- 1 Zmiany w zarządzie Petrobalticu (31 opinii)
- 2 Trzeci raz szukają prezesa Energi. (48 opinii)
- 3 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (43 opinie)
- 4 Rozlicz PIT do 30 kwietnia (29 opinii)
- 5 Złoty polski ma już 100 lat (160 opinii)
- 6 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (127 opinii)
Zawyżone rachunki za prąd. Będzie kontrola w Energa Obrót
Posłanki Koalicji Obywatelskiej - Agnieszka Pomaska i Barbara Nowacka chcą natychmiastowej kontroli Urzędu Kontroli Energetyki i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w spółce Energa Obrót. Chodzi o nieuczciwe działania przedstawicieli handlowych firmy, która w imieniu spółki Energa Obrót podpisywała aneksy do umów z klientami energetycznego koncernu, wprowadzając w błąd lub nie informując o szczegółach umowy. Przez to płacili oni wielokrotnie wyższe rachunki za energię elektryczną.
- Sprawa jest wyjątkowo bulwersująca, bo w czasie pandemii to instytucje państwowe powinny chronić obywateli. Jeśli prawdą jest, że spółka Skarbu Państwa dopuszcza się praktyk nieuczciwych - polegających na oszukiwaniu obywateli i przymuszaniu ich do podpisywania nieuczciwych umów - to jest to niebywały skandal - dodaje Barbara Nowacka. - W czasie, kiedy ludzie tracą pracę, upadają firmy, to przedstawiciele firmy, mając na wizytówkach logo spółki Skarbu Państwa, oszukują ludzi. Ludzie mają prawo ufać państwu, zabieranie im tego prawa przez nieuczciwości w spółkach Skarbu Państwa to potężne nadużycie.
Niekorzystne umowy klientów Energi Obrót
Jak informuje RMF FM, przedstawiciele handlowi jednej z firm, która reprezentowała Energę, zatajali przed klientami Energi Obrót informacje o dodatkowej opłacie. Odbiorcy, którzy podpisali z nimi aneksy do umów, byli zaskakiwani znacznie wyższymi rachunkami.
- Podczas trwania pandemii koronawirusa przedstawiciele handlowi spółki Energa Obrót w ramach akcji sprzedażowej door2door namawiali klientów spółki do podpisywania aneksów do umów na dostawę prądu. Przedstawiając ofertę, zatajali przed nimi informację o dodatkowej opłacie. Aneks miał zagwarantować stałą cenę za kilowatogodzinę przez najbliższe trzy lata, zamiast tego spowodował wzrost rachunków za prąd o około 40 proc. (przykładowo: rachunek przed podpisaniem aneksu - 160-190 zł; po podpisaniu aneksu - 255 zł) - czytamy w piśmie skierowanym do Urzędu Regulacji Energetyki przez posłanki Koalicji Obywatelskiej.
Energa nie wyklucza podjęcia kroków prawnych
Przedstawiciele Grupy Energa twierdzą, że po otrzymaniu informacji dotyczących standardów sprzedaży w kanale door-to-door funkcjonujących w grupie, w której pracował przedstawiciel handlowy, który zgłosił się do spółki, Energa Obrót wdrożyła procedury wyjaśniające, wykraczające poza wewnętrzną kontrolę dokumentów i procedur. Do czwartku, 8 kwietnia 2021 r. w trakcie postępowania odebrano jednej z osób certyfikat przedstawicielstwa handlowego. Po kolejnych czynnościach 9 kwietnia spółka postanowiła decertyfikować kilkunastu handlowców pracujących na rzecz subagenta do czasu pełnego wyjaśnienia sprawy.
- Aktualnie trwa kilkutorowe postępowanie, mające na celu weryfikację nie tylko zgodności prowadzonej sprzedaży ze standardami obowiązującymi w spółce, ale także pod kątem dbałości o ochronę danych osobowych klientów - czytamy w oświadczeniu spółki. - Do partnerów skierowane też zostały przypomnienia obowiązujących wytycznych, standardów oraz konkretne polecenia dotyczące ograniczenia wykorzystania niektórych powszechnie dostępnych komunikatorów. W wyjaśnienie sprawy zaangażowany jest także Inspektor Ochrony Danych Osobowych. Spółka nie wyklucza podjęcia kroków prawnych włącznie z ewentualnym skierowaniem sprawy do prokuratury, jeśli nieprawidłowości znajdą potwierdzenie w wynikach wewnętrznego postępowania wyjaśniającego. Szacuje się, że proces ten może potrwać kilka tygodni. Ewentualne konsekwencje oparte na jego wynikach będą wyciągane w kolejnych krokach.
