- 1 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (70 opinii)
- 2 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (58 opinii)
- 3 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (96 opinii)
- 4 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (77 opinii)
- 5 Poczta Polska. Akcja protestacyjna (227 opinii)
- 6 Bezpłatna pomoc w cyfryzacji (6 opinii)
Zwiększy się ruch promowy w Trójmieście? Inwestycje w portach Gdynia i Gdańsk
Wyłoniono wykonawcę projektu nowego terminalu promowego w Gdyni. Zarząd Morskiego Portu Gdynia podpisał w piątek umowę z firmą Tebodin Poland. Terminal ma powstać przy Nabrzeżu Polskim gdyńskiego portu. To nie jedyna inwestycja, która ma zwiększyć ruch promowy w Trójmieście. W ubiegłym tygodniu port w Gdańsku ogłosił, że szuka chętnych na dzierżawę Terminalu Promowego Westerplatte.
Na nabrzeżu zachowane ma być połączenie kolejowe do torów pierwszej strefy Nabrzeża Francuskiego . Obsługa statków w nowym terminalu ma trwać nie dłużej niż 120 minut (od momentu rozpoczęcia operacji cumowania do momentu odejścia promu).
- Zgodnie z umową podpisaną z firmą Tebodin, projekt terminalu promowego ma być przygotowany do grudnia 2014 roku. Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu umowy wynosi ponad 3 mln zł brutto - mówi Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. - Do nowego terminalu zawijać będą promy Stena Line, a być może również innego armatora, jeśli uda się go pozyskać.
Obecnie promy na trasie Gdynia-Karlskrona, obsługiwanej przez Stena Line, kursują codziennie z bazy promowej zlokalizowanej przy Nabrzeżu Helskim II , w Basenie VIII. Atutem nowej lokalizacji terminalu promowego na Nabrzeżu Polskim będzie bliskość centrum miasta, jak również usytuowanie nieopodal wejścia do portu. Nowe miejsce pozwoli również obsługiwać większe jednostki.
- Powstanie terminalu na Nabrzeżu Polskim pozwoli nam na dalszy rozwój linii Gdynia-Karlskrona. Infrastruktura nowego terminalu umożliwi prowadzenie operacji statkami o długości 240 m, które znajdują się we flocie Stena Line. Statki te mają pojemność frachtową 4,1 tys. metrów ładunkowych, co daje miejsce na około 250 ciężarówek w każdym rejsie. Jednocześnie każdy z tych statków może zabrać 1,3 tys. pasażerów - mówi Marek Kiersnowski, dyrektor zarządzający Stena Line Polska.
Jak twierdzi Kiersnowski, umiejscowienie terminalu niedaleko wejścia do portu skróci rejs nawet o 30 minut. To z kolei może wpływać na oszczędność paliwa i energii. Połączenie kolejowe da możliwość rozwoju transportu intermodalnego na naszej linii. - Pasażerowie będą mogli korzystać z udogodnień, niedostępnych w obecnym miejscu. Liczymy też, że dzięki bliskości nowego terminalu do centrum Gdyni, jeszcze więcej turystów ze Szwecji będzie zainteresowanych naszą ofertą rejsów weekendowych połączonych z pobytem w Trójmieście - dodaje Kiersnowski.
Nacisk na zwiększenie ruchu pasażerskiego kładzie także port w Gdańsku. Jak informowaliśmy w tekście - Port szuka dzierżawcy Terminalu Promowego Westerplatte - spółka ogłosiła, że szuka chętnych na dzierżawę nieruchomości z dostępem do Nabrzeża Obrońców Westerplatte . W jej skład wchodzą magazyny i place z przeznaczeniem na prowadzenie terminalu ro-ro, drobnicowego lub masowego. Port szuka też nowego dzierżawcy dla Terminalu Promowego Westerplatte, który od lat świeci pustkami. Jednym z potencjalnych inwestorów