• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wysłuchano przewoźników. Jest szansa na parking buforowy w Gdańsku

Wioletta Kakowska-Mehring
7 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Przewoźnikom obiecano, że powstanie parking buforowy. Przewoźnikom obiecano, że powstanie parking buforowy.

Jest duża szansa, że w sąsiedztwie DCT powstanie parking buforowy, o który upomniały się organizacje zrzeszające przewoźników. W ubiegłym tygodniu odbyło się spotkanie w tej sprawie, na którym oprócz przewoźników byli przedstawiciele Zarządu Morskiego Portu Gdańsk, DCT oraz InvestGda, reprezentującego władze Gdańska.



Czy kierowcy słusznie domagają się powstania parkingu buforowego?

Przypomnijmy: władze DCT wprowadziły nowy regulamin dotyczący korzystania z parkingu zewnętrznego przez samochody ciężarowe obsługujące terminal kontenerowy. Dozwolony maksymalny czas parkowania pojazdu ciężarowego na terenie parkingu został skrócony z 12 do 2 godzin. W przypadku przekroczenia dopuszczalnego czasu postoju zostaje nałożona na kierowcę czy firmę transportową opłata w wysokości 406 zł i 92 zł za każdą rozpoczętą godzinę postoju. Przeciw takim zmianom zaprotestowało Pomorskie Stowarzyszenie Przewoźników Drogowych wsparte przez Polską Izbę Spedycji i Logistyki. Według przewoźników rozwiązaniem byłby parking buforowy i o rozmowy na ten temat zaapelowali.

Czytaj też: DCT podwyższa opłaty, przewoźnicy protestują. Czy jest szansa na parking buforowy?

- Cieszymy się, że nas wysłuchano i że odbyło się to spotkanie. Czy coś z tego wyjdzie, zobaczymy. Na razie zrobiono pierwszy krok - mówi Tomasz Rejek, prezes Pomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych. - Przyznano nam rację, że jest potrzeba, aby powstało zaplecze, które będzie służyło kierowcom. Nie mogą wystawać przecież w krzakach przy drodze czy na stacjach benzynowych. Rozumiemy stanowisko DCT w sprawie ich parkingu operacyjnego, ale nie zawsze uda się wszystko załatwić zgodnie z harmonogramem, zwłaszcza jak ktoś jedzie z drugiego końca kraju. Nas obowiązują też bardzo restrykcyjne przepisy dotyczące czasu pracy kierowców. Myślę jednak, że w mieście portowym powinien powstać parking zewnętrzny z prawdziwego zdarzenia.
Całość prac organizacyjnych ma spiąć InvestGda

- Konieczne jest rozwiązanie tymczasowe i docelowe - mówi Alan Aleksandrowicz, prezes InvestGda. - Rozwiązanie docelowe to budowa parkingu buforowego (miejsc postojowych) z infrastrukturą towarzyszącą w pobliżu łącznicy ul. Sucharskiego i ul. Kontenerowej na ok. 100 tirów z opcją ewentualnej rozbudowy. Budowa takiego parkingu z projektowaniem to około rok czasu, licząc od teraz.
Z kolei rozwiązanie tymczasowe musi się opierać na dostępnych aktualnie lokalizacjach na terenach należących do podmiotów publicznych lub prywatnych w obrębie portu. Parking tymczasowy ma być gotowy w przyszłym roku po wakacjach.

- Możliwe lokalizacje to np. tereny przy Ku Ujściu. Adresatem próśb przewoźników jest przede wszystkim DCT, którego operacje generują ruch samochodów ciężarowych (i będzie się on tylko zwiększał), a który wprowadził nowe opłaty i zasady korzystania przez przewoźników z parkingu DCT. To stało się źródłem protestów przewoźników. Miasto jednak chce się aktywnie włączyć w rozwiązanie problemu. Możliwe to będzie jednak tylko przy aktywnym udziale i partycypacji, w tym finansowej, wszystkich interesariuszy - operatorów terminali, spedytorów i logistyków, przewoźników, Zarządu Portu oraz Miasta - dodaje Alan Aleksandrowicz.

Parking samochodów ciężarowych znajdujący się na terenie DCT Gdańsk od początku istnienia terminalu budowany był jako parking krótkiego postoju - tłumaczą władze DCT. Według ich oceny w tym zakresie terminal jest wydolny i dobrze zorganizował współpracę z przewoźnikami, zwłaszcza w porównaniu z innymi terminalami w Europie. Za to brakuje parkingów portowych i miejskich.

- Z zainteresowaniem przyjmujemy inicjatywę powstania parkingów buforowych i zwracamy uwagę, że temat ten dotyczy nie tylko DCT, ale i innych podmiotów działających w portach w Gdańsku oraz w Gdyni - mówi Jacek Grabowski, dyrektor operacyjny DCT Gdańsk. - Wielokrotnie wyrażaliśmy opinię, że istnienie dużego parkingu długoterminowego dla samochodów ciężarowych może sprzyjać rozwojowi portów w Polsce. Istotne jest także to, że nowy parking nie musi znajdować się na terenach portowych.

Miejsca

Opinie (20) 1 zablokowana

  • a tymczasem

    na Trasie Sucharskiego TIRy koczują gdzie tylko jest kawałek wolnego miejsca ...

