• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwszy rejs Nova Star. Zobacz, jakie jeszcze promy pływają do Szwecji

Wioletta Kakowska-Mehring
14 września 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
aktualizacja: godz. 09:10 (15 września 2018)
Najnowszy artykuł na ten temat Zwiedziliśmy prom Nova Star

Nova Star płynie do Nynäshamn.


W swój pierwszy rejs na Bałtyk wyruszył prom Nova Star dzierżawiony przez PŻB. Będzie pływał na trasie Gdańsk-Nynäshamn. A jakie jeszcze promy pływają z Trójmiasta do Szwecji? Na razie kursuje pięć jednostek, niebawem będzie ich sześć.



Aktualizacja, 15 września, godz. 9:10.

14 września, po kilku miesiącach opóźnienia, prom Nova Star wyruszył w pierwszy rejs z pasażerami na pokładzie. Bedzie pływać na linii Gdańsk-Nynäshamn wymiennie z promem Wawel. Jest to jednostka wyższej klasy. Posiada znacznie więcej miejsc kabinowych oraz lepiej przygotowaną przestrzeń pasażerską. Do dyspozycji pasażerów są sklepy, kafeterie, restauracje oraz sale konferencyjne. Na promie znajdują się również place zabaw dla dzieci. Prom został wyczarterowany na razie na dwa lata od armatora z Singapuru ST Engineering Marine Ltd. W marcu prom trafił do Gdańskiej Stoczni Remontowa, gdzie przeszedł remont.


Nova Star to drugi prom Polferries pływający z Trójmiasta do Szwecji. Drugi operator, Stena Line, dysponuje trzema jednostkami, a w październiku dołączy do nich jeszcze jedna.

 Stena Spirit  to prom Stena Line pływający na trasie Gdynia-Karlskrona. Statek ma 176 m długości i 29 m szerokości. Może płynąć z prędkością maksymalną 21,5 węzłów. Zabiera na pokład 1700 pasażerów.  Stena Spirit  wszedł do eksploatacji w 1988 roku jako Stena Scandinavica, a po generalnym remoncie w 2011 roku wszedł na linię Karlskrona-Gdynia. Nazwę Stena Spirit wyłoniono na drodze ogólnopolskiego konkursu. Matką chrzestną była pochodząca z Gdyni aktorka Anna Przybylska.  Stena Spirit  to prom Stena Line pływający na trasie Gdynia-Karlskrona. Statek ma 176 m długości i 29 m szerokości. Może płynąć z prędkością maksymalną 21,5 węzłów. Zabiera na pokład 1700 pasażerów.  Stena Spirit  wszedł do eksploatacji w 1988 roku jako Stena Scandinavica, a po generalnym remoncie w 2011 roku wszedł na linię Karlskrona-Gdynia. Nazwę Stena Spirit wyłoniono na drodze ogólnopolskiego konkursu. Matką chrzestną była pochodząca z Gdyni aktorka Anna Przybylska.

 Stena Vision  to prom Stena Line pływający na trasie Gdynia-Karlskrona. Statek ma 175 m długości i 28,5 m szerokości. Może płynąć z prędkością maksymalną 21,5 węzłów. Zabiera na pokład 1700 pasażerów.  Statek został zwodowany w 1981 roku jako MF Stena Scandinavica. Jednak ze względu na problemy Stoczni Gdańskiej, w której był budowany, wykończenie jednostki zostało opóźnione i dopiero w 1987 roku wszedł do eksploatacji. W 2010 przeszedł przebudowę, trafił na trasę  Gdynia-Karlskrona i zyskał nowa nazwę.  Stena Vision  to prom Stena Line pływający na trasie Gdynia-Karlskrona. Statek ma 175 m długości i 28,5 m szerokości. Może płynąć z prędkością maksymalną 21,5 węzłów. Zabiera na pokład 1700 pasażerów.  Statek został zwodowany w 1981 roku jako MF Stena Scandinavica. Jednak ze względu na problemy Stoczni Gdańskiej, w której był budowany, wykończenie jednostki zostało opóźnione i dopiero w 1987 roku wszedł do eksploatacji. W 2010 przeszedł przebudowę, trafił na trasę  Gdynia-Karlskrona i zyskał nowa nazwę.

