• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zawyżone rachunki za prąd. Będzie kontrola w Energa Obrót

Robert Kiewlicz
9 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Agnieszka Pomaska i Barbara Nowacka - posłanki Koalicji Obywatelskiej, chcą natychmiastowej kontroli Urzędu Kontroli Energetyki i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w spółce Energa Obrót. Agnieszka Pomaska i Barbara Nowacka - posłanki Koalicji Obywatelskiej, chcą natychmiastowej kontroli Urzędu Kontroli Energetyki i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w spółce Energa Obrót.

Posłanki Koalicji Obywatelskiej - Agnieszka Pomaska i Barbara Nowacka chcą natychmiastowej kontroli Urzędu Kontroli Energetyki i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w spółce Energa Obrót. Chodzi o nieuczciwe działania przedstawicieli handlowych firmy, która w imieniu spółki Energa Obrót podpisywała aneksy do umów z klientami energetycznego koncernu, wprowadzając w błąd lub nie informując o szczegółach umowy. Przez to płacili oni wielokrotnie wyższe rachunki za energię elektryczną.



Ile płacisz za prąd?

- Przedstawiciele handlowi, którzy są informowani i szkoleni, jak mają podpisywać umowy z klientami, dostawali dyspozycje, żeby ukrywać pewne opłaty przed klientami. Przez to oszukani klienci, bardzo często seniorzy, płacili rachunki za prąd wyższe nawet o kilkaset złotych - mówi Agnieszka Pomaska. - Stąd nasze spotkanie przed siedzibą spółki Energa Obrót - spółki Skarbu Państwa. Dzisiaj złożymy interwencję w Urzędzie Regulacji Energetyki i Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Chcemy, aby w trybie pilnym ta sprawa została zbadana i wyjaśniła, czy spółka Skarbu Państwa oszukuje klientów. Oszukują polskich obywateli, którzy powinni mieć prąd jak najtańszy.
- Sprawa jest wyjątkowo bulwersująca, bo w czasie pandemii to instytucje państwowe powinny chronić obywateli. Jeśli prawdą jest, że spółka Skarbu Państwa dopuszcza się praktyk nieuczciwych - polegających na oszukiwaniu obywateli i przymuszaniu ich do podpisywania nieuczciwych umów - to jest to niebywały skandal - dodaje Barbara Nowacka. - W czasie, kiedy ludzie tracą pracę, upadają firmy, to przedstawiciele firmy, mając na wizytówkach logo spółki Skarbu Państwa, oszukują ludzi. Ludzie mają prawo ufać państwu, zabieranie im tego prawa przez nieuczciwości w spółkach Skarbu Państwa to potężne nadużycie.

Niekorzystne umowy klientów Energi Obrót



Jak informuje RMF FM, przedstawiciele handlowi jednej z firm, która reprezentowała Energę, zatajali przed klientami Energi Obrót informacje o dodatkowej opłacie. Odbiorcy, którzy podpisali z nimi aneksy do umów, byli zaskakiwani znacznie wyższymi rachunkami.

- Podczas trwania pandemii koronawirusa przedstawiciele handlowi spółki Energa Obrót w ramach akcji sprzedażowej door2door namawiali klientów spółki do podpisywania aneksów do umów na dostawę prądu. Przedstawiając ofertę, zatajali przed nimi informację o dodatkowej opłacie. Aneks miał zagwarantować stałą cenę za kilowatogodzinę przez najbliższe trzy lata, zamiast tego spowodował wzrost rachunków za prąd o około 40 proc. (przykładowo: rachunek przed podpisaniem aneksu - 160-190 zł; po podpisaniu aneksu - 255 zł) - czytamy w piśmie skierowanym do Urzędu Regulacji Energetyki przez posłanki Koalicji Obywatelskiej.

Energa nie wyklucza podjęcia kroków prawnych



Przedstawiciele Grupy Energa twierdzą, że po otrzymaniu informacji dotyczących standardów sprzedaży w kanale door-to-door funkcjonujących w grupie, w której pracował przedstawiciel handlowy, który zgłosił się do spółki, Energa Obrót wdrożyła procedury wyjaśniające, wykraczające poza wewnętrzną kontrolę dokumentów i procedur. Do czwartku, 8 kwietnia 2021 r. w trakcie postępowania odebrano jednej z osób certyfikat przedstawicielstwa handlowego. Po kolejnych czynnościach 9 kwietnia spółka postanowiła decertyfikować kilkunastu handlowców pracujących na rzecz subagenta do czasu pełnego wyjaśnienia sprawy.

- Aktualnie trwa kilkutorowe postępowanie, mające na celu weryfikację nie tylko zgodności prowadzonej sprzedaży ze standardami obowiązującymi w spółce, ale także pod kątem dbałości o ochronę danych osobowych klientów - czytamy w oświadczeniu spółki. - Do partnerów skierowane też zostały przypomnienia obowiązujących wytycznych, standardów oraz konkretne polecenia dotyczące ograniczenia wykorzystania niektórych powszechnie dostępnych komunikatorów. W wyjaśnienie sprawy zaangażowany jest także Inspektor Ochrony Danych Osobowych. Spółka nie wyklucza podjęcia kroków prawnych włącznie z ewentualnym skierowaniem sprawy do prokuratury, jeśli nieprawidłowości znajdą potwierdzenie w wynikach wewnętrznego postępowania wyjaśniającego. Szacuje się, że proces ten może potrwać kilka tygodni. Ewentualne konsekwencje oparte na jego wynikach będą wyciągane w kolejnych krokach.

