- 1 Gra dewelopera z Gdańska hitem (3 opinie)
- 2 Trzeci raz szukają prezesa Energi (48 opinii)
- 3 Zmiany w zarządzie Petrobalticu (31 opinii)
- 4 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (45 opinii)
- 5 Rozlicz PIT do 30 kwietnia (29 opinii)
- 6 Złoty polski ma już 100 lat (167 opinii)
Zawyżone rachunki za prąd. Będzie kontrola w Energa Obrót
Posłanki Koalicji Obywatelskiej - Agnieszka Pomaska i Barbara Nowacka chcą natychmiastowej kontroli Urzędu Kontroli Energetyki i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w spółce Energa Obrót. Chodzi o nieuczciwe działania przedstawicieli handlowych firmy, która w imieniu spółki Energa Obrót podpisywała aneksy do umów z klientami energetycznego koncernu, wprowadzając w błąd lub nie informując o szczegółach umowy. Przez to płacili oni wielokrotnie wyższe rachunki za energię elektryczną.
- Sprawa jest wyjątkowo bulwersująca, bo w czasie pandemii to instytucje państwowe powinny chronić obywateli. Jeśli prawdą jest, że spółka Skarbu Państwa dopuszcza się praktyk nieuczciwych - polegających na oszukiwaniu obywateli i przymuszaniu ich do podpisywania nieuczciwych umów - to jest to niebywały skandal - dodaje Barbara Nowacka. - W czasie, kiedy ludzie tracą pracę, upadają firmy, to przedstawiciele firmy, mając na wizytówkach logo spółki Skarbu Państwa, oszukują ludzi. Ludzie mają prawo ufać państwu, zabieranie im tego prawa przez nieuczciwości w spółkach Skarbu Państwa to potężne nadużycie.
Niekorzystne umowy klientów Energi Obrót
Jak informuje RMF FM, przedstawiciele handlowi jednej z firm, która reprezentowała Energę, zatajali przed klientami Energi Obrót informacje o dodatkowej opłacie. Odbiorcy, którzy podpisali z nimi aneksy do umów, byli zaskakiwani znacznie wyższymi rachunkami.
- Podczas trwania pandemii koronawirusa przedstawiciele handlowi spółki Energa Obrót w ramach akcji sprzedażowej door2door namawiali klientów spółki do podpisywania aneksów do umów na dostawę prądu. Przedstawiając ofertę, zatajali przed nimi informację o dodatkowej opłacie. Aneks miał zagwarantować stałą cenę za kilowatogodzinę przez najbliższe trzy lata, zamiast tego spowodował wzrost rachunków za prąd o około 40 proc. (przykładowo: rachunek przed podpisaniem aneksu - 160-190 zł; po podpisaniu aneksu - 255 zł) - czytamy w piśmie skierowanym do Urzędu Regulacji Energetyki przez posłanki Koalicji Obywatelskiej.
Energa nie wyklucza podjęcia kroków prawnych
Przedstawiciele Grupy Energa twierdzą, że po otrzymaniu informacji dotyczących standardów sprzedaży w kanale door-to-door funkcjonujących w grupie, w której pracował przedstawiciel handlowy, który zgłosił się do spółki, Energa Obrót wdrożyła procedury wyjaśniające, wykraczające poza wewnętrzną kontrolę dokumentów i procedur. Do czwartku, 8 kwietnia 2021 r. w trakcie postępowania odebrano jednej z osób certyfikat przedstawicielstwa handlowego. Po kolejnych czynnościach 9 kwietnia spółka postanowiła decertyfikować kilkunastu handlowców pracujących na rzecz subagenta do czasu pełnego wyjaśnienia sprawy.
- Aktualnie trwa kilkutorowe postępowanie, mające na celu weryfikację nie tylko zgodności prowadzonej sprzedaży ze standardami obowiązującymi w spółce, ale także pod kątem dbałości o ochronę danych osobowych klientów - czytamy w oświadczeniu spółki. - Do partnerów skierowane też zostały przypomnienia obowiązujących wytycznych, standardów oraz konkretne polecenia dotyczące ograniczenia wykorzystania niektórych powszechnie dostępnych komunikatorów. W wyjaśnienie sprawy zaangażowany jest także Inspektor Ochrony Danych Osobowych. Spółka nie wyklucza podjęcia kroków prawnych włącznie z ewentualnym skierowaniem sprawy do prokuratury, jeśli nieprawidłowości znajdą potwierdzenie w wynikach wewnętrznego postępowania wyjaśniającego. Szacuje się, że proces ten może potrwać kilka tygodni. Ewentualne konsekwencje oparte na jego wynikach będą wyciągane w kolejnych krokach.
Miejsca
Opinie (304) ponad 20 zablokowanych
-
2021-04-09 13:28
No dobra (2)
Nie z nich się śmieje tylko z was ,jakim trzeba być nieświadomym lub imbecylem żeby na takie coś głosować i dać takim immunitet
- 44 25
-
2021-04-09 13:30
Zuch
- 3 2
-
2021-04-09 17:53
No dobra. Hejt + agresja. Wyborca PiS?
- 8 7
-
2021-04-09 13:31
Kraj zdemoralizowanych poslow (1)
- 37 13
-
2021-04-09 13:40
Lud powinien wziąć widły
- 6 2
-
2021-04-09 13:31
Żryj ta sie bijta
A Rosja łapy zaciera
- 26 3
-
2021-04-09 13:38
(1)
Pani Pomaska moglaby zajac sie jakas konkretna robota.