 Stena Baltica  to prom, którego operatorem jest Stena Line pływający na trasie Gdynia-Karlskrona. To typowa jednostka ro-pax przeznaczona głównie do transportu samochodów ciężarowych i ich kierowców. Jednostka ma 167 m długości i 26,8 m szerokości. Może płynąć z prędkością eksploatacyjną  23 węzłów. Prom został wybudowany w 2007 roku w Finlandii. Stena Line użytkuje go od 2013 roku.  Stena Baltica  to prom, którego operatorem jest Stena Line pływający na trasie Gdynia-Karlskrona. To typowa jednostka ro-pax przeznaczona głównie do transportu samochodów ciężarowych i ich kierowców. Jednostka ma 167 m długości i 26,8 m szerokości. Może płynąć z prędkością eksploatacyjną  23 węzłów. Prom został wybudowany w 2007 roku w Finlandii. Stena Line użytkuje go od 2013 roku.

 Wawel  to prom polskiego armatora PŻB Polferries pływający na trasie  Gdańsk-Nynäshamn. Statek ma 163,96 m długości i 27,63 m szerokości. Może płynąć z prędkością eksploatacyjną 16,7 węzłów. Zabiera na pokład 1000 pasażerów. Został zbudowany w 1980 roku w szwedzkiej stoczni w Malmö, przebudowany w roku 1989 w stoczni w Bremerhaven. W roku 2004 zostały przeprowadzone prace dostosowawcze do potrzeb Polferries.  Wawel  to prom polskiego armatora PŻB Polferries pływający na trasie  Gdańsk-Nynäshamn. Statek ma 163,96 m długości i 27,63 m szerokości. Może płynąć z prędkością eksploatacyjną 16,7 węzłów. Zabiera na pokład 1000 pasażerów. Został zbudowany w 1980 roku w szwedzkiej stoczni w Malmö, przebudowany w roku 1989 w stoczni w Bremerhaven. W roku 2004 zostały przeprowadzone prace dostosowawcze do potrzeb Polferries.

 Nova Star  to prom ro-pax dzierżawiony przez PŻB Polferries pływający na trasie Gdańsk-Nynäshamn. Statek ma 161 m długości i 25,6 m szerokości. Może płynąć z prędkością maksymalną 21 węzłów. Zabiera na pokład 1215 pasażerów. "Nova Star" to prom typu ro-pax zbudowany w 2011 roku, w stoczni ST Marine w Singapurze. Jeszcze niedawno pływał na linii z Maroka do Hiszpanii.  Nova Star  to prom ro-pax dzierżawiony przez PŻB Polferries pływający na trasie Gdańsk-Nynäshamn. Statek ma 161 m długości i 25,6 m szerokości. Może płynąć z prędkością maksymalną 21 węzłów. Zabiera na pokład 1215 pasażerów. "Nova Star" to prom typu ro-pax zbudowany w 2011 roku, w stoczni ST Marine w Singapurze. Jeszcze niedawno pływał na linii z Maroka do Hiszpanii.

Już w październiku na trasie Gdynia-Karlskrona pojawi się kolejny prom Stena Line, czyli  Stena Nordica . Jest to jednostka ro-pax i zastąpi statek towarowy Gute. Statek ma 170 m długości i 26 m szerokości, a na pokład zabierze 450 osób i nawet 300 samochodów osobowych. Dodatkowo, dzięki niemal dwukrotnie większej powierzchni ładunkowej, nowa jednostka może również zabrać znaczną liczbę samochodów ciężarowych. Stena Nordica to statek zbudowany w roku 2000. Od tego czasu był kilkakrotnie modernizowany. Już w październiku na trasie Gdynia-Karlskrona pojawi się kolejny prom Stena Line, czyli  Stena Nordica . Jest to jednostka ro-pax i zastąpi statek towarowy Gute. Statek ma 170 m długości i 26 m szerokości, a na pokład zabierze 450 osób i nawet 300 samochodów osobowych. Dodatkowo, dzięki niemal dwukrotnie większej powierzchni ładunkowej, nowa jednostka może również zabrać znaczną liczbę samochodów ciężarowych. Stena Nordica to statek zbudowany w roku 2000. Od tego czasu był kilkakrotnie modernizowany.

Miejsca

Opinie (163) 7 zablokowanych

  • zwrot za bilety,

    odszkodowania za straty moralne należą sie tym, którzy nie popłynęli w rejs w wykupionym letnim terminie. rejs w czerwcu i wrześniu-chyba jest różnica! a urlop itp...

    • 4 0

  • W Szwecji można zobaczyć jak upada niegdyś dumny naród (2)

    • 29 11

    • I co z tego? (1)

      Jak dojdą do władzy populisci, naród wstanie z kolan jak my właśnie.