Miejsca
Opinie (304) ponad 20 zablokowanych
-
2021-04-09 16:21
Emerytka (6)
Czuje się tez oszukana przez energe24 płacę wysokie rachunki g11K a ostatnio nie wiem w jaki sposób w ciągu 48 dni licznik wykazał 688 kw jestem sama mało używam prądu postaram się w przyszłym tygodniu wyjaśnić z kąd tak duże jest zużycie czy zepsól się licznik?
- 29 4
-
2021-04-09 17:28
Wyjasnij (2)
W slowniku ortograficznym
- 4 11
-
2021-04-09 17:56
Tyle masz do powiedzenia starszej kobiecie ? (1)
Żenada totalna
- 8 2
-
2021-04-09 22:39
Tyle
Emerytka po 15 latach w wojsku nie jest starsza kobieta
- 0 2
-
2021-04-11 08:45
Zużywasz dużo prądu to masz duże zużycie - proste. Czujesz się oszukana a podpisałaś umowę g11k bez sprawdzania czy jest dla ciebie korzystna. Najlepiej - podpisywać na pałę a później lament robić
- 0 4
-
2021-04-11 08:46
Stare to a takie głupie dalej
- 1 2
-
2021-04-11 20:42
To bardzo duze zuzycie jak na jedna osobę.. Z tymi licznikami to podejrzana sprawa, bo wiele osob sie skarzy na zawyzone zuzycie pradu.. Jesli energa stwierdzi, ze wszystko jest ok to pomyslalabym nad ekspertyza licznika...
- 2 0
-
2021-04-09 16:24
Najlepiej było by sprzedać to ruskowi albo Niemcowi i po klopocie (2)
POpieracie mnie???
- 9 18
-
2021-04-09 16:26
Ty zrozumiałeś o czym jest ten artykuł ? (1)
- 5 2
-
2021-04-09 17:11
To jest PiS the Bill - jutro rocznicę ma i dziś już chla
- 2 3
-
2021-04-09 16:26
To co się dzieję z Energą od jakiś 3 lat woła o pomstę do nieba
Ciągle trzeba składać reklamacje przez nieustanne "pomyłki" (oczywiście zawsze na niekorzyść klienta). Reklamacje po paru miesiącach walki i straszenia prawnikami uznają, ale najpierw trzeba zapłacić zawyżone rachunki, bo jak nie, to straszą wpisaniem na listę dłużników. A na koniec oczywiście nawet "przepraszamy za pomyłkę" nie napiszą. To albo działanie celowe albo naprawdę wielka nieudolność w zarządzaniu systemem.
- 31 2
-
2021-04-09 16:54
Zarząd z pis
Biedne misie w zarządzie pewnie nic nie wiedzieli. Ale co oni tam wiedzą jak co rok się zmieniają. Odprawę wezmą i następny. Zwalą teraz pewnie na jakiegoś managera co wykonywał ich polecenia i już.
- 13 8
-
2021-04-09 16:58
Dziwna firma
W Enerdze jak coś działa długo i dobrze to koniecznie należy to zmienić.
Mam na myśli taryfę C 11. Wiele lat działało rozlicznie rzeczywiste i było dobrze.
Płaciło się co miesiąc . Ale to już historia . Wprowadzono odczyt zdalny .
Płaci się co dwa miesiące / kumulacja / Po co ten cyrk.- 10 4
-
2021-04-09 17:01
Uczciwy sprzedawca (1)
Ale jak to. Przecież energa obrót jest uczesrnikiem kampanię o uczciwym sprzedawcy TOE. https://www.toe.pl/pl/kampania-edukacyjna
- 7 1
-
2021-04-09 17:06
Chwalą sie
Jacy oni dobrzy. https://www.energa.pl/dom/certyfikaty-toe.html
- 0 0
-
2021-04-09 17:06
NIe popieram wnioskodawców ale inicjatywa szlachetna.
Mam nadzieję, ze przyniesie skutek i nie jest tylko podskakiwaniem ze złości po utraconych stołkach!!!
- 9 4
-
2021-04-09 17:07
Przejęciu firmy przez Obajtka - jest cyrk
Od kilku miesięcy próbuję się u tych złodziei dowiedzieć kiedy zmienili mi umowę sktókiem której muszę płacić tzw. opłatę handlową 31 zeta za miesiąc.
Dodzwonienie się na nr telefonu u tych złodziei jest niemożliwe - ale kiedy zacząłem od rachunku odejmować koszty opłaty handlowej - od razu nasłali firmę windykacyjną
i uwaga - firma windykacyjna Alektum działa nielegalnie - nie odpowiadać na telefony, nie odbierać korespondencji- 23 2
-
2021-04-09 17:08
Zafajdana Energa...
... od pewnego czasu im mniej prądu zużywam tym wyższe rachunki przychodzą... to wałek jakiś niesamowity!!!
- 21 6
-
2021-04-09 17:19
Wreszcie przyjrzą się Enerdze
- 14 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.