• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wojna cenowa Biedronki i Lidla. Kto zyskał?

VIK
29 lutego 2024, godz. 08:00 
Opinie (95)

Wojna cenowa Biedronki i Lidla: walka o najniższą cenę masła, SMS-y do klientów przedstawiające lepsze promocje niż u konkurencji, wytykanie błędów w koszyku zakupowym, pozew do sądu - to tylko kilka przykładów z frontu Biedronka kontra Lidl. Kto wygrywa wojnę o klienta?




Wzajemne uszczypliwości BiedronkiLidla są widoczne od jakiegoś czasu. Jednak otwarta wojna na froncie dwóch najpopularniejszych sieci dyskontów w Polsce rozpoczęła się, gdy Biedronka wysłała SMS-y do swoich klientów, że następnego dnia mogą kupić wybrane produkty taniej niż w Lidlu. Czy agresywna strategia marketingowa działa na korzyść Biedronki i czy Lidl na tym traci? Na to pytanie odpowiadają dowody zakupu dodane do popularnej aplikacji PanParagon.

Gdzie dwóch się bije, tam klient korzysta Gdzie dwóch się bije, tam klient korzysta

Wojna cenowa Biedronki i Lidla - kto zyskał?



- PanParagon jest popularną aplikacją do przeglądania gazetek promocyjnych i przechowywania paragonów. Anonimowe dane z dowodów zakupu to źródło informacji o cenach produktów, realnej inflacji czy zachowaniach konsumenckich. W związku z tym, że ostatnio jesteśmy świadkami zaciętej walki między Biedronką a Lidlem, postanowiliśmy zweryfikować, kto na tym zyskuje, a kto traci. W najnowszej analizie sprawdziliśmy, jak na przestrzeni ostatnich tygodni zmieniał się udział paragonów z Biedronki oraz Lidla w stosunku do wszystkich paragonów spożywczych dodanych do naszej aplikacji - informuje Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon.  


Najnowsza kampania Biedronki, choć ma wielu krytyków, przyniosła tej sieci pierwsze korzyści. Jak pokazują dane pozyskane z paragonów, częstotliwość zakupów w sklepach należących do Jeronimo Martins Polska wzrosła.

Nowa kampania reklamowa Biedronki - przynosi zyski?




- W połowie stycznia udział dowodów zakupu z Biedronki kształtował się na poziomie 29,2 proc., natomiast w połowie lutego wartość ta wynosiła już 30,7 proc. To wzrost o ok. 1,5 proc. Co ciekawe, regularny wzrost dodawanych paragonów z Biedronki zauważalny jest od momentu wysłania pierwszych SMS-ów przez tę sieć uderzających bezpośrednio w Lidla - wyjaśnia Antonina Grzelak.
Gdzie dwóch się bije, tam klient korzysta Gdzie dwóch się bije, tam klient korzysta


A co na to klienci kupujący u konkurencji? Jak wynika z paragonów dodanych do aplikacji PanParagon, w Lidlu sytuacja przedstawia się... stabilnie. We wszystkich analizowanych tygodniach odsetek dodawanych paragonów oscylował w granicach 15 proc., jedynie z delikatnym spadkiem o ok. 0,5 proc. od 5 lutego, czyli dzień po wysłaniu słynnych SMS-ów przez Biedronkę.

Nowa taktyka Biedronki jest skuteczna?



Wygląda na to, że portugalska sieć zyskała na zwiększonej liczbie zakupów w swoich sklepach. Jednak kampania uderzająca otwarcie w Lidla właściwie nie zabrała dotychczasowych klientów tej sieci handlowej.
VIK

Opinie (95) 3 zablokowane

  • jak to mozliwe ze biedronak obnizała ceny czekolady przez tydzien potem w ciagu jednego dnio podniósła o 100%

    a w poniedziałek znowu obniżyły o 50%.

    • 2 0

  • biedronka to tragiczny sklep którego fenomenu nie rozumiem (1)

    strasznie brzydki, niefunkcjonalny, mała liczba produktów. ceny wcale nie takie niskie. Zero innowacji i wyróżników.

    W praktyce biedra nie ma nic co ją wyróżnia i jest jej atutem (poza dużą liczbą sklepów więc i dostępnością).

    Zamiast dobrych produktów rozdają jakieś pluszaki, zamiast prostych cen jakieś pstrokate kartki kup trzeci za -68%.

    tragedia! na świecie dyskonty mają inny poziom.
    Do tego ten agresywny marketing który tylko obrzydza
    Produkty z biedry są strasznie ograniczone i zwyczajnie średniej jakości

    Zdecydowanie lepsze jest Netto, Aldi czy nawet Lidl

    • 4 4

    • Nie bardziej tragiczny niż lidl

      • 1 0

  • Bieda sklep

    Na sklepie syf puste kartony, przez palety można nogi połamać gdzie BHP, artykuły beznadziejnej jakości jak dla świń,nikt nie chce tam pracować, dlatego omijam szerokim łukiem

    • 5 1

  • Już nie można tego słuchać który tańszy,ja chodzę do kaufu

    • 1 2

  • Można też kupować w normalnych sklepach z markowymi produktami, nie dyskontach dla ubogich.

    • 1 3

  • Wygrywa rossja i Ukraina

    bo pod płaszczykiem obniżania cen handlują produktami które nigdy nie powinny znależć się na Polskim rynku . Mechanizm jest prosty. Produkty , lub półprodukty przemycane są do krajów które nie maja z tym problemów, tam dostają certyfikaty , ze wyprodukowano w UE , i nastepnie rozprowadzane już "legalnie" na rynki UE. Czytajcie proszę szczegółowo co pisze na produktach drobnymi literkami. Jajka "moja Kurka" z wolnego chowu, przyjechały z Litwy, albo Łotwy, Olej z Rumunii, i Litwy, itd.... Albo produkty przepakowywane, lub pakowane w Polsce , pochodzące z nieznanego żródła , dostają etykiety, "Produkt Polski". Jesteśmy zalewani tandetą i truciznami. Ludzie !! Wspierajcie lokalnych producentów. Broń Boże nie mylić z handlarzynami, którzy zaopatrują się w hurtowniach , a pod nich sie podszywaja. A niemieckie dyskonty obchodżcie szerokim łukiem !!!

    • 8 0

  • Kto kopiuje artykuły? Wy czy gazeta?

    • 4 0

  • NAjgorsze jest to, że w aplikacji Biedronki okazuje się, że nie można wyłączyć wysyłki takich SMSów (1)

    Wieć trzeba będzie się rozstać. MAm "w pompce" że na czymś oszczędzę kilka groszy vs. nagabywanie co 3 dni smsem...

    • 1 0

    • zablokuj numer

      • 0 0

  • Dla mnie, jako konkurenta, to taka wojna jest jak najbardziej pożądana (1)

    czekam nawet na jakiś armagedon

    • 2 2

    • oops - konsumenta - chyba mi automatycznie zmieniło...

      • 1 0

  • Czekam na wojne cenowa koncernow motoryzacyjnych

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Ciechowicz

Wiceprezes Agencji Rozwoju Pomorza. Nadzoruje prace Regionalnej Instytucji Finansującej, Działu Promocji oraz Centrum Obsługi Inwestora. Wcześniej pełnił funkcję wicedyrektora Departamentu Programów Regionalnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Współtwórca struktur wdrażania i zarządzania Funduszami Europejskimi na poziomie regionu. Współnadzorował realizację Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego w województwie pomorskim w latach 2004 - 2006, w ramach...

Najczęściej czytane