• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zawyżone rachunki za prąd. Będzie kontrola w Energa Obrót

Robert Kiewlicz
9 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Agnieszka Pomaska i Barbara Nowacka - posłanki Koalicji Obywatelskiej, chcą natychmiastowej kontroli Urzędu Kontroli Energetyki i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w spółce Energa Obrót. Agnieszka Pomaska i Barbara Nowacka - posłanki Koalicji Obywatelskiej, chcą natychmiastowej kontroli Urzędu Kontroli Energetyki i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w spółce Energa Obrót.

Posłanki Koalicji Obywatelskiej - Agnieszka Pomaska i Barbara Nowacka chcą natychmiastowej kontroli Urzędu Kontroli Energetyki i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w spółce Energa Obrót. Chodzi o nieuczciwe działania przedstawicieli handlowych firmy, która w imieniu spółki Energa Obrót podpisywała aneksy do umów z klientami energetycznego koncernu, wprowadzając w błąd lub nie informując o szczegółach umowy. Przez to płacili oni wielokrotnie wyższe rachunki za energię elektryczną.



Ile płacisz za prąd?

- Przedstawiciele handlowi, którzy są informowani i szkoleni, jak mają podpisywać umowy z klientami, dostawali dyspozycje, żeby ukrywać pewne opłaty przed klientami. Przez to oszukani klienci, bardzo często seniorzy, płacili rachunki za prąd wyższe nawet o kilkaset złotych - mówi Agnieszka Pomaska. - Stąd nasze spotkanie przed siedzibą spółki Energa Obrót - spółki Skarbu Państwa. Dzisiaj złożymy interwencję w Urzędzie Regulacji Energetyki i Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Chcemy, aby w trybie pilnym ta sprawa została zbadana i wyjaśniła, czy spółka Skarbu Państwa oszukuje klientów. Oszukują polskich obywateli, którzy powinni mieć prąd jak najtańszy.
- Sprawa jest wyjątkowo bulwersująca, bo w czasie pandemii to instytucje państwowe powinny chronić obywateli. Jeśli prawdą jest, że spółka Skarbu Państwa dopuszcza się praktyk nieuczciwych - polegających na oszukiwaniu obywateli i przymuszaniu ich do podpisywania nieuczciwych umów - to jest to niebywały skandal - dodaje Barbara Nowacka. - W czasie, kiedy ludzie tracą pracę, upadają firmy, to przedstawiciele firmy, mając na wizytówkach logo spółki Skarbu Państwa, oszukują ludzi. Ludzie mają prawo ufać państwu, zabieranie im tego prawa przez nieuczciwości w spółkach Skarbu Państwa to potężne nadużycie.

Niekorzystne umowy klientów Energi Obrót



Jak informuje RMF FM, przedstawiciele handlowi jednej z firm, która reprezentowała Energę, zatajali przed klientami Energi Obrót informacje o dodatkowej opłacie. Odbiorcy, którzy podpisali z nimi aneksy do umów, byli zaskakiwani znacznie wyższymi rachunkami.

- Podczas trwania pandemii koronawirusa przedstawiciele handlowi spółki Energa Obrót w ramach akcji sprzedażowej door2door namawiali klientów spółki do podpisywania aneksów do umów na dostawę prądu. Przedstawiając ofertę, zatajali przed nimi informację o dodatkowej opłacie. Aneks miał zagwarantować stałą cenę za kilowatogodzinę przez najbliższe trzy lata, zamiast tego spowodował wzrost rachunków za prąd o około 40 proc. (przykładowo: rachunek przed podpisaniem aneksu - 160-190 zł; po podpisaniu aneksu - 255 zł) - czytamy w piśmie skierowanym do Urzędu Regulacji Energetyki przez posłanki Koalicji Obywatelskiej.

Energa nie wyklucza podjęcia kroków prawnych



Przedstawiciele Grupy Energa twierdzą, że po otrzymaniu informacji dotyczących standardów sprzedaży w kanale door-to-door funkcjonujących w grupie, w której pracował przedstawiciel handlowy, który zgłosił się do spółki, Energa Obrót wdrożyła procedury wyjaśniające, wykraczające poza wewnętrzną kontrolę dokumentów i procedur. Do czwartku, 8 kwietnia 2021 r. w trakcie postępowania odebrano jednej z osób certyfikat przedstawicielstwa handlowego. Po kolejnych czynnościach 9 kwietnia spółka postanowiła decertyfikować kilkunastu handlowców pracujących na rzecz subagenta do czasu pełnego wyjaśnienia sprawy.

