• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Z Gdyni do Oslo i Kłajpedy. Nowe połączenie

VIK
25 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
BCT będzie obsługiwany w cyklu tygodniowym przez jednostkę Greetje. BCT będzie obsługiwany w cyklu tygodniowym przez jednostkę Greetje.

Norweska firma Viasea Shipping AS uruchamia linię z zawinięciami do terminalu BCT. Tym samym powstanie nowe połączenie żeglugowe Gdynia - Oslo - Kłajpeda i kolejne nowe połączenie kontenerowe w tym roku w Porcie Gdynia.



Ten rok zaczął się bardzo dobrze dla terminali kontenerowych operujących w Gdyni. Na początku lutego BCT Gdynia zyskało nowe stałe połączenie kontenerowe, choć tylko feederowe, czyli mniejsze, dowozowe, to jednak symboliczne, bo do gdyńskiego portu wrócił z regularnymi połączeniami armator Maersk. Z kolei na początku marca poinformowano, że cotygodniowe połączenie morskie między Portem Gdynia a Wielką Brytanią uruchamia operator logistyczny Unifeeder.

Port Gdynia na plusie pomimo pandemii



Viasea to szybko rozwijający się norweski operator połączeń morskich shortsea (żegluga bliskiego zasięgu), oferujący rozwiązania typu door-to-door w Europie Północnej. BCT będzie obsługiwany w cyklu tygodniowym przez jednostkę Greetje. Viasea Shipping otwiera też nowe oddziały w Gdyni i Kłajpedzie (Litwa). W styczniu firma otworzyła też biuro w Wielkiej Brytanii. Posiadają siedzibę również w Rotterdamie (Holandia).

- Niezawodne usługi short sea z Gdyni/Kłajpedy do Norwegii to bardzo ważna usługa dla eksportu z północnej części Europy. Otwarcie własnych oddziałów w Gdyni i  Kłajpedzie pozwoli nam dobrze zadbać o naszych obecnych klientów, a także rozwinąć działalność i umocnić pozycję w tym obszarze - mówi Morten Pettersen, dyrektor zarządzający Viasea Shipping.
Porty będą obsługiwane przez Viasea w następującym harmonogramie - Gdynia BCT (piątek/sobota) - Oslo (poniedziałek) - Kłajpeda (czwartek) - Gdynia BCT (piątek).

Gospodarka morska w Trójmieście



Jak widać, transport morski kontenerowy jest opłacalny nie tylko dla wielkich koncernów, ale nawet dla małych czy mikroprzedsiębiorstw, a to szansa dla Gdyni. W przeładunkach kontenerów Port Gdynia utrzymuje tendencje wzrostowe w pierwszym kwartale 2021 roku. Przeładunki rosną mimo pandemii i spowolnienia gospodarczego. W okresie styczeń - luty 2021 r. przeładowano 153 898 TEU, co w porównaniu do wyniku z tego samego okresu w 2020 r. - 140 067 TEU - jest wzrostem o 9,9 proc. w przeładunku kontenerów.

- Wzrosty przeładunków, trwające inwestycje oraz wysoka jakość usług na terminalach są dostrzegane przez kontrahentów, którzy widzą potencjał w naszym porcie. Stale rosnące wyniki to uwiarygodnienie zasadności rozbudowy Portu Gdynia o głębokowodny terminal kontenerowy poprzez wyjście w morze - powiedział Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.

Przypomnijmy, że niedawno poinformowano, że dwa konsorcja i dwie firmy zainteresowane są partnerstwem przy projekcie budowy Portu Zewnętrznego w Gdyni. Według planów ta inwestycja ma prawie podwoić obszar Portu Gdynia. Jeżeli nic nie stanie na przeszkodzie, to już w 2026 r. do nowych nabrzeży przybiją pierwsze statki.
VIK

Miejsca

Opinie (32)

  • Hura! Więcej przeładowanych tirów i kontenerów na drogach!

    • 9 28

  • Tylko, że... aby dopłynąć do Oslo trzeba będzie skręcić w lewo... z Gdyni, rozumiecie ?

