- 1 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (42 opinie)
- 2 Złoty polski ma już 100 lat (136 opinii)
- 3 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (176 opinii)
- 4 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (102 opinie)
- 5 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (125 opinii)
- 6 Fuzji Lotos-Orlen nie można cofnąć (212 opinii)
Wpłynął najdłuższy kontenerowiec w historii gdyńskiego portu
MSC Charleston wpłynął do BCT Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego.
Do portu w Gdyni w piątek rano wpłynął najdłuższy i jeden z największych w historii obsługiwanych w tym porcie kontenerowców. Jednostka ma ponad 324 metry długości i może przewozić prawie 8,1 tys. TEU, czyli standardowych kontenerów. MSC Charleston wpłynął do BCT Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego.
Dotychczasowy rekord wśród kontenerowców obsługiwanych przez ten terminal należał do MSC Krystal. Statek o pojemności 5792 TEU zawinął do Gdyni w 2012 roku. MSC Charleston to jednostka o pojemności prawie 8100 TEU. Kontenerowiec przypłynął do gdyńskiego portu z Kłajpedy na Litwie, a po przeładowaniu ok. 1,5 tys. kontenerów popłynie do belgijskiego portu w Antwerpii. Armatorem jednostki jest MSC.
Z uwagi na rozmiary jednostki cała operacja była skomplikowana. W połowie kanału portowego jednostka musiała bardzo precyzyjnie obrócić się o 180 stopni i zacumować przy nabrzeżu BCT lewą burtą. Statek ma cumować w Gdyni dobę.
Dzięki inwestycjom do gdyńskiego portu mogą wpływać coraz większe jednostki. Obecnie obrotnice nr 2 i nr 3 usytuowane na wewnętrznych akwenach portu pozwalają na obracanie statków o długości do 320 m. Jednak już niedługo będzie można przyjmować statki do 384 m długości, o zanurzeniu 15 metrów i ładowności 12 tys. TEU.
BCT jest jednym z największych terminali w rejonie Bałtyku i drugim co do wielkości terminalem kontenerowym w Polsce. Kontroluje ok. 30 proc. polskiego rynku przeładunków kontenerowych. Od stycznia do maja tego roku terminal przeładował 161 tys. 459 TEU. W 2014 r. terminal przeładował 475 tys. TEU, o ok. 20 proc. więcej niż rok wcześniej.
Miejsca
Opinie (118) 1 zablokowana
-
2015-06-05 19:18
Ciekawy szyk zdania, redakcjo :D
- 0 0
-
2015-06-05 18:54
Przypłynął prawie pusty
- 2 1
-
2015-06-05 17:57
Super!
- 0 3
-
2015-06-05 12:05
Ale załadowany... (2)
Statek wpłynął prawie pusty, jak by był załadowany to by miał za duże zanurzenie. co z tego, że ma pojemność 8100 TEU jak w ciągu doby przez którą ma stać 3 suwnice mają zdolność przeładunkową 1000 TEU. to statki o połowę mniejsze czasem więcej przywożą i zabierają.
- 21 6
-
2015-06-05 16:28
(1)
Oceaniki na DCT też prawie puste
- 4 3
-
2015-06-05 17:00
skoro oceanika który wpływa i łącznie (przywozi i zabiera) od 7 tys. do 9 tys. TEU uznajesz za pusty to spoko
- 5 2
-
2015-06-05 14:36
a gdzie się podziało prawie 200 statków PLO ??? (1)
rozszabrowane wszystko ? ! .
- 16 4
-
2015-06-05 14:44
Zatonęły, ponieważ stal, z której je zbudowano, okazała się cięższa od wody.
- 7 2
-
2015-06-05 14:37
może jakiś wywiad rozmowa z tymi którzy tam rządzili i tym zarządzali ?
- 4 3
-
2015-06-05 12:07
(2)
Czy rozwój portow w Gdańsku i Gdyni, wprowadzanie coraz większych jednostek wpływa na wzrost zarobków pracowników tych że portów, czy jedynie pozostaje mi satysfakcja, że pracować mogą w takich firmach?
- 7 8
-
2015-06-05 13:01
(1)
Wpływa ale pracowników biurowych, nam pozostanie powiedzmy ze tzw "satysfakcja".
- 4 6
-
2015-06-05 13:29
nie myl zarządu i kadr z pracownikami jak to nazwales biurowymi
- 2 3
-
2015-06-05 12:49
Byłem na nim w 2009 ....
Ownerem jest RCPO Hamburg. Byłem na nim bodajże w 2009r. Pływał wtedy na linii USA W Coast - China :) Jakieś 2 tygodni przelotu :) To było coś:) Fajny statek - zbudowany w S Korei. Bardzo miło wspominam:)
- 5 2
-
2015-06-05 12:48
Haha
Widze, ze sami eksperci z branzy morskiej na forum :)
Pewnie rownie dobrze znaja sie na lotnictwie i innych dziedzinach.- 13 1
-
2015-06-05 11:15
Robi wrażenie.
Pokazywali w TV. No i wreszcie wyszedł wam fajny filmik.
- 10 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.