• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zawyżone rachunki za prąd. Będzie kontrola w Energa Obrót

Robert Kiewlicz
9 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Agnieszka Pomaska i Barbara Nowacka - posłanki Koalicji Obywatelskiej, chcą natychmiastowej kontroli Urzędu Kontroli Energetyki i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w spółce Energa Obrót. Agnieszka Pomaska i Barbara Nowacka - posłanki Koalicji Obywatelskiej, chcą natychmiastowej kontroli Urzędu Kontroli Energetyki i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w spółce Energa Obrót.

Posłanki Koalicji Obywatelskiej - Agnieszka Pomaska i Barbara Nowacka chcą natychmiastowej kontroli Urzędu Kontroli Energetyki i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w spółce Energa Obrót. Chodzi o nieuczciwe działania przedstawicieli handlowych firmy, która w imieniu spółki Energa Obrót podpisywała aneksy do umów z klientami energetycznego koncernu, wprowadzając w błąd lub nie informując o szczegółach umowy. Przez to płacili oni wielokrotnie wyższe rachunki za energię elektryczną.



Ile płacisz za prąd?

- Przedstawiciele handlowi, którzy są informowani i szkoleni, jak mają podpisywać umowy z klientami, dostawali dyspozycje, żeby ukrywać pewne opłaty przed klientami. Przez to oszukani klienci, bardzo często seniorzy, płacili rachunki za prąd wyższe nawet o kilkaset złotych - mówi Agnieszka Pomaska. - Stąd nasze spotkanie przed siedzibą spółki Energa Obrót - spółki Skarbu Państwa. Dzisiaj złożymy interwencję w Urzędzie Regulacji Energetyki i Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Chcemy, aby w trybie pilnym ta sprawa została zbadana i wyjaśniła, czy spółka Skarbu Państwa oszukuje klientów. Oszukują polskich obywateli, którzy powinni mieć prąd jak najtańszy.
- Sprawa jest wyjątkowo bulwersująca, bo w czasie pandemii to instytucje państwowe powinny chronić obywateli. Jeśli prawdą jest, że spółka Skarbu Państwa dopuszcza się praktyk nieuczciwych - polegających na oszukiwaniu obywateli i przymuszaniu ich do podpisywania nieuczciwych umów - to jest to niebywały skandal - dodaje Barbara Nowacka. - W czasie, kiedy ludzie tracą pracę, upadają firmy, to przedstawiciele firmy, mając na wizytówkach logo spółki Skarbu Państwa, oszukują ludzi. Ludzie mają prawo ufać państwu, zabieranie im tego prawa przez nieuczciwości w spółkach Skarbu Państwa to potężne nadużycie.

Niekorzystne umowy klientów Energi Obrót



Jak informuje RMF FM, przedstawiciele handlowi jednej z firm, która reprezentowała Energę, zatajali przed klientami Energi Obrót informacje o dodatkowej opłacie. Odbiorcy, którzy podpisali z nimi aneksy do umów, byli zaskakiwani znacznie wyższymi rachunkami.

- Podczas trwania pandemii koronawirusa przedstawiciele handlowi spółki Energa Obrót w ramach akcji sprzedażowej door2door namawiali klientów spółki do podpisywania aneksów do umów na dostawę prądu. Przedstawiając ofertę, zatajali przed nimi informację o dodatkowej opłacie. Aneks miał zagwarantować stałą cenę za kilowatogodzinę przez najbliższe trzy lata, zamiast tego spowodował wzrost rachunków za prąd o około 40 proc. (przykładowo: rachunek przed podpisaniem aneksu - 160-190 zł; po podpisaniu aneksu - 255 zł) - czytamy w piśmie skierowanym do Urzędu Regulacji Energetyki przez posłanki Koalicji Obywatelskiej.

Energa nie wyklucza podjęcia kroków prawnych



Przedstawiciele Grupy Energa twierdzą, że po otrzymaniu informacji dotyczących standardów sprzedaży w kanale door-to-door funkcjonujących w grupie, w której pracował przedstawiciel handlowy, który zgłosił się do spółki, Energa Obrót wdrożyła procedury wyjaśniające, wykraczające poza wewnętrzną kontrolę dokumentów i procedur. Do czwartku, 8 kwietnia 2021 r. w trakcie postępowania odebrano jednej z osób certyfikat przedstawicielstwa handlowego. Po kolejnych czynnościach 9 kwietnia spółka postanowiła decertyfikować kilkunastu handlowców pracujących na rzecz subagenta do czasu pełnego wyjaśnienia sprawy.

- Aktualnie trwa kilkutorowe postępowanie, mające na celu weryfikację nie tylko zgodności prowadzonej sprzedaży ze standardami obowiązującymi w spółce, ale także pod kątem dbałości o ochronę danych osobowych klientów - czytamy w oświadczeniu spółki. - Do partnerów skierowane też zostały przypomnienia obowiązujących wytycznych, standardów oraz konkretne polecenia dotyczące ograniczenia wykorzystania niektórych powszechnie dostępnych komunikatorów. W wyjaśnienie sprawy zaangażowany jest także Inspektor Ochrony Danych Osobowych. Spółka nie wyklucza podjęcia kroków prawnych włącznie z ewentualnym skierowaniem sprawy do prokuratury, jeśli nieprawidłowości znajdą potwierdzenie w wynikach wewnętrznego postępowania wyjaśniającego. Szacuje się, że proces ten może potrwać kilka tygodni. Ewentualne konsekwencje oparte na jego wynikach będą wyciągane w kolejnych krokach.

Miejsca

Zobacz także

Opinie (304) ponad 20 zablokowanych

  • No dobra (2)

    Nie z nich się śmieje tylko z was ,jakim trzeba być nieświadomym lub imbecylem żeby na takie coś głosować i dać takim immunitet

    • 44 25

    • Zuch

      • 3 2

    • No dobra. Hejt + agresja. Wyborca PiS?

      • 8 7

  • Kraj zdemoralizowanych poslow (1)

    • 37 13

    • Lud powinien wziąć widły

      • 6 2

  • Żryj ta sie bijta

    A Rosja łapy zaciera

    • 26 3

  • (1)

    Pani Pomaska moglaby zajac sie jakas konkretna robota.

    • 52 29

    • W Policji sa braki

      • 7 4

  • Te dwie nawiedzone na jakim rogu będą jutro stały???? (2)

    Może jakiś harmonogram podajcie na najbliższy miesiąc....

    • 37 46

    • Policja juz byla Energa moze urzad miasta

      Bo slabo tu sie dzieje

      • 4 1

    • Na rogu życia

      • 3 1

  • Ach to Pomorze jest biedne (2)

    Po co im taka wizytówka.
    Piekne Pomorze z brzydkimi posłankami

    • 38 35

    • Krysia Pawłowicz ładniejsza (1)

      albo ta od palca Lichocka czy jakoś tak, też niezła, fajna też ta babcia - Prezes Lotosu

      • 9 7

      • Fuj

        • 3 0

  • Poziom tych niby posłów świadczy o tych

    Którzy dali im mandat, kto się przyzna do tych posłów???

    • 33 35

  • Zauważyłem , że te dwie panie ( lub osoby ) są bardzo słabe intelektualnie.

    Ostatnimi czasy Pani Pomaska w całości wbiła się w intelektualne dno i zasypuje się głupotą. Wydaje mi się, że rodzina powinna pochylić nad nią z troską i skierować ją na jakieś poważne badania psychiatryczne. Jeśli chodzi o Panią Nowacką , co zapewne większość czytelników wie, że swój " na lewo skrzywiony " obraz świata wyniosła z domu po komuszych rodzicach i chyba się tego już nie da wyprostować. Przykro to pisać , ale Panie posłanki nawet nie zdają sobie sprawy , że na niektórych tematach po prostu się nie znają. Zupełnie nie ogarniają rzeczywistości.

    • 54 43

  • Ta sprawa powinna być już dawno nagłośniona i ścigana z urzędu (10)

    Dwa lata temu sam doświadczyłem takiego jawnego oszustwa. Zaufałem osobie, która w eleganckim biurze obsługi i w sympatyczny sposób dodała literkę k do taryfy przy podpisywaniu nowej umowy. Ta miała być nowa, lepsza taryfa bez żadnych dodatkowych opłat. Chwila nieuwagi i przy pierwszym rachunku jakby ktoś w gębę strzelił. Dopiero awantura pozwoliła na odkręcenie tego. A było trudno, bo każda rozmowa to ktoś inny po drugiej stronie słuchawki.
    Ta spółka to masakra, aż dziw, że działa legalnie.

    • 179 7

    • (2)

      I za co te minusy ? Za słuszne słowa o oszustach i złodziejach ? Pewno trolle z jedynie słusznej partii, innego wyjasnienia nie widzę...

      • 35 3

      • Pisowcy musują, chociaż dzieje sie krzywda ludziom a większości seniorom

        • 22 7

      • Pewnie za to, że komentarze mialy być tylko polityczne ;-) , a niekorzystne umowy proponowane przez

        sprzedawców energii elektrycznej jak zwykle zamieść pod dywan. To jak z oszustwem na wnuczka, niby wszyscy wiedzą, a i tak ciągle kolejni naiwni się nabierają.

        • 13 1

    • Miałem to samo G11k

      Ta sama akcja, bez żadnych dodatkowych opłat będzie to jest ta najtańsza taryfa. Podpisałem pojechałem do domu i w necie wyszukałem że chce mnie zrobić więc odrazu pojechałem z powrotem do pkt obsługi i anulowałem umowę.
      Zrobiłem ją przez internet ale też przez linka z jakiegoś forum bo normalnie dalej wskakuje G11k i nie ma opcji wybrać G11.
      Różnica ok 20-25 zł miesięcznie.

      • 16 0

    • mi powiedzieli że to "k" oznacza, że to jest Umowa dla klienta (2)

      więc nie wiem...

      • 3 2

      • mi też tak powiedzieli - generalnie to bzdura

        najkorzystniejsza (najniższe stawki) jest taryfa zatwierdzona przez URE.

        • 3 0

      • K oznacza oferte promocyjną... No i taka to promocja, ze sie wiecej placi... Ja tez tak dalam sie nabrac...

        • 0 0

    • Umowa

      Mi niestety nie udało się odkręcić sytuacji ale podobnie wszystko było miło i uprzejmie do podpisania umowy a po pierwszym rachunku wyszło wszystko na jaw niestety ja mam rozliczenie 2 MSC. I mimo usilnych kilkukrotnych prub odkręcenia to nic z tego nie wyszło .... Zmienili tylko model działania nie ich pracownicy a podnajęcia

      • 8 0

    • Mieliśmy to samo, w zeszłym roku. Szybko przechodziliśmy na taryfę. Zerwanie umowy zawartej w punkcie to 0o 170 zł (dużo, ale straty na rachunku z taryfą G11k jeszcze większe).

      • 5 0

    • Walczcie, róbcie dym!

      Składajcie skargi na pracowników, którzy Wam to wcisnęli. Mi się udało odkręcić sprawę i mam taryfę bez opłaty handlowej.

      • 5 0

  • Ktorą kochać bardziej..hmmmm

    • 10 14

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kamiński

Polski polarnik, podróżnik, żeglarz, autor książek, fotograf, przedsiębiorca. Właściciel firmy...

Najczęściej czytane