• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Na Port Zewnętrzny w Gdyni jeszcze poczekamy

Wioletta Kakowska-Mehring
14 czerwca 2024, godz. 13:40 
Opinie (114)
Port Zewnętrzny to planowane przedłużenie "molo Węglowego" w formie sztucznego pirsu. Ma to umożliwić zawijanie statków kontenerowych o długości ponad 400 metrów i zanurzeniu sięgającym do 16 metrów. Port Zewnętrzny to planowane przedłużenie "molo Węglowego" w formie sztucznego pirsu. Ma to umożliwić zawijanie statków kontenerowych o długości ponad 400 metrów i zanurzeniu sięgającym do 16 metrów.

Wydłużono termin składania ofert wiążących na budowę Portu Zewnętrznego w Porcie Gdynia. Dlaczego? "Powodem przedłużenia terminu jest potrzeba przeznaczenia kolejnych tygodni przez podmioty zaproszone do postępowania na konsultacje niezbędne do prawidłowego przygotowania ofert" - poinformował Port Gdynia.



Termin składania ofert na budowę Portu Zewnętrznego w Porcie Gdynia mijał 14 czerwca. Zamiast informacji, czy i ile ofert wpłynęło, poinformowano, że oferenci mają czas do 30 września tego roku.

Kto nam mebluje gdyński port? Historia o Kto nam mebluje gdyński port? Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny

Według koncepcji Port Zewnętrzny w Gdyni ma być przedłużeniem nabrzeży Szwedzkiego i ŚląskiegoMapka (ma powstać na wodzie). To jedna z najważniejszych i największych inwestycji w polskiej gospodarce morskiej ostatnich lat. Będzie stanowić przedłużenie Portu Gdynia w stronę morza. Nowy teren, powstały w wyniku zalądowienia części akwenu, będzie miał ok. 151 ha. Według wstępnych planów na nim miał być ulokowany terminal kontenerowy, którego możliwości przeładunkowe mają docelowo sięgnąć 2,5 mln TEU. Zgodnie z przyjętym planem pierwsze statki powinny zacumować przy nowych nabrzeżach w 2029 r.


- Jej niezbędną składową jest budowa nowych falochronów (niedawno wybrano wykonawcę tej inwestycji). Sukcesowi projektu oraz całego Portu Gdynia posłużą także inwestycje komplementarne, tzn. budowa Drogi Czerwonej oraz linii kolejowej nr 201, zapewniające poprawę dostępności drogowej i kolejowej do gdyńskiego portu. Opracowywana jest także dokumentacja projektowa estakady drogowej do Portu Zewnętrznego, dla której przewiduje się pozyskanie pozwolenia na budowę na początku 2026 r. Natomiast na etapie koncepcyjnym są prace związane z budową parkingu centralnego w Dolinie Logistycznej, stanowiącej zaplecze portu - poinformował Port Gdyni.
Kto jest w gronie zainteresowanych? W lutym 2021 r. poinformowano, że dwa konsorcja i dwie firmy:
  • konsorcjum Meridiam Eastern Europe Investments 4 SAS (z siedzibą w Paryżu) i Gdynia Terminal Holding SAS,
  • konsorcjum Hutchison Ports Poland i Port of Felixstowe Limited (Londyn),
  • firma Mota-Engil Central Europe PPP Road Spółka z o.o. z Krakowa,
  • firma International Container Terminal Services Inc. z siedzibą w Manili.



Czy przedłużenie terminu składania ofert nie zaburzy harmonogramu?

- Przedłużenie postępowania pozwoli kontynuować je w obecnej formule, której pozytywnej oceny udzielił Europejski Bank Inwestycyjny. Obecne wydłużenie terminu w żaden sposób nie zagraża realizacji inwestycji zgodnie z Programem Rozwoju Polskich Portów Morskich do 2030 r. - poinformował Port Gdynia.

Miejsca

Opinie (114) ponad 10 zablokowanych

  • W tym problem że

    Obecnie większość towarów na Europę Środkową jest obsługiwana przez porty niemieckie i w tym chyba leży problem a hamulcowi już zainstalowani zaczynają robić swoje .

    • 29 12

  • Uśmiechnięta serdeczna Polska (2)

    Szcześliwi ludzie nie potrzebują bo mają w niemczech:
    CPK
    Portu Centralnego w Gdańsku
    Portu Zewnętrznego w Gdyni
    Terminalu agro w Gdańsku
    Elektrowni atomowej na Pomorzu

    Dzisiaj Donald Tusk jest zauroczony w Sląsku a wszystkie wielkie inwestycje na pomorzu o ironio zaczęte przez PiS zamierza spowolnić a potem zamknać

    • 29 8

    • Port Centralny w Gdańsku powstanie

      Nie ma tam w zarządzie Gruszeckiej-Spychały.

      • 1 4

    • Trzeba było poprosić kolegów z Pisu

      Byli u sterów 8 lat, to chyba dużo czasu na ogarnięcie tematu? Horala miał się zająć drogą czerwoną. I gdzie ona?

      • 3 6

  • Rudy gauleiter nie dostał pozwolenia i nie będzie tej inwestycji . Cpk, elektrownia atomowa, inwestycje na Odrze, terminal w (4)

    Świnoujściu, to wszystko zostało zablokowane prze mocodawców gauleitera.To są te rzeczywiste kamienie milowe, które musieliśmy spełnić.

    • 31 9

    • Przestań już pisać te kłamstwa. (2)

      Przegraliście kolejne wybory i już nikt ci za te brednie nie będzie płacił.

