- 1 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (47 opinii)
- 2 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (70 opinii)
- 3 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (63 opinie)
- 4 Poczta Polska. Akcja protestacyjna (209 opinii)
- 5 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (283 opinie)
- 6 Bon energetyczny powinien być wyższy (123 opinie)
Wypadek promu podczas manewrów w gdańskim porcie
W sobotę przed południem prom Wawel należący do linii Polferries podczas manewrów na obrotnicy, przy nabrzeżu Westerplatte w porcie w Gdańsku uszkodził kadłub, uderzając w nabrzeże. Pasażerowie opuścili pokład - nikomu nic się nie stało. Z promu przetransportowano też przewożone ładunki. Przyczyny zdarzenia będą wyjaśniane.
Do zdarzenia doszło ok. godz. 11:30. Prom Wawel uległ uszkodzeniu podczas wejścia do portu w Gdańsku - przy wykonywaniu manewrów. Jednostka znajdowała się w kanale na Westerplatte, na tzw. obrotnicy, by rufą wejść do portu.
Nasi czytelnicy uwiecznili moment przed wypadkiem na nagraniu, które przesłali nam do Raportu z Trójmiasta. Widać na nim jak prom płynie w kierunku nabrzeża. Bardzo dziękujemy za zgłoszenia!
Prom Wawel po wypadku w gdańskim porcie (36 opinii)
Prom Wawel walczy z wiatrem
Prom Wawel: na pokładzie ponad 150 osób
Prawdopodobnie przez silny wiatr, który pojawił się w sobotę na wybrzeżu, prom został zepchnięty na nabrzeże. Doszło do uszkodzenia poszycia kadłuba.
- Statek został uszkodzony 2-3 metry nad linią wody, więc istniało małe ryzyko, że nabierze wody. Ocena techniczna dokonana przez inspektorów będzie podpięta pod raport i uwzględniona w dalszych czynnościach - tłumaczy Michał Arciszewski, rzecznik Polferries, właściciela promu.
Porty i terminale kontenerowe
Na pokładzie było 151 osób, które bezpiecznie opuściły pokład. W porę zabezpieczono też ładunki przewożone na jednostce.
- Przyczyny tego zdarzenia ma wyjaśnić raport kapitana statku. Pasażerom nic się nie stało i to jest najważniejsze - mówi Michał Arciszewski.
Wypadek promu Wawel: sprawa będzie wyjaśniana
Sprawę zbada Państwowa Komisja Badania Wypadków Morskich.
- Kapitanat Gdańsk sporządza dokumentację. Komisję powiadomiono standardowo i zgodnie z procedurami - informuje Magdalena Kierzkowska, rzeczniczka Urzędu Morskiego w Gdyni.
Dwa najbliższe wypłynięcia promu Wawel są odwołane. Do wtorku prom będzie unieruchomiony i pozostanie w gdańskim porcie.
Turystyka morska
Kiedy powstał prom Wawel?
- Prom Wawel został zbudowany w 1980 roku w szwedzkiej stoczni i ma blisko 164 m długości.
- Prom Wawel został przebudowany w roku 1989 w stoczni w Bremerhaven.
- W roku 2004 zostały przeprowadzone prace dostosowawcze do potrzeb Polferries.
Jednorazowo prom Wawel może przewieźć nawet 1000 pasażerów.
Prom Wawel w porcie. Film z 2015 roku
Miejsca
Opinie (305) ponad 20 zablokowanych
-
2023-01-21 15:00
Jakiś niefartowny ten Gdańsk ostatnio:) (5)
A to na Motłąwie coś , a to poławiacze bursztynu, a to teraz prom:) Proponuje zasypać wszystko piachem będzie bezpieczniej:)
- 26 49
-
2023-01-22 18:11
Mądrala
Ty mądrala sam się zasyp
- 1 1
-
2023-01-21 21:21
Dla ciebie słoju to jest ten Gdansk ,
- 1 2
-
2023-01-21 15:07
Poczytaj lepiej historię o dwóch masowcach na półncoc od rozewia (2)
To jest realne zagrożenie
- 6 1
-
2023-01-21 18:43
To te co z kolumbii przypłynęły?
- 1 0
-
2023-01-21 17:27
A jakiś konkret?
Chętnie przeczytam, ale gdzie?
- 3 0
-
2023-01-22 16:33
Holowniki (1)
A ja jestem ciekaw dlaczego w takich warunkach pogodowych tak duży prom nie jest wspomagany przez holowniki przy wejściu do portu?
- 4 0
-
2023-01-22 16:55
Kasa misiu, kasa.
- 1 0
-
2023-01-22 14:14
Zenek Martyniuk to by tak zaśpiewał
Jak do tego doszło nie wiem!!!!!
