- 1 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (62 opinie)
- 2 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (66 opinii)
- 3 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (109 opinii)
- 4 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (245 opinii)
- 5 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (72 opinie)
- 6 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (94 opinie)
Zaostrzony zakaz handlu: sprawdza się? Pytamy mieszkańców
Sonda: niedziela handlowa, czy nie?
Od 1 stycznia 2020 roku obowiązują ostrzejsze przepisy o zakazie handlu w niedziele. Zakupy zrobimy tylko w siedem niedziel w roku. To kolejna zmiana od czasu wprowadzenia kontrowersyjnych przepisów w marcu 2018 roku. Zapytaliśmy mieszkańców Trójmiasta jak oceniają te zmiany.
Od początku nie dotyczy on tych sklepów, w których za ladą pracują ich właściciele.
Nie obowiązuje również w piekarniach, cukierniach, lodziarniach, na stacjach paliw oraz w kwiaciarniach i w przypadku handlu kwiatami oraz zniczami przy cmentarzach.
Zakaz nie dotyczy również zakładów pogrzebowych, sklepów z pamiątkami, z prasą, biletami komunikacji miejskiej, wyrobami tytoniowymi, kuponami gier losowych i w placówkach pocztowych.
Czytaj też: Zakaz handlu w niedziele. Będzie trudniej o zakupy
Jak na zakaz handlu reagują mieszkańcy Trójmiasta?
- Chyba się wszyscy już powoli przyzwyczaili. Nie mam nic przeciwko, myślę, że dzięki temu więcej czasu możemy spędzić ze sobą - mówił nam jeden z mieszkańców.
- Nie przekonuje mnie absolutnie to, że niedzielni pracownicy mają odpocząć. Ludzie wykonują tysiące zawodów, przez które muszą pracować w niedziele. Nie podoba mi się ten zakaz - stwierdził inny z naszych rozmówców.
- Ma to swoje plusy i minusy. Plusy są oczywiście dla tych, którzy dotychczas pracowali w niedziele. Teraz mogą odpocząć. Chyba w Niemczech jest teraz taki zakaz i jakoś ludzie żyją. Myślę, że trzeba zachować obecne zasady, ludzie się przyzwyczają, będzie więcej plusów niż minusów z tego - powiedział nam klient jednego ze sklepów.
W ubiegłym miesiącu handlowa niedziela wypadła tylko 26 stycznia. Najbliższa niedziela handlowa przypadnie 5 kwietnia, kolejna - 26 kwietnia.
Za złamanie zakazu handlu w niedziele grozi kara w wysokości od 1 tysiąca do 100 tysięcy złotych, a przy uporczywym łamaniu ustawy - kara ograniczenia wolności.
Opinie (960) ponad 50 zablokowanych
-
2020-03-01 09:42
Opinia wyróżniona
(85)
A wystarczyło by wprowadzić, że za pracę w niedzielę pracownik ma mieć obowiązkowo dwa dni wolne w inne dni tygodnia. A jeśli czyjaś praca byłaby pracą dorywczą lub innego typu w której to wykonywaniu nie dałoby się zrekompensować tymi dwoma dniami wolnymi, to za pracę w niedzielę wprowadzić stawkę np. czterokrotność stawni za pracę w dzień powszedni. Za nieprzestrzeganie tego wprowadzić wysokie grzywny dla pracodawców i nakazać inspekcji pracy dokładniejszą kontrolę takich umów.
- 785 125
-
2020-03-01 09:56
Oprócz wyższej stawki powinny być też inne godziny handlu w niedzielę, na pewno nie od 9.00 do 21.00. (25)
- 28 29
-
2020-03-01 11:59
W niedzielę po prostu sklepy powinny być zamknięte! Tak jak są w całej Europie na zachód od Polski! (18)
- 30 104
-
2020-03-01 12:52
Kłamiesz. (4)
Tylko w 9 z 28 państw unijnych+UK wprowadzono znaczące ograniczenia dotyczące handlu w niedziele i święta. W pozostałych 19 przez cały tydzień zakupy można robić bez przeszkód.
