• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wyburzenia w centrum Gdyni

Wioletta Kakowska-Mehring
10 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (173)

Tereny po stoczni Nauta dziś należą do Portu Gdynia.

Na terenach po Stoczni Remontowej Nauta przy ul. Waszyngtona 1Mapka w Gdyni trwają wyburzenia. Działka należy do Portu Gdynia. Co powstanie w tym miejscu?



Przypomnijmy, że zakup tego terenu przez Port Gdynia sfinalizowano w lipcu 2018 r. Chodzi o działkę z infrastrukturą o powierzchni 61,9 tys. m kw. W marcu 2018 r. Port Gdynia jako jedyny złożył ofertę w przetargu na zakup tych gruntów. Teren wystawiono z ceną wywoławczą 90 mln zł. Zarząd stoczni postanowił przyjąć ofertę, ale szczegóły dotyczące kwoty transakcji nie zostały ujawnione.

Tereny po Stoczni Remontowej Nauta. Tereny po Stoczni Remontowej Nauta.

Ostatnie wodowanie w tym miejscu odbyło się w czerwcu 2019 r. Pierwszy kadłub zwodowano tam prawie 97 lat temu. Teraz Stocznia Remontowa Nauta operuje tylko na terenach przy ul. Budowniczych 10Mapka (dawniej ul. Czechosłowacka 3), czyli w oparciu o infrastrukturę po Stoczni Gdynia.



Jakie plany na Port Gdynia względem działki przy ul. Waszyngtona 1? Mówiło się, że część tego terenu zostanie przeznaczona pod zabudowę biurowo-usługową, rozważane było również przeznaczenie go jako lokalizację dla terminalu statków wycieczkowych. A jakie plany są dziś?

- Tereny przy ul. Waszyngtona stanowią obecnie w dużej mierze zaplecze budowy prowadzonych intensywnie prac związanych z pogłębieniem basenów portowych oraz przebudową nabrzeży. W tym rejonie planowane jest zalądowienie, na którym wybudowane zostanie połączenie kolejowo-drogowe prowadzące do Portu Zewnętrznego - powiedział nam Aleksander Wicka, kierownik Działu Marketingu w Porcie Gdynia.

Miejsca

Opinie (173) 8 zablokowanych

  • Było miasto z morza i marzeń

    Jest miasto z betonu i głupoty... :(

    • 5 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

    Sami znawcy na forum (2)

    Teren odkupił ZMPG i bardzo dobrze. Port potrzebuje przestrzeni, a nie mieszkań z widokiem dla warszawki

    • 2 1

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

      taka "szorstka" przyjaźń sąsiadów...

      "Prominentny przedstawiciel miasta wyraził jednak jakiś czas temu opinię, że nawet gdyby port miał płacić za te tereny złotem miasto mu tam budować się nie pozwoli."

      Nie myśl że zapomnieli.

      • 2 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

      że odkupił, to dobrze (SP sam od siebie)

      pytaniem pozostaje, co z tym terenem się stanie?

      • 3 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

    Super (12)

    Dziękujemy Panie Prezydencie. W końcu ktoś pomyślał i kończy z betonozą, jako mieszkańcy mamy nadzieję, że powstanie tam piękny park z bujną roślinnością l, nie tak jak w parku centralnym.

    • 91 78

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

      Ggg (1)

      A co tu prezydent ma do tego sprzedał tereny za grubą kasę nie ma za co dziękować poszło to w prywatne ręce i prywatny inwestor pobuduję to trzeba prywatnemu inwestorowi podziękować że uprzętną ten stary syf i pobuduję coś nowego. Bo miasto z tym nie robiło nic od grubych dziesięcioleci

      • 1 1

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

        Te tereny raczej należą do skarbu państwa i chyba jeszcze podlegają pod Urząd Morski w Gdyni, a nie pod miasto. Przecież aby coś wybudować przy Janka Wiśniewskiego trzeba było mieć zgodę UM.

        • 0 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

      marzenia

      Marzenie... Tereny będą zajęte przez deweloperów.

