• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zawyżone rachunki za prąd. Będzie kontrola w Energa Obrót

Robert Kiewlicz
9 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Agnieszka Pomaska i Barbara Nowacka - posłanki Koalicji Obywatelskiej, chcą natychmiastowej kontroli Urzędu Kontroli Energetyki i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w spółce Energa Obrót. Agnieszka Pomaska i Barbara Nowacka - posłanki Koalicji Obywatelskiej, chcą natychmiastowej kontroli Urzędu Kontroli Energetyki i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w spółce Energa Obrót.

Posłanki Koalicji Obywatelskiej - Agnieszka Pomaska i Barbara Nowacka chcą natychmiastowej kontroli Urzędu Kontroli Energetyki i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w spółce Energa Obrót. Chodzi o nieuczciwe działania przedstawicieli handlowych firmy, która w imieniu spółki Energa Obrót podpisywała aneksy do umów z klientami energetycznego koncernu, wprowadzając w błąd lub nie informując o szczegółach umowy. Przez to płacili oni wielokrotnie wyższe rachunki za energię elektryczną.



Ile płacisz za prąd?

- Przedstawiciele handlowi, którzy są informowani i szkoleni, jak mają podpisywać umowy z klientami, dostawali dyspozycje, żeby ukrywać pewne opłaty przed klientami. Przez to oszukani klienci, bardzo często seniorzy, płacili rachunki za prąd wyższe nawet o kilkaset złotych - mówi Agnieszka Pomaska. - Stąd nasze spotkanie przed siedzibą spółki Energa Obrót - spółki Skarbu Państwa. Dzisiaj złożymy interwencję w Urzędzie Regulacji Energetyki i Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Chcemy, aby w trybie pilnym ta sprawa została zbadana i wyjaśniła, czy spółka Skarbu Państwa oszukuje klientów. Oszukują polskich obywateli, którzy powinni mieć prąd jak najtańszy.
- Sprawa jest wyjątkowo bulwersująca, bo w czasie pandemii to instytucje państwowe powinny chronić obywateli. Jeśli prawdą jest, że spółka Skarbu Państwa dopuszcza się praktyk nieuczciwych - polegających na oszukiwaniu obywateli i przymuszaniu ich do podpisywania nieuczciwych umów - to jest to niebywały skandal - dodaje Barbara Nowacka. - W czasie, kiedy ludzie tracą pracę, upadają firmy, to przedstawiciele firmy, mając na wizytówkach logo spółki Skarbu Państwa, oszukują ludzi. Ludzie mają prawo ufać państwu, zabieranie im tego prawa przez nieuczciwości w spółkach Skarbu Państwa to potężne nadużycie.

Niekorzystne umowy klientów Energi Obrót



Jak informuje RMF FM, przedstawiciele handlowi jednej z firm, która reprezentowała Energę, zatajali przed klientami Energi Obrót informacje o dodatkowej opłacie. Odbiorcy, którzy podpisali z nimi aneksy do umów, byli zaskakiwani znacznie wyższymi rachunkami.

- Podczas trwania pandemii koronawirusa przedstawiciele handlowi spółki Energa Obrót w ramach akcji sprzedażowej door2door namawiali klientów spółki do podpisywania aneksów do umów na dostawę prądu. Przedstawiając ofertę, zatajali przed nimi informację o dodatkowej opłacie. Aneks miał zagwarantować stałą cenę za kilowatogodzinę przez najbliższe trzy lata, zamiast tego spowodował wzrost rachunków za prąd o około 40 proc. (przykładowo: rachunek przed podpisaniem aneksu - 160-190 zł; po podpisaniu aneksu - 255 zł) - czytamy w piśmie skierowanym do Urzędu Regulacji Energetyki przez posłanki Koalicji Obywatelskiej.

Energa nie wyklucza podjęcia kroków prawnych



Przedstawiciele Grupy Energa twierdzą, że po otrzymaniu informacji dotyczących standardów sprzedaży w kanale door-to-door funkcjonujących w grupie, w której pracował przedstawiciel handlowy, który zgłosił się do spółki, Energa Obrót wdrożyła procedury wyjaśniające, wykraczające poza wewnętrzną kontrolę dokumentów i procedur. Do czwartku, 8 kwietnia 2021 r. w trakcie postępowania odebrano jednej z osób certyfikat przedstawicielstwa handlowego. Po kolejnych czynnościach 9 kwietnia spółka postanowiła decertyfikować kilkunastu handlowców pracujących na rzecz subagenta do czasu pełnego wyjaśnienia sprawy.

