• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zawyżone rachunki za prąd. Będzie kontrola w Energa Obrót

Robert Kiewlicz
9 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Agnieszka Pomaska i Barbara Nowacka - posłanki Koalicji Obywatelskiej, chcą natychmiastowej kontroli Urzędu Kontroli Energetyki i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w spółce Energa Obrót. Agnieszka Pomaska i Barbara Nowacka - posłanki Koalicji Obywatelskiej, chcą natychmiastowej kontroli Urzędu Kontroli Energetyki i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w spółce Energa Obrót.

Posłanki Koalicji Obywatelskiej - Agnieszka Pomaska i Barbara Nowacka chcą natychmiastowej kontroli Urzędu Kontroli Energetyki i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w spółce Energa Obrót. Chodzi o nieuczciwe działania przedstawicieli handlowych firmy, która w imieniu spółki Energa Obrót podpisywała aneksy do umów z klientami energetycznego koncernu, wprowadzając w błąd lub nie informując o szczegółach umowy. Przez to płacili oni wielokrotnie wyższe rachunki za energię elektryczną.



Ile płacisz za prąd?

- Przedstawiciele handlowi, którzy są informowani i szkoleni, jak mają podpisywać umowy z klientami, dostawali dyspozycje, żeby ukrywać pewne opłaty przed klientami. Przez to oszukani klienci, bardzo często seniorzy, płacili rachunki za prąd wyższe nawet o kilkaset złotych - mówi Agnieszka Pomaska. - Stąd nasze spotkanie przed siedzibą spółki Energa Obrót - spółki Skarbu Państwa. Dzisiaj złożymy interwencję w Urzędzie Regulacji Energetyki i Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Chcemy, aby w trybie pilnym ta sprawa została zbadana i wyjaśniła, czy spółka Skarbu Państwa oszukuje klientów. Oszukują polskich obywateli, którzy powinni mieć prąd jak najtańszy.
- Sprawa jest wyjątkowo bulwersująca, bo w czasie pandemii to instytucje państwowe powinny chronić obywateli. Jeśli prawdą jest, że spółka Skarbu Państwa dopuszcza się praktyk nieuczciwych - polegających na oszukiwaniu obywateli i przymuszaniu ich do podpisywania nieuczciwych umów - to jest to niebywały skandal - dodaje Barbara Nowacka. - W czasie, kiedy ludzie tracą pracę, upadają firmy, to przedstawiciele firmy, mając na wizytówkach logo spółki Skarbu Państwa, oszukują ludzi. Ludzie mają prawo ufać państwu, zabieranie im tego prawa przez nieuczciwości w spółkach Skarbu Państwa to potężne nadużycie.

Niekorzystne umowy klientów Energi Obrót



Jak informuje RMF FM, przedstawiciele handlowi jednej z firm, która reprezentowała Energę, zatajali przed klientami Energi Obrót informacje o dodatkowej opłacie. Odbiorcy, którzy podpisali z nimi aneksy do umów, byli zaskakiwani znacznie wyższymi rachunkami.

- Podczas trwania pandemii koronawirusa przedstawiciele handlowi spółki Energa Obrót w ramach akcji sprzedażowej door2door namawiali klientów spółki do podpisywania aneksów do umów na dostawę prądu. Przedstawiając ofertę, zatajali przed nimi informację o dodatkowej opłacie. Aneks miał zagwarantować stałą cenę za kilowatogodzinę przez najbliższe trzy lata, zamiast tego spowodował wzrost rachunków za prąd o około 40 proc. (przykładowo: rachunek przed podpisaniem aneksu - 160-190 zł; po podpisaniu aneksu - 255 zł) - czytamy w piśmie skierowanym do Urzędu Regulacji Energetyki przez posłanki Koalicji Obywatelskiej.

Energa nie wyklucza podjęcia kroków prawnych



Przedstawiciele Grupy Energa twierdzą, że po otrzymaniu informacji dotyczących standardów sprzedaży w kanale door-to-door funkcjonujących w grupie, w której pracował przedstawiciel handlowy, który zgłosił się do spółki, Energa Obrót wdrożyła procedury wyjaśniające, wykraczające poza wewnętrzną kontrolę dokumentów i procedur. Do czwartku, 8 kwietnia 2021 r. w trakcie postępowania odebrano jednej z osób certyfikat przedstawicielstwa handlowego. Po kolejnych czynnościach 9 kwietnia spółka postanowiła decertyfikować kilkunastu handlowców pracujących na rzecz subagenta do czasu pełnego wyjaśnienia sprawy.

- Aktualnie trwa kilkutorowe postępowanie, mające na celu weryfikację nie tylko zgodności prowadzonej sprzedaży ze standardami obowiązującymi w spółce, ale także pod kątem dbałości o ochronę danych osobowych klientów - czytamy w oświadczeniu spółki. - Do partnerów skierowane też zostały przypomnienia obowiązujących wytycznych, standardów oraz konkretne polecenia dotyczące ograniczenia wykorzystania niektórych powszechnie dostępnych komunikatorów. W wyjaśnienie sprawy zaangażowany jest także Inspektor Ochrony Danych Osobowych. Spółka nie wyklucza podjęcia kroków prawnych włącznie z ewentualnym skierowaniem sprawy do prokuratury, jeśli nieprawidłowości znajdą potwierdzenie w wynikach wewnętrznego postępowania wyjaśniającego. Szacuje się, że proces ten może potrwać kilka tygodni. Ewentualne konsekwencje oparte na jego wynikach będą wyciągane w kolejnych krokach.

