• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Z Gdyni do Oslo i Kłajpedy. Nowe połączenie

VIK
25 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
BCT będzie obsługiwany w cyklu tygodniowym przez jednostkę Greetje. BCT będzie obsługiwany w cyklu tygodniowym przez jednostkę Greetje.

Norweska firma Viasea Shipping AS uruchamia linię z zawinięciami do terminalu BCT. Tym samym powstanie nowe połączenie żeglugowe Gdynia - Oslo - Kłajpeda i kolejne nowe połączenie kontenerowe w tym roku w Porcie Gdynia.



Ten rok zaczął się bardzo dobrze dla terminali kontenerowych operujących w Gdyni. Na początku lutego BCT Gdynia zyskało nowe stałe połączenie kontenerowe, choć tylko feederowe, czyli mniejsze, dowozowe, to jednak symboliczne, bo do gdyńskiego portu wrócił z regularnymi połączeniami armator Maersk. Z kolei na początku marca poinformowano, że cotygodniowe połączenie morskie między Portem Gdynia a Wielką Brytanią uruchamia operator logistyczny Unifeeder.

Port Gdynia na plusie pomimo pandemii



Viasea to szybko rozwijający się norweski operator połączeń morskich shortsea (żegluga bliskiego zasięgu), oferujący rozwiązania typu door-to-door w Europie Północnej. BCT będzie obsługiwany w cyklu tygodniowym przez jednostkę Greetje. Viasea Shipping otwiera też nowe oddziały w Gdyni i Kłajpedzie (Litwa). W styczniu firma otworzyła też biuro w Wielkiej Brytanii. Posiadają siedzibę również w Rotterdamie (Holandia).

- Niezawodne usługi short sea z Gdyni/Kłajpedy do Norwegii to bardzo ważna usługa dla eksportu z północnej części Europy. Otwarcie własnych oddziałów w Gdyni i  Kłajpedzie pozwoli nam dobrze zadbać o naszych obecnych klientów, a także rozwinąć działalność i umocnić pozycję w tym obszarze - mówi Morten Pettersen, dyrektor zarządzający Viasea Shipping.
Porty będą obsługiwane przez Viasea w następującym harmonogramie - Gdynia BCT (piątek/sobota) - Oslo (poniedziałek) - Kłajpeda (czwartek) - Gdynia BCT (piątek).

Gospodarka morska w Trójmieście



Jak widać, transport morski kontenerowy jest opłacalny nie tylko dla wielkich koncernów, ale nawet dla małych czy mikroprzedsiębiorstw, a to szansa dla Gdyni. W przeładunkach kontenerów Port Gdynia utrzymuje tendencje wzrostowe w pierwszym kwartale 2021 roku. Przeładunki rosną mimo pandemii i spowolnienia gospodarczego. W okresie styczeń - luty 2021 r. przeładowano 153 898 TEU, co w porównaniu do wyniku z tego samego okresu w 2020 r. - 140 067 TEU - jest wzrostem o 9,9 proc. w przeładunku kontenerów.

- Wzrosty przeładunków, trwające inwestycje oraz wysoka jakość usług na terminalach są dostrzegane przez kontrahentów, którzy widzą potencjał w naszym porcie. Stale rosnące wyniki to uwiarygodnienie zasadności rozbudowy Portu Gdynia o głębokowodny terminal kontenerowy poprzez wyjście w morze - powiedział Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.

Przypomnijmy, że niedawno poinformowano, że dwa konsorcja i dwie firmy zainteresowane są partnerstwem przy projekcie budowy Portu Zewnętrznego w Gdyni. Według planów ta inwestycja ma prawie podwoić obszar Portu Gdynia. Jeżeli nic nie stanie na przeszkodzie, to już w 2026 r. do nowych nabrzeży przybiją pierwsze statki.
VIK

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (32)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Francis Lapp

Prezes firmy HTEP Polska Sp. z o.o. i stoczni Sunreef Yachts. Pochodzi z Francji Od 1992 roku...

Najczęściej czytane