- 1 Coraz więcej zboża w trójmiejskich portach (56 opinii)
- 2 Terminal agro. Postępowanie odwołano, aby ogłosić nowe (29 opinii)
- 3 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (72 opinie)
- 4 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (251 opinii)
- 5 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (66 opinii)
- 6 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (114 opinii)
Wojna cenowa Biedronki i Lidla. Kto zyskał?
Wojna cenowa Biedronki i Lidla: walka o najniższą cenę masła, SMS-y do klientów przedstawiające lepsze promocje niż u konkurencji, wytykanie błędów w koszyku zakupowym, pozew do sądu - to tylko kilka przykładów z frontu Biedronka kontra Lidl. Kto wygrywa wojnę o klienta?
- Wojna cenowa Biedronki i Lidla - kto zyskał?
- Nowa kampania reklamowa Biedronki - przynosi zyski?
- Nowa taktyka Biedronki jest skuteczna?
Wzajemne uszczypliwości Biedronki i Lidla są widoczne od jakiegoś czasu. Jednak otwarta wojna na froncie dwóch najpopularniejszych sieci dyskontów w Polsce rozpoczęła się, gdy Biedronka wysłała SMS-y do swoich klientów, że następnego dnia mogą kupić wybrane produkty taniej niż w Lidlu. Czy agresywna strategia marketingowa działa na korzyść Biedronki i czy Lidl na tym traci? Na to pytanie odpowiadają dowody zakupu dodane do popularnej aplikacji PanParagon.
Gdzie dwóch się bije, tam klient korzysta
Wojna cenowa Biedronki i Lidla - kto zyskał?
- PanParagon jest popularną aplikacją do przeglądania gazetek promocyjnych i przechowywania paragonów. Anonimowe dane z dowodów zakupu to źródło informacji o cenach produktów, realnej inflacji czy zachowaniach konsumenckich. W związku z tym, że ostatnio jesteśmy świadkami zaciętej walki między Biedronką a Lidlem, postanowiliśmy zweryfikować, kto na tym zyskuje, a kto traci. W najnowszej analizie sprawdziliśmy, jak na przestrzeni ostatnich tygodni zmieniał się udział paragonów z Biedronki oraz Lidla w stosunku do wszystkich paragonów spożywczych dodanych do naszej aplikacji - informuje Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon.
Najnowsza kampania Biedronki, choć ma wielu krytyków, przyniosła tej sieci pierwsze korzyści. Jak pokazują dane pozyskane z paragonów, częstotliwość zakupów w sklepach należących do Jeronimo Martins Polska wzrosła.
Nowa kampania reklamowa Biedronki - przynosi zyski?
- W połowie stycznia udział dowodów zakupu z Biedronki kształtował się na poziomie 29,2 proc., natomiast w połowie lutego wartość ta wynosiła już 30,7 proc. To wzrost o ok. 1,5 proc. Co ciekawe, regularny wzrost dodawanych paragonów z Biedronki zauważalny jest od momentu wysłania pierwszych SMS-ów przez tę sieć uderzających bezpośrednio w Lidla - wyjaśnia Antonina Grzelak.
Gdzie dwóch się bije, tam klient korzysta
A co na to klienci kupujący u konkurencji? Jak wynika z paragonów dodanych do aplikacji PanParagon, w Lidlu sytuacja przedstawia się... stabilnie. We wszystkich analizowanych tygodniach odsetek dodawanych paragonów oscylował w granicach 15 proc., jedynie z delikatnym spadkiem o ok. 0,5 proc. od 5 lutego, czyli dzień po wysłaniu słynnych SMS-ów przez Biedronkę.
Nowa taktyka Biedronki jest skuteczna?
Wygląda na to, że portugalska sieć zyskała na zwiększonej liczbie zakupów w swoich sklepach. Jednak kampania uderzająca otwarcie w Lidla właściwie nie zabrała dotychczasowych klientów tej sieci handlowej.
Opinie (95) 3 zablokowane
-
2024-02-29 08:44
Opinia wyróżniona
(11)
Coraz bardziej żenująca się ta wojna cenowa robi, dziwię się, że prawo na coś takiego pozwala. Robię zakupy i tu i tu, patrzę i na ceny i na jakość. Od dawna uważam, że pod względem cen wygrywa Biedronka, a pod względem jakości Lidl i to się nie zmienia. Dodatkowo te smsy od Biedronki to jakaś masakra jest, zablokować muszę.
- 46 14
-
2024-02-29 09:32
Teraz idealnie widac ze ceny sa i nas sztucznie zawyzane pod byle protekstem a jak chca to potrafia obnizyc!
Inie ma to nic wspólnego z inflacją.Ceny w Polsce jak w Niemczech mimo ze zarobki 5 razy mniejsze
- 12 1
-
2024-02-29 09:41
Inflacja 12 procent a w lidlu wszystko podrożało o 32 procent
niektóre produkty droższe niż w Niemczech
- 8 1
-
2024-02-29 09:45
Lidl i jakość:))))))))) To tandeciarnia (4)
Zobaczcie jakie towary sprzedaje Lidl w Niemczech i w Londynie. Z tym dziadostwem, które sprzedaje w Polsce, padliby w ciągu miesiąca. Towary spożywcze, w większości, produkowane przez jakieś dziwne firmy, nie wiadomo skąd i nie wiadomo z czego - brak kodów kreskowych jednoznacznie określajacych kraj produkcji. W U.K. nie położyliby niczego nawet na półkach sklepowych.
- 8 4
-
2024-02-29 09:57
(3)
Tak, w porównaniu tych dwóch sklepów Lidl to wyższa jakość, a to, że sieciowe sklepy na Polskę mają gorszy towar, niż do innych krajów to powszechnie znana prawda. Rossman choćby.