      • 3 7

      • Kolejne przegrane wybory? Gdyby to były wybory do sejmu już rudy by z kwikiem uciekał do Berlina.

        • 5 1

      • Przegrane wybory?

        xdddd koalicja przestaje istnieć. Przystawki zeżarte. PiSowi wzrosło poparcie o konfederacji nie wspomnę.

        Gdy koalicja przegrała wybory jednocześnie przejmując władze mówiłeś że wygrali.

        Gdy koalicja minimalnie wygrała jednocześnie tracąc władze ( gdyby wybory były do sejmu) mówisz że również wygrali
        XDDDD

        • 3 0

    • Noo

      Samochody Izera.

      Elektrownia Ostrołęka

      Promy z Świnoujścia.

      2 operator promowy z Gdyni.

      Przekop Mierzei.

      100 tys mieszkań dla młodych.

      • 1 5

  • Nowy członek zarządu

    I już są efekty. Taki sam styl zarządzania jak miastem za jej kadencj?

    • 22 1

  • Zaskoczony

    nie jestem. To było oczywiste że będzie kolejne a potem jeszcze kolejne przedłużenie terminu składania ofert. Zarabiają tylko różnej maści doradcy. Nic się nie zmieniło, jest nawet gorzej za rządów tego niekompetentnego zarządu pracującego pod kierunkiem równie niekompetentnego wiceministra Marchewki. Bez Drogi Czerwonej i 201 nie będzie chętnych na wybudowanie terminalu. Taka ściema jak cytowany komunikat portu to dla "ciemnego ludu".

    • 21 2

  • PIS nakradł sporo miliardów, skoro nadal finansują trollnię na forach (2)

    • 15 30

    • Mówisz o sobie?

      • 6 1

    • To już nie trolnia a spostrzeżenia. Trolowal rudy i jego opłacani ludzie.

      • 0 0

  • Oczywiscie

    Przecież mamy tyle miejsca w Trójmieście.

    • 0 19

  • Tak (8)

    Tylko nie wiem czy te wszystkie inwestycje nie były tylko kiełbasą wyborczą w rzeczywistości nie do zrealizowania.

    • 19 45

    • Jak nie wiesz, to nie pisz, (1)

      jak cos wiesz, to się podziel z innym swoją wiedzą.

      • 12 0

      • To PO-wiec, oni nienawidzą Polski

        • 5 2

    • To ma być inwestycja prywatna (4)

      Realizacja Portu Zewnętrznego jest jak najbardziej możliwa, ale to nie budowa bloku mieszkalnego, który powstanie w 2 lata. To raczej inwestycja etapowa, która zakończy się nie wcześniej niż 10 lat. Łatwo zerknąć jak długo rozbudowuje się BH w Gdańsku. Moim zdaniem budowa tak wielkieo Portu Zewnętrznego za jednym zamachem nie wypali i będzie to długo przeciągane, po czym się okaże, że inwestor i tak będzie oddawał na raty, bo odda tyle na początek, aby móc zacząć przyjmować choć 1 statek, bo nikt nie będzie czekał do zakończenia całości.

      • 0 5

      • Lecz kompleksy po-laczku

        • 2 1

      • zapoznaj się, jak powstawał DCT (2)

        Po dziesięciu latach to przynosił zdrowe zyski, a po piętnastu przyniósł oczekiwany zwrot i został sprzedany.

        Tylko to trzeba umieć...

        • 1 0

        • (1)

          Mu raczej chodziło o to, że DCT czy BH dalej się rozbudowuje, są kolejne terminale, teraz zdaje się powstaje 3 a w planach jest czwarty. I że inwestycja w Gdyni będzie oddawana etapami a nie w całości za jednym razem.

          • 0 0

          • zadna z takich inwestycji nie jest robiona "na gotowo"

            DCT nie jest w tym wyjatkiem. W zalozeniach nastawiony byl na maksymalnie szybkie uzyskanie zdolnosci operacyjnej. Osiagnieto to w ciagu niecalych dwoch lat! Zbudowany zostal za "drobne", mniej niz 1 mld zlotych...
            Pare, parenascie kilometrow drogi szybkiego ruchu...

            I dlaczego w Gdyni nie mozna??!

            • 0 0

    • Pieniędzy nie ma i nie bedzie!!!

      • 10 0

  • (3)

    We wrześniu się dowiemy, że przetarg unieważniono, bo po co nam port w Gdyni przecież mamy port w Hamburgu.

    • 24 4

    • Po co ci mózg,

      jak za ciebie myśli Jarozbaw, a płaci Daniel?

      • 1 8

    • Byłoby cudownie

      • 0 3

    • Po co masz myśleć - za Ciebie myśli Rachoń z Holecką i Kłeczkiem.

      • 0 1

  • Portów nie będzie. (1)

    W Odrze wyłowiono pół tony śniętych ryb, ale tym razem były uśmiechnięte.

    • 20 3

    • Ty jesteś tak głupi że słów brakuje.

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Górski

prezes Przedsiębiorstwa Budowlanego „Górski”.Spółkę, ze stu procentowym kapitałem polskim reprezentują jej założyciele i obecni członkowie Zarządu: Bogdan Górski – Prezes i Iwona Górska – Wiceprezes. Przedsiębiorstwo powstało w 1981 roku, koncentrując się głównie na realizacji domów jednorodzinnych na zlecenie indywidualnych inwestorów.

Najczęściej czytane