- 66 4
-
2020-03-02 15:49
Handel niedzielny w Niemczech (2)
Byłem w lutym w Berlinie. Na dworcu OstBahnhof jest kilka potężnych sklepów między innymi REWE, które są otwarte codziennie od 7.00 do 24.00 i w niedziele są tam tłumy.
- 4 1
-
2020-03-03 12:05
(1)
A na kasie Krysia i Grażyna z Polski bo Niemcy w niedziele wypoczywają
- 0 0
-
2020-03-03 23:55
kto chce ten pracuje
nie jak w polsce
- 0 0
-
2020-03-01 13:54
kłamstwo w ustach kościelnego parobka jest normą
- 30 16
-
2020-03-01 12:15
(7)
Tak chce Watykański bożek, więc poddani muszą realizować projekty z jego encyklik.
- 57 27
-
2020-03-01 12:41
(6)
KODziarski bożek chce pracy niewolników 24h na dobę 7 dni w tygodniu i do śmierci.
- 28 52
-
2020-03-01 13:53
(5)
nie wiesz naprawdę o czym mówisz, kazali ci się szarpać na łańcuchu i bezmyślnie to robisz.
- 35 12
-
2020-03-01 16:27
(2)
Nie wiem o czym mówię? Wystarczy mi pamięć co się działo w latach 2007-2015.
- 14 25
-
2020-03-02 08:49
Pamiętamy Pamiętamy (1)
Mi$iewicz jeszcze bez medalu, sprzątał aptekę
Gra$ nie wynajmował jeszcze pokoi na godziny
Bana$ nie był taki pancerny
nie było poPiSowych króliczków Glapiń$kiego
nieoPiSanej totalnej afery GetinBanku+
i kopert od zasłużonej córki leśniczego dla Srebrna księdza+ kaczyń$kiego- 17 7
-
2020-03-03 08:52
Siedzisz i tracisz czas.
Sprawa dotyczy naszego wolnego czasu a ty jestes przykładem jego marnotrawienia. Watków politycznych i wyborczych nie brakuje ale taki jak ty fanatyk ma uwage zaprzatnieta tylko innymi zamiast sobą.
- 1 0
-
2020-03-01 21:28
(1)
Ha ha ha kazali ci sie szarpac i to robisz... Genialny komentarz na dzbankow z pisu
- 15 10
-
2020-03-01 21:48
"Genialny komentarz na dzbankow z pisu" Dziwne byś cos innego napisał w swoim kółku wzajemnej adoracji.
- 9 7
-
2020-03-01 14:12
bzdura wszedzie ejst wybor (2)
w holandii to wlasciceil decyduje czy ma w niedziele otwarte czy nie
roznica jest taka za niedziele pracownik dostaje 200% pensji za sobote 130% i nikt nie ma problemu z praca w niedziele- 58 3
-
2020-03-01 14:37
(1)
ale nie chodziło o to, by płacić więcej za pracę w niedzielę, bo to policzyli i uzgodnili sobie wcześniej z solidarnością i episkopatem.
- 19 7
-
2020-03-02 10:30
Episkopat myślał że jak ludzie w Niedziele nie pójdą do Sklepu to zajrzą do kościoła
bo z roku na rok wiernych w kościele coraz mniej ...a w takim tempie już w 2040r Kościoły trzeba będzie w połowie kraju pozamykać.
dlatego Kościół w Polsce nie chce 1%podatku od Wiernych - woli doić państwo na lewo z funduszu kościelnego i szemranych złodziejskich państwowo-gminnych dotacji+
Biskupi się panicznie boją, że przy 1% podatku na kościół - od razu połowa Wiernych im zniknie w Polsce+- 9 0
-
2020-03-02 07:11
a ty gdzieś byłeś
dalej niż na tej twojej Oruni ?
- 4 0
-
2020-03-01 12:37
Polska to wolska a nie europa
- 12 9
-
2020-03-01 11:01
pewnie, najlepiej z przerwą od 11 do 15 (5)
na mszę, familiadę, rosół i schabowy.
