- 1 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (54 opinie)
- 2 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (80 opinii)
- 3 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (70 opinii)
- 4 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (288 opinii)
- 5 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (75 opinii)
- 6 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (241 opinii)
Zawyżone rachunki za prąd. Będzie kontrola w Energa Obrót
Posłanki Koalicji Obywatelskiej - Agnieszka Pomaska i Barbara Nowacka chcą natychmiastowej kontroli Urzędu Kontroli Energetyki i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w spółce Energa Obrót. Chodzi o nieuczciwe działania przedstawicieli handlowych firmy, która w imieniu spółki Energa Obrót podpisywała aneksy do umów z klientami energetycznego koncernu, wprowadzając w błąd lub nie informując o szczegółach umowy. Przez to płacili oni wielokrotnie wyższe rachunki za energię elektryczną.
- Sprawa jest wyjątkowo bulwersująca, bo w czasie pandemii to instytucje państwowe powinny chronić obywateli. Jeśli prawdą jest, że spółka Skarbu Państwa dopuszcza się praktyk nieuczciwych - polegających na oszukiwaniu obywateli i przymuszaniu ich do podpisywania nieuczciwych umów - to jest to niebywały skandal - dodaje Barbara Nowacka. - W czasie, kiedy ludzie tracą pracę, upadają firmy, to przedstawiciele firmy, mając na wizytówkach logo spółki Skarbu Państwa, oszukują ludzi. Ludzie mają prawo ufać państwu, zabieranie im tego prawa przez nieuczciwości w spółkach Skarbu Państwa to potężne nadużycie.
Niekorzystne umowy klientów Energi Obrót
Jak informuje RMF FM, przedstawiciele handlowi jednej z firm, która reprezentowała Energę, zatajali przed klientami Energi Obrót informacje o dodatkowej opłacie. Odbiorcy, którzy podpisali z nimi aneksy do umów, byli zaskakiwani znacznie wyższymi rachunkami.
- Podczas trwania pandemii koronawirusa przedstawiciele handlowi spółki Energa Obrót w ramach akcji sprzedażowej door2door namawiali klientów spółki do podpisywania aneksów do umów na dostawę prądu. Przedstawiając ofertę, zatajali przed nimi informację o dodatkowej opłacie. Aneks miał zagwarantować stałą cenę za kilowatogodzinę przez najbliższe trzy lata, zamiast tego spowodował wzrost rachunków za prąd o około 40 proc. (przykładowo: rachunek przed podpisaniem aneksu - 160-190 zł; po podpisaniu aneksu - 255 zł) - czytamy w piśmie skierowanym do Urzędu Regulacji Energetyki przez posłanki Koalicji Obywatelskiej.
Energa nie wyklucza podjęcia kroków prawnych
Przedstawiciele Grupy Energa twierdzą, że po otrzymaniu informacji dotyczących standardów sprzedaży w kanale door-to-door funkcjonujących w grupie, w której pracował przedstawiciel handlowy, który zgłosił się do spółki, Energa Obrót wdrożyła procedury wyjaśniające, wykraczające poza wewnętrzną kontrolę dokumentów i procedur. Do czwartku, 8 kwietnia 2021 r. w trakcie postępowania odebrano jednej z osób certyfikat przedstawicielstwa handlowego. Po kolejnych czynnościach 9 kwietnia spółka postanowiła decertyfikować kilkunastu handlowców pracujących na rzecz subagenta do czasu pełnego wyjaśnienia sprawy.
- Aktualnie trwa kilkutorowe postępowanie, mające na celu weryfikację nie tylko zgodności prowadzonej sprzedaży ze standardami obowiązującymi w spółce, ale także pod kątem dbałości o ochronę danych osobowych klientów - czytamy w oświadczeniu spółki. - Do partnerów skierowane też zostały przypomnienia obowiązujących wytycznych, standardów oraz konkretne polecenia dotyczące ograniczenia wykorzystania niektórych powszechnie dostępnych komunikatorów. W wyjaśnienie sprawy zaangażowany jest także Inspektor Ochrony Danych Osobowych. Spółka nie wyklucza podjęcia kroków prawnych włącznie z ewentualnym skierowaniem sprawy do prokuratury, jeśli nieprawidłowości znajdą potwierdzenie w wynikach wewnętrznego postępowania wyjaśniającego. Szacuje się, że proces ten może potrwać kilka tygodni. Ewentualne konsekwencje oparte na jego wynikach będą wyciągane w kolejnych krokach.
Miejsca
Opinie (304) ponad 20 zablokowanych
-
2021-04-11 12:41
Tak się dzieje bo Energa została oddana pod opiekę Matki Boskiej.
- 0 1
-
2021-04-11 06:50
Ukarać Energa Obrót 100 milionów złotych (3)
W takim razie ukarać Energa Obrót ukarać i to srogo tak aby to sobie dobrze zapamiętali że 100 milionów było by w sam raz.
- 5 0
-
2021-04-11 09:51
(1)
Ukarać Energa Obrót 100 milionami złotych oraz zlikwidować drugą spółkę Energa Operator która nalicza pobór mocy bo obie spółki mają oddzielne dyrekcję i kierownictwo to jest masa ludzi nierobów którzy siedzą na ciepłych posadkach a klienci muszą zapłacić na ich bardzo wysokie pensje i ztąd są tak wysokie podwyżki za prąd.
- 3 0
-
2021-04-11 12:21
Zlikwidować Energa Operator i wlepić karę Enerdze Operator 100 milionów złotych
Zlikwidować Energa Operator i wlepić karę 100 milionów Enerdze Obrót bo jak się idzie coś załatwić w Energa Obrót to z Obrotu wysyłają do Operatora a w Operatorze nikt nie przyjmuje i nie wpuszczają do środka tylko ochrona informuje że wszystkie sprawy należy załatwić on linę lub przez infolinię to do czego isą potrzebne święte krowy.