      • 5 0

      • w tym rzecz - tam już nie dojdą ...

        • 1 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Pierwszy rejs promu Nova Star

    ale po co? (2)

    pływać do kalifatu szweckiego?

    • 4 11

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Pierwszy rejs promu Nova Star

      Ty beton a wiesz że! (1)

      Twój kochany Tusk sprawił że Szwecja podobnie jak większość Europy stała się jednym wielkim kalifatem !?!!

      • 0 6

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Pierwszy rejs promu Nova Star

        Mylisz się, albo masz 12 lat.

        A nie sami Szwedzi? Szwedzi przyjmowali obcych od zawsze, między innymi Polaków.

        • 7 0

  • Polacy śmiejecie sie ze szwecji.. (4)

    a prawda jest taka ze nie dorastacie im do pięt pod kazdym wzgledem...no może jesteśmy lepsi w kombinowaniu, oszukiwaniu, chamstwie itp jest tego trochę :)

    • 31 23

    • Masz racje (3)

      W bezrozumnym chlaniu nie dorastamy Szwedom do pięt...

      Niedawno na moich oczach prezes szwedzkiej firmy z obalił z gwinta dwie flaszki... Zawodowo zajmuje sie turystami, czegos takiego jeszcze nie widzialem...

      • 15 6

      • To dowcip?

        Faktycznie Polacy są znanymi w świecie abstynentami. Cały świat o tym wie i nas podziwia.

        • 7 1

      • sorki ale wiecej naje*anych widuje w naszym kraju

        jw

        • 8 6

      • Nasi czworonożni przyjaciele

        • 6 2

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Pierwszy rejs promu Nova Star

    A dlaczego ten statek nie pływa z Niemiec tylko z polski??

    polska powinna dawać tylko Niemcom na utrzymanie promu !!!

    • 0 5

  • (2)

    StenaLine jest przereklamowana. Statek stary, wszystko w środku odpada, kabiny masakryczne, jak sledzie w puszce, bród, smród i ubustwo. Masakra jakaś, i te rozpadające się kasetony na suficie, no ludzie.

    • 15 7

    • Jak jest bród

      to statku nie trzeba, można przeprawić się brodem

      • 5 1

    • Ubóstwem jest twoja znajomość języka, w końcu ojczystego.

      • 7 0

  • Ciekawe czy wróci?

    • 2 0

  • Podsumowanie (2)

    Zegluga promowa to nie zabawa w piaskownicy. Do tego potrzeba ogromnych nakładów finansowych i wiedzy. PŻB niestety Nie ma ani jednego ani drugiego. Przykładem chybione inwestycje typu Bumerang i Nova Star. Po za tym nikt nie chciał kupić tego przedsiębiorstw mimo faktycznych prób jego sprzedaży. To świadczy o jego stanie faktycznym. Pudrowanie rzeczywistości nic tu nie da. Potrzebny jest prywatny właściciel, który zrobi tam porzadek.

    • 9 9

    • Nikt?

      DFDS chciał i to bardzo, tylko całe szczęście ich nie dostał

      A TT-Line? Też chcieli i przejęli ale Dyrektorkę Anetkę.

      • 2 3

    • Najlepiej Niemiec

      • 1 4

  • Szkoda że Stena nie pływa z Gdyni też do innych miast niż Karlskrona (4)

    • 106 14

    • Przydało by się (1)

      Gdynia/Gdańsk - Kłaipeda = państwa nadbałtyckie stają otworem

      • 18 3

      • dla kogo? kto bym tam pływał? gdyby było to opłacalne, to już jakiś armator utworzyl połączenie

        • 6 4

    • nynashamn

      pływa do Nynashamn

      • 9 4

    • to najkrótsza trasa - w sumie po co?

      do Sztokholmu lepiej lecieć samolotem, a z samochodem najlepiej przedostać się do Szwecji jak najszybciej, a potem już jechać

      założę się, ze szybciej do Sztokholmu dojedzie się w sumie w taki sposób

      • 17 18

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Pierwszy rejs promu Nova Star

    jahahahhaahahahah

    oby nie ostatni !!!
    wstyd dla polferries i tyle
    ile osob wydymali niech podadza lepiej

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kazimierz Wierzbicki

Prezes zarządu i właściciel Grupy Trefl, w skład której wchodzą spółki zajmujące się produkcją i...

Najczęściej czytane