- 1 Coraz więcej zboża w trójmiejskich portach (69 opinii)
- 2 Terminal agro. Postępowanie odwołano, aby ogłosić nowe (61 opinii)
- 3 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (76 opinii)
- 4 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (115 opinii)
- 5 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (78 opinii)
- 6 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (252 opinie)
Z Sharjah do Gdańska. Nowy holownik już w porcie
Do Gdańska dotarł kolejny holownik kupiony przez WUŻ Port and Maritime Services. Jednostka ta powstała w stoczni w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Holownik Pax projektu ASD 2811, mający 28 metrów długości i 11 metrów szerokości, o uciągu 60 T został zbudowany w stoczni Albwardy Damen w Sharjah w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
To już trzecia nowa jednostka zakupiona przez WUŻ Port and Maritime Services w ostatnim czasie. W sierpniu odebrano dwa holowniki. Holownik Ares o długości całkowitej ok. 28 m, szerokości 13 m i uciągu 82 ton został zbudowany według projektu Damen ASD 2813. Z kolei Mars to holownik również projektu ASD 2811. Obie jednostki zostały zbudowane w stoczni Damen Song Cam w Wietnamie.
Wszystkie jednostki wyposażone są w systemy przeciwpożarowe klasy FiFi1 i dziobowe wciągarki holownicze. Dzięki temu mogą zabezpieczyć port pod względem asyst pożarowych w trakcie wprowadzania i wyprowadzania statków, jak również asystowania podczas przeładunku gazu, ropy i produktów ropopochodnych.
Weglokoks kupił udziały w Porcie Północnym
WUŻ Port and Maritime Services Ltd powstał w 1991 r. na bazie prywatyzacji Morskiego Portu Handlowego Gdańsk. Jest w prostej linii spadkobiercą kilkudziesięcioletniej tradycji Wydziału Usług Żeglugowych. Specjalnością firmy są holowania portowe, holowania pełnomorskie, cumowanie statków i lodołamanie.
Gdańska firma stale inwestuje w nowe jednostki. W lipcu 2020 r. flotę zasilił holownik Ajax, który również zbudowano w Wietnamie. Jednostka typu ASD 2312 stworzona przez Grupę Damen ma 22,81 m długości, 11,40 m szerokości konstrukcyjnej oraz ponad 70 t uciągu na palu. We wrześniu 2018 r. podniesiono banderę na holowniku Atlas, a w listopadzie 2016 r. na Herkulesie.
Z kolei w grudniu 2014 r. do floty WUŻ dołączył holownik Vega (36 t). Po trzech nowoczesnych holownikach zbudowanych specjalnie na zamówienie WUŻ w stoczniach Nauta w Gdyni (Tytan) i Remontowa Shipbuilding w Gdańsku (Taurus i Virtus) Vega była jednostką używaną. Z kolei w 2013 r. do flotylli WUŻ dołączył holownik Akul (73 t).
Miejsca
Opinie (66) 7 zablokowanych
-
2023-10-07 20:31
Stocznie w polsce do likwidacji. Całe państwo do likwidacji
- 2 0
-
2023-10-08 04:11
Budowanie statków
Dlaczego w Polsce niestety
nie buduje się statków?
Dawno temu złodzieje kierowani przez pewną centralną firmę rozkradli
spółkę Konrem Nauta sp z oo a przy okazji doprowadzono do milionowych strat i kłopotów z funkcjonowaniem stoczni
Nauta z Gdyni.
Dziś praktycznie nie ma
przemysłu okrętowego
w Polsce.
Mam nadzieję że dojdzie
do odbudowy przemysłu
okrętowego ....- 4 1
-
2023-10-08 16:25
WUŻ (2)
WUŻ potęgą jest i basta :) Gratulacje !
- 2 2
-
2023-10-08 21:46
weź to powiedz (1)
czarnej ze szczecina
- 0 0
-
2023-10-09 09:36
Jeszcze kilka dni
I po tej czarownicy będzie
- 1 0
-
2023-10-08 17:01
Przecież stocznie wstały z kolan . To czym się zajmują za pisu . Jeśli nawet holowniki są budowane poza Polska.
- 1 0
-
2023-10-09 22:02
Gdańsk pobił na łeb Gdynię w zachowaniu własnego wydziału usług i chwała im za to !
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.