- 0 0
-
2021-04-11 09:42
Afrodyta
Romeo masz rację ja bym im odwaliła 100 milionów złotych kary i nakazała zwrot wszystkich pieniędzy wraz z odsetkami nieuczciwie pobranych od klientów energii obrót.
- 1 0
-
2021-04-09 18:25
Wystrzegać się biura Enegi w Leclercu na Przymorzu!!!!!!!!! (3)
Wystrzegać się biura Enegi w Leclercu na Przymorzu!!!!!!!!! , to tylko przedstawiciel . Rok czasu walczyłem o odkręcenie umowy z opłatą handlową którą mi tam wcisnęli. Prosiłem umowę standardową/ podstawową bez żadnych dodatków , a dostałem G11k . Oni wiedzą że tak najczęściej ludzie proszą i tak nazwali te umowy które zawierają opłatę handlową . Trzeba twardo prosić taryfę urzędową ( taka nazwa) czyste G11 bez żadnych literek. Jeżeli już to tylko biuro Enegi w Oliwie na Grunwaldzkiej.
- 12 1
-
2021-04-11 11:17
Złodzieje
Oni w każdym punkcie obsługi, dają takie umowy , nawet nie informując klienta. Złodzieje , to ewidentne wyłudzenie , wiadomo ,że człowiek nie czyta wszystkich kartek podsunietych pod nos . Chcesz przepisać prąd na siebie z innej osoby , myślisz ,że dalej tak jak było- zmienia się tylko osoba, a tu masz rachunek z opłatą handlową.
Powinni ich ukarać za zlodziejskie praktyki i zdjąć tą opłatę.- 2 0
-
2021-04-09 18:36
(1)
Na grunwaldzkiej wcisnęli mi taryfę z opłatą handlową, wiec żadna ich placówka nie jest lepsza. Pewnie wszyscy pracownicy mają przykaz kosić frajerów.
- 5 0
-
2021-04-09 18:43
Pewnie ładna prowizja za wcisk
- 3 0
-
2021-04-11 10:49
Innoga - niemiecki złodziej
A kiedy wreszcie ruszy się UOKiK oraz UODO i podejmie stanowcze kroki wobec innogy Polska S.A. niemieckiej firmy energetycznej okupującej Warszawę od 01.12.2002r. (najpierw jako RWE) i okradającej Warszawiaków na: fałszywych spisach liczników zawyżających opłaty, przesuwaniu liczników w nierentownych gospodarstwach domowych - emerytów czy inwalidów, np. w takich które pobierają poniżej 500 kWh rocznie, co przekłada się na kolosalne rachunki do zapłaty, nachodzeniu i straszeniu starszych ludzi, że jak nie zapłacą to im wyłączą prąd po czym to robią i idą do e-sądu w Lublinie po e-nakazy zapłaty, choć jest to bezpodstawne wzbogacenie, wnoszą swój e-nakaz zapłaty do komornika, okradjąc emerytów i rencistów z ich marnych, niewystarczających świadczeń na życie i nadal pozostawiając ich bez prądu. Mam taki przykład. Od 4 lat dwie renciski, emerytki, żyją bez prądu, z e-nakazem, ciągle zastraszone przez nich. Panie Posłanki, Panie Radne nawet tą sprawą się nie zainteresowały, bo to niemiecka firma - okupant.
- 2 0
-
2021-04-11 10:35
Oszukali i mnie
Przy przepisywaniu licznika przez internet nie było możliwości podpisania umowy z czystą taryfą G11, były tylko G11k (z dodatkową opłatą handlową). Zorientowałem się niestety po kilku miesiącach, teraz, mimo, że można zmienić grupę taryfową raz w roku straszą mnie karą za przejście z G11k na G11. Ale i na to jest sposób - przepisanie licznika na inną osobę (szerzej opisany na forum elektroda).
- 5 0
-
2021-04-11 09:47
Wydajemy więcej na energooszczędny sprzęt rtv agd, a rachunki coraz większe.
Trochę dziwne, ale czego można się spodziewać po spółce skarbu państwa w której ludzie pracują od wyborów do wyborów. Teraz jeszcze Energe przejął Orlen, czyli biznesmen i najjaśniejszy negocjator Pan Obajtek.
- 5 0
-
2021-04-11 08:47
Tak, ta niemra. Pomaska to dno intelektualne. W dodatku brzydka bo Niemka w końcu
- 3 0
-
2021-04-09 14:23
Ja straciłem dużą kwotę za opłatę (2)
handlową. Reklamacja wg Energii niemożliwa. Co zrobić, żeby odzyskać pieniądze? Umowa podpisana w biurze na Przymorzu. Standard postępowania jak na giełdzie. Legalna kradzież
- 43 1
-
2021-04-11 08:43
Jak podpisałeś umowę to po co chcesz ją zrywać?
Nie widzisz co podpisujesz Krecie?
- 0 4
-
2021-04-09 23:13
Opłata handlowa
Też tak zostałem oszukany, w biurze Energa operator. Powiedzieli ze jest tylko jedna taryfa, właśnie promocyjna i nie ma innej do wyboru, naiwny podpisałem a później już nie było odwrotu bo umowa podpisana w miejscu, dwa lata płaciłem złodziejom opłatę handlową
- 7 0
-
2021-04-11 08:37
Pomaska ta Niemka?
- 2 3
-
2021-04-11 08:27
Kolejny przekręt spółki państwowej za PiS. Co na to Obajtek?
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.