- 78 29
-
2020-03-01 11:59
A to coś złego? Lepiej siedzieć na kasie? (4)
- 19 29
-
2020-03-01 15:49
Skoro ktoś się podejmuje pracy w niedzielę (3)
to po co mu specjalnie dłuższa przerwa? Odbierze sobie w inny dzień wolne.
- 34 4
-
2020-03-02 08:44
SmaRkAĆ na wolne (2)
powinno być po prostu każda praca w Niedzielę to 4x dniówka- stawka godzinowa
- 11 0
-
2020-03-02 19:57
20x dniówka (1)
Żeby plebs po podstawówce miał za co na zenka iść
- 0 3
-
2020-03-03 08:49
Tylko po co to komu?
Normalny człowiek w niedzielę odpoczywa i regeneruje się. Przepracowywanie się jest szkodliwe. Jak kto nie umie zorganizować swojego własnego czasu daje rady innym? Wycieczki, wypady za miasto czy na miasto i zwiedzanie sie i bawienie sie. Pracować niestety powinni jedynie ci co muszą ale wtedy winni mieć dobrze płacone. Dla mnie praca w weekend to wariactwo. Nie życzę innym tego czego sam sobie bym nie zyczył. I żeby było jasne jak jest otwarte to kupuje ale jak będzie zamkniete kłopotu nie widzę.
- 1 2
-
2020-03-03 13:54
Isc tam do pracy najlepiej
- 0 0
-
2020-03-03 10:58
Masz to wszystko w kodeksie pracy
Nie o to jednak chodzi. Kowalski ma kupować w Żabkach lub na stacjach benzynowych, bo tam jest wyższa marża i wyzysk tak właścicieli ajencji jak i pracowników.
- 0 0
-
2020-03-03 06:42
BEz sensu
a co Ci po wolnym w inne dni tygodnia, skoro czasu z rodziną i znajomymi i tak nie spędzisz
- 0 0
-
2020-03-01 11:18
(7)
A co nie nie ma czasu na zakupy przez sześć dni w tygodniu? Sklepy przecież nie są otwarte tylko przez osiem godz.ale o wiele ,wiele dłużej .Więc dla chętnego nic trudnego. Marudzenie,niezadowolenie,krytyka wszystkiego to niestety nasza cecha.Więcej optymizmu i spojrzenia na problem z drugiej strony- może coś zmieni,może uda nam się zobaczyć drugiego człowieka a nie tylko własny nos.Pozdrawiam
- 31 81
-
2020-03-02 12:42
Właśnie nie ma czasu. Czasem niedziela to jedyny dzień kiedy można zrobić większe zakupy. Do knajpy można iść ale załatwić większe sprawunki już nie? Paranoja. Poza tym niektórym odpowiada praca w niedzielę, dlaczego ma się im zabierać te możliwość? To pracownik powinien decydować czy chce pracować w niedziele i dostawać za ten dzień większą stawkę i tyle. Wtedy każdy podejmowałby taką decyzję jaka jest dla niego najbardziej korzystna i tyle.
- 6 0
-
2020-03-01 20:34
Żenada
Jest czas, ale w pt a w sobotę to już na bank pólki puste przed ta wolna nd!!!
A jak byly nd pracujace to w sb wszystko bylo!!!- 14 2
-
2020-03-01 11:34
(3)
Teresa siedzisz na d*pie w domu to masz czas.nie komentuj
- 47 29
-
2020-03-01 11:50
(2)
A Ty co robisz, bo wydaje mi sie, że to samo.
- 21 11
-
2020-03-01 14:41
(1)
Nie, bo siedzę na twarzy.
- 6 11
-
2020-03-01 19:45
na czyjej twarzy
- 4 1
-
2020-03-01 13:05
Inni ludzie pracują i widują się tylko na zakupach.