- Aktualnie trwa kilkutorowe postępowanie, mające na celu weryfikację nie tylko zgodności prowadzonej sprzedaży ze standardami obowiązującymi w spółce, ale także pod kątem dbałości o ochronę danych osobowych klientów - czytamy w oświadczeniu spółki. - Do partnerów skierowane też zostały przypomnienia obowiązujących wytycznych, standardów oraz konkretne polecenia dotyczące ograniczenia wykorzystania niektórych powszechnie dostępnych komunikatorów. W wyjaśnienie sprawy zaangażowany jest także Inspektor Ochrony Danych Osobowych. Spółka nie wyklucza podjęcia kroków prawnych włącznie z ewentualnym skierowaniem sprawy do prokuratury, jeśli nieprawidłowości znajdą potwierdzenie w wynikach wewnętrznego postępowania wyjaśniającego. Szacuje się, że proces ten może potrwać kilka tygodni. Ewentualne konsekwencje oparte na jego wynikach będą wyciągane w kolejnych krokach.

Miejsca

Zobacz także

Opinie (304) ponad 20 zablokowanych

  • jak nowacka i pomaska sie za to biorą to wiadomo, że nic z tego nie bedzie. mistrzynie bicia piany

    • 1 0

  • Emerytka (6)

    Czuje się tez oszukana przez energe24 płacę wysokie rachunki g11K a ostatnio nie wiem w jaki sposób w ciągu 48 dni licznik wykazał 688 kw jestem sama mało używam prądu postaram się w przyszłym tygodniu wyjaśnić z kąd tak duże jest zużycie czy zepsól się licznik?

    • 29 4

    • To bardzo duze zuzycie jak na jedna osobę.. Z tymi licznikami to podejrzana sprawa, bo wiele osob sie skarzy na zawyzone zuzycie pradu.. Jesli energa stwierdzi, ze wszystko jest ok to pomyslalabym nad ekspertyza licznika...

      • 2 0

    • Stare to a takie głupie dalej

      • 1 2

    • Zużywasz dużo prądu to masz duże zużycie - proste. Czujesz się oszukana a podpisałaś umowę g11k bez sprawdzania czy jest dla ciebie korzystna. Najlepiej - podpisywać na pałę a później lament robić

      • 0 4

    • Wyjasnij (2)

      W slowniku ortograficznym

      • 4 11

      • Tyle masz do powiedzenia starszej kobiecie ? (1)

        Żenada totalna

        • 8 2

        • Tyle

          Emerytka po 15 latach w wojsku nie jest starsza kobieta

          • 0 2

  • Ta sprawa powinna być już dawno nagłośniona i ścigana z urzędu (10)

    Dwa lata temu sam doświadczyłem takiego jawnego oszustwa. Zaufałem osobie, która w eleganckim biurze obsługi i w sympatyczny sposób dodała literkę k do taryfy przy podpisywaniu nowej umowy. Ta miała być nowa, lepsza taryfa bez żadnych dodatkowych opłat. Chwila nieuwagi i przy pierwszym rachunku jakby ktoś w gębę strzelił. Dopiero awantura pozwoliła na odkręcenie tego. A było trudno, bo każda rozmowa to ktoś inny po drugiej stronie słuchawki.
    Ta spółka to masakra, aż dziw, że działa legalnie.

    • 179 7

    • mi powiedzieli że to "k" oznacza, że to jest Umowa dla klienta (2)

      więc nie wiem...

      • 3 2

      • K oznacza oferte promocyjną... No i taka to promocja, ze sie wiecej placi... Ja tez tak dalam sie nabrac...

        • 0 0

      • mi też tak powiedzieli - generalnie to bzdura

        najkorzystniejsza (najniższe stawki) jest taryfa zatwierdzona przez URE.

        • 3 0

    • Walczcie, róbcie dym!

      Składajcie skargi na pracowników, którzy Wam to wcisnęli. Mi się udało odkręcić sprawę i mam taryfę bez opłaty handlowej.

      • 5 0

    • Mieliśmy to samo, w zeszłym roku. Szybko przechodziliśmy na taryfę. Zerwanie umowy zawartej w punkcie to 0o 170 zł (dużo, ale straty na rachunku z taryfą G11k jeszcze większe).

      • 5 0

    • Umowa

      Mi niestety nie udało się odkręcić sytuacji ale podobnie wszystko było miło i uprzejmie do podpisania umowy a po pierwszym rachunku wyszło wszystko na jaw niestety ja mam rozliczenie 2 MSC. I mimo usilnych kilkukrotnych prub odkręcenia to nic z tego nie wyszło .... Zmienili tylko model działania nie ich pracownicy a podnajęcia

      • 8 0

    • Miałem to samo G11k

      Ta sama akcja, bez żadnych dodatkowych opłat będzie to jest ta najtańsza taryfa. Podpisałem pojechałem do domu i w necie wyszukałem że chce mnie zrobić więc odrazu pojechałem z powrotem do pkt obsługi i anulowałem umowę.
      Zrobiłem ją przez internet ale też przez linka z jakiegoś forum bo normalnie dalej wskakuje G11k i nie ma opcji wybrać G11.
      Różnica ok 20-25 zł miesięcznie.

      • 16 0

    • (2)

      I za co te minusy ? Za słuszne słowa o oszustach i złodziejach ? Pewno trolle z jedynie słusznej partii, innego wyjasnienia nie widzę...

      • 35 3

      • Pewnie za to, że komentarze mialy być tylko polityczne ;-) , a niekorzystne umowy proponowane przez

        sprzedawców energii elektrycznej jak zwykle zamieść pod dywan. To jak z oszustwem na wnuczka, niby wszyscy wiedzą, a i tak ciągle kolejni naiwni się nabierają.

        • 13 1

      • Pisowcy musują, chociaż dzieje sie krzywda ludziom a większości seniorom

        • 22 7

  • energę nalezy natychmiast sprzedać Niemcom! (4)

    Przez to , że jest Energa nie musimy kupować prądu od Niemców. To jest skandal! Niemcy nie zarabiają i cierpią biedę przez to !
    Posłanka na Sejm

    • 70 56

    • Oczywiscie, ze prad kupujemy od Niemców! Nawet węgiel sprowadzamy, mimo ze mamy swoj... Niektorzy tak malo jeszcze wiedzą....

      • 0 0

    • musisz sobie na jedno pytanie odpowiedziec:

      które sformulowanie bardziej kojarzy ci się z rzetelnością i uczciwoscią:
      a) niemiecka gospodarka lub b) obajtkowa gospodarka.

      • 3 2

    • pigułki się skończyły? (1)

      • 4 6

      • moze by tak lewatywe ?

        Szwejkowi podobno pomogla ....

        • 1 1

  • Opinia wyróżniona

    Obudziły się :-/ Te niekorzystne umowy są podpisywane od lat i wciskane zwłaszcza emerytom. (7)

    Dodatkowe opłaty, pakiet zbędnych usług obwarowanych milionem dodatkowych klauzul żeby w ogóle z tego barachła skorzystać np. usługi naprawcze sprzętów domowych dla urządzeń praktycznie jeszcze na gwarancji itp. Wszystko małym drukiem i nachalny marketing - wciskanie kitów. Ledwo udało mi się z takiej umowy uratować osobę z rodziny, która poszła do punktu Energi tylko przepisać licznik ze zmarłego małżonka na siebie. A ile zachodu z tym było - milion pism, rzecznik praw konsumenta i prawie UOKIK, ale odpuściłem, bo z łaską zmienili umowę na taką jak była wcześniej. Kompletnie nieetyczne zachowanie pracowników Energi, którzy dobrze wiedzieli że wciskanie niekorzystnej umowy osobie z bardzo niskim zużyciem energii jest zwyczajnym działaniem na jej niekorzyść.

    • 230 8

    • Takie cyrki sa od minimum 10 lat a nagle Pomoaska sie przebudziła? (2)

      • 8 0

      • charty PO znowu spuszczone ze smyczy (1)

        • 2 0

        • oczywiscie, tylko na konkretnego zajaca

          Jakos za "sola wypadowa" i 25letnim bialkiem nie wesza...
          Zenua... Ze sie jeszcze ludzie na takich " dzialaczy" nabieraja....

          • 1 0

    • Muszą sobie odbić kilka sasinów puszczonych w błoto (2)

      Cały PiS

      • 10 4

      • co ma spółka Energa do sasinów? (1)

        • 3 7

        • Obajtek ma willę w Sasinie

          • 3 2

    • prawda

      mi też próbowali wcisnąć ten standardowy tekst oszustów- " jako stałej klientce..." i niższa, niby, cena. Dopiero przyciśnięta niechętnie wyznała, że jest do tego dodatkowa opłata. To było kilka lat temu.

      • 9 0

  • Tak PiS doi Polaków!

    • 0 1

  • Opinia wyróżniona

    ludzie to są jednak naiwni... (7)

    dostali 500+ i myślą, że kasa bierze się z kosmosu... do tego emeryci z 13tą i 14tą emeryturą myślą, że rząd odkrył bardo drogie minerały na marsie i kasa pochodzi z eksploatacji marsjańskich kopalń... co za gł...i naród... najpierw przez 1000 lat Watykan urządził sobie tutaj zaplecze taniej naiwnej siły roboczej, potem niemcy urządzili sobie zaplecze pracowników przymusowych, potem przez kilkadziesiąt lat ruscy trzymali polaków na ryj a na końcu sami wybraliśmy sobie cwaniaków którzy każdego dnia .... nas w 4 litery... a potem lament jak listonosz przychodzi z rachunkiem za prąd i cała 13tka przepada na rachunek... głupota nie zna granic a pieniądze płynął z marsjańskich kopalń minerałów... BTW gdyby taka wiadomość poszła w głównym wydaniu wiadomości to 30% społeczeństwa i tak by w to uwierzyła... :-)

    • 160 80

    • bzdury

      nie wiem kim jesteś czy klientem energii czy podstawionym hejterem
      ale energa tak jak każda firma kontraktowa powinna szanować swojego klienta
      jak się coś obiecuje to powinno się słowa dotrzymać
      tym bardziej słowa pisanego
      a ty gościu nie ruszaj 500+ ani 13 v 14 emerytów za zużytą energie każdy musi zapłacić
      tylko to musi być transparentne i uczciwe naliczenie a nie oprócz zużytej energii 6 składników na fakturze.
      Może to opiszesz

      • 0 0

    • Czepiasz się emerytów a oni swoje przepracowali i składki co nie których są ukrywane w archiwach. Taka instytucja jak ZUS celowo nie wyciąga tych składek aby nie płacić. Dlatego nie wypominaj 13 -tek / niecałe 1000 zł. A 14 -tej jeszcze nigdy nie było .

      • 1 2

    • Wyróżniona

      ???przez Kogo??Kto taki potok teorii wszelakich wyróżnia. Text a la gimbaza. Ani to śmieszne ani mądre

      • 3 4

    • oczywiście bardzo dobra opina. ale Polacy jak zwykle udają, że jest super.

      • 6 2

    • kasa na 500+ i 13-tki jest z kredytów (1)

      których nasze wnuki nie zdołają spłacić

      • 22 6

      • jakieś dowody czy tak pierd* 3 po 3?

        • 9 16

    • Oooo, widze towarzysz,

      obrazony ale nawiedzony

      • 9 19

  • czas najwyższy

    czas najwyższy wziążć się za tego monopolistę
    drugi raz w okresie 5 lat brak dostepu do konta - bo zmieniają system
    to tylko możliwe w Energa
    okazało się ,że bez mojej wiedzy dopisano mnie do bandy orlen o czym się dowiedziałam po 2-ch miesiącach dobijania się na nr telefonu 555... bo pisanie na skrzynkę kontaktową bezcelowa.
    Ostatnia możliwość wpisu odczytu rzeczywistego to sierpień 2020 od tego okresu wyświetlanie na koncie " nie ma takiego punktu poboru ". Po wielu bojach dodzwoniłam się i się okazuje ,że ożeniono moje konto prywatne z kontem Ogrodów Działkowych "bo przy rejestracji e-konto użyłam ten sam email" nie ważne punkt poboru ,płatnik tylko adres email.
    Jako przezorny użytkownik energii pomimo braku dostepu do e-konta co miesiąc wpłacałam jakąś średnią kwotę poprzednich rachunków . Ale doznałam lekkiego szoku po wprowadzeniu odczytu miała do dopłaty kwotę 350,00 zł przy takim samym zużyciu .
    Co znaczy ,że ceny za moimi plecami bez poinformowania mnie wzrosły.
    dlatego czas na porządne prześwietlenie cen na pewno a przy okazji systemu obsługi klienta
    którego traktuje się tylko jak bankomaty.

    • 0 0

  • (1)

    Podobne praktyki stosują wszyscy sprzedawcy prądu, dlatego nie można dawać się mamić rzekomo lepszą ofertą!

    • 92 2

    • Nie ma nic gorszego od Energii.

      • 1 0

  • Był telefon. Powieś, ialwm, że przemyślę sprawę ale nic nie podpisywałem ! Mimo to rachunki są dużo wyższe. To jest skur.......two. Mam nadzieję, że Energa Obrót zwróci wszystkim pieniądze! Chyba, że u nich uczciwość pisowska obowiązuje. Jednak odwołanie mam zamiar pisać!!! Jak nie poskutkuje zmieniam operatora.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kądziela

Od 2008 roku związany z rozwojem usług inżynierskich, serwisowych i informatycznych SESCOM SA jako dyrektor handlowy. Aktualnie odpowiedzialny za rozwój sprzedaży usług oraz poszerzanie oferty usługowej jako Dyrektor Sprzedaży i Marketingu.Doktor Nauk Ekonomicznych na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Magister Wydziału Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.Od 2000 roku związany z branżą usługową, głównie z usługami technicznymi, inżynierskimi oraz Facility Management. Od 2004 roku...

Najczęściej czytane