• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Na Port Zewnętrzny w Gdyni jeszcze poczekamy

Wioletta Kakowska-Mehring
14 czerwca 2024, godz. 13:40 
Opinie (114)
Port Zewnętrzny to planowane przedłużenie "molo Węglowego" w formie sztucznego pirsu. Ma to umożliwić zawijanie statków kontenerowych o długości ponad 400 metrów i zanurzeniu sięgającym do 16 metrów. Port Zewnętrzny to planowane przedłużenie "molo Węglowego" w formie sztucznego pirsu. Ma to umożliwić zawijanie statków kontenerowych o długości ponad 400 metrów i zanurzeniu sięgającym do 16 metrów.

Wydłużono termin składania ofert wiążących na budowę Portu Zewnętrznego w Porcie Gdynia. Dlaczego? "Powodem przedłużenia terminu jest potrzeba przeznaczenia kolejnych tygodni przez podmioty zaproszone do postępowania na konsultacje niezbędne do prawidłowego przygotowania ofert" - poinformował Port Gdynia.



Termin składania ofert na budowę Portu Zewnętrznego w Porcie Gdynia mijał 14 czerwca. Zamiast informacji, czy i ile ofert wpłynęło, poinformowano, że oferenci mają czas do 30 września tego roku.

Kto nam mebluje gdyński port? Historia o Kto nam mebluje gdyński port? Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny

Według koncepcji Port Zewnętrzny w Gdyni ma być przedłużeniem nabrzeży Szwedzkiego i ŚląskiegoMapka (ma powstać na wodzie). To jedna z najważniejszych i największych inwestycji w polskiej gospodarce morskiej ostatnich lat. Będzie stanowić przedłużenie Portu Gdynia w stronę morza. Nowy teren, powstały w wyniku zalądowienia części akwenu, będzie miał ok. 151 ha. Według wstępnych planów na nim miał być ulokowany terminal kontenerowy, którego możliwości przeładunkowe mają docelowo sięgnąć 2,5 mln TEU. Zgodnie z przyjętym planem pierwsze statki powinny zacumować przy nowych nabrzeżach w 2029 r.


- Jej niezbędną składową jest budowa nowych falochronów (niedawno wybrano wykonawcę tej inwestycji). Sukcesowi projektu oraz całego Portu Gdynia posłużą także inwestycje komplementarne, tzn. budowa Drogi Czerwonej oraz linii kolejowej nr 201, zapewniające poprawę dostępności drogowej i kolejowej do gdyńskiego portu. Opracowywana jest także dokumentacja projektowa estakady drogowej do Portu Zewnętrznego, dla której przewiduje się pozyskanie pozwolenia na budowę na początku 2026 r. Natomiast na etapie koncepcyjnym są prace związane z budową parkingu centralnego w Dolinie Logistycznej, stanowiącej zaplecze portu - poinformował Port Gdyni.
Kto jest w gronie zainteresowanych? W lutym 2021 r. poinformowano, że dwa konsorcja i dwie firmy:
  • konsorcjum Meridiam Eastern Europe Investments 4 SAS (z siedzibą w Paryżu) i Gdynia Terminal Holding SAS,
  • konsorcjum Hutchison Ports Poland i Port of Felixstowe Limited (Londyn),
  • firma Mota-Engil Central Europe PPP Road Spółka z o.o. z Krakowa,
  • firma International Container Terminal Services Inc. z siedzibą w Manili.



Czy przedłużenie terminu składania ofert nie zaburzy harmonogramu?

- Przedłużenie postępowania pozwoli kontynuować je w obecnej formule, której pozytywnej oceny udzielił Europejski Bank Inwestycyjny. Obecne wydłużenie terminu w żaden sposób nie zagraża realizacji inwestycji zgodnie z Programem Rozwoju Polskich Portów Morskich do 2030 r. - poinformował Port Gdynia.

Miejsca

Opinie (114) ponad 10 zablokowanych

  • Problemem Gdańska i Trójmiasta jest to, (2)

    że tutaj po wojnie najechało pełno Karguli i Pawlaków, którzy nienawidzili wszystkich i wszystko. Ich potomkowie w trzeciej generacji maja tak samo. Te bose Antki vel -wicz, nienawidza wszystko, co jest nasze, narodowe.

    • 22 3

    • i objawia się strategią "psa ogrodnika"

      A największą satysfakcją jest zdechła krowa u sąsiada...