- 6 4
-
2020-03-02 11:00
wg ustawy o ile pamięć mnie nie myli, wolny dzień w tyg przysługuje za sobotę a za niedzielę jest kasa... ale szczerze to ja wolę mieć wolną niedziele i spędzić czas ze znajomymi, rodziną czy mieć po prostu czas dla siebie... nie wszyscy pracują w handlu i w tyg wolnego nie mają więc na spotkania czy spędzanie czasu razem poświęcamy weekendy
- 0 0
-
2020-03-01 10:59
to już lepiej zamknąć w niedzielę (2)
a może stawka x 10 i 10 dni wolnego?
- 8 24
-
2020-03-01 14:39
(1)
A dlaczego nie? Ja się zgłaszam do pracy w niedzielę, nawet 24h za podwójną stawkę. Dam radę. za to poddam się tej niedogodności i cały tydzień będę się przygotowywał do tej roboty.
- 15 2
-
2020-03-02 10:33
Dokładnie tak - 4x stawka
i niech Pracodawca czy Sklepikarz decydują sami - czy im się w Niedziele opłaca interes prowadzić.
- 4 0
-
2020-03-01 12:02
(5)
Przecież to nie chodzi o odpoczynek i wolne w inne dni tygodnia. To chodzi o to, żeby masa szła do kościoła na msze.
- 34 17
-
2020-03-02 09:01
to pewnie w waszej demokratycznej (inaczej) europie , tzn. Niemczech, Francji też pewnie chodzi o obecność owieczek w kościołach...
- 2 2
-
2020-03-01 12:38
(3)
dokładnie, tylko to coś im nie wyszło. Polacy jednak nie są już w średniowieczu, by bajeczkami ich ogłupiać.
- 17 9
-
2020-03-01 19:08
(2)
Oby do maja, będę pełen płaczu ze śmiechu jak wam japy opadną. dowiecie się dobitnie czego Polacy chcą :) Juz słyszę ten kwik, ze wybory sfałszowane :)
- 7 7
-
2020-03-01 21:32
Jaki kwik kretynie?W Gdansku nigdy Pis nie wygral i nie wygra (1)
- 8 7
-
2020-03-01 23:04
Właśnie taki kwik jak Twój :)
- 7 5
-
2020-03-01 11:58
No pewnie! Niech niewolnik zap....la tak jak to pasuje pracodawcy, a kiedy dzień wolny? (4)
Wtedy kiedy pan wyznaczy... może we wtorek, a może w piątek, a może w poniedziałek. Niewolnik się dostosuje do swojego właściciela.
- 16 40
-
2020-03-02 06:42
Ale to, że ktoś pracował w niedziele to jaest dla Ciebie równe z tym, że pracuje 7 dni w tygodniu?? System zmianowy coś Ci to mówi?? Jak ktoś miał zmianę w niedziele to w tygodniu miał wolne...
- 8 3
-
2020-03-01 14:14
z czym ty masz problem?
pracowdawca daje grafik niektorzy wola pracowac w niedziele a miec wolny dzien powszedni zeby np cos w urzedzie zalatwic
- 17 4
-
2020-03-01 12:29
(1)
Każdy ma swojego Pana, twój Pan Papierz z Watykanu powiedział, że masz mieć wolne w Niedzielę, a Polska jest podległa, więc te rozkazy realizuje, nawet wprowadzając kary za ich nieprzestrzeganie.
Co dalej, może palenie ludzi za nieuznanie waszych bożków?- 22 13
-
2020-03-01 14:00
ale chyba już takie są i nazywają się "uczucia religijne"
Czy nie można za to nawet siedzieć?
Teraz pytanie gdzie postawimy granicę tej obrazy, czy jak będę w niedzielę robił pranie lub mył samochód, to czy mi inkwizycja nie zrobi w końcu porządku we własnym domu? Pytanie tylko kiedy?- 14 6
-
2020-03-01 12:50
(2)
Wyższe wynagrodzenie = podniesione ceny by mieć z czego zapłacić pracownikowi..
- 6 8
-
2020-03-01 14:48
(1)
rozumiem, że jak sklep jest zamknięty, wtedy nie ma kosztów.
