• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zawyżone rachunki za prąd. Będzie kontrola w Energa Obrót

Robert Kiewlicz
9 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Agnieszka Pomaska i Barbara Nowacka - posłanki Koalicji Obywatelskiej, chcą natychmiastowej kontroli Urzędu Kontroli Energetyki i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w spółce Energa Obrót. Agnieszka Pomaska i Barbara Nowacka - posłanki Koalicji Obywatelskiej, chcą natychmiastowej kontroli Urzędu Kontroli Energetyki i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w spółce Energa Obrót.

Posłanki Koalicji Obywatelskiej - Agnieszka Pomaska i Barbara Nowacka chcą natychmiastowej kontroli Urzędu Kontroli Energetyki i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w spółce Energa Obrót. Chodzi o nieuczciwe działania przedstawicieli handlowych firmy, która w imieniu spółki Energa Obrót podpisywała aneksy do umów z klientami energetycznego koncernu, wprowadzając w błąd lub nie informując o szczegółach umowy. Przez to płacili oni wielokrotnie wyższe rachunki za energię elektryczną.



Ile płacisz za prąd?

- Przedstawiciele handlowi, którzy są informowani i szkoleni, jak mają podpisywać umowy z klientami, dostawali dyspozycje, żeby ukrywać pewne opłaty przed klientami. Przez to oszukani klienci, bardzo często seniorzy, płacili rachunki za prąd wyższe nawet o kilkaset złotych - mówi Agnieszka Pomaska. - Stąd nasze spotkanie przed siedzibą spółki Energa Obrót - spółki Skarbu Państwa. Dzisiaj złożymy interwencję w Urzędzie Regulacji Energetyki i Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Chcemy, aby w trybie pilnym ta sprawa została zbadana i wyjaśniła, czy spółka Skarbu Państwa oszukuje klientów. Oszukują polskich obywateli, którzy powinni mieć prąd jak najtańszy.
- Sprawa jest wyjątkowo bulwersująca, bo w czasie pandemii to instytucje państwowe powinny chronić obywateli. Jeśli prawdą jest, że spółka Skarbu Państwa dopuszcza się praktyk nieuczciwych - polegających na oszukiwaniu obywateli i przymuszaniu ich do podpisywania nieuczciwych umów - to jest to niebywały skandal - dodaje Barbara Nowacka. - W czasie, kiedy ludzie tracą pracę, upadają firmy, to przedstawiciele firmy, mając na wizytówkach logo spółki Skarbu Państwa, oszukują ludzi. Ludzie mają prawo ufać państwu, zabieranie im tego prawa przez nieuczciwości w spółkach Skarbu Państwa to potężne nadużycie.

Niekorzystne umowy klientów Energi Obrót



Jak informuje RMF FM, przedstawiciele handlowi jednej z firm, która reprezentowała Energę, zatajali przed klientami Energi Obrót informacje o dodatkowej opłacie. Odbiorcy, którzy podpisali z nimi aneksy do umów, byli zaskakiwani znacznie wyższymi rachunkami.

- Podczas trwania pandemii koronawirusa przedstawiciele handlowi spółki Energa Obrót w ramach akcji sprzedażowej door2door namawiali klientów spółki do podpisywania aneksów do umów na dostawę prądu. Przedstawiając ofertę, zatajali przed nimi informację o dodatkowej opłacie. Aneks miał zagwarantować stałą cenę za kilowatogodzinę przez najbliższe trzy lata, zamiast tego spowodował wzrost rachunków za prąd o około 40 proc. (przykładowo: rachunek przed podpisaniem aneksu - 160-190 zł; po podpisaniu aneksu - 255 zł) - czytamy w piśmie skierowanym do Urzędu Regulacji Energetyki przez posłanki Koalicji Obywatelskiej.

Energa nie wyklucza podjęcia kroków prawnych



Przedstawiciele Grupy Energa twierdzą, że po otrzymaniu informacji dotyczących standardów sprzedaży w kanale door-to-door funkcjonujących w grupie, w której pracował przedstawiciel handlowy, który zgłosił się do spółki, Energa Obrót wdrożyła procedury wyjaśniające, wykraczające poza wewnętrzną kontrolę dokumentów i procedur. Do czwartku, 8 kwietnia 2021 r. w trakcie postępowania odebrano jednej z osób certyfikat przedstawicielstwa handlowego. Po kolejnych czynnościach 9 kwietnia spółka postanowiła decertyfikować kilkunastu handlowców pracujących na rzecz subagenta do czasu pełnego wyjaśnienia sprawy.