- 6 1
-
2024-02-29 10:15
(2)
Niemcy jak zawsze chcą Polaków zrobić w ch.
- 7 1
-
2024-02-29 10:25
A Polacy chyba to lubią bo kupują paździerz w Lidlu
- 3 1
-
2024-02-29 16:48
Powiem ci tak - pracowałem w Niemczech w trzech firmach i zawsze wszystko było ok i na czas.
A z polskimi pracodawcami doświadczenia mam różne.
- 0 0
-
2024-02-29 09:55
(1)
Przestałam kupować w biedronce, bo sms od nich doprowadzaja mnie do szału.
- 12 4
-
2024-02-29 09:59
Da się zablokować. Mam nadzieję, że mi już więcej nie przyjdzie.
- 4 0
-
2024-02-29 10:05
(1)
Jakość w dyskoncie?XD
- 5 5
-
2024-02-29 10:05
Da się, tylko trzeba umieć czytać etykiety.
- 12 0
-
2024-02-29 08:45
Kampanie wprowadzili nowi eksperci ktorzy utracili stolki w spolkach skarbu panstwa. Przypadek?
- 0 6
-
2024-02-29 08:52
(2)
sprawdźcie sobie ostatnia gazetkę Biedronki to zobaczycie jakie to super promocje. Obniżki produktów o 10%, a małym druczkiem cena z przed 30 dni przed obniżką mniejsza o 30-40%.. na czas promocji mocno zawyżają ceny i dodają do tego rabat. i tak kupujecie drożej niż normalnie. myślałam, że to kilka produktów ale przy wertowaniu gazetki to na prawdę zatrważająca ilość..
- 16 3
-
2024-02-29 09:21
(1)
zawsze tak było i to praktykują wszystkie sklepy uważają klientów za mało rozgarniętych. Robi to się z pełną premedytacją. Biedronka teraz z paragonami drukuje ogrom makulatury.
- 4 0
-
2024-02-29 10:27
jasne, że zawsze sklepy działały w ten sposób, ale ostatnio wielkość "obniżek" przed podwyższeniem cen przebił wszystko
- 1 0
-
2024-02-29 08:56
Kto zyskał? Niemiec i Portugalczyk (3)
Uczciwie pracujący Polak w najjaśniejszej czeciej erpe służył zawsze tylko do dojenia.
- 10 1
-
2024-02-29 09:09
Na wojnach cenowych producentów zyskuje klient. Dowiesz się o tym na pierwszych zajęciach z ekonomii. (2)
- 0 5
-
2024-02-29 09:28
Kiedyś, po ostatnich zajęciach z ekonomii dowiesz się, że zazwyczaj teoria sobie, a życie sobie
Zgoda, w teorii klient zyskuje. Ale to jest dokładnie ten sam klient, którego wydojenie rok wcześniej przełożyło się na rekordowe zyski obu sieci handlowych.
- 5 0
-
2024-02-29 11:05
Ten klient który zjada zboże techniczne w mące czy makaronie?
Czy może ten co je ser lub mleko od krów karmionych na splesnialej paszy?
- 1 0
-
2024-02-29 09:01
...bo bzdurą totalną sa te wszystkie tzw promocje! Kiedys nic takiego nie było. Teraz tylko po to by ogłupić człowieka. Zrobić mu mętlik. W prlu pilnowali cen. Był jakiś ład. Teraz Ameryka,której sami ludzie chcielii...
- 3 1
-
2024-02-29 09:02
biedronka to niech ogarnie cenowke
rozczytac zwykla cene bez karty, apki i pisma od proboszcza za 1 sztuke, a nie szesciopak+1 graniczy z cudem
- 6 3
-
2024-02-29 09:05
Lidl DE ma ceny sprzętu nawet o ponad połowę niższe niż PL. (4)
Doją nas tak że szkoda gadać...
- 9 1
-
2024-02-29 09:08
Bzdura i kłamstwo pisowskie. (1)
- 0 8
-
2024-02-29 09:13
Jak peowiec powiedział, że to kłamstwo, to znaczy, że to prawda.
- 4 0
-
2024-02-29 09:55
Dokładnie! U nas windują ceny, aby mieć za co obniżać ceny Niemcom
W roku, w którym Lidl zaczął panoszyć się po Polsce, był taki okres, gdy w tym samym momencie, pokazywały sie identyczne gazetki z promocyjne na rynek polski i niemiecki. Przez kilka miesięcy, zanim zorientowali się w swojej handlowej i politycznej głupocie, można było porównać po ile sprzedają te same towary w PL i DE. Pamiętam doskonale - większość w polskich gazetkach była droższa niż w niemieckich.
- 4 0
-
2024-02-29 14:17
Kto
kupuje sprzęt w Lidlu lub Biedronce no chyba że dzieciom do zabaw.
To na dłuższą metę nie nadaje się do żadnych poważnych remontów a sprzęt gos.domowego też na krótko.- 0 0
-
2024-02-29 09:10
Po co Wy i reszta mediów o tym piszecie?
to jakiś temat proxy, by przykryć tematy, które naprawdę interesują ludzi, typu bałagan z zerówkami, czy protesty rolników?
Może za dużo wymagam od dziennikarzy, by poruszali istotne tematy. A nie albo checheszki albo plotki albo słup reklamowy.- 8 0
-
2024-02-29 09:29
do biedronki chodzi tylko dziadostwo (1)
- 2 5
-
2024-02-29 10:35
Do Lidla też
- 3 1
-
2024-02-29 09:31
"Głupi naród i tak wszystko kupi"
Wspierają rolników a kupują taniochę spoza kraju w Biedronce i Lidlu.
Za promocję i taniochę sprzedamy matkę i córkę.
Ale patriotycznie !!!- 8 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.