• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wpłynął najdłuższy kontenerowiec w historii gdyńskiego portu

VIK
5 czerwca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 

MSC Charleston wpłynął do BCT Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego.


Do portu w Gdyni w piątek rano wpłynął najdłuższy i jeden z największych w historii obsługiwanych w tym porcie kontenerowców. Jednostka ma ponad 324 metry długości i może przewozić prawie 8,1 tys. TEU, czyli standardowych kontenerów. MSC Charleston wpłynął do BCT Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego.



Dotychczasowy rekord wśród kontenerowców obsługiwanych przez ten terminal należał do MSC Krystal. Statek o pojemności 5792 TEU zawinął do Gdyni w 2012 roku. MSC Charleston to jednostka o pojemności prawie 8100 TEU. Kontenerowiec przypłynął do gdyńskiego portu z Kłajpedy na Litwie, a po przeładowaniu ok. 1,5 tys. kontenerów popłynie do belgijskiego portu w Antwerpii. Armatorem jednostki jest MSC.

Z uwagi na rozmiary jednostki cała operacja była skomplikowana. W połowie kanału portowego jednostka musiała bardzo precyzyjnie obrócić się o 180 stopni i zacumować przy nabrzeżu BCT lewą burtą. Statek ma cumować w Gdyni dobę.

Dzięki inwestycjom do gdyńskiego portu mogą wpływać coraz większe jednostki. Obecnie obrotnice nr 2 i nr 3 usytuowane na wewnętrznych akwenach portu pozwalają na obracanie statków o długości do 320 m. Jednak już niedługo będzie można przyjmować statki do 384 m długości, o zanurzeniu 15 metrów i ładowności 12 tys. TEU.

BCT jest jednym z największych terminali w rejonie Bałtyku i drugim co do wielkości terminalem kontenerowym w Polsce. Kontroluje ok. 30 proc. polskiego rynku przeładunków kontenerowych. Od stycznia do maja tego roku terminal przeładował 161 tys. 459 TEU. W 2014 r. terminal przeładował 475 tys. TEU, o ok. 20 proc. więcej niż rok wcześniej.
VIK

Miejsca

Opinie (118) 1 zablokowana

  • Ciekawy szyk zdania, redakcjo :D

    • 0 0

  • Przypłynął prawie pusty

    • 2 1

  • Super!

    • 0 3

  • Ale załadowany... (2)

    Statek wpłynął prawie pusty, jak by był załadowany to by miał za duże zanurzenie. co z tego, że ma pojemność 8100 TEU jak w ciągu doby przez którą ma stać 3 suwnice mają zdolność przeładunkową 1000 TEU. to statki o połowę mniejsze czasem więcej przywożą i zabierają.

    • 21 6

    • (1)

      Oceaniki na DCT też prawie puste

      • 4 3

      • skoro oceanika który wpływa i łącznie (przywozi i zabiera) od 7 tys. do 9 tys. TEU uznajesz za pusty to spoko

        • 5 2

  • a gdzie się podziało prawie 200 statków PLO ??? (1)

    rozszabrowane wszystko ? ! .

    • 16 4

    • Zatonęły, ponieważ stal, z której je zbudowano, okazała się cięższa od wody.

      • 7 2

  • może jakiś wywiad rozmowa z tymi którzy tam rządzili i tym zarządzali ?

    • 4 3

  • (2)

    Czy rozwój portow w Gdańsku i Gdyni, wprowadzanie coraz większych jednostek wpływa na wzrost zarobków pracowników tych że portów, czy jedynie pozostaje mi satysfakcja, że pracować mogą w takich firmach?

    • 7 8

    • (1)

      Wpływa ale pracowników biurowych, nam pozostanie powiedzmy ze tzw "satysfakcja".

      • 4 6

      • nie myl zarządu i kadr z pracownikami jak to nazwales biurowymi

        • 2 3

  • Byłem na nim w 2009 ....

    Ownerem jest RCPO Hamburg. Byłem na nim bodajże w 2009r. Pływał wtedy na linii USA W Coast - China :) Jakieś 2 tygodni przelotu :) To było coś:) Fajny statek - zbudowany w S Korei. Bardzo miło wspominam:)

    • 5 2

  • Haha

    Widze, ze sami eksperci z branzy morskiej na forum :)
    Pewnie rownie dobrze znaja sie na lotnictwie i innych dziedzinach.

    • 13 1

  • Robi wrażenie.

    Pokazywali w TV. No i wreszcie wyszedł wam fajny filmik.

    • 10 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Leszek Pankiewicz

Od 2011 prezes zarządu Solwit SA. Aktywnie uczestniczył w rozwoju projektów inwestycyjnych w...

Najczęściej czytane