      • 1 1

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

      Patodeweloperka

      Chyba piękne nowe bloki

      • 0 3

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

      Chłe, chłe, Dyzio Marzyciel

      • 1 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

      Haha

      Powstana apartamentowce. Z jednego betonu w drugi beton

      • 3 1

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

      bloki

      będą drogie domy a nie park

      • 2 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

      tam spółka Port Gdynia ma zaplanowane własne zaplecze

      • 4 1

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

      Jak chcesz mieć zieleń

      zamieszkaj na wsi. Nie uważam, że to co dzieję się w Gdyni idzie w dobrą stronę (bo jest dramat Szczurka), ale ciągłe gadanie o parkach, zieleni w centrum to i**otyzm (zwłaszcza, że w Gdyni w centrum zieleni jest multum). Centrum jest dla ludzi i powinny być tam mieszkania - mnóstwo mieszkań, aby mieszkańcy nie musieli jeździć samochodami (vide dzielnice zachodnie... jest duuuuużo parków i 2h korki), a do większości miejsc mieli na piechotę (tak, 500 m można się przejść, nie trzeba jechać).

      • 10 8

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

      Zamiast parku beton

      Który prezydent miasta robi coś dla ludzi tam gdzie był beto to zamiast parku powstają budynki

      • 6 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

      Jaki

      park ? jakie kwiaty ? biurowce albo apartamenty dla elit spoza Gdyni, Gdynia nie jest dla mieszkańców.

      • 19 1

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

      Gdynia

      Mam wielkie wątpliwości co do dobrych intencji obecnych władz bo ostatnie lata tego nie potwierdzają. Co się stało z Prezydentem Szczurkiem jak by był nieobecny .Dlaczego?

      • 11 4

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

    Tragedia

    Eugeniusz Kwiatkowski się w grobie przewraca. Jak można zmarnować nowoczesny kiedyś port i budować w tym miejscu sezonowe mariny dla jachtów oraz mieszkania wakacyjne? Bardzo chciałbym kiedyś zamieszkać w ładnym domu zaraz koło tej hałdy węgla, którą widać na filmie w rejonie ul. Węglowej i nab. Śląskiego. Super sprawa za grube pieniądze, zobaczycie żadnego parku tam nie będzie, a za płotem towary masowe, węgiel, ruda, zboże, cement.

    • 4 1

  • A mnie się marzy (5)

    A mnie się marzy aby w "mojej Gdyni, mieście z morza, żeglarskiej stolicy Polski itd. " przeciętny gdynianin miał realna możliwość wynajmu miejsca w marinie. Bez biurowców, wieżowców itp. Takie proste miejsce przy kei, ogólnodostępne

    • 89 21

    • marzenia dobra rzecz... tyle że właśnie tych swoich nie zrealizujesz w Gdyni

      • 2 0

    • Wszystko zależy od tego, czy Szczurek i jego ekipa przegrają wybory i skończy się układ Samorządność-PZŻ. Nie od dziś wiadomo, że na pstryknięcie palców prezesa Hamery, cały Urząd Miasta Gdyni staje na głowie żeby załatwiać pozwolenia i rugowanie z terenu mariny. Teraz zabrali się za wyrzucanie żeglarskiej mlodzieży, czyli MKŻ Arka Gdynia.

      • 3 1

    • To nie jest możliwe, wystarczy popatrzeć na miasta skandynawskie, niemiecki czy holenderskie. Mariny nie są tanie. (1)

      • 3 5

      • może i tanie nie są...

        Ale w sezonie zza masztów świata nie widać.
        Na brzegu zwykłe, drewniane baraki, a nie szklane pałace.
        Jednak masa ludzi z nich korzysta.

        • 11 1

    • nie w tym zyciu

      te bloki sw. piotra. czy , portova , lub te w dalmorze, to wszystko jest lokata bankowe, bez mozliwosci wyplaty na żądanie i bez odsetek, o nie gwarantowanym zwrocie.
      Bo NBP dał stopy na 0% przez lata.
      Tam nik nie mieszka , moze pare mewek. Przy cenie 2,5mln za kwadrat aby zwacal tyle co 4-latki COI (7%) , najem musial by kosztowac 14.6tys miesiecznie! Wiec tego nikt nie wynajmuje.
      Mewke to by kosztowalo ok 750 pln za dzien pracy. To ona musi zrobic z 7lodow /dzien zeby wyjsc na 0% - a zus a præd, a czas na lunch? - wiec kto ma to wynajmowac PIS?