- Aktualnie trwa kilkutorowe postępowanie, mające na celu weryfikację nie tylko zgodności prowadzonej sprzedaży ze standardami obowiązującymi w spółce, ale także pod kątem dbałości o ochronę danych osobowych klientów - czytamy w oświadczeniu spółki. - Do partnerów skierowane też zostały przypomnienia obowiązujących wytycznych, standardów oraz konkretne polecenia dotyczące ograniczenia wykorzystania niektórych powszechnie dostępnych komunikatorów. W wyjaśnienie sprawy zaangażowany jest także Inspektor Ochrony Danych Osobowych. Spółka nie wyklucza podjęcia kroków prawnych włącznie z ewentualnym skierowaniem sprawy do prokuratury, jeśli nieprawidłowości znajdą potwierdzenie w wynikach wewnętrznego postępowania wyjaśniającego. Szacuje się, że proces ten może potrwać kilka tygodni. Ewentualne konsekwencje oparte na jego wynikach będą wyciągane w kolejnych krokach.

Miejsca

Zobacz także

Opinie (304) ponad 20 zablokowanych

  • Tak się dzieje bo Energa została oddana pod opiekę Matki Boskiej.

    • 0 1

  • Ukarać Energa Obrót 100 milionów złotych (3)

    W takim razie ukarać Energa Obrót ukarać i to srogo tak aby to sobie dobrze zapamiętali że 100 milionów było by w sam raz.

    • 5 0

    • (1)

      Ukarać Energa Obrót 100 milionami złotych oraz zlikwidować drugą spółkę Energa Operator która nalicza pobór mocy bo obie spółki mają oddzielne dyrekcję i kierownictwo to jest masa ludzi nierobów którzy siedzą na ciepłych posadkach a klienci muszą zapłacić na ich bardzo wysokie pensje i ztąd są tak wysokie podwyżki za prąd.

      • 3 0

      • Zlikwidować Energa Operator i wlepić karę Enerdze Operator 100 milionów złotych

        Zlikwidować Energa Operator i wlepić karę 100 milionów Enerdze Obrót bo jak się idzie coś załatwić w Energa Obrót to z Obrotu wysyłają do Operatora a w Operatorze nikt nie przyjmuje i nie wpuszczają do środka tylko ochrona informuje że wszystkie sprawy należy załatwić on linę lub przez infolinię to do czego isą potrzebne święte krowy.

        • 0 0

    • Afrodyta

      Romeo masz rację ja bym im odwaliła 100 milionów złotych kary i nakazała zwrot wszystkich pieniędzy wraz z odsetkami nieuczciwie pobranych od klientów energii obrót.

      • 1 0

  • Wystrzegać się biura Enegi w Leclercu na Przymorzu!!!!!!!!! (3)

    Wystrzegać się biura Enegi w Leclercu na Przymorzu!!!!!!!!! , to tylko przedstawiciel . Rok czasu walczyłem o odkręcenie umowy z opłatą handlową którą mi tam wcisnęli. Prosiłem umowę standardową/ podstawową bez żadnych dodatków , a dostałem G11k . Oni wiedzą że tak najczęściej ludzie proszą i tak nazwali te umowy które zawierają opłatę handlową . Trzeba twardo prosić taryfę urzędową ( taka nazwa) czyste G11 bez żadnych literek. Jeżeli już to tylko biuro Enegi w Oliwie na Grunwaldzkiej.

    • 12 1

    • Złodzieje

      Oni w każdym punkcie obsługi, dają takie umowy , nawet nie informując klienta. Złodzieje , to ewidentne wyłudzenie , wiadomo ,że człowiek nie czyta wszystkich kartek podsunietych pod nos . Chcesz przepisać prąd na siebie z innej osoby , myślisz ,że dalej tak jak było- zmienia się tylko osoba, a tu masz rachunek z opłatą handlową.
      Powinni ich ukarać za zlodziejskie praktyki i zdjąć tą opłatę.

