- 1 Unimot rozbuduje bazę paliwową w Porcie Gdańsk (39 opinii)
- 2 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (74 opinie)
- 3 Zużywamy coraz więcej energii (152 opinie)
- 4 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
- 5 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
- 6 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (45 opinii)
Z Gdyni do Oslo i Kłajpedy. Nowe połączenie
Norweska firma Viasea Shipping AS uruchamia linię z zawinięciami do terminalu BCT. Tym samym powstanie nowe połączenie żeglugowe Gdynia - Oslo - Kłajpeda i kolejne nowe połączenie kontenerowe w tym roku w Porcie Gdynia.
Ten rok zaczął się bardzo dobrze dla terminali kontenerowych operujących w Gdyni. Na początku lutego BCT Gdynia zyskało nowe stałe połączenie kontenerowe, choć tylko feederowe, czyli mniejsze, dowozowe, to jednak symboliczne, bo do gdyńskiego portu wrócił z regularnymi połączeniami armator Maersk. Z kolei na początku marca poinformowano, że cotygodniowe połączenie morskie między Portem Gdynia a Wielką Brytanią uruchamia operator logistyczny Unifeeder.
Port Gdynia na plusie pomimo pandemii
Viasea to szybko rozwijający się norweski operator połączeń morskich shortsea (żegluga bliskiego zasięgu), oferujący rozwiązania typu door-to-door w Europie Północnej. BCT będzie obsługiwany w cyklu tygodniowym przez jednostkę Greetje. Viasea Shipping otwiera też nowe oddziały w Gdyni i Kłajpedzie (Litwa). W styczniu firma otworzyła też biuro w Wielkiej Brytanii. Posiadają siedzibę również w Rotterdamie (Holandia).
- Niezawodne usługi short sea z Gdyni/Kłajpedy do Norwegii to bardzo ważna usługa dla eksportu z północnej części Europy. Otwarcie własnych oddziałów w Gdyni i Kłajpedzie pozwoli nam dobrze zadbać o naszych obecnych klientów, a także rozwinąć działalność i umocnić pozycję w tym obszarze - mówi Morten Pettersen, dyrektor zarządzający Viasea Shipping.
Porty będą obsługiwane przez Viasea w następującym harmonogramie - Gdynia BCT (piątek/sobota) - Oslo (poniedziałek) - Kłajpeda (czwartek) - Gdynia BCT (piątek).
Gospodarka morska w Trójmieście
Jak widać, transport morski kontenerowy jest opłacalny nie tylko dla wielkich koncernów, ale nawet dla małych czy mikroprzedsiębiorstw, a to szansa dla Gdyni. W przeładunkach kontenerów Port Gdynia utrzymuje tendencje wzrostowe w pierwszym kwartale 2021 roku. Przeładunki rosną mimo pandemii i spowolnienia gospodarczego. W okresie styczeń - luty 2021 r. przeładowano 153 898 TEU, co w porównaniu do wyniku z tego samego okresu w 2020 r. - 140 067 TEU - jest wzrostem o 9,9 proc. w przeładunku kontenerów.
- Wzrosty przeładunków, trwające inwestycje oraz wysoka jakość usług na terminalach są dostrzegane przez kontrahentów, którzy widzą potencjał w naszym porcie. Stale rosnące wyniki to uwiarygodnienie zasadności rozbudowy Portu Gdynia o głębokowodny terminal kontenerowy poprzez wyjście w morze - powiedział Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Przypomnijmy, że niedawno poinformowano, że dwa konsorcja i dwie firmy zainteresowane są partnerstwem przy projekcie budowy Portu Zewnętrznego w Gdyni. Według planów ta inwestycja ma prawie podwoić obszar Portu Gdynia. Jeżeli nic nie stanie na przeszkodzie, to już w 2026 r. do nowych nabrzeży przybiją pierwsze statki.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-03-25 13:23
(1)
A co dalej z GTK w porcie Gdańskim
Brak kontynerow brak statków itd- 7 8
-
2021-03-26 07:25
Hehehe
- 1 0
-
2021-03-25 15:35
(4)
Będzie pływać tak jak Maersk, który ani razu nie zawinął do Gdyni?
- 13 6
-
2021-03-25 16:26
(3)
Pozwol ,że oświecę ciebie. Mój kolega ze studiów ,lata temu pływał na Maersk Arun ,który regularnie zawijał do Gdyni.
- 5 6
-
2021-03-25 17:52
(2)
Pozwól, że ja cię oświecę. Od 1 marca statki Maerska miały zawijać do bct i żaden ani razu nie zawinął. Jak nie wiesz to się nie wypowiadaj bo szkoda czasu
- 8 6
-
2021-03-25 18:58
Maersk kupil sloty u Xpressa, ktory i tak zawijal do Gdyni, w ten sposob 'Maersk oferuje polaczenie z Gdyni'...
- 10 1
-
2021-03-25 18:19
Właśnie jeden plynie
Ale stoi w kanale sueskim
- 6 2
-
2021-03-25 14:35
Brawo rząd za Port Zewnętrzny w Gdyni! (3)
.
- 22 22
-
2021-03-25 15:44
Pamiętajmy że transport wodny jest najtańszy!
I ekologiczny
- 13 5
-
2021-03-25 14:57
Port Zewnętrzny (1)
to koncepcja sprzed 10 lat co najmniej, planowana wstępnie na 2025 rok.
Sam pomysł za poprzednich rządów, wstępne prace planistyczne tak samo a obecna ekipa krok po kroku jedzie z tematem dalej. I oby się udało- 14 7
-
2021-03-25 18:07
Podobnie jak elektrownia atomowa pewnie
za parę lat jak już powstanie jakiś nawiedzony akolita "poko" napiszę, że to zasługa Tuska.
- 4 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.