• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wojna cenowa Biedronki i Lidla. Kto zyskał?

VIK
29 lutego 2024, godz. 08:00 
Opinie (95)

Wojna cenowa Biedronki i Lidla: walka o najniższą cenę masła, SMS-y do klientów przedstawiające lepsze promocje niż u konkurencji, wytykanie błędów w koszyku zakupowym, pozew do sądu - to tylko kilka przykładów z frontu Biedronka kontra Lidl. Kto wygrywa wojnę o klienta?




Wzajemne uszczypliwości BiedronkiLidla są widoczne od jakiegoś czasu. Jednak otwarta wojna na froncie dwóch najpopularniejszych sieci dyskontów w Polsce rozpoczęła się, gdy Biedronka wysłała SMS-y do swoich klientów, że następnego dnia mogą kupić wybrane produkty taniej niż w Lidlu. Czy agresywna strategia marketingowa działa na korzyść Biedronki i czy Lidl na tym traci? Na to pytanie odpowiadają dowody zakupu dodane do popularnej aplikacji PanParagon.

Gdzie dwóch się bije, tam klient korzysta Gdzie dwóch się bije, tam klient korzysta

Wojna cenowa Biedronki i Lidla - kto zyskał?



- PanParagon jest popularną aplikacją do przeglądania gazetek promocyjnych i przechowywania paragonów. Anonimowe dane z dowodów zakupu to źródło informacji o cenach produktów, realnej inflacji czy zachowaniach konsumenckich. W związku z tym, że ostatnio jesteśmy świadkami zaciętej walki między Biedronką a Lidlem, postanowiliśmy zweryfikować, kto na tym zyskuje, a kto traci. W najnowszej analizie sprawdziliśmy, jak na przestrzeni ostatnich tygodni zmieniał się udział paragonów z Biedronki oraz Lidla w stosunku do wszystkich paragonów spożywczych dodanych do naszej aplikacji - informuje Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon.  


Najnowsza kampania Biedronki, choć ma wielu krytyków, przyniosła tej sieci pierwsze korzyści. Jak pokazują dane pozyskane z paragonów, częstotliwość zakupów w sklepach należących do Jeronimo Martins Polska wzrosła.

Nowa kampania reklamowa Biedronki - przynosi zyski?




- W połowie stycznia udział dowodów zakupu z Biedronki kształtował się na poziomie 29,2 proc., natomiast w połowie lutego wartość ta wynosiła już 30,7 proc. To wzrost o ok. 1,5 proc. Co ciekawe, regularny wzrost dodawanych paragonów z Biedronki zauważalny jest od momentu wysłania pierwszych SMS-ów przez tę sieć uderzających bezpośrednio w Lidla - wyjaśnia Antonina Grzelak.
Gdzie dwóch się bije, tam klient korzysta Gdzie dwóch się bije, tam klient korzysta


A co na to klienci kupujący u konkurencji? Jak wynika z paragonów dodanych do aplikacji PanParagon, w Lidlu sytuacja przedstawia się... stabilnie. We wszystkich analizowanych tygodniach odsetek dodawanych paragonów oscylował w granicach 15 proc., jedynie z delikatnym spadkiem o ok. 0,5 proc. od 5 lutego, czyli dzień po wysłaniu słynnych SMS-ów przez Biedronkę.

Nowa taktyka Biedronki jest skuteczna?



Wygląda na to, że portugalska sieć zyskała na zwiększonej liczbie zakupów w swoich sklepach. Jednak kampania uderzająca otwarcie w Lidla właściwie nie zabrała dotychczasowych klientów tej sieci handlowej.
VIK

Opinie (95) 3 zablokowane

  • Takie zagrywki działają na tych, na których miały zadziałać. Przynajmniej mniejszy tłok w Lidlu będzie, super!

    • 2 2

  • Ta lipa.

    • 1 0

  • (1)

    Bardzo dobrze - klient skorzysta .Na szczęście każdy robi zakupy gdzie chce i tyle w temacie ,

    • 1 1

    • :)))) daj spokój kobieto (????)

      • 0 0

  • A w Auchan - marchew z Meksyku!!!!!

    Dzisiaj. Rolnicy walczą o przetrwanie, a te nędzne hipermarkety sprowadzają najpospolitsze warzywo z Meksyku. Też spoza Unii, nie wiadomo gdzie uprawiane i nie wiadomo czym podlewane. Auchan przekroczył czerwoną linię.

    • 3 0

  • Lidl z rajci niemieckiego pochodzenia powinnen wszystko sprzedawać za 50 procent ceny. Pozostałe 50 procent

    powinien dopłacać każdy NIe mic w ramach reparacji wojennych. Kradli, mordowali i niszczyly w Polsce co się dało a teraz święte NIe mce. Ale rudy to załatwi, w sensie na niekorzyść Polaków.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Ciechowicz

Wiceprezes Agencji Rozwoju Pomorza. Nadzoruje prace Regionalnej Instytucji Finansującej, Działu Promocji oraz Centrum Obsługi Inwestora. Wcześniej pełnił funkcję wicedyrektora Departamentu Programów Regionalnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Współtwórca struktur wdrażania i zarządzania Funduszami Europejskimi na poziomie regionu. Współnadzorował realizację Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego w województwie pomorskim w latach 2004 - 2006, w ramach...

Najczęściej czytane