    Jakoś tego nie widzę. Tu potrójny skręt w prawo nie przejdzie :(

    • 10 9

  • (1)

    A co dalej z GTK w porcie Gdańskim
    Brak kontynerow brak statków itd

    • 7 8

    • Hehehe

      • 1 0

  • (4)

    Dobrze, bardzo dobrze. W tym zmieniajacym sie powoli ukladzie geopolitycznym, przy zamieszaniu, ktore bedzie narastalo przez najblizsze lata, dostep do morza i regularna siatka polaczen jest bardzo wazna dla Polski.
    Oczywiscie, nie jest super, kolorowo, ale dzieje sie bardzo duzo dobrych rzeczy.
    Rozwoj infrastruktury transportowej, budowa Baltic Pipe (oby udalo sie dokonczyc), rozbudowa terminala LNG w Swinoujsciu, przekop przez Mierzeje Wislana (z pinktu widzenia wojska - bezcenna inwestycja, gadki o rozwoju portu w Elblagu to oczywiscie populizm dla ludu).
    Mozecie marudzic i emocjonowac sie tym, kto jest, a kto nie jest w wiekszosci rzadzacej, ale mamy naprawde ciekawie rysujace sie perspektywy rozwoju.

    • 21 9

    • (3)

      Ok
      Rozwiniesz myśl, że przekop będzie ważny dla wojska?

      • 4 4

      • Przesmyk suwalski

        • 5 1

      • Jakiego wojska? (1)

        Czym i skąd dokąd będą płynąć?

        • 3 2

        • Na rowerach wodnych

          • 5 3

  • Brawo rząd za Port Zewnętrzny w Gdyni! (3)

    .

    • 22 22

    • Port Zewnętrzny (1)

      to koncepcja sprzed 10 lat co najmniej, planowana wstępnie na 2025 rok.
      Sam pomysł za poprzednich rządów, wstępne prace planistyczne tak samo a obecna ekipa krok po kroku jedzie z tematem dalej. I oby się udało

      • 14 7

      • Podobnie jak elektrownia atomowa pewnie

        za parę lat jak już powstanie jakiś nawiedzony akolita "poko" napiszę, że to zasługa Tuska.

        • 4 9

    • Pamiętajmy że transport wodny jest najtańszy!

      I ekologiczny

      • 13 5

  • (3)

    Co to za kuter na zdjęciu.

    • 16 11

    • Nie stać cie.

      • 10 2

    • Odpowieź

      Masz na zdjęciu nazwę....

      • 3 1

    • Takimi skorupami to strach pływać.

      Kiedyś na podobnej, na Biskajach już kostuche widziałem przed oczami ale jakoś cudem doszedł do Vigo.

      • 0 0

  • (4)

    Będzie pływać tak jak Maersk, który ani razu nie zawinął do Gdyni?

    • 13 6

    • (3)

      Pozwol ,że oświecę ciebie. Mój kolega ze studiów ,lata temu pływał na Maersk Arun ,który regularnie zawijał do Gdyni.

      • 5 6

      • (2)

        Pozwól, że ja cię oświecę. Od 1 marca statki Maerska miały zawijać do bct i żaden ani razu nie zawinął. Jak nie wiesz to się nie wypowiadaj bo szkoda czasu

        • 8 6

        • Właśnie jeden plynie

          Ale stoi w kanale sueskim

          • 6 2

        • Maersk kupil sloty u Xpressa, ktory i tak zawijal do Gdyni, w ten sposob 'Maersk oferuje polaczenie z Gdyni'...

          • 10 1

  • Moss to Norwegia nie Wielka Brytania (2)

    Szanowny Panie/Pani redaktor.... Moss to Norwegia nie Wlk Brytania, biuro zas firmy jest rzeczywiscie w Wlk Brytani - Lincolnshire UK ;). Wszystkie informacje widoczne na stronie firmy ... wiec po co pisac nieprawde ? Pozdrawiam

    • 17 1

    • (1)

      Moss oznacza łoś?

      • 1 0

      • Łoś to elg :)

        • 1 0

  • no dobra ! - a co na to gwiazda polskiego Shipingu Dorotka Arciszewska ?.... (2)

    • 28 0

    • a zrobić im koło pióra i uruchomić "Sołdka " ... a co ?

      • 9 0

    • Odwal sie od mojej Dorotki.

      • 0 0

  • Oni gotuja sie kiedy chiny skoncza pas i szlak

    a wtedy PL i polacy beda zap...dla obcych ile szkol morskich srednich mamy....

    • 5 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Dorota Sobieniecka- Kańska

Dyrektor Gdańskiego Klubu Biznesu. Wydawca, dziennikarka, wykładowca, doradca public relations. Absolwentka filologii polskiej Uniwersytetu Gdańskiego. W przeszłości kierownik literacki Teatru Muzycznego pod dyrekcją Jerzego Gruzy; dziennikarka - z-ca redaktora naczelnego, redaktor naczelna, publicystka i komentatorka „Głosu Wybrzeża”; prezes zarządu wydawnictwa Baltic Press (wydawca anglojęzycznego dwumiesięcznika „Baltic Transport Journal”; dyrektor Biura Zarządu...

Najczęściej czytane