      Wypisz, wymaluj... Zerowe umiejętności współpracy, zerowe umiejętności współpracy w grupie, zerowe wyczucie synergii i wspólnego interesu.

      • 7 0

    • Podziały biegną zupełnie inaczej niż to przedstawiasz.

      • 0 0

  • Gdynia spóźnia się.

    Gdańsk też planuje budować port zewnętrzny koło Westerplatte.

    • 0 5

  • Co my mieszkańcy będziemy z tego mieli? (2)

    Zakorkowane miasto. Te dodatkowe tysiące tirów na obwodnicy. Na prawdę tego chcecie?

    • 2 9

    • No właśnie (1)

      Co zwykły mieszkaniec miał by z tego ....TIRY tylko i smród

      • 0 3

      • prace, dochody, zadowolenie

        Podatki, infrastrukture, satysfakcje...

        • 0 0

  • przewozy moeskie spadają, Gdynia ma zablokowany układ drogowy

    planiści wyznaczyli południe gdańska na port, to będzie dojarka budżetu, wydmuszka jak stocznia pgz

    • 2 4

  • Totalni przy władzy

    Wszelkie projekty rozwojowe naszego kraju są zawieszone lub likwidowane. Czy ktoś ma jeszcze jakieś wątpliwości na czyj rozkaz jest to robione, bo ja nie. Według słów,, PO co u nas, jak w Niemczech już mają" Dalej popierajcie tych ludzi, a Polska będzie krajem POddańczym.

    • 14 1

  • port gdynia

    było wiadomo że nowa władza wstrzyma wszelkie inwestycje nawet te już rozpoczęte, lewakom i liberałom to wszystko wisi, ważne że siedzą w wygodnych fotelach i czekają na prezenty od deweloperów!!!!!

    • 15 1

  • Niemiecki agent sabotuje rozwój Polski

    Fur Deutsschland und Russland

    • 12 0

  • Port zewnetrzny (4)

    Takiego bagna jak w Polsce nigdzie na Świecie nie znajdziecie. Po prostu brakuje słów bo o porcie mówi się już prawie 7 lat i niema żadnej pewności że powstanie za 20 lat. Dlaczego inni np. Niemcy chcą coś budować to robią to natychmiast. Przecież Gdynie, wraz z portem i stoczniami krócej budowali. Bagno

    • 33 3

    • Bez przesady, w Gdańsku jakoś idzie sprawnie (1)

      Budują już trzeci etap

      • 0 3

      • bo trzymali Polsków a szczególnie samorząd na odległość solidnego kija

        W Gdyni nie ma ludzi z jajami a jedynie drobne szuje, co tylko patrzą, aby coś skubnąć.
        Niewielkiego, bo większe niż buda z piwem albo żarciem, to przekracza ich wyobraźnię... Żeby nie wiem, jak mądrze się nazywała, to zawsze będzie buda z piwem albo z pokojami do wynajęcia...

        • 3 1

    • Moment, w Gdyni buduje się w porcie apartamenty

      A teraz trzeba budować port na wodzie bo brak miejsca? Kto nad tym panuje? Gdzie tu sens gdzie ekonomia i logika? Kwiatkowski przewraca się w grobie...

      • 4 3

    • Tak, natychmiast ...

      Port Hamburg 10 lat procesował się z ekologami, zeby poglebic rzeke Elbe.
      Port Lotniczy Berlin to byla porazka, cale lata opoznien i koszty 2x wyzsze.
      Czasem wychodzi lepiej, czasem gorzej, pojawiaja sie rozne okolicznosci, obojetnie czy Niemcy czy Polska.

      • 0 0

  • Za 3 lata skończy się inwestycyna "niemoc" obecnej władzy

    i nowa/stara zrealizuje Port Zewnętrzny, elektrownię jądrową, CPK...

    • 5 0

  • Gdzie tu logika

    Nabrzeży portowych Gdynia ma dużo a statków przy nich, jak na lekarstwo, ale deweloperzy upatrzyli sobie te nabrzeża .

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Górski

prezes Przedsiębiorstwa Budowlanego „Górski”.Spółkę, ze stu procentowym kapitałem polskim reprezentują jej założyciele i obecni członkowie Zarządu: Bogdan Górski – Prezes i Iwona Górska – Wiceprezes. Przedsiębiorstwo powstało w 1981 roku, koncentrując się głównie na realizacji domów jednorodzinnych na zlecenie indywidualnych inwestorów.

Najczęściej czytane