    • 0 0

  • A co z resztą portu?

    Kiedy reszta portu dorobi się porządnych dróg dojazdowych, parkingów, tablic informacyjnych, bram bez odwiecznego sznurka od snopowiązałki, ogrodzenia? Dziś na teren portu może wejść każdy, można zejść ze statku i cuda wynieść na ląd. Kiedy w końcu to się zmieni?

    • 0 1

  • Dramat (4)

    Wszystko sie zgadza ale tamte terminale pracują normalnie a nie jak dct ze raz suwnica jest a raz nie ma , zatrudnijcie operatorów i wszystko będzie szło płynie .

    • 12 2

    • (3)

      spokojnie Ukraince już u nas pracują....tak przyspieszyli pracę, że minimalnej normy nie możemy zrobić.... i praktycznie nie ma dnie bez jakiegoś zdarzenia z ich udziałem...
      my za drobne pierdoły jesteśmy degradowanie na niższe stanowiska a mniejsze pieniądze dostajemy nagany co skutkuje brakiem awansu przez cały rok jak i premii kwartalnej....a oni wsiadają i "jeżdżą" dalej....

      więc panowie z ciągników zewnętrznych uważajcie na panów w niebieskich kaskach i w ubraniach CTO żeby nikomu z was nic się nie stało.. my osobiście boimy się z nimi współpracować.... większość z nich ma prawdopodobnie świeżo co zdane prawo jazdy....

      • 9 1

      • (1)

        Jak Ukraińcy u was pracują ? To dct to obus pracy ...... Jakaś paranoja

        • 2 0

        • na każdej zmianie.... my już nie mam nadgodzin....wezmą 20 panów z CTO z czego połowa albo więcej to właśnie Ukraińcy.... a co gorsze nie znają naszego języka a jak znają to udają, że nie znają i nie słyszą jak się ich woła... gdzieś się chowają.... jeżdżą po całym placu...zanim dotrą w wyznaczoną lokalizację....

          niestety tego ich uczy sam zachwalany Pan "instruktor" z kadr.... który notabene sam nie jest wybitnym kierowcą....

          • 0 1

      • albo mają kupione....

        • 4 1

  • Porównywanie liczby miejsc parkingowych z portami w DE jest trochę dziwne. (2)

    Problem nie polega w liczbie TEU/miejsce parkingowe. Problem polega na tym, że operacje w DE są prowadzone przez 24/h/7/365 - statki przypływają i odpływają...samochody podjeżdżają i podejmują kontenery. A u nas przypływają raptem dwa oceaniki i nagle wszyscy się rzucają w niedzielę na jeden statek. Operacje nie są rozłożone w czasie.

    • 21 3

    • (1)

      Ale dct tego nie rozumie - bo tam jest brak ludzi

      • 1 1

      • tak nie rozumiesz

        polscy driverzy mają problem przy dwóch statkach i mniejszych obrotach na większym parkingu. Strach się bać co wymyślą przy większych obrotach, gratisowy parking to będzie mało, trzeba będzie im dopłacać LOL

        • 0 0

  • dziwne to wszystko.

    Przywożący/odwożący kontenery pracują na Wasz sukces. Nawet zwykły socjal w postaci kibelka umili ich pracę a na CB będą Was chwalić po całej Polsce.Kto nie rozumie takich oczywistości to zwykły dureń. Metoda na "dojenie" jest krotkowzroczna....

    • 5 2

  • dziwne to wszystko.

    Przywożący/odwożący kontenery pracują na Wasz sukces. Nawet zwykły socjal w postaci kibelka umili ich pracę a na CB będą Was chwalić po całej Polsce.Kto nie rozumie takich oczywistości to zwykły dureń. Metoda na "dojenie" jest krotkowzroczna....

    • 3 1

  • najlepiej sie konfliktowac z pracownikami, przewoznikami ,swojego czasu nawet z miastem o podatek ,wszyscy ogolnie sa zli tylko DCT jest swiete

    • 8 2

  • Luuudzie z trojmiasta.pl fotoedytora zatrudnijcie!!!

    Bo głowa i błędnik bolą jak się na te gnioty patrzy.

    • 3 5

  • a co to jest parking "buforowy" ?

    cały artykuł o tym, ale definicji nie znalazłam ;)

    • 5 0

  • Gdańsk się rozwija (2)

    Kiedy otworzą nową bramę wjazdową i plac na GTK-u ??
    Najlepsza obsługa, bez kolejek, zawsze fachowo!!! Czy auta po śrutę nie będą tarasować wjazdu ??

    • 12 1

    • koniec z wyzyskiem !!!

      Bo jak by wszyscy byli zgrani i porty by zastrajkowały to pieniążki dla operatorów by się znalazły!!!
      Niech sobie biorą ludzi z ulicy, zobaczymy jak daleko zajdą!!!
      Bez dobrych operatorów port nie istnieje!!!
      Szkoda że związki o tym wiedzą i udają że nie ma problemu.

      • 6 1

    • PRL

      Tam to jeszcze komuna panuje.Z laską lądują kontenery i wypisują papiery

      • 1 7

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Francis Lapp

Prezes firmy HTEP Polska Sp. z o.o. i stoczni Sunreef Yachts. Pochodzi z Francji Od 1992 roku...

Najczęściej czytane