• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Z Chin do Gdyni. Nowe połączenie

VIK
30 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (74)

Armator MSC wznowił serwis żeglugowy Swan, czyli stały bezpośredni żeglugowy serwis kontenerowy z Dalekim Wschodem. W rozkładzie oprócz Gdańska pojawiła się także Gdynia. Pierwsze zawinięcie już w lipcu br.



- Nasza usługa Swan, łącząca handel między głównymi portami Chin i portami Europy Północnej w krajach Beneluksu, Gdyni, Gdańsku i Kłajpedzie, zostaje przywrócona jako samodzielna usługa MSC - ogłosił szwajcarsko-włoski armator MSC (Mediterranean Shipping Company).
Jak podało MSC, usługa Swan zapewni jeden z najszybszych czasów tranzytu między Chinami, krajami Beneluksu, Polską i krajami bałtyckimi. Usługa będzie również wykorzystywać sieć logistyczną w Arabii Saudyjskiej, łączącą Europę Północną i Azję z Zatoką Perską, zawijając do portu King Abdullah w kierunku wschodnim.



- Swan będzie pierwszym serwisem oferującym bezpośrednie połączenia do Gdyni i Kłajpedy z Azji. Gdynia jest dobrze ugruntowaną i elastyczną opcją jako polska brama kontenerowa. W Gdyni - jak deklaruje MSC - zachowane zostaną te same warunki burtowe dla klientów co w Gdańsku - poinformował branżowy MSC.

Jak podał branżowy portalmorski.pl, pierwsze zawinięcie nastąpi już w lipcu tego roku.



- Jak wynika z informacji zawartych na witrynie internetowej armatora, w dziale rozkładów rejsów (schedules), dwoma pierwszymi statkami, które - w ramach serwisu Swan - zawiną do Gdyni, będą najprawdopodobniej MSC Calypso (podróż FW323W) z wyjściem z Qingdao 11 czerwca br. i przybyciem do polskiego portu 24 lipca oraz napędzany przyjaźniejszym dla środowiska paliwem LNG - MSC Virginia (FW324W) wychodzący z Qingdao 12 czerwca 2023 r. i spodziewany w Gdyni, w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym (BCT Gdynia) 25 lipca 2023 r. - poinformował portalmorski.pl.


Na pełną rotację składają się zawinięcia do następujących portów:  Qingdao - Ningbo - Yantian - Tanjung Pelepas - Antwerpia - Gdynia - Gdańsk - Kłajpeda - King Abdullah Port - Singapur - Qingdao.
VIK

Miejsca

Opinie (74) 7 zablokowanych

  • Wy się tak nie cieszcie, bo co jeśli z głębin morskich wyjdzie zdenerwowany Neptun z trójzębem?

    Nikt o tym nie pomyśli ani się nie zastanowi nawet.
    Jeśli będziecie tyle pływali nad jego głową to Neptun może w gniewie swoim trójzębem przedziurawić kadłub statku.
    Albo co gorsze, kapitan uwiedziony przepięknym śpiewem syren zostanie uwiedziony a one zwiodą go ku sobie sprowadzając statek na mieliznę lub na niechybną zgubę w otchłani głębin morskich, pożrą wówczas one całą załogę statku, na którym zbudują swój pałac na dnie oceanu.

    • 2 1

  • Pamiętam czasy, kiedy kółko Hamburg-Pusan-Hamburg trwało 56 dni, a zużycie palowa 260 ton ISO380 na dobę.

    • 3 0

  • MSC- najgorsi z najgorszych (2)

    MSC- najgorsi z najgorszych, nie polecam tego armatora...

    • 6 10

    • Pewnie

      Jakiś nieogarnięty spedytor to napisał.

      Pracuje z MSC od 10 lat i pod względem obsługi nie wyróżniają się niczym szczególnym względem innych armatorów. Trzeba ogarniać temat a nie robić kopiuj wklej klientom jak większość spedycji aktualnie robi.

      • 4 0

    • A na jakiej podstawie tak twierdzisz?

      Podasz jakieś szczegóły?

      • 5 0

  • Opinia wyróżniona

    Fajne połączenie chętnie bym skorzystał z rejsu (4)

    W sumie można by przygotować kilka kontenerów pasażerskich i oferować bilety, tylko cena musi być atrakcyjna max 100 zł za osobę.. no i czas jazdy trochę przyspieszyć bo 1,5 miesiąca to długo, tak 3 dni byłoby ok.

    • 19 12

    • Albo koje

      w maszynowni po pięć dych, trzydzieści pod plandeką w szalupach a namioty na pokładzie po dwadzieścia.

      • 5 0

    • Byś się w tym kontenerze zagotował...

      • 4 0

    • Statek handlowy może zabierać do 12 pasażerów nie będących członkami załogi za zgodą kapitana i armatora , był kiedyś taki przepis więc możesz próbować

      • 6 0

    • hahaha, masz ode mnie łapkęw górę :D

      • 5 3

  • Dlaczego do Gdyni? (2)

    A nie strategicznie położonego Elbląga

    • 9 5

    • Spytaj PO - PSL które pilnuje parkingu. (1)

      • 1 3

      • po port w Gdyni, przecież jest w Elblągu, a po co stocznia w Gdańsku, skoro może być w Radomiu, a po co Lotos w Gdańsku, jak może być w Płocku albo Riadzie

        • 4 2

  • Brawo Chiny (3)

    A do Chin płynie pusty ?

    • 2 4

    • polskie drzewo wywozi

      Polskie lasy znikają do Chin :-)
      Podziękuj PiSowi

      • 6 4

    • Woda swiecona, różańce, ołtarze.

      • 4 3

    • Nie, no jak!?

      Pełen Polskich produktów wysokiej jakości i zaawansowanych technologii.
      Elektryczne auta z gór Izerskich płyną samochodowcami jednak.

      • 5 2

  • Nowe?Z Gdańska prawie 500 lat do Chin pływają...kiedyś bursztyn i bawełna,dzisiaj chińskie ciuchy i podrabiane ajfony .

    • 8 10

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kamiński

Polski polarnik, podróżnik, żeglarz, autor książek, fotograf, przedsiębiorca. Właściciel firmy firmy Invena. Zajmuje się ona dystrybucją armatury i urządzeń przeznaczonych do wewnętrznych instalacji grzewczych i sanitarnych. Kamiński jest też założycielem Instytutu Marka Kamińskiego, Fundacji Marka Kamińskiego. Włada ośmioma językami obcymi: angielskim, niemieckim, włoskim, francuskim, hiszpańskim, norweskim, rosyjskim i japońskim.

Najczęściej czytane