• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wyburzenia w centrum Gdyni

Wioletta Kakowska-Mehring
10 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (173)

Tereny po stoczni Nauta dziś należą do Portu Gdynia.

Na terenach po Stoczni Remontowej Nauta przy ul. Waszyngtona 1Mapka w Gdyni trwają wyburzenia. Działka należy do Portu Gdynia. Co powstanie w tym miejscu?



Przypomnijmy, że zakup tego terenu przez Port Gdynia sfinalizowano w lipcu 2018 r. Chodzi o działkę z infrastrukturą o powierzchni 61,9 tys. m kw. W marcu 2018 r. Port Gdynia jako jedyny złożył ofertę w przetargu na zakup tych gruntów. Teren wystawiono z ceną wywoławczą 90 mln zł. Zarząd stoczni postanowił przyjąć ofertę, ale szczegóły dotyczące kwoty transakcji nie zostały ujawnione.

Tereny po Stoczni Remontowej Nauta. Tereny po Stoczni Remontowej Nauta.

Ostatnie wodowanie w tym miejscu odbyło się w czerwcu 2019 r. Pierwszy kadłub zwodowano tam prawie 97 lat temu. Teraz Stocznia Remontowa Nauta operuje tylko na terenach przy ul. Budowniczych 10Mapka (dawniej ul. Czechosłowacka 3), czyli w oparciu o infrastrukturę po Stoczni Gdynia.



Jakie plany na Port Gdynia względem działki przy ul. Waszyngtona 1? Mówiło się, że część tego terenu zostanie przeznaczona pod zabudowę biurowo-usługową, rozważane było również przeznaczenie go jako lokalizację dla terminalu statków wycieczkowych. A jakie plany są dziś?

- Tereny przy ul. Waszyngtona stanowią obecnie w dużej mierze zaplecze budowy prowadzonych intensywnie prac związanych z pogłębieniem basenów portowych oraz przebudową nabrzeży. W tym rejonie planowane jest zalądowienie, na którym wybudowane zostanie połączenie kolejowo-drogowe prowadzące do Portu Zewnętrznego - powiedział nam Aleksander Wicka, kierownik Działu Marketingu w Porcie Gdynia.

Miejsca

Opinie (173) 8 zablokowanych

  • Dry bulk terminal powiekszyc (3)

    To jest zapomniana branza morska, a ilosci wegla i drewna jakie sie przewalaja na polskiej ulicy jest kosmiczny, miliony.
    Podejrzewam ze to jest juz totalne dno masowcow, i ceny poleca w gore.

    • 6 1

    • Żadnego pylącego świństwa w Gdyni (2)

      • 3 3

      • a gdzie wg. ciebie ma byc port masowy? w Ustce? (1)

        pozdr

        • 1 3

        • Swinoujscie i Port Polnocny

          A w Gdyni tylko drobnica, zboża oraz masowka w zamkniętych komorach czy zbiornikach. Gdynia to nie miejsce na otwarte hałdy !

          • 2 3

  • Adamo

    Jak co tam będzie . Normalnie podzielą na działki i sprzedadzą deweloperowi i tyle .

    • 7 1

  • Gdynia...

    teraz to prowincjonalne miasto zniszczone przez szcurka, brudnawe, z dziurami w jezdniach, z olbrzymim długiem,
    z upadłym handlem przez wpuszczenie Riviery do centrum, dawno odwrócone od portu plecami...szkoda wysiłku kilku pokoleń..

    • 28 2

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

    Szczur (1)

    Beton beton beton...Z tym kojarzy sie mieszkańcom Gdyni Szczur...Sprzedał wszystko co było można a dług Gdyni największy w histori..Brava dla tego pana

    • 27 1

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

      na filmie wybuzaja beton

      • 1 1

  • (4)

    Czyli tak jak w Gdańsku. Generujący dobrze płatne miejsca pracy przemysł ustępuje biurowcom z call centerami oraz apartamentom, pełniącym rolę chatek kopulatek wynajmowanym na weekendy warszafce. Ok, rozumiem, takie mamy czasy. Problem tylko w tym, że Gdynia popełnia duży błąd w tym, że ściśla okolica wody będzie zawłaszczona przez szczelna kurtyne składająca się z hotelu i prywatnej mariny od strony oceanarium, istniejącą wieże Sautona i Waterfront, a także zapewne nowo planowanej zabudowy o której mowa w artykule... Oni w tej Gdyni wgle myślą?

    • 79 18

    • Co za bzdury, sam jesteś kopulatką, stoczniowe brudy gdyby przynosiły zysk nikt by tego nie burzył (2)

      Rozumiem ból, że cię nie stać i wolisz syf dookoła bo przynajmniej jak ty nie możesz mieć to niech nikt nie ma, ale na szczęście tacy jak ty nie mają decydującego głosu.

      • 9 17

      • Ból bo mnie nie stać? A ciebie stać cwaniaczku? Jesteś typowym lem.ingiem, co podnieca się jak małpka gdy zobaczy sztuczny prestiż i angielskobrzmiaca nazwę. Czuję na kilometr słoika.

        • 8 3

      • Nie szczekaj deweloperski ****

        • 14 7

    • Przecież tam nie powstaną żadne biurowce.

      Potrafisz czytać ze zrozumieniem? W artykule masz wszystko podane jak na tacy.

      • 3 3

  • Zaladowienie

    • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

    Miso

    Nie mogę na to patrzeć, mój pierwszy zakład pracy.

    • 23 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

    Pamiętamy

    Jest jeden polityk któremu łezka szczęścia się w oku kręci jak burzą resztki polskich stoczni.

    • 21 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

    um gdynia

    Co by tu jeszcze spie*rzyć panowie?Odbiło Wam już obecna "władzo "na maxa. Nie ładnie to pachnie bo robicie to tak samo jak Pis z Polską:po nas choćby potop a co się nachapiemy to nasze!

    • 25 12

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

    Za to co ekipa gryzonia zrobiła z piękna Gdyni

    Zrównać z ziemia ich domy

    • 29 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Morawski

Prezes zarządu i udziałowiec przedsiębiorstwa POLYHOSE Poland. Grupa POLYHOSE jest globalną firmą, posiadająca oddziały w 10 krajach, produkującą nisko- oraz wysokociśnieniowe przewody transferowe, wykonane z gumy, plastiku i teflonu. POLYHOSE Poland została pierwotnie założona jako EXITFLEX Polska – spółka córka szwajcarskiej fabryki, istniejącej od 1971 roku. Członek zarządu i udziałowiec przedsiębiorstwa AIRBLAST Poland. Firma AIRBLAST, posiadająca oddziały w 12 krajach, jest od ponad...

Najczęściej czytane