      Ludzie nie rozumieli ze mieszkania spadaja w inflacji bo ich wzrost jest odwrotnie skorelowany ze stopami. A nie z inflacja.
      Cena nieruchomosci jest oderwana od kosztow dzialek i budowy a zwiazana edynie z emisja Pieniadza poprzez banki komercyjne w postaci hipotek...

      • 14 5

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

    Deweloperzy dziękują Szczurkowi

    Jeśli myślicie, że tam powstanie park, płacy, czy coś podobnego, to mylicie się. Kasa misiu, kasa. Deweloperzy dziękują Szczurkowi, Szczurek na emeryturze będzie miał jak paczek w maśle.

    • 3 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

    nadszedl czas!,,koncz wasc wstydu oszczedz"!!.

    • 4 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

    Po co Port w Gdyni jak macie w Berlinie... Przepraszam w Hamburgu XD

    • 4 1

  • (4)

    Po to mamy morze żeby postawić ładne apartamentowce. W stoczniach i portach nic się nie dzieje nikt tam nie pracuje więc żadnego pożytku dla miasta z takich terenów. Ale jak powstaną apartamentowce to przyjadą ludzie z Warszawy i będzie dla kogo restauracje otwierać. Zresztą port mamy w Elblągu więc po co nam ładne tereny w Gdyni i Gdańsku marnować.

    • 45 93

    • A przeczytałeś chociaż artykuł? (1)

      Masz jak wół napisane co ma powstać w tym miejscu.

      • 7 1

      • Pomyśl trochę. Ostatecznie deweloperzy

        Będą mieli gdzie swoje betonowe potwory stawiać

        • 1 2

    • nie sil się na ironię (1)

      jest wielu, którzy serio tak myślą i przeznaczą te 3 z 10 km wybrzeża, jakie ma Polska, gdzie można budować taki port, na szklane skorupy. I niewiele brakowało, aby się stało, bo gdyńskie lisy już się z gąską witały.

      • 10 7

      • to niestety fakt. Sam pracowałem w porcie w Gdyni 10 lat. Fakt administracyjna praca, ale jakieś pojęcia mam do czego są porty i jak są ważne.
        Rozmawiając z ludźmi na wakacjach często słyszałem "a co się w porcie produkuje", "nie można gdzieś dalej od morza go postawić", "po to mamy samoloty żeby szybko transportować a nie jakimiś wolnymi statkami", a ostatnio o Elblągu też się ktoś wypowiadał że przecież jest port w Elblągu to nas starczy, a tu można plażę dla turystów zrobić i ile osób straci pracę. Przecież tam widziałem z 5 dźwigów więc pracuje maksymalnie kilkanaście osób a tak kilkudzisięciu ratowników można zatrudnić postawić knajpy i ludzie będą mieli pracę.

        • 12 5

  • Będzie kolejna część miasta. (4)

    Z pustymi apartamentami i szklanymi balkonami. Generycznie, nudno, inwestycyjnie.
    Co najwyżej będą przyjeżdżać klienci do cichodajek.

    Dlaczego nie zrobiono drugiej ulicy Elektryków? Dlaczego nie robi się nic dla ludzi.

    Miasto dogadza funduszom inwestycyjnym.

    • 65 10

    • Tak samo

      Wiesz co, myślę dokładnie tak samo. Najlepiej żeby jeszcze teren był tylko dla wynajmujących. Bez dostępu ogólnego

      • 1 1

    • Przeczytaj artykuł zanim zaczniesz pisać bzdury.

      • 2 2

    • (1)

      z checia kupie 10 apartamentow i bede wynajmowal

      • 2 6

      • Mam nadzieję, że wprowadzą ten horrendalny podatek od trzeciej i kolejnej nieruchomości.

        • 8 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Morawski

Prezes zarządu i udziałowiec przedsiębiorstwa POLYHOSE Poland. Grupa POLYHOSE jest globalną firmą, posiadająca oddziały w 10 krajach, produkującą nisko- oraz wysokociśnieniowe przewody transferowe, wykonane z gumy, plastiku i teflonu. POLYHOSE Poland została pierwotnie założona jako EXITFLEX Polska – spółka córka szwajcarskiej fabryki, istniejącej od 1971 roku. Członek zarządu i udziałowiec przedsiębiorstwa AIRBLAST Poland. Firma AIRBLAST, posiadająca oddziały w 12 krajach, jest od ponad...

Najczęściej czytane