- 1 Coraz więcej zboża w trójmiejskich portach (75 opinii)
- 2 Terminal agro. Postępowanie odwołano, aby ogłosić nowe (64 opinie)
- 3 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (77 opinii)
- 4 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (115 opinii)
- 5 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (66 opinii)
- 6 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (252 opinie)
Z Sharjah do Gdańska. Nowy holownik już w porcie
Do Gdańska dotarł kolejny holownik kupiony przez WUŻ Port and Maritime Services. Jednostka ta powstała w stoczni w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Holownik Pax projektu ASD 2811, mający 28 metrów długości i 11 metrów szerokości, o uciągu 60 T został zbudowany w stoczni Albwardy Damen w Sharjah w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
To już trzecia nowa jednostka zakupiona przez WUŻ Port and Maritime Services w ostatnim czasie. W sierpniu odebrano dwa holowniki. Holownik Ares o długości całkowitej ok. 28 m, szerokości 13 m i uciągu 82 ton został zbudowany według projektu Damen ASD 2813. Z kolei Mars to holownik również projektu ASD 2811. Obie jednostki zostały zbudowane w stoczni Damen Song Cam w Wietnamie.
Wszystkie jednostki wyposażone są w systemy przeciwpożarowe klasy FiFi1 i dziobowe wciągarki holownicze. Dzięki temu mogą zabezpieczyć port pod względem asyst pożarowych w trakcie wprowadzania i wyprowadzania statków, jak również asystowania podczas przeładunku gazu, ropy i produktów ropopochodnych.
Weglokoks kupił udziały w Porcie Północnym
WUŻ Port and Maritime Services Ltd powstał w 1991 r. na bazie prywatyzacji Morskiego Portu Handlowego Gdańsk. Jest w prostej linii spadkobiercą kilkudziesięcioletniej tradycji Wydziału Usług Żeglugowych. Specjalnością firmy są holowania portowe, holowania pełnomorskie, cumowanie statków i lodołamanie.
Gdańska firma stale inwestuje w nowe jednostki. W lipcu 2020 r. flotę zasilił holownik Ajax, który również zbudowano w Wietnamie. Jednostka typu ASD 2312 stworzona przez Grupę Damen ma 22,81 m długości, 11,40 m szerokości konstrukcyjnej oraz ponad 70 t uciągu na palu. We wrześniu 2018 r. podniesiono banderę na holowniku Atlas, a w listopadzie 2016 r. na Herkulesie.
Z kolei w grudniu 2014 r. do floty WUŻ dołączył holownik Vega (36 t). Po trzech nowoczesnych holownikach zbudowanych specjalnie na zamówienie WUŻ w stoczniach Nauta w Gdyni (Tytan) i Remontowa Shipbuilding w Gdańsku (Taurus i Virtus) Vega była jednostką używaną. Z kolei w 2013 r. do flotylli WUŻ dołączył holownik Akul (73 t).
Miejsca
Opinie (66) 7 zablokowanych
-
2023-10-06 13:41
(1)
Pisowska Polska wstaje z kolan i kupuje w Azji. Ha ha ha :-)
- 4 15
-
2023-10-09 22:10
A biznes robi na wizach shengen
- 0 0
-
2023-10-06 13:54
fanie (2)
hinska lelektronika zacznie sie sypac za 2 lata
- 4 6
-
2023-10-06 18:24
A myślisz że w polskich statkach jaka jest elektronika?
- 2 1
-
2023-10-09 22:09
A blachy, za trzy przerdzewieją
- 0 0
-
2023-10-06 14:01
Jedna (1)
z niewielu firm, która nie dała okraść się a pracownikom pogratulować wytrwałości. Żaden komuch, żaden pisowiec, żaden liberał nie dał rady położyć łapy na firmie. Powodzenia
- 19 2
-
2023-10-06 14:17
f
to czemu tu robisz idz tam!
- 1 1
-
2023-10-06 14:31
Gratulacje dla WUZ
A niemiecki Fairplay w Gdyni maluje Odysa , inwestuje takze....w zlom...jak norweg sprzedawal to plakal ( ze smiechu ).
- 15 2
-
2023-10-06 16:22
niech przyholuje tego zwyrola Majtczaka
- 3 0
-
2023-10-06 16:27
a.projekt żegluga
fakt dzierżawi tylko sprzęt od niemca z resztą nienajnowocześniejszy -
użycza tylko siłę roboczą w postaci marynarzy ogólnopojętych wszystkich pracowników obsługujących jednostki pływające.za to krawaciarze z biur łupią ich na pensjach i właściwie słabo to wygląda przy gdańskiej firmie- 17 3
-
2023-10-06 16:39
Opinia wyróżniona
szkoda, że nie w Polsce (1)
Żal tylko, że nasze stocznie nie są w stanie budować konkurencyjnych jednostek na tyle, żeby opłacało się kupować je w Polsce.
- 10 0
-
2023-10-07 12:46
Gawron
kula się że śmiechu..
- 0 0
-
2023-10-06 17:44
Do wszystkich narzekaczy! (1)
Szkoda że nie polski? Ok!
Pochwal się polskim telewizorem!
Pochwal się polskim samochodem!
najlepiej izerą!- 17 5
-
2023-10-08 17:06
W Polsce są stocznie które specjalizują się w budowie statków , nie telewizorów , nie samochodów , nie izer .
Wiec nalezaloby się spodziewać ze będą zajmowały się budowa statków , nie podpór do wiatraków.
- 4 0
-
2023-10-07 12:49
Polskie porty rosną w siłę a my ciągle narzekamy.
- 3 3
-
2023-10-07 13:57
Opinia wyróżniona
ciekawe jak wyglądała trasa tego holownika, od stoczni do Gdańska - ile płynęli, którędy? (1)
- 5 0
-
2023-10-08 10:07
Zapewne najkrótszą drogą.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.