- Aktualnie trwa kilkutorowe postępowanie, mające na celu weryfikację nie tylko zgodności prowadzonej sprzedaży ze standardami obowiązującymi w spółce, ale także pod kątem dbałości o ochronę danych osobowych klientów - czytamy w oświadczeniu spółki. - Do partnerów skierowane też zostały przypomnienia obowiązujących wytycznych, standardów oraz konkretne polecenia dotyczące ograniczenia wykorzystania niektórych powszechnie dostępnych komunikatorów. W wyjaśnienie sprawy zaangażowany jest także Inspektor Ochrony Danych Osobowych. Spółka nie wyklucza podjęcia kroków prawnych włącznie z ewentualnym skierowaniem sprawy do prokuratury, jeśli nieprawidłowości znajdą potwierdzenie w wynikach wewnętrznego postępowania wyjaśniającego. Szacuje się, że proces ten może potrwać kilka tygodni. Ewentualne konsekwencje oparte na jego wynikach będą wyciągane w kolejnych krokach.

Miejsca

Zobacz także

Opinie (304) ponad 20 zablokowanych

  • PO maska ile POdpisow zebrałas w sprawie likwidacji tvp

    POchwal sie

    • 35 20

  • Ciężka praca

    Pokrzyczec.. do roboty

    • 24 10

  • A ja chcę gwiazdkę z nieba...

    • 20 3

  • POmaska znowu

    zrobi z siebie POśmiewisko. Guzik jej pokażą i tyla zdziała. Ale szum wokół siebie zrobi i to się liczy.

    • 43 24

  • Jak zwykle PO zatroskane o obywatela

    Ci ludzie z tej partii z racji tego co dokonali w przeszłości powinni już dawno być na śmietniku historii!!!

    • 45 20

  • Opinia wyróżniona

    Do mnie też dzwonili... (20)

    Z informacją, że zamrożą mi stawkę na 2-3 lata, która wyniosłaby więcej niż płacę teraz. A ja im odpowiedziałam, że nie ma pewnosci, czy prąd pójdzie do góry tak, jak oni zakładają i że tak czy siak płacić muszę i będę, i że nie wierzę w żaden humanitarny gest od firm czy kogokolwiek innego w tym kraju, który by działał w trosce o zwykłego zjadacza chleba. Tyle w temacie. Szkoda emerytów, bo pewnie znowu dali się nabrać. Dziwię się, ze ludzie są tak naiwni.

    • 210 4

    • (3)

      Poczekaj aż sama będziesz emerytem to się przekonasz jak to jest "być naiwnym,"

      • 16 4

      • Jeszcze wyjdzie z kontroli

        Że Niemcy dają nam energię za darmo ;)

        • 3 4

      • Senior (1)

        Jestem seniorem i trochę to racja że jesteśmy naiwni bo przedstawiciel Energii gada jsk z nut i nue da dojść fo głosu.

        • 4 0

        • panie senior - szacunek

          Prosty tekst na łobuza w słuchawce. Gwarantuję, ze od razu złozy broń i odechce mu się bajerowania. Warto go sobie napisac i położyc przy telefonie a w razie koniecznosci wyrecytowac prosto w słuchawkę - tekst brzmi: "Własnie włączam nagrywanie rozmowy, jeśli się Pan/Pani nie zgadza z tym to proszę sie rozłączyć"

          • 12 0

    • Do mnie też dzwonili (5)

      Babeczka wyrecytowała ciągiem kilka zdań tak że nie wiedziałem o co chodzi i do mnie z tekstem to co wysyłamy umowę? Jak poprosiłem o szczegóły na maila to wielce oburzona, ale przesłała. Kilowatogodzina wychodziła taniej ALE ;) jakaś opłata stała wzrosła chyba dwukrotnie. Jak Pani oddzwoniła to podziękowałem i wtedy usłyszałem że marnuje okazję na właśnie stałą cenę prądu. Zaśmiałem się i odpowiedziałem, że przepraszam że jestem taki głupi ale nie skorzystam

      • 24 1

      • Pamiętam jak do mnie dzwonili (3)

        Powiedziałam, że muszę przemyśleć i aby jutro zadzwonił, to dam odpowiedź. Poszperałam w necie, przejrzałam oferty, cenniki i wyczytałam, że przy ofercie "stałej ceny" dochodzi comiesięczna opłata ok 14zl. Następnego dnia dzwoni facet, pytam go co to za promocja, skoro co miesiąc mam dodatkowo płacić 14zl, ile ten prąd musiałby pójść w górę, żeby mi się to opłacało....i dlaczego wczoraj mi nie wspomniał o tych 14zł...I nie uwierzycie... Rozłączył się.. I naprawdę nie dziwie sie, że starsze osoby dają się nabrać, bo konsultanci potrafią być bardzo przekonujący. Najlepiej wychodzić z założenia, że wszędzie chcą nas oszukać i 1000 razy przemyśleć zanim cokolwiek podpiszemy

        • 22 0

        • (1)

          Kilka lat temu tak dalam się zrobić w ci*la co miesiąc doliczali wlasnie te 14 zl oczywiscie wczesniej nie informując nigdy więcej

          • 14 0

          • Mało tego.