- 9 3
-
2020-03-02 06:16
Oczywiście, że ma koszty ale podobne koszty ma w momencie gdy sklep jest czynny.. A jak dodać jeszcze czterokrotnie większe stawki co będzie wynosić ok. 60 zł na godzinę to będzie logiczne, że koszt tego poniosą osoby kupujące
- 2 3
-
2020-03-01 23:18
Pomysł dobry ale właściciele sklepów zatrudnialiby ludzi na działalności gospodarczej i nakaz dwóch dni za pracę w niedzielę by ich nie dotyczył.
- 4 2
-
2020-03-01 11:23
(6)
Lewiatan proponował to rozwiązanie, Solidarność się nie zgodziła...
- 28 2
-
2020-03-01 12:01
Lewiatan widocznie tęskni do czasów niewolnictwa. (5)
- 10 36
-
2020-03-01 12:32
(4)
Jak nastąpi automatyzacja to będą płakać że jednak mogą pracować w niedziele ;D
- 45 7
-
2020-03-01 12:55
A nastąpi bardzo szybko, bo o ile wcześniej w PL nikt się takimi rzeczami nie przejmował (3)
teraz prace nad automatyzacją w wielu sieciach idą pełną parą
- 37 3
-
2020-03-01 19:46
(2)
para idzie w gwizdek
- 3 6
-
2020-03-01 22:42
no nie, ja np. w makecie zawsze podchodzę do automatycznej kasy (1)
wolę to niż znosić humory osoby na kasie:)
- 10 7
-
2020-03-01 23:03
Jak ma znosić takich przygłupów jak Ty to kasjer ma prawo mieć zepsuty humor.
- 8 7
-
2020-03-01 22:06
Tylko czy ludzie są przygotowani na ceny 2x droższe (1)
Niż od poniedziałku do soboty ?? Wtedy właściciele będą wstanie płacić 2x więcej za pracę w niedzielę ;)
- 5 6
-
2020-03-01 22:51
nie, bo obrót będzie większy
ci, co nie mają czasu w tygodniu wpadną na szybko i mniej kupią. gdyby szli z zapasem czasu, kupiliby więcej, bo więcej czasu spędziliby w sklepie. w przypadku galerii handlowych do wielu sklepów nawet by nie zajrzeli...tak, niektórzy mają pieniądze, które sa w stanie przeznaczyć na rzeczy, które nie są im bezwzględnie konieczne, ale 'w sumie czemu nie' :) np. ciuchy, cały asortyment sklepu tchibo:), butelka wina do kolacji, ksiażka, płyta, gra itd. ale trzeba wyjść i zobaczyć, że takie coś istnieje:D
- 3 3
-
2020-03-01 22:09
Już Ci odpowiadam jakby się skończyło u Januszy biznesu. W te 2 inne wolne dni w tygodniu pracownik pracowałby za darmo (wolontariat), a w najlepszym wypadku miałby wolne na etacie, ale pracował na umowę o dzieło za dowolnie niską stawkę.
- 3 4
-
2020-03-01 11:56
Znowu redakcja Trójmiasto pl promuję skrajnie lewacką opinię! Dlatego przestałem odwiedzać ten portal! (6)
Teraz robię to wyjątkowo i kolejny raz widzę że to była słuszna decyzja.
- 10 52
-
2020-03-01 12:56
jak się przeczyta słowo "lewak" w zdaniu, to już jasne, że merytorycznie nie będzie (3)
notabene, obecna władza od PZPR-owskiej skrajnej lewicy różni się tylko stosunkiem do kościoła
- 41 6
-
2020-03-01 13:36
Nooo, (2)
kościół na kontaktach ze śp. Partią źle nie wychodził, szczególnie od lat 70-ych, wcześniej, poza paroma incydentami, też nie mogli narzekać (oczywiście biorąc pod uwagę ówczesne realia). Zresztą to temat na długi wieczór...
- 11 4
-
2020-03-01 13:57
(1)
Kto ma odrobinę rozumu ten wie jak działa ta organizacja i czemu służy. Politycy nie bez powodu wspierają ciemnotę.
