• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiceprezes TZ SKOK pokieruje gdyńskim portem

Robert Kiewlicz
1 sierpnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Adam Meller do 2008 roku był prezesem Towarzystwa Finansowego SKOK (obecnie Aplitt SA), a następnie wiceprezesem Towarzystwa Zarządzającego SKOK. Adam Meller do 2008 roku był prezesem Towarzystwa Finansowego SKOK (obecnie Aplitt SA), a następnie wiceprezesem Towarzystwa Zarządzającego SKOK.

Adam Meller został powołany na stanowisko prezesa zarządu VI kadencji Zarządu Morskiego Portu Gdynia SA. Decyzją Rady Nadzorczej, Meller obejmie stanowisko 2 sierpnia 2016 roku.



Adam Meller do 2008 roku był prezesem Towarzystwa Finansowego SKOK (obecnie Aplitt SA), a następnie wiceprezesem Towarzystwa Zarządzającego SKOK Sp. z o.o., które oferuje produkty i usługi finansowe dla Kas Stefczyka oraz pozostałych podmiotów systemu SKOK w Polsce.

Towarzystwo Finansowe SKOK było stworzone do świadczenia usług finansowych. W 2007 roku zostało przekształcone w spółkę typowo technologiczną. Jako jedyna z wielu spółek z "rodziny" SKOK jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Meller w latach 90. XX w. pracował także w jednym z wydziałów portowych.

Przypomnijmy: w lipcu 2016 roku stanowisko prezesa Zarządu Morskiego Portu Gdynia stracił Janusz Jarosiński, który związany był z gdyńskim portem od ponad 30 lat. Przeszedł wiele szczebli w karierze. 30 listopada 1999 roku, w akcie notarialnym zawiązania Spółki Akcyjnej Zarządu Morskiego Portu Gdynia, powołany został przez Akcjonariuszy Założycieli na prezesa zarządu pierwszej kadencji. Potem był nieprzerwanie wiceprezesem bądź prezesem. Na ostatnią kadencję, czyli szóstą, wybrano Jarosińskiego 28 kwietnia 2014 roku (w wyniku postępowania kwalifikacyjnego).

Już wcześniej, bo w maju 2016 roku, odwołano część zarządu portu - Walerego Tankiewicza, wiceprezesa ds. infrastruktury i zarządzania majątkiem i Krystynę Szambelańczyk, wiceprezes ds. finansów i zarządzania finansami.

Natomiast w połowie czerwca, w wyniku prowadzonego postępowania kwalifikacyjnego, uzupełniono skład zarządu Gdyńskiego Portu. Na stanowiska powołano dwóch nowych wiceprezesów. Decyzją Rady Nadzorczej na stanowisko wiceprezesa i dyrektora ds. infrastruktury i zarządzania majątkiem powołany został Grzegorz Dyrmo, a wiceprezesem i dyrektorem ds. finansów i zarządzania finansami został Piotr Nowak.

Miejsca

Opinie (198) 4 zablokowane

  • bez komentarza

    A niejaki Andrzej G. (z Rady Nadzorczej) zawsze wie komu wejść w d.

    • 1 1

  • majk (1)

    co za opasła morda

    • 13 3

    • Podmienili zdjęcie. Teraz już mniej przypomina golonkę.

      • 0 0

  • wybór wręcz oczywisty, człowiek który całe życie naukowe i zawodowe poświęcił gospodarce morskiej. (5)

    • 219 38

    • psy szczekają, a karawana jedzie dalej...

      .

      • 3 3

    • (2)

      A tak na serio.Kto to jest i skąd on jest?

      • 50 3

      • Panowie pozwolą...

        Grzegorz Dyrmo. Zasadniczo

        • 51 3

      • z pissssss

        wystarczy

        • 93 6

    • Nie do końca.W tym wypadku tow. Śniadek byłby bardziej kompetentny.
      Port gdyński wzorem Stoczni Gdynia pod jego kierownictwem odniosłby autentyczny sukces.

      • 52 4

  • Metastaza "dobrej zmiany".

    Faza terminalna.

    • 5 1

  • SKOKi juz rozwalone (6)

    czas na inne firmy - tym razem państwowe

    • 266 20

    • r.p.

      rozkradzione.. pieniądze zostały użyte do investycji medialnych..
      a Bankowy Fundusz Gwarancyjny pokrywa kradzieże..

      • 3 1

    • Poczytaj o SKOK Wołowin, kto go rozwalił (4)

      Towarzysze ze WSi

      • 16 52

      • (1)

        czyli koledzy bolszewików z pis

        • 29 1

        • dokładnie jedna sitwa od czasów przekrętów PC... telegrafu, itd

          • 10 1

      • co kto rozwalił a na czym zarobił ... rozwalił, bidulki

        • 1 0

      • bule rude bolki

        • 4 24

  • zamiłowanie

    Z twarzy widać zamiłowanie do golonki i wódeczki

    • 14 3

  • A gdzie życiorysy i kompetencje wiceprezesów?

    Nie ma o czym pisać?

    • 19 3

  • dobra zmiana

    .................

    • 6 2

  • Fachowcy z PiS (4)

    Ten przynajmniej czymś zarządzał. W Enerdze w radach nadzorczych zasiadają pielęgniarki, radni powiatowi i sekretarki posłów PiS.

    • 214 17

    • " fachowcy " z pissa

      te wymienione pielegniarki , sekretarki , sprzataczki pissowskie przynajmniej d*pa sie odplacaja , a ten ? choc byc moze ...?

      • 1 0

    • jak fachowcy to tylko z PO (2)

      inni nie istnieja.....pamiętasz może jak szefem poczty polskiej kilka lat temu został listonosz....

      • 2 21

      • Ale to miała byc "zmiana" a nie "zamiana" jednego dziadostwa na drugie. (1)

        • 24 0

        • Oj tam, oj tam, zmiana. Teraz jesteśmy już w innej rzeczywistości, w imię wyższego dobra.

          • 0 0

  • (7)

    z jednej strony dotychczasowi "fachowcy" tak zarządzali tym portem że nie wiadomo do czego go porównywać bo zdaje się być poza skalą, a z drugiej ten facet zdaje się nie za bardzo orientować w branży...
    chociaż kto wie może nas zaskoczy

    • 28 99

    • Jest w artykule napisane, że pracował w porcie (2)

      Jakieś pojęcie powinien mieć.

      • 3 13

      • ja pracowałem na lotnisku. w rent a car co prawda, ale sie znam. chce byc dyrektorem lotniska!

        na tę sitwę pis się już nie załapię, ale na następną już pracuję, jak wróci do władzy obecna opozycja to wskoczę na stanowisko.

        • 6 0

      • Wiele osób w porcie pracuje, np. operatorzy sztaplarek...

        • 6 1

    • (3)

      Twoja wiedza o porcie jest faktycznie już poza skalą i z pewnością już pozytywnie nie zaskoczy.

      • 35 5

      • (2)

        prawda że w porównaniu do twojej jest poza skalą:
        na 2014:
        Gdańsk 32,3 mln ton
        Szczecin/Świnoujście 23,4 mln ton
        Gdynia 19,41 mln ton

        na terenach Dalmoru, na morskich nabrzeżach, apartamentowce
        plany budowy marketu po sąsiedzku
        tjaaa
        nieźle prowadzicie to nasze "okno" na świat

        • 4 26

        • No niestety totalna ignorancja przebija z tego postu.

          Fakt wyrwania w latach 90-tych terenów Dalmoru portowi należy przypisać ekipie Urzędu Miasta, również Wojciech Szczurek był wtedy aktywny.

          Port Gdynia zawsze był "najmniejszym z dużych" polskich portów. Wynika to z uwarunkowań przede wszystkim fizycznych i zewnętrznych. Nie ma się gdzie rozwijać, bo jest otoczony przez miasto, kłopotliwe są także połączenia drogowe i kolejowe (zwłaszcza te ostatnie). Poza tym wielkość obrotów jest determinowana przez stan światowej i polskiej gospodarki. Nie można też porównywać portu masowego, jakim do niedawna był Port Gdańsk, z portem typowo drobnicowym. Połowa wolumenu Gdańska to byłą ropa, której w Gdyni prawie nie ma.

          Nie wielkość przeładunku mierzona w tonach stanowi o sukcesie portu, a wynik finansowy Zarządu Portu i firm operujących na nabrzeżach (bo to one przeładowują towary, a nie firma pod nazwą Zarząd Morskiego Portu Gdynia SA).

          • 14 1

        • No, i nie zaskoczyła.
          Tereny Dalmoru już parę lat nie leżą w obszarze portu i to nie za jego sprawą.

          • 33 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Górski

prezes Przedsiębiorstwa Budowlanego „Górski”.Spółkę, ze stu procentowym kapitałem...

Najczęściej czytane