Miejsca

Zobacz także

Opinie (304) ponad 20 zablokowanych

  • Pomaska jest bardzo slabym poslem

    • 19 7

  • Pomaska powinna sobie kontrolować chyba mózg . Myślałem że jako polski poseł powinna dbać o Polskie ,a nie o Niemcy . Jej ostatnia wypowiedzieć na temat szczepionki poprostu głupia

    • 16 10

  • Szopki,krzyki,fakenewsy tak się kończy jak nie ma się co zaoferować w programie

    • 13 4

  • Najmniej płaci się przy taryfie zatwierdzonej przez URE. W umowie kompleksowej zwróć uwagę na punkt 5 a) sprzedaż prądu według grupy taryfowej G11 (bez żadnych literek), W punkcie 6 - zaznacz x tam gdzie "będzie cię obowiązywać nasza taryfa".

    • 7 0

  • Niech zajmą się Froum.....

    wala ludzi od lat za dostawę gazu oszukują na potęgę umowa na 4 lata bez moLiwosco wypowiedzenie bo olbrzymie kary a wszystko to było malutkimi literami.....ale nie zajmą się bo to firma ich kumpli z PO........

    • 7 3

  • Jak nie przez podstępną zmianę umowy... (1)

    to przez podkręcenie liczników zużycia. Nie dałam się nabrać na te aneksy niby na moją korzyść. Pan z Energii był tak natrętny, że z daleka pachniało to czymś nieczystym. Zdecydowanie odmówiłam. I co? Następny rachunek za prąd był dużo wyższy. Aż sprawdziłam licznik. Ponoć zużyłam 2 razy więcej energii. Nie wiem jak to możliwe, bo od lat zużycie mam na tym samym poziomie, a nic ostatnio nie zmieniłam. Nie wierzę, że to samowola którego agenta. To jest polityka monopolisty. Kasa potrzebna na gwałt, bo trzeba sponsorować ludzi władzy. Kto zasiada w zarządach? Jakie imprezy są dotowane? Które fundacje są wspierane? I tak dojna zmiana dorabia się na emerytach. No nie tylko na nich, ale oni to odczuwają najbardziej.

    • 13 3

    • Twój komentarz powinien być pokazywany ludzio z instytucji majacych chronic klienta

      jest to bardzo celne,bo tu widac całą patologie-Energa nie moze sie wykrecic ze to jakies firmy zewnetrzna naciagają-bo przecież Energa zawyża kolejne rachunki w "zemście" za niepodpisanie umowy.Gdzie jest Urzad Ochrony Konsumenta??? Gdzie jest Urzad Antymonopolowy??? Państwo z tektury

      • 6 0

  • Pytanie:

    Czy prezesem tej firmy jest były policjant i były wiceminister finansów?
    PiS obiecywało, że odbiorców prywatnych nie dotknie żadna podwyżka energii elektrycznej.
    Pod koniec 2019 r 1kWh kosztowała brutto 65 gr, od stycznia 2021 kosztuje brutto ok. 93 gr, to jest wzrost o ponad 40% !!! Porównajcie swoje aktualne i wcześniejsze rachunki (zwróćcie uwagę na dodatkowe opłaty poza samą energią zużytą i tzw." przesyłowym").

    • 11 2

  • Czy ktoś mógłby przekazać pytanie do Prezesa?

    Jeśli można oszukiwać na taryfach to dlaczego nie robić tego z rozliczeniami?

    • 7 1

  • seniorka

    jak można wierzyć, że jakakolwiek firma żyje z rozdawania. Do mnie dzwonili kilka razy, widać mam taki dobry, stary pesel. zawsze podziękowałam, nie stać mnie na "okazje". O swoich seniorów w rodzinie najlepiej zadbać samemu. Skuteczna, wypróbowana odpowiedź: "proszę o pozostawienie kontaktu, syn/córka oddzwonią"

    • 14 0

  • Alis (1)

    Szkoda że lewaczki nie miały pytań do Adamowicza jak sprzedawał całe przedsiębiorstwa ( żyła złota ) Francuzom czy Niemcom, wielka szkoda.

    • 20 12

    • Nie słyszeli nie było w TVN i na soczku

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Leszek Pankiewicz

Od 2011 prezes zarządu Solwit SA. Aktywnie uczestniczył w rozwoju projektów inwestycyjnych w obszarze badań i rozwoju technologii informatycznych, pełniąc funkcje zarządcze polskich oddziałów czołowych korporacji informatycznych: 1999-2010: Intel Technology Poland (Dyrektor Generalny i Prezes Zarządu); 1997-1999: Olicom Poland (Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny); 1991-1997: CrossComm-Poland (Dyrektor Finansowy, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny) Pełnił funkcje w organach doradczych: członek...

Najczęściej czytane