowska tego nie kuma? (2)

        takie głąby z sekty szwabsko bolszewickiej pełowskiej ?

        • 1 29

        • kumamy, kumamy

          aparatczyk partyjny, z zawodu dyrektor, został preziem. Tak, kumamy. Wystarczy legitymacja partyjna.

          • 38 0

        • Ehhh meduza żyje kilka mln lat bez mózgu

          to i ty jeszcze trochę bedziesz soba zasmiecał nasz kraj, trudno przetrwamy, komunę przetrwaliśmy i was też, koniec będzie identyczny albo nawet bardziej z przytupem :)

          • 23 1

    • Jasna sprawa

      tyle, że chyba komuś się "korporacje" pomyliły ...

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Szatkowski

Wiceprezes Zarządów Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń Ergo Hestia SA i Sopockiego Towarzystwa...

Najczęściej czytane