• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wojna cenowa Biedronki i Lidla. Kto zyskał?

VIK
29 lutego 2024, godz. 08:00 
Opinie (95)

Wojna cenowa Biedronki i Lidla: walka o najniższą cenę masła, SMS-y do klientów przedstawiające lepsze promocje niż u konkurencji, wytykanie błędów w koszyku zakupowym, pozew do sądu - to tylko kilka przykładów z frontu Biedronka kontra Lidl. Kto wygrywa wojnę o klienta?




Wzajemne uszczypliwości BiedronkiLidla są widoczne od jakiegoś czasu. Jednak otwarta wojna na froncie dwóch najpopularniejszych sieci dyskontów w Polsce rozpoczęła się, gdy Biedronka wysłała SMS-y do swoich klientów, że następnego dnia mogą kupić wybrane produkty taniej niż w Lidlu. Czy agresywna strategia marketingowa działa na korzyść Biedronki i czy Lidl na tym traci? Na to pytanie odpowiadają dowody zakupu dodane do popularnej aplikacji PanParagon.

Gdzie dwóch się bije, tam klient korzysta Gdzie dwóch się bije, tam klient korzysta

Wojna cenowa Biedronki i Lidla - kto zyskał?



- PanParagon jest popularną aplikacją do przeglądania gazetek promocyjnych i przechowywania paragonów. Anonimowe dane z dowodów zakupu to źródło informacji o cenach produktów, realnej inflacji czy zachowaniach konsumenckich. W związku z tym, że ostatnio jesteśmy świadkami zaciętej walki między Biedronką a Lidlem, postanowiliśmy zweryfikować, kto na tym zyskuje, a kto traci. W najnowszej analizie sprawdziliśmy, jak na przestrzeni ostatnich tygodni zmieniał się udział paragonów z Biedronki oraz Lidla w stosunku do wszystkich paragonów spożywczych dodanych do naszej aplikacji - informuje Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon.  


Najnowsza kampania Biedronki, choć ma wielu krytyków, przyniosła tej sieci pierwsze korzyści. Jak pokazują dane pozyskane z paragonów, częstotliwość zakupów w sklepach należących do Jeronimo Martins Polska wzrosła.

Nowa kampania reklamowa Biedronki - przynosi zyski?




- W połowie stycznia udział dowodów zakupu z Biedronki kształtował się na poziomie 29,2 proc., natomiast w połowie lutego wartość ta wynosiła już 30,7 proc. To wzrost o ok. 1,5 proc. Co ciekawe, regularny wzrost dodawanych paragonów z Biedronki zauważalny jest od momentu wysłania pierwszych SMS-ów przez tę sieć uderzających bezpośrednio w Lidla - wyjaśnia Antonina Grzelak.
Gdzie dwóch się bije, tam klient korzysta Gdzie dwóch się bije, tam klient korzysta


A co na to klienci kupujący u konkurencji? Jak wynika z paragonów dodanych do aplikacji PanParagon, w Lidlu sytuacja przedstawia się... stabilnie. We wszystkich analizowanych tygodniach odsetek dodawanych paragonów oscylował w granicach 15 proc., jedynie z delikatnym spadkiem o ok. 0,5 proc. od 5 lutego, czyli dzień po wysłaniu słynnych SMS-ów przez Biedronkę.

Nowa taktyka Biedronki jest skuteczna?



Wygląda na to, że portugalska sieć zyskała na zwiększonej liczbie zakupów w swoich sklepach. Jednak kampania uderzająca otwarcie w Lidla właściwie nie zabrała dotychczasowych klientów tej sieci handlowej.
VIK

Opinie (95) 3 zablokowane

  • Opinia wyróżniona

    (11)

    Coraz bardziej żenująca się ta wojna cenowa robi, dziwię się, że prawo na coś takiego pozwala. Robię zakupy i tu i tu, patrzę i na ceny i na jakość. Od dawna uważam, że pod względem cen wygrywa Biedronka, a pod względem jakości Lidl i to się nie zmienia. Dodatkowo te smsy od Biedronki to jakaś masakra jest, zablokować muszę.

    • 46 14

    • Teraz idealnie widac ze ceny sa i nas sztucznie zawyzane pod byle protekstem a jak chca to potrafia obnizyc!

      Inie ma to nic wspólnego z inflacją.Ceny w Polsce jak w Niemczech mimo ze zarobki 5 razy mniejsze

      • 12 1

    • Inflacja 12 procent a w lidlu wszystko podrożało o 32 procent

      niektóre produkty droższe niż w Niemczech

      • 8 1

    • Lidl i jakość:))))))))) To tandeciarnia (4)

      Zobaczcie jakie towary sprzedaje Lidl w Niemczech i w Londynie. Z tym dziadostwem, które sprzedaje w Polsce, padliby w ciągu miesiąca. Towary spożywcze, w większości, produkowane przez jakieś dziwne firmy, nie wiadomo skąd i nie wiadomo z czego - brak kodów kreskowych jednoznacznie określajacych kraj produkcji. W U.K. nie położyliby niczego nawet na półkach sklepowych.

      • 8 4

      • (3)

        Tak, w porównaniu tych dwóch sklepów Lidl to wyższa jakość, a to, że sieciowe sklepy na Polskę mają gorszy towar, niż do innych krajów to powszechnie znana prawda. Rossman choćby.

        • 6 1

        • (2)

          Niemcy jak zawsze chcą Polaków zrobić w ch.

          • 7 1

          • A Polacy chyba to lubią bo kupują paździerz w Lidlu

            • 3 1

          • Powiem ci tak - pracowałem w Niemczech w trzech firmach i zawsze wszystko było ok i na czas.

            A z polskimi pracodawcami doświadczenia mam różne.

            • 0 0

    • (1)

      Przestałam kupować w biedronce, bo sms od nich doprowadzaja mnie do szału.

      • 12 4

      • Da się zablokować. Mam nadzieję, że mi już więcej nie przyjdzie.

        • 4 0

    • (1)

      Jakość w dyskoncie?XD

      • 5 5

      • Da się, tylko trzeba umieć czytać etykiety.

        • 12 0

  • Kampanie wprowadzili nowi eksperci ktorzy utracili stolki w spolkach skarbu panstwa. Przypadek?

    • 0 6

  • (2)

    sprawdźcie sobie ostatnia gazetkę Biedronki to zobaczycie jakie to super promocje. Obniżki produktów o 10%, a małym druczkiem cena z przed 30 dni przed obniżką mniejsza o 30-40%.. na czas promocji mocno zawyżają ceny i dodają do tego rabat. i tak kupujecie drożej niż normalnie. myślałam, że to kilka produktów ale przy wertowaniu gazetki to na prawdę zatrważająca ilość..

    • 16 3

    • (1)

      zawsze tak było i to praktykują wszystkie sklepy uważają klientów za mało rozgarniętych. Robi to się z pełną premedytacją. Biedronka teraz z paragonami drukuje ogrom makulatury.

      • 4 0

      • jasne, że zawsze sklepy działały w ten sposób, ale ostatnio wielkość "obniżek" przed podwyższeniem cen przebił wszystko

        • 1 0

  • Kto zyskał? Niemiec i Portugalczyk (3)

    Uczciwie pracujący Polak w najjaśniejszej czeciej erpe służył zawsze tylko do dojenia.

    • 10 1

    • Na wojnach cenowych producentów zyskuje klient. Dowiesz się o tym na pierwszych zajęciach z ekonomii. (2)

      • 0 5

      • Kiedyś, po ostatnich zajęciach z ekonomii dowiesz się, że zazwyczaj teoria sobie, a życie sobie

        Zgoda, w teorii klient zyskuje. Ale to jest dokładnie ten sam klient, którego wydojenie rok wcześniej przełożyło się na rekordowe zyski obu sieci handlowych.

        • 5 0

      • Ten klient który zjada zboże techniczne w mące czy makaronie?

        Czy może ten co je ser lub mleko od krów karmionych na splesnialej paszy?

        • 1 0

  • ...bo bzdurą totalną sa te wszystkie tzw promocje! Kiedys nic takiego nie było. Teraz tylko po to by ogłupić człowieka. Zrobić mu mętlik. W prlu pilnowali cen. Był jakiś ład. Teraz Ameryka,której sami ludzie chcielii...

    • 3 1

  • biedronka to niech ogarnie cenowke

    rozczytac zwykla cene bez karty, apki i pisma od proboszcza za 1 sztuke, a nie szesciopak+1 graniczy z cudem

    • 6 3

  • Lidl DE ma ceny sprzętu nawet o ponad połowę niższe niż PL. (4)

    Doją nas tak że szkoda gadać...

    • 9 1

    • Bzdura i kłamstwo pisowskie. (1)

      • 0 8

      • Jak peowiec powiedział, że to kłamstwo, to znaczy, że to prawda.

        • 4 0

    • Dokładnie! U nas windują ceny, aby mieć za co obniżać ceny Niemcom

      W roku, w którym Lidl zaczął panoszyć się po Polsce, był taki okres, gdy w tym samym momencie, pokazywały sie identyczne gazetki z promocyjne na rynek polski i niemiecki. Przez kilka miesięcy, zanim zorientowali się w swojej handlowej i politycznej głupocie, można było porównać po ile sprzedają te same towary w PL i DE. Pamiętam doskonale - większość w polskich gazetkach była droższa niż w niemieckich.

      • 4 0

    • Kto

      kupuje sprzęt w Lidlu lub Biedronce no chyba że dzieciom do zabaw.
      To na dłuższą metę nie nadaje się do żadnych poważnych remontów a sprzęt gos.domowego też na krótko.

      • 0 0

  • Po co Wy i reszta mediów o tym piszecie?

    to jakiś temat proxy, by przykryć tematy, które naprawdę interesują ludzi, typu bałagan z zerówkami, czy protesty rolników?

    Może za dużo wymagam od dziennikarzy, by poruszali istotne tematy. A nie albo checheszki albo plotki albo słup reklamowy.

    • 8 0

  • do biedronki chodzi tylko dziadostwo (1)

    • 2 5

    • Do Lidla też

      • 3 1

  • "Głupi naród i tak wszystko kupi"

    Wspierają rolników a kupują taniochę spoza kraju w Biedronce i Lidlu.
    Za promocję i taniochę sprzedamy matkę i córkę.
    Ale patriotycznie !!!

    • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Zbigniew Canowiecki

Prezes Zarządu „Pracodawców Pomorza”. Jest absolwentem Politechniki Gdańskiej. Doktorat uzyskał na Uniwersytecie Gdańskim.W latach 1981-2007 Prezes Zarządu i dyrektor giełdowej spółki „Centrostal S.A.”. Sprawował społecznie wiele funkcji m.in. Prezydenta Pomorskiej Izby Przemysłwo-Handlowej, Przewodniczącego Sejmiku Gospodarczego Województwa Pomorskiego, Przewodniczącego Pomorskiej Rady Przedsiębiorczości. Członek Polskiego Forum Akademicko-Gospodarczego w Warszawie...

Najczęściej czytane