            Kiedy dzwonili do mnie, proponowali oprócz 14-tu złotych wyższą cenę za kWh niż miałem. A ponieważ miałem wolny kwadrans, poprosiłem panienkę o odpalenie kalkulatora i ponowne zaproponowanie oferty. Przeprosiła i się rozłączyła.

            • 3 0

        • Dziękuję za radę ,ale to "musztarda po obiedzie "

          • 0 0

      • Kojarzę, ten sam skrypt. Czyli możemy wysłać umowę?

        Takiego dna telemarketingu nie pamiętam.

        • 0 0

    • Ja się dałem na to nabrać (2)

      Może i stawka jest stała, ale nagle zaczęło się zwiększone użycie energii. Korzystam tak samo, w domu same światła led... dwie osoby dorosłe... z czego jedna osoba przez 6 miesiecy.... kilowat ow jak bym konopie chodował.... co miesiac wiecej i wiecej

      • 8 0

      • mam tak samo !

        U mnie tez zakrecaja zdalnie licznikiem, jak chca. Chociaz spisuje zuzycie i uwazam na kazda zarowke, kazde urzadzenie w domu, zeby za duzo nie palilo. Takie z nimi hece !

        • 7 0

      • bo to nie chodzi o zużycie na liczniku Kilowatów, tylko

        sobie zobacz ile dodatków , przesyłowa , mocowa, i inne wymysłone , poto żeby je podnosic , i tak jest w umowach , kV nie rośnie , ale zato iles tam dodatlowych opłat , "zmiennych , " stałych" , takie myki robią już w "czynszach , mam chyba z 18-20 składowych , nawet po 3 na jedną usługę , np. windy, i inne d*perele,

        • 11 0

    • Wysoce niestosowny

      text w stylu -dziwię się że ludzie są tak naiwni- uważaj z takim ocenianiem innych szczególnie starszych osób. Los może się odwrócić, więc jak się uważasz siebie za wielce mądrego niedającego się oszukiwać to możesz się strasznie zdziwić któregoś dnia i też zostaniesz tak lekceważąco wyśmiany. Kto wyróżnia te opinie???No Kto?

      • 8 2

    • Ja od lat stosuję zasadę - jak ktoś do mnie dzwoni lub przyłazi pod drzwi z "super ofertą" to oznacza ni mniej, ni więcej, że jest ona tak g.niana, że nikt z klientów nie pofatyguje się do nich po to sam. Sprawdza się w 100%. To oczywiste, że jak ktoś angażuje środki (marketera czy sprzedawcę) i ponosi koszty, to on musi finalnie zarobić, nie klient.

      • 21 0

    • pamietam dokladnie tę rozmowę telefoniczną

      podniesiemy panu nieco cene za kWh ale za to gwarantujemy jej stalosc przez iles tam lat...Powiedzialem babaeczce ,ze dziekuje-bo jesli podwyzszyliby cene kWh do tej absurdalnej wysokosci którą babeczka straszyła- to cytuję: "ludzie wywlekliby by was z tych szklanych biurowców prosto do Motławy"

      • 12 0

    • Nauwność

      Ale oni umieją chachmęcić zasłaniać i dobrze zagadywać starszych bo młodzi nie dadzą się a senior nud wszystko zauważy. Ja ostatnio udowodniłam facetowi że kłamie ze taka taryfa nie istnieje a ja ją mam. Gadał a ja powiedziałam że znam ich gierki bo pracowałam w Enerdze 40 lat I dobrze znam cenniki. Facet poszedł jak zmyty. A ja nadal mam G11

      • 2 0

    • mnie też czarowali jacyś magicy

      też chcieli zamrażac na 2-3 lata, ale wydębiłem od nich dokłądny wzór na obliczenie swoich "oszczędnosci" i przy tym zuzyciu co mam to juz byłbym w plecy po 2 miesiacach. Żeby te ich nowe stawki sie opłacały to trzeba by postawic w domu kilka koparek bitcoinów albo zużyc tyle pradu co Huta Katowice.