- 17 4
-
2020-03-01 19:47
rozumiem że ciebie wspierają
- 7 9
-
2020-03-01 14:13
nara zegnam
i wieciej sie nie pojawiaj.
- 7 3
-
2020-03-01 12:27
Czyli niekatolicką? Niezły szum w głowie wam zrobili agenci ciemnogrodu, że prawe i narodowe wartości = katolickie.
Ktoś, kto śpi i nic nie rozumie, nie zrozumie słów "Polsko, twa zguba w Rzymie".- 31 9
-
2020-03-01 16:24
Dla PISu
to zbyt skomplikowane. Oni pielą grządki spychaczem.
- 9 7
-
2020-03-01 15:21
Polscy prywaciarze i tak by kombinowali , oszukiwali i nic by z tego nie wyszło, a stratny na tym by był tylko pracownik.
- 5 6
-
2020-03-01 12:44
Wystarczy sie nie wtracac! (2)
Przestan rakiem walczyc z syfilisem. Zakaz handlu jest zly, bo ingeruje w swobode umow miedzy pracodawca a pracownikiem. Podobnie Twoje rozwiazanie.
- 22 8
-
2020-03-01 14:25
To kłamliwa demagogia. (1)
Swoboda jest tylko co do zawarcia umowy o pracę. Potem pracodawca przejmuje niemal całkowitą kontrolę nad prawcownikiem.
- 10 12
-
2020-03-01 14:47
Gdyby chodziło o prawo człowieka, to w umowie zawierano by klauzulę
o preferowanym dniu wolnym, bez pytania o wyznanie itd. Nawet cały weekend np. z zastrzeżeniem, że pracujemy w piątek do 12 itp.
Grafik powinien być dostosowany do takich spraw, a ci co są skłonni pracować w niedzielę powinni dostawać wyższe wynagrodzenie.- 5 1
-
2020-03-01 14:42
wolne niedziele.
Wrowadzić czterokrotną zapłatę za pracę ale w niedzile wszystkie ceny cztery razy wyższe.Zobaczli byśy ilu byłoby tych co zapomnieli w sobotę kupić chleb.
- 9 4
-
2020-03-01 14:13
Kontrolę?
Słabo to się sprawdza choć na papierze ..ten przyjmie wszystko..
- 2 1
-
2020-03-01 14:11
Niewystarczające
Jest dawać komuś na siłę wolne kiedy potrzebuje je mieć to już nic z tego...
- 6 2
-
2020-03-01 13:07
Dla pieniędzy,
zrobię wszystko?
- 4 3
-
2020-03-01 12:18
ela
Nakazać to sobie można , tak jak wszystko w naszym kraju ,a i tak wszycy maja w d*pie..
- 6 1
-
2020-03-01 11:25
Za trudne dla solidaruchów i pseudowłaścicieli sklepów !
- 23 3
-
2020-03-01 10:59
To by odpowiednio ustawiono stawki godzinowe. To jest bez sensu pomysł. Taki psychologiczny, finansowo to samo.
- 7 3
-
2020-03-03 21:20
Xoxo
Większość ludzi w tygodniu w domu jest o 17/18 i naprawdę nie ma jak robić zakupów w tygodniu. Przez pracowników handlu muszę koniecznie w sobotę, koniecznie w korkach lecieć z dzieciakami na zakupy np butów. Kasjerzy mają gdzies bo w tygodniu mają zmiany. Nie wspomnę jak mi się rura w kiblu zapcha to czekam do poniedziałku. Jeśli zakaz handlu to proszę niech wszystko będzie zamknięte także knajpy i orlenowskie stacje.
- 1 0
-
2020-03-03 17:10
Dziwny zakaz, powinna być dowolność
Największy ból na dlugich tripach rowerowych gdzie stacje są daleko lub kiedy tylko mam czas zrobić zakupy właśnie w niedzielę bo w tygodniu brak czasu. No ale jak ludzie piszą idzie się przyzwyczaić niestety trochę przeszkadza. Btw czas wolny to ja sam umiem sobie znaleźć ;)
- 0 0
-
2020-03-01 22:16
Albo pracują wszyscy albo nikt!!! (4)
W czym jest lepszy sprzedawca w sklepie spożywczym, odzieżowym itp. od osoby która pracuje na stacji benzynowej w aptece czy innym badziewie? a co ze służbami mundurowymi, policją, strażą pożarną, pogotowiem ratunkowym i innymi służbami? Oni też powinni mieć wolne. Zamknąć szpitale wygonić chorych, więźniów wypuścić na wolność, telefony alarmowe wyłączyć bo niedziele i święta trzeba święcić.
- 14 2
-
2020-03-02 14:40
(1)
czemu nikt nie płacze że banki nie są otwarte w niedzielę? A często i w sobotę nie można załatwić sprawy (niestety nadal są sprawy z którymi trzeba udać się do oddziału zamiast załatwić przez internet); podobnie z urzędami. Tak samo szkoły mogłyby pracować w weekendy; wtedy dzieci nie musiałyby siedzieć do późna w szkole - jedne miałyby wolne w niedziele i poniedziałki, inne klasy: wtorki i środy albo piątki i soboty.
- 1 0
-
2020-03-03 15:24
w Banku nie robisz zakupow i nie chodzisz do niego często...
- 0 0
-
2020-03-02 08:58
to nie komuna wszyscy albo nikt
niech pracuje kto chce i nic innym do tego
- 2 0
-
2020-03-01 22:56
Ale wtedy urzędy też maja pracować w soboty i niedziele ok?
- 1 1
-
2020-03-03 14:31
#wyPAD
Komuna wróciła - puste półki, tłok, kolejki. Podziękujmy PISowi w maju.
- 1 0
-
2020-03-01 10:41
A co z żabkami? (2)
Jakoś nie widzę, żeby były zamykane w niedzielę. Ponoć belzebub z Torunia ma tam swoje udziały.
- 23 6
-
2020-03-02 19:54
Jeżeli za lada stoi właściciel, to sklep może być otwarty (1)
- 0 0
-
2020-03-03 11:31
wiec co niedziele jest nowy wlasciciel za lada
- 0 0
-
2020-03-03 10:54
Wszystko to propaganda
Kler liczył, że ludzie zamiast do galerii handlowych pójdą na msze. Ja nie pójdę. Raz, że pracuję, a dwa jestem ateistą. Swoją drogą taki zakaz handlu w niedzielę to dla mnie konieczność jedzenia kebabów lub odwiedzania restauracji. Nie robię zakupów na tydzień, więc zwyczajnie w niedzielę nie mam jedzenia w domu.
- 2 0
-
2020-03-03 09:18
Niehandlowe niedziele
Włażenie w tyłki Solidarności a właściwie ich "przywódcom" jak widac podoba sie tylko im samym bo nawet pracownicy handlu nie są do końca zadowoleni z czasu wolnego, który im po prostu wciśnięto ale niezarobionej kasy też nie widzą. Kościół miał też na tym zyskać ale sam sobie w stopy strzela i owieczek mu ubywa zamiast przybywać. Popitolony kraj, popitolony rząd pod presją tych dwóch "firm" .
- 2 0
-
2020-03-02 22:47
Wiem jakie to uczucie gdy na coś nie stać, życie od 1 do 1 - widząc ten post przypomniało mi się o tym, że ostatnio wygrałam bon 500 zł do Żabki Jakby ktoś chciał skorzystać, to strona się nazywa http://www.loteriazabki.pl Jeśli nic mnie to nie kosztuję, to chętnie się tym dziele a może uda się Tobie też wygrać 500 zł, mnie te pieniądze bardzo odciążyły
- 0 5
-
2020-03-02 22:32
To ma być demokracja???!!! gdzie rząd decyduje za społeczeństwo co mają robić... jakaś kpina ale zemści się to oj zemści... i niech Jarek sam o sobie decyduje co robić w niedziele a nie na siłę uszczęśliwiać Rodaków!
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.