• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zawyżone rachunki za prąd. Będzie kontrola w Energa Obrót

Robert Kiewlicz
9 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Agnieszka Pomaska i Barbara Nowacka - posłanki Koalicji Obywatelskiej, chcą natychmiastowej kontroli Urzędu Kontroli Energetyki i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w spółce Energa Obrót. Agnieszka Pomaska i Barbara Nowacka - posłanki Koalicji Obywatelskiej, chcą natychmiastowej kontroli Urzędu Kontroli Energetyki i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w spółce Energa Obrót.

Posłanki Koalicji Obywatelskiej - Agnieszka Pomaska i Barbara Nowacka chcą natychmiastowej kontroli Urzędu Kontroli Energetyki i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w spółce Energa Obrót. Chodzi o nieuczciwe działania przedstawicieli handlowych firmy, która w imieniu spółki Energa Obrót podpisywała aneksy do umów z klientami energetycznego koncernu, wprowadzając w błąd lub nie informując o szczegółach umowy. Przez to płacili oni wielokrotnie wyższe rachunki za energię elektryczną.



Ile płacisz za prąd?

- Przedstawiciele handlowi, którzy są informowani i szkoleni, jak mają podpisywać umowy z klientami, dostawali dyspozycje, żeby ukrywać pewne opłaty przed klientami. Przez to oszukani klienci, bardzo często seniorzy, płacili rachunki za prąd wyższe nawet o kilkaset złotych - mówi Agnieszka Pomaska. - Stąd nasze spotkanie przed siedzibą spółki Energa Obrót - spółki Skarbu Państwa. Dzisiaj złożymy interwencję w Urzędzie Regulacji Energetyki i Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Chcemy, aby w trybie pilnym ta sprawa została zbadana i wyjaśniła, czy spółka Skarbu Państwa oszukuje klientów. Oszukują polskich obywateli, którzy powinni mieć prąd jak najtańszy.
- Sprawa jest wyjątkowo bulwersująca, bo w czasie pandemii to instytucje państwowe powinny chronić obywateli. Jeśli prawdą jest, że spółka Skarbu Państwa dopuszcza się praktyk nieuczciwych - polegających na oszukiwaniu obywateli i przymuszaniu ich do podpisywania nieuczciwych umów - to jest to niebywały skandal - dodaje Barbara Nowacka. - W czasie, kiedy ludzie tracą pracę, upadają firmy, to przedstawiciele firmy, mając na wizytówkach logo spółki Skarbu Państwa, oszukują ludzi. Ludzie mają prawo ufać państwu, zabieranie im tego prawa przez nieuczciwości w spółkach Skarbu Państwa to potężne nadużycie.

Niekorzystne umowy klientów Energi Obrót



Jak informuje RMF FM, przedstawiciele handlowi jednej z firm, która reprezentowała Energę, zatajali przed klientami Energi Obrót informacje o dodatkowej opłacie. Odbiorcy, którzy podpisali z nimi aneksy do umów, byli zaskakiwani znacznie wyższymi rachunkami.

- Podczas trwania pandemii koronawirusa przedstawiciele handlowi spółki Energa Obrót w ramach akcji sprzedażowej door2door namawiali klientów spółki do podpisywania aneksów do umów na dostawę prądu. Przedstawiając ofertę, zatajali przed nimi informację o dodatkowej opłacie. Aneks miał zagwarantować stałą cenę za kilowatogodzinę przez najbliższe trzy lata, zamiast tego spowodował wzrost rachunków za prąd o około 40 proc. (przykładowo: rachunek przed podpisaniem aneksu - 160-190 zł; po podpisaniu aneksu - 255 zł) - czytamy w piśmie skierowanym do Urzędu Regulacji Energetyki przez posłanki Koalicji Obywatelskiej.

Energa nie wyklucza podjęcia kroków prawnych



Przedstawiciele Grupy Energa twierdzą, że po otrzymaniu informacji dotyczących standardów sprzedaży w kanale door-to-door funkcjonujących w grupie, w której pracował przedstawiciel handlowy, który zgłosił się do spółki, Energa Obrót wdrożyła procedury wyjaśniające, wykraczające poza wewnętrzną kontrolę dokumentów i procedur. Do czwartku, 8 kwietnia 2021 r. w trakcie postępowania odebrano jednej z osób certyfikat przedstawicielstwa handlowego. Po kolejnych czynnościach 9 kwietnia spółka postanowiła decertyfikować kilkunastu handlowców pracujących na rzecz subagenta do czasu pełnego wyjaśnienia sprawy.

- Aktualnie trwa kilkutorowe postępowanie, mające na celu weryfikację nie tylko zgodności prowadzonej sprzedaży ze standardami obowiązującymi w spółce, ale także pod kątem dbałości o ochronę danych osobowych klientów - czytamy w oświadczeniu spółki. - Do partnerów skierowane też zostały przypomnienia obowiązujących wytycznych, standardów oraz konkretne polecenia dotyczące ograniczenia wykorzystania niektórych powszechnie dostępnych komunikatorów. W wyjaśnienie sprawy zaangażowany jest także Inspektor Ochrony Danych Osobowych. Spółka nie wyklucza podjęcia kroków prawnych włącznie z ewentualnym skierowaniem sprawy do prokuratury, jeśli nieprawidłowości znajdą potwierdzenie w wynikach wewnętrznego postępowania wyjaśniającego. Szacuje się, że proces ten może potrwać kilka tygodni. Ewentualne konsekwencje oparte na jego wynikach będą wyciągane w kolejnych krokach.