Miejsca

Zobacz także

Opinie (304) ponad 20 zablokowanych

  • Emerytka (6)

    Czuje się tez oszukana przez energe24 płacę wysokie rachunki g11K a ostatnio nie wiem w jaki sposób w ciągu 48 dni licznik wykazał 688 kw jestem sama mało używam prądu postaram się w przyszłym tygodniu wyjaśnić z kąd tak duże jest zużycie czy zepsól się licznik?

    • 29 4

    • Wyjasnij (2)

      W slowniku ortograficznym

      • 4 11

      • Tyle masz do powiedzenia starszej kobiecie ? (1)

        Żenada totalna

        • 8 2

        • Tyle

          Emerytka po 15 latach w wojsku nie jest starsza kobieta

          • 0 2

    • Zużywasz dużo prądu to masz duże zużycie - proste. Czujesz się oszukana a podpisałaś umowę g11k bez sprawdzania czy jest dla ciebie korzystna. Najlepiej - podpisywać na pałę a później lament robić

      • 0 4

    • Stare to a takie głupie dalej

      • 1 2

    • To bardzo duze zuzycie jak na jedna osobę.. Z tymi licznikami to podejrzana sprawa, bo wiele osob sie skarzy na zawyzone zuzycie pradu.. Jesli energa stwierdzi, ze wszystko jest ok to pomyslalabym nad ekspertyza licznika...

      • 2 0

  • Najlepiej było by sprzedać to ruskowi albo Niemcowi i po klopocie (2)

    POpieracie mnie???

    • 9 18

    • Ty zrozumiałeś o czym jest ten artykuł ? (1)

      • 5 2

      • To jest PiS the Bill - jutro rocznicę ma i dziś już chla

        • 2 3

  • To co się dzieję z Energą od jakiś 3 lat woła o pomstę do nieba

    Ciągle trzeba składać reklamacje przez nieustanne "pomyłki" (oczywiście zawsze na niekorzyść klienta). Reklamacje po paru miesiącach walki i straszenia prawnikami uznają, ale najpierw trzeba zapłacić zawyżone rachunki, bo jak nie, to straszą wpisaniem na listę dłużników. A na koniec oczywiście nawet "przepraszamy za pomyłkę" nie napiszą. To albo działanie celowe albo naprawdę wielka nieudolność w zarządzaniu systemem.

    • 31 2

  • Zarząd z pis

    Biedne misie w zarządzie pewnie nic nie wiedzieli. Ale co oni tam wiedzą jak co rok się zmieniają. Odprawę wezmą i następny. Zwalą teraz pewnie na jakiegoś managera co wykonywał ich polecenia i już.

    • 13 8

  • Dziwna firma

    W Enerdze jak coś działa długo i dobrze to koniecznie należy to zmienić.
    Mam na myśli taryfę C 11. Wiele lat działało rozlicznie rzeczywiste i było dobrze.
    Płaciło się co miesiąc . Ale to już historia . Wprowadzono odczyt zdalny .
    Płaci się co dwa miesiące / kumulacja / Po co ten cyrk.

    • 10 4

  • Uczciwy sprzedawca (1)

    Ale jak to. Przecież energa obrót jest uczesrnikiem kampanię o uczciwym sprzedawcy TOE. https://www.toe.pl/pl/kampania-edukacyjna

    • 7 1

    • Chwalą sie

      Jacy oni dobrzy. https://www.energa.pl/dom/certyfikaty-toe.html

      • 0 0

  • NIe popieram wnioskodawców ale inicjatywa szlachetna.

    Mam nadzieję, ze przyniesie skutek i nie jest tylko podskakiwaniem ze złości po utraconych stołkach!!!

    • 9 4

  • Przejęciu firmy przez Obajtka - jest cyrk

    Od kilku miesięcy próbuję się u tych złodziei dowiedzieć kiedy zmienili mi umowę sktókiem której muszę płacić tzw. opłatę handlową 31 zeta za miesiąc.
    Dodzwonienie się na nr telefonu u tych złodziei jest niemożliwe - ale kiedy zacząłem od rachunku odejmować koszty opłaty handlowej - od razu nasłali firmę windykacyjną
    i uwaga - firma windykacyjna Alektum działa nielegalnie - nie odpowiadać na telefony, nie odbierać korespondencji

    • 23 2

  • Zafajdana Energa...

    ... od pewnego czasu im mniej prądu zużywam tym wyższe rachunki przychodzą... to wałek jakiś niesamowity!!!

    • 21 6

  • Wreszcie przyjrzą się Enerdze

    • 14 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Zbigniew Canowiecki

Prezes Zarządu „Pracodawców Pomorza”. Jest absolwentem Politechniki Gdańskiej....

Najczęściej czytane