      • 2 0

    • Aneks do umowy Energa

      Emeryci nie są naiwni ,emeryci nie znają się na treści zawartej w pismach ,które podsuwają pod nos.my emeryci nie znamy się na haczykach handlowych energii ,czarna magia. Nie mamy do dyspozycji prawnika który by sprawdził taką umowę , czy żeby ktoś doradził .Chcemy ludziom ufać i nie traktować jak oszustów. W obecnym okresie mamy utrudniony dojazd do miasta ,utrudniony kontakt w urzędach ,obostrzenia p/covidowe itp. działa na niekorzyść emerytom ,ludziom schorowanym ,wykluczonym społecznie. Szanujmy się nawzajem ,a winnych za zaistniałą sytuację ukarać.

      • 0 0

    • Gwarancja ceny

      Gwarancja ceny to oszustwo ponieważ proponują cenę stałą ale taką która będzie pewnie za 3 lata. A klient ma już płacić taklą stawkę od dziś podpisując aneks. A jeśli poprosi się dzwoniąca osobę o przesłanie oferty na e-mail, jest odpowiedź odmowna. Finalnie po reklamacji otrzymałem tą ofertę na e-mail od centrali więc mam dowód jak taka super propozycja wygląda.

      • 0 0

  • Panowie z Energa Obrót pokrętnie podpisują umowy z seniorami, mówiąc im nie prawdę. (1)

    Wstyd, wstyd by naciągać seniorów i kto to robi? Poniekąd partia która niby o tych seniorów dba.

    Hieny z tej firmy jak nic, hieny....

    • 41 4

    • Partia dbająca o ludzi

      Pewnie że dba nawet na koronawirusa szczepią tylko Astra Zenecą bo zawsze można podciągnąć pod choroby współistniejące Bo wiadomo kasa musi się zgadać a budżet cieniutki a po co płacić emerytury A Energa chyba o ile się nie mylę jest powiązana z Orlenem

      • 2 0

  • Ja straciłem dużą kwotę za opłatę (2)

    handlową. Reklamacja wg Energii niemożliwa. Co zrobić, żeby odzyskać pieniądze? Umowa podpisana w biurze na Przymorzu. Standard postępowania jak na giełdzie. Legalna kradzież

    • 43 1

    • Opłata handlowa

      Też tak zostałem oszukany, w biurze Energa operator. Powiedzieli ze jest tylko jedna taryfa, właśnie promocyjna i nie ma innej do wyboru, naiwny podpisałem a później już nie było odwrotu bo umowa podpisana w miejscu, dwa lata płaciłem złodziejom opłatę handlową

      • 7 0

    • Jak podpisałeś umowę to po co chcesz ją zrywać?

      Nie widzisz co podpisujesz Krecie?

      • 0 4

  • Bezpodstawnie odłączyli mi kiedyś prąd (2)

    Napisałem reklamację złożyłem nawet nie obciąży i mnie kosztami ponownego podłączenia a z początku straszyli że takie koszty poniosę żerują na tych którzy nie walczą i dają się wciągnąć w tą machinę

    • 25 0

    • dokładnie tak

      najgorzej na seniorach, bez żadnych skrupułów

      • 4 0

    • Wystrzegać się biura Energi w Leclercu na Przymorzu !!!!!!!

      Wystrzegać się biura Energi w Leclercu na Przymorzu !!!!!!! To jest tylko przedstawiciel . Rok czasu pozbywałem się opłaty handlowej którą mi wcisneli nie mówiąc słowa . Prosiłem taryfę podstawową/standardową bez dodatków , oni wiedzą że tak najczęściej ludzie mówią i wciskają G11k ( czyli z opłatą handlową) a trzeba twardo mówić taryfa urzędowa czyste G11 i dodać bez opłaty handlowej. Jeżeli już podpisywać umowę to tylko w biurze w Oliwie na Grunwaldzkiej

      • 4 0

  • Wolny rynek... (2)

    Od 14 lat rynek energii elektrycznej jest uwolniony, w kraju działa ponad 100 sprzedawców energii. Takie umowy podpisywane są już od bardzo dawna. Nie tylko przez przedstawicieli handlowych, się także w salonach własnych Energa-Obrót. Pracownicy mają nakładane cele sprzedażowe na zawieranie takich umów. To jak mają nie sprzedawać?

    • 31 1

    • Jest takie mało już dzisiaj popularne słowo, które na to nie pozwala

      Uczciwość

      • 3 0

    • Nie ma zadnego wolnego rynku, bo nadal masz do czynienia z dostawca energii. Wolny by byl gdyby wszystko bylo zalatwiane ze sprzedawca.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kamiński

Polski polarnik, podróżnik, żeglarz, autor książek, fotograf, przedsiębiorca. Właściciel firmy...

Najczęściej czytane