- 5 0
-
2023-01-22 10:50
Trzy razy jakiś p aj ac kasuje pytanie czy w Gdyni sa lepsze warunki do obracania czy w ogóle do cumowania promu (1)
w oczywistym kontekście przeprowadzki Polferries, która miała nastąpić
Ale pajacowi nie przeszkadzają inne i**otyczne i hejterskie wpisy - co za denny portal- 6 0
-
2023-01-22 13:40
W Gdyni z tego co widziałem Sten stała przy nabrzeżu francuskim koło muzeum a nie wchodziła na nowy terminal, może to właśnie ze względu na niekorzystne warunki do manewrowania
- 0 0
-
2023-01-22 10:24
(1)
poco kapitan widząc ze statek jest wpychany na nabrzeże przez wiatr włącza jeszcze śrubę dziobową i jeszcze bardziej wpycha statek na nabrzeże powinien przeciwdziałać i przerwać manewr lub poprosić o pomoć
- 1 4
-
2023-01-22 13:32
Watpie czy ten statek ma pędniki dziobowe raczej tylko ster strumieniowy
- 1 0
-
2023-01-22 09:57
Same bzdury (2)
Przeleciałem komentarze i co drugi jest kompletną bzdurą.
Po pierwsze czasy kiedy załogi piły skończyły się 30 lat temu, to jakieś absolutne bzdury i kompania realizuje bardzo częste próby alkoholowe i osoby pod wpływem są natychmiast i na stałe wyrzucane, załoga jest trzeźwa i profesjonalna.
Po drugie prom i maszyna jest utrzymana w prawidłowym stanie, prom skonstruowany z najlepszej szwedzkiej stali na Kockums w latach świetności, kadłub pewnie bezpieczniejszy od 10 letnich promów budowanych u chińczyka, statek przechodzi bez problemów najbardziej rygorystyczne polskie i zagraniczne inspekcje dopuszczające do przewozu pasażerów (PSC, Bahama, PRS, audyty). Wszystkie maszyny jak silniki, elektrownia i stery strumieniowe pracują z pełną znamionową sprawnością. Jak Stena dźwigi wywraca w Gdyni to oj tam oj tam, jak Polacy mają obcierkę przy sztormie to pożywka dla narodowych kompleksów co widać w komentarzach. Prom ma swoje lata ale faktem jest że stan techniczny jest dobry a w ciągu roku ma setki manewrów (dosłownie). Ten się nie myli kto nic nie robi- 16 0
-
2023-01-22 13:26
W większości firm, poważnych firm się nie pije, przynajmniej twardego alkoholu , są testy na alko i narko, trzeba wiedzieć kiedy można wypić na mieście albo wnieść na statek a kiedy absolutnie nie można. Z tym 30 lat to gruba przesada bo parę lat temu w polskiej bardzo dobrze znanej firmie na cargo pracowałem to alkohol lał się szerokim strumieniem i na burcie i na mieście bez problemu
- 2 0
-
2023-01-22 11:10
a Heweliusz?
- 0 1
-
2023-01-22 13:01
To sie zateguje kierowniku!
- 1 0
-
2023-01-21 14:58
to chyba brak doswiadczenia kadry i kapitana (10)
- 23 65
-
2023-01-21 18:55
to są profesjonaliści, nie raz widziałem jak na centymetry się obracali i czuć było, że kapitan panuje nad całą jednostką (1)
dziś mógł zawieźć ster strumieniowy w połączeniu z wiatrem ale to będzie wiedziała już komisja pokolizyjna
- 1 3
-
2023-01-22 12:42
Dokąd ten ster zawiózł i kogo, specjalisto?
- 1 1
-
2023-01-21 15:54
Bzdura (3)
Totalna Bzdura kapitan zarówno jak i załoga bardzo dobrze wyszkoloną i doświadczona natura jest nieprzewidywalna a może to Żywioł po mieście czasami o tym co piszecie
- 10 11
-
2023-01-22 12:41
Jak mozna powaznie traktowac wypociny istoty, ktora pisze, ze "może to Żywioł"?
- 2 0
-
2023-01-21 18:13
co ty bredzisz człowieku to nie tajfun który pojawia sie nagle czy traba powietrzna
nie przewidywalna jest tylko ludzka głupota a ty jestes tego przykładem
- 5 2
-
2023-01-21 17:10
Piszesz bzdury
obowiązkiem kapitana jest zwrócić się o pomoc holownika lub dwóch przy tak silnym wietrze. Albo oszczędza dla armatora albo i**ota.
- 14 3
-
2023-01-21 18:12
Po pierwsze doświadczony kapitan i załoga wie jak zapobiegac takim wypadkom i wiatr który jest nie pojawia sie unas nagle w
tylko dzisiaj wieje silnie cały dzień!!
Wiec kapitan to raczej na poziomie majtka pokładowego- 5 3
-
2023-01-21 17:30
Kadry i kapitana.
Jedno zdanie i już wiem, że nie masz pojęcia o czym piszesz, ale udusilbyś się trzymając jadaczkę na krótko?
- 1 3
-
2023-01-21 16:49
Odpowiedź
To chyba brak elementarnej wiedzy i doświadczenia osoby komentującej. "Milczenie jest złotem".
- 4 5
-
2023-01-21 16:28
Kapitan doświadczony
- 4 4
-
2023-01-22 11:56
pewnie ślisko było i dzwon
- 0 2
-
2023-01-22 11:38
(1)
Niby Trójmiasto, miejsce morskie a komentarze jak nie ujmując z Zakopanego
- 7 0
-
2023-01-22 11:47
Roznawiałem z tako kobieto młodo z mazur co do roboty przyjechala w gdansku, to oni z mężem byli nad morzu dwa razy i basta, a mieszkajo tu 10 lat, na polwyspie ani razu, w gdyni raz. Tacy swiatowi ludzie z tych mazurzan
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.