Miejsca

Zobacz także

Opinie (304) ponad 20 zablokowanych

  • Efekt obajtka

    • 17 18

  • nowy licznik, nowe opłaty

    Nowy licznik, zawyżył co najmniej o 1/4 zużycie prądu, dodatkowo ciągle nowe opłaty stałe i płace coraz więcej. Najlepszy był licznik przedpłatowy, pełna kontrola zużycia, ale niechętnie go dają i za montaż tego licznika trzeba zapłacić prawie 900 zł!!!. Licznik należy do operatora.

    • 22 1

  • A może by tak zajęły się tematem dopłat?

    Ale chyba za krótkie na to są

    • 24 3

  • PO zatroskane o obywatela.......nr.roku!!!!!!

    Śmiech na sali puste krzesła.....

    • 31 18

  • Opinia wyróżniona

    ludzie to są jednak naiwni... (7)

    dostali 500+ i myślą, że kasa bierze się z kosmosu... do tego emeryci z 13tą i 14tą emeryturą myślą, że rząd odkrył bardo drogie minerały na marsie i kasa pochodzi z eksploatacji marsjańskich kopalń... co za gł...i naród... najpierw przez 1000 lat Watykan urządził sobie tutaj zaplecze taniej naiwnej siły roboczej, potem niemcy urządzili sobie zaplecze pracowników przymusowych, potem przez kilkadziesiąt lat ruscy trzymali polaków na ryj a na końcu sami wybraliśmy sobie cwaniaków którzy każdego dnia .... nas w 4 litery... a potem lament jak listonosz przychodzi z rachunkiem za prąd i cała 13tka przepada na rachunek... głupota nie zna granic a pieniądze płynął z marsjańskich kopalń minerałów... BTW gdyby taka wiadomość poszła w głównym wydaniu wiadomości to 30% społeczeństwa i tak by w to uwierzyła... :-)

    • 160 80

    • Oooo, widze towarzysz,

      obrazony ale nawiedzony

      • 9 19

    • kasa na 500+ i 13-tki jest z kredytów (1)

      których nasze wnuki nie zdołają spłacić

      • 22 6

      • jakieś dowody czy tak pierd* 3 po 3?

        • 9 16

    • oczywiście bardzo dobra opina. ale Polacy jak zwykle udają, że jest super.

      • 6 2

    • Wyróżniona

      ???przez Kogo??Kto taki potok teorii wszelakich wyróżnia. Text a la gimbaza. Ani to śmieszne ani mądre

      • 3 4

    • Czepiasz się emerytów a oni swoje przepracowali i składki co nie których są ukrywane w archiwach. Taka instytucja jak ZUS celowo nie wyciąga tych składek aby nie płacić. Dlatego nie wypominaj 13 -tek / niecałe 1000 zł. A 14 -tej jeszcze nigdy nie było .

      • 1 2

    • bzdury

      nie wiem kim jesteś czy klientem energii czy podstawionym hejterem
      ale energa tak jak każda firma kontraktowa powinna szanować swojego klienta
      jak się coś obiecuje to powinno się słowa dotrzymać
      tym bardziej słowa pisanego
      a ty gościu nie ruszaj 500+ ani 13 v 14 emerytów za zużytą energie każdy musi zapłacić
      tylko to musi być transparentne i uczciwe naliczenie a nie oprócz zużytej energii 6 składników na fakturze.
      Może to opiszesz

      • 0 0

  • Mojej mamie kiedys tez wcisneli (1)

    Okazalo sie ze nie dosc ze drozsza taryfa to jeszcze miesiecznie 30 zl ekstra za jakis sklep i ze niby mama dostanie cos gratis,.jak zapytala czy to napewno bedzie za darmo czy bedzie splacac to w jakis ukrytych kosztach to powiedzieli ze za darmo ze ani zlotowki nie zaplaci!

    • 15 1

    • Na seniorów polują

      wiedzą, że najłatwiej im coś wcisnąć, że niby "za darmo", a nie dopowiadsją już, że za darmo to przez miesiąc, a potem abonament co miesiąc. Inne firmy, szczególnie dostawcy mediów też tak robią. Zero sumienia.

      • 3 0

  • Gdansk Nowy Nowy Port

    W naszej dzielnicy na grupie FSI Nowy Port ostrzegano mieszkańców,aby nie podpisywali nowych aneksów do umów.Niedawno pokrzywdzeni emeryci oddawali sprawę do sądu,ponieważ okazało się,że podostawali do płacenia po2 rachunki.Podpisali nowe umowy,a starych ,aktualnych umów nie wypowiedzieli.

    • 25 1

  • Glosujcie na PO maskę ona wam obniży wszystkie oplaty

    • 27 17

  • Kacper dalej przywiązany do drzewa?

    • 13 16

  • Przy podpisywaniu umów wciskają G11k

    przy podpisywaniu umów gwiazdy w punktach obsługi energii wciskają G11k zbierając na odprawy dla 15 prezesa

    • 31 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kamiński

Polski polarnik, podróżnik, żeglarz, autor książek, fotograf, przedsiębiorca. Właściciel firmy...

Najczęściej czytane