      • 2 0

    • (1)

      Na grunwaldzkiej wcisnęli mi taryfę z opłatą handlową, wiec żadna ich placówka nie jest lepsza. Pewnie wszyscy pracownicy mają przykaz kosić frajerów.

      • 5 0

      • Pewnie ładna prowizja za wcisk

        • 3 0

  • Innoga - niemiecki złodziej

    A kiedy wreszcie ruszy się UOKiK oraz UODO i podejmie stanowcze kroki wobec innogy Polska S.A. niemieckiej firmy energetycznej okupującej Warszawę od 01.12.2002r. (najpierw jako RWE) i okradającej Warszawiaków na: fałszywych spisach liczników zawyżających opłaty, przesuwaniu liczników w nierentownych gospodarstwach domowych - emerytów czy inwalidów, np. w takich które pobierają poniżej 500 kWh rocznie, co przekłada się na kolosalne rachunki do zapłaty, nachodzeniu i straszeniu starszych ludzi, że jak nie zapłacą to im wyłączą prąd po czym to robią i idą do e-sądu w Lublinie po e-nakazy zapłaty, choć jest to bezpodstawne wzbogacenie, wnoszą swój e-nakaz zapłaty do komornika, okradjąc emerytów i rencistów z ich marnych, niewystarczających świadczeń na życie i nadal pozostawiając ich bez prądu. Mam taki przykład. Od 4 lat dwie renciski, emerytki, żyją bez prądu, z e-nakazem, ciągle zastraszone przez nich. Panie Posłanki, Panie Radne nawet tą sprawą się nie zainteresowały, bo to niemiecka firma - okupant.

    • 2 0

  • Oszukali i mnie

    Przy przepisywaniu licznika przez internet nie było możliwości podpisania umowy z czystą taryfą G11, były tylko G11k (z dodatkową opłatą handlową). Zorientowałem się niestety po kilku miesiącach, teraz, mimo, że można zmienić grupę taryfową raz w roku straszą mnie karą za przejście z G11k na G11. Ale i na to jest sposób - przepisanie licznika na inną osobę (szerzej opisany na forum elektroda).

    • 5 0

  • Wydajemy więcej na energooszczędny sprzęt rtv agd, a rachunki coraz większe.

    Trochę dziwne, ale czego można się spodziewać po spółce skarbu państwa w której ludzie pracują od wyborów do wyborów. Teraz jeszcze Energe przejął Orlen, czyli biznesmen i najjaśniejszy negocjator Pan Obajtek.

    • 5 0

  • Tak, ta niemra. Pomaska to dno intelektualne. W dodatku brzydka bo Niemka w końcu

    • 3 0

  • Ja straciłem dużą kwotę za opłatę (2)

    handlową. Reklamacja wg Energii niemożliwa. Co zrobić, żeby odzyskać pieniądze? Umowa podpisana w biurze na Przymorzu. Standard postępowania jak na giełdzie. Legalna kradzież

    • 43 1

    • Jak podpisałeś umowę to po co chcesz ją zrywać?

      Nie widzisz co podpisujesz Krecie?

      • 0 4

    • Opłata handlowa

      Też tak zostałem oszukany, w biurze Energa operator. Powiedzieli ze jest tylko jedna taryfa, właśnie promocyjna i nie ma innej do wyboru, naiwny podpisałem a później już nie było odwrotu bo umowa podpisana w miejscu, dwa lata płaciłem złodziejom opłatę handlową

      • 7 0

  • Pomaska ta Niemka?

    • 2 3

  • Kolejny przekręt spółki państwowej za PiS. Co na to Obajtek?

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Arkadiusz Aszyk

Menedżer z branży stoczniowej. Prezes Mostostalu Pomorze. Ukończył Wydział Zarządzania na Uniwersytecie Gdańskim, doktor nauk ekonomicznych. Pracował w Stoczni Gdynia pełniąc funkcję m.in.: doradcy zarządu, dyrektora biura zarządu, pełnomocnika zarządu ds. restrukturyzacji stoczni oraz członka zarządu. W 2005 roku był doradcą Sekretarza Generalnego CESA z siedzibą w Brukseli. W latach 2002-2004 wykładał na Uniwersytecie Gdańskim i w Sopockiej Szkole Wyższej w okresie 2003-2009. Potem...

Najczęściej czytane