- 52 29
-
2021-04-09 13:39
W Policji sa braki
- 7 4
-
2021-04-09 13:45
Te dwie nawiedzone na jakim rogu będą jutro stały???? (2)
Może jakiś harmonogram podajcie na najbliższy miesiąc....
- 37 46
-
2021-04-09 13:48
Policja juz byla Energa moze urzad miasta
Bo slabo tu sie dzieje
- 4 1
-
2021-04-09 13:54
Na rogu życia
- 3 1
-
2021-04-09 13:49
Ach to Pomorze jest biedne (2)
Po co im taka wizytówka.
Piekne Pomorze z brzydkimi posłankami- 38 35
-
2021-04-09 13:54
Krysia Pawłowicz ładniejsza (1)
albo ta od palca Lichocka czy jakoś tak, też niezła, fajna też ta babcia - Prezes Lotosu
- 9 7
-
2021-04-09 13:57
Fuj
- 3 0
-
2021-04-09 13:50
Poziom tych niby posłów świadczy o tych
Którzy dali im mandat, kto się przyzna do tych posłów???
- 33 35
-
2021-04-09 13:51
Zauważyłem , że te dwie panie ( lub osoby ) są bardzo słabe intelektualnie.
Ostatnimi czasy Pani Pomaska w całości wbiła się w intelektualne dno i zasypuje się głupotą. Wydaje mi się, że rodzina powinna pochylić nad nią z troską i skierować ją na jakieś poważne badania psychiatryczne. Jeśli chodzi o Panią Nowacką , co zapewne większość czytelników wie, że swój " na lewo skrzywiony " obraz świata wyniosła z domu po komuszych rodzicach i chyba się tego już nie da wyprostować. Przykro to pisać , ale Panie posłanki nawet nie zdają sobie sprawy , że na niektórych tematach po prostu się nie znają. Zupełnie nie ogarniają rzeczywistości.
- 54 43
-
2021-04-09 13:51
Ta sprawa powinna być już dawno nagłośniona i ścigana z urzędu (10)
Dwa lata temu sam doświadczyłem takiego jawnego oszustwa. Zaufałem osobie, która w eleganckim biurze obsługi i w sympatyczny sposób dodała literkę k do taryfy przy podpisywaniu nowej umowy. Ta miała być nowa, lepsza taryfa bez żadnych dodatkowych opłat. Chwila nieuwagi i przy pierwszym rachunku jakby ktoś w gębę strzelił. Dopiero awantura pozwoliła na odkręcenie tego. A było trudno, bo każda rozmowa to ktoś inny po drugiej stronie słuchawki.
Ta spółka to masakra, aż dziw, że działa legalnie.- 179 7
-
2021-04-09 14:02
(2)
I za co te minusy ? Za słuszne słowa o oszustach i złodziejach ? Pewno trolle z jedynie słusznej partii, innego wyjasnienia nie widzę...
- 35 3
-
2021-04-09 14:17
Pisowcy musują, chociaż dzieje sie krzywda ludziom a większości seniorom
- 22 7
-
2021-04-09 14:18
Pewnie za to, że komentarze mialy być tylko polityczne ;-) , a niekorzystne umowy proponowane przez
sprzedawców energii elektrycznej jak zwykle zamieść pod dywan. To jak z oszustwem na wnuczka, niby wszyscy wiedzą, a i tak ciągle kolejni naiwni się nabierają.
- 13 1
-
2021-04-09 15:48
Miałem to samo G11k
Ta sama akcja, bez żadnych dodatkowych opłat będzie to jest ta najtańsza taryfa. Podpisałem pojechałem do domu i w necie wyszukałem że chce mnie zrobić więc odrazu pojechałem z powrotem do pkt obsługi i anulowałem umowę.
Zrobiłem ją przez internet ale też przez linka z jakiegoś forum bo normalnie dalej wskakuje G11k i nie ma opcji wybrać G11.
Różnica ok 20-25 zł miesięcznie.- 16 0
-
2021-04-09 16:19
mi powiedzieli że to "k" oznacza, że to jest Umowa dla klienta (2)
więc nie wiem...
- 3 2
-
2021-04-09 17:56
mi też tak powiedzieli - generalnie to bzdura
najkorzystniejsza (najniższe stawki) jest taryfa zatwierdzona przez URE.
- 3 0
-
2021-04-11 19:55
K oznacza oferte promocyjną... No i taka to promocja, ze sie wiecej placi... Ja tez tak dalam sie nabrac...
- 0 0
-
2021-04-09 17:18
Umowa
Mi niestety nie udało się odkręcić sytuacji ale podobnie wszystko było miło i uprzejmie do podpisania umowy a po pierwszym rachunku wyszło wszystko na jaw niestety ja mam rozliczenie 2 MSC. I mimo usilnych kilkukrotnych prub odkręcenia to nic z tego nie wyszło .... Zmienili tylko model działania nie ich pracownicy a podnajęcia
- 8 0
-
2021-04-09 17:55
Mieliśmy to samo, w zeszłym roku. Szybko przechodziliśmy na taryfę. Zerwanie umowy zawartej w punkcie to 0o 170 zł (dużo, ale straty na rachunku z taryfą G11k jeszcze większe).
- 5 0
-
2021-04-09 18:30
Walczcie, róbcie dym!
Składajcie skargi na pracowników, którzy Wam to wcisnęli. Mi się udało odkręcić sprawę i mam taryfę bez opłaty handlowej.
- 5 0
-
2021-04-09 13:51
Ktorą kochać bardziej..hmmmm
- 10 14
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.