- 1 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (159 opinii)
- 2 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (247 opinii)
- 3 Ceny maksymalne na prąd niezgodne z prawem UE (167 opinii)
- 4 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (181 opinii)
- 5 Vectra i Multimedia Polska - kontrola UOKiK (22 opinie)
- 6 Wakacje składkowe przyjęte przez Sejm (31 opinii)
Kadłub patrolowca dla Straży Granicznej już gotowy
Kadłub patrolowca.
W Gdańsku zwodowano kadłub nowej wielozadaniowej pełnomorskiej jednostki patrolowej OPV (offshore patrol vessel) dla Morskiego Oddziału Straży Granicznej. W ten sposób zakończono pierwszy etap budowy patrolowca, który otrzyma numer burtowy SG-301. Teraz jednostka trafi do Francji, skąd wróci do Polski już w pełni wyposażona.
Umowę na budowę i dostawę pełnomorskiej jednostki patrolowej Straż Graniczna podpisała z francuską stocznią Socarenam w październiku 2020 r. W polskiej stoczni i przy udziale polskich podwykonawców zbudowano jednak kadłub z nadbudową i częściowym wyposażeniem.
Francuzi zbudują patrolowiec dla Straży Granicznej. W Gdańsku ma powstać kadłub
Budowa rozpoczęła się 25 czerwca 2021 r. Na zlecenie firmy Naviretech przy nabrzeżu gdańskiej spółki Marine Stal została położona stępka pod budowę kadłuba. Wcześniej - również na zlecenie Naviretech - w gdyńskiej stoczni Crist przeprowadzono cięcie blach do tego projektu. Po roku, czyli 29 czerwca 2022 r., odbyło się wodowanie kadłuba z nadbudową i częściowym wyposażeniem.
- Proces ten polegał na zanurzeniu jednostki w doku pływającym, po czym nastąpiło jej wyholowanie. Za kilkanaście dni holowniki przetransportują SG-301 do francuskiej stoczni w Calais, gdzie nastąpi kolejny etap budowy - wyposażanie jednostki - poinformowano w komunikacie.
Oprócz biura projektowego Mauric z Marsylii partnerami francuskiej stoczni w budowie patrolowca są firmy z Trójmiasta: Naviretech, Marine Stal, Shipcon, Nauta-Stal i Stazen.
Długość całkowita nowego patrolowca wyniesie ok. 69,9 m, zanurzenie kadłuba ok. 3,2 m, szerokość ok. 11,5 m. Na pokładzie przewidziano miejsce dla 35 osób, w tym 20 członków załogi stałej. Według założeń ma mieć 12-dniową zdolność operacyjną i być przystosowana do brania udziału w misjach nie tylko na Bałtyku, ale również w rejonie Morza Śródziemnego i Północnego. Do jego zadań będzie należała m.in: ochrona zewnętrznych granic UE, udział w wielozadaniowych operacjach morskich, zwalczanie nielegalnej migracji, transportu szkodliwych substancji chemicznych, narkotyków, broni i materiałów niebezpiecznych, udział w akcjach ratowniczych SAR i wsparcie w obliczu klęsk żywiołowych oraz humanitarnych.
Miejsca
Opinie (44)
-
2022-06-30 11:58
polskiej granicy pilnują ponton i unton
- 0 1
-
2022-06-30 13:12
Opinia wyróżniona
A w Polsce nie można wyposażyć tej jednostki ???? (1)
Przecież to nie jest skomplikowany atomowy OP czy lotniskowiec .
- 4 3
-
2022-07-01 01:18
Inżynierowie po KUL czy od Rydzyka?
- 0 0
-
2022-06-30 13:19
Opinia wyróżniona
Nic dziwnego w tym nie ma...
Był przetarg w którym francuska stocznia zaproponowała cenę znacznie (!) niższą niż polskie. Więc wygrała przetarg. A że zamawiają u poddostawców w Polsce? Tak się dziś buduje statki To chyba dobrze, czy lepiej żeby cały statek powstał za granicą? Ludzie ogarnijcie się bo marudzicie jak potłuczeni...
- 25 6
-
2022-06-30 14:42
Opinia wyróżniona
Tak, (2)
jakbyśmy sami nie potrafili. A potem narzekanie, że dajemy zarobić obcym. Zrobić skorupę jest prosto, poprowadzić główne tory kablowe i rurociągi też nietrudno, przygotować najważniejsze fundamenty pod szafy, trafo i inne takie. Ale nie na tym się zarabia, a na wyposażeniu, na stu grubszych rzeczach i tysiącu pierdółek. A to może znaczyć, że dadzą zarobić swoim producentom.
- 14 9
-
2022-06-30 21:13
Cześć Waldi
Pozdrowienia na emeryturze
- 1 0
-
2022-07-01 13:04
Nie o to chodzi w tym o czym piszesz.
Syf ma zostać u nas i robota za niewielkie pieniądze u nas. Całe wyposażenie na którym można naprawdę zarobić to już u żabojadów. Tak "budują statki" u nas , w Rumunii i na Litwie. Gdzie jeszcze - nie wiem?
- 1 0
-
2022-06-30 16:35
Dlaczego zamówienia nie dostała polska stocznia? (1)
Kiedyś podobne jednostki budowała Stocznia Marynarki Wojennej. Ona ma świetnie przygotowana infrastrukturę i doświadczona kadrę do tego typu statków. Czemu oni nie dostali tak łatwego kontraktu od państwa, tylko wspieramy francuskie stocznie ?
- 1 8
-
2022-08-19 08:11
bo by jeszcze wyszło ze polacy cos potrafią
a chodzi o to żeby żyli nadal w przeświadczeniu ze są murzynami, UE o to dba a francuzi najbardziej
- 0 0
-
2022-06-30 17:41
Brawo (1)
A Oskara-ściemniacza do kambuza!
- 0 0
-
2022-06-30 17:58
I Patryka
- 0 0
-
2022-06-30 23:00
Spore to jak dla straży (1)
- 0 2
-
2022-07-01 01:35
I kolorystycznie brzydkie
- 0 3
-
2022-07-01 01:21
PiS gwarantem patryjotyzmu i repolonizacji
Lewacy we Francji będą wyposażać!
Jakieś elgebety , murzyni, arabusy a potem katoliki mają na tym pływać!
Co ta partia wyprawia!?- 1 1
-
2022-07-01 12:21
Pracownik roku.
Nierób i konfident = Cebula
- 0 0
-
2022-07-02 11:20
Oczywiście kolejny raz jest zatajenie podstawowego wymogu postawionego przez zamawiającego wobec tej jednostki
Że w tylnej części pokładu górnego ta jednostka ma być zdolna do przewożenia aż ćwierć tysiąca "rozbitków". No a z tego wynika, czym to to pływadełko tak naprawdę ma być. Promem wożącym (na koszt polskiego podatnika) z Morza Śródziemnego do Europy "turystów". Oczywiście, wpisano 0sz}kańcze "250 rozbitków na czas do 24 h". A jeśli Włosi nie wpuszczą do swojego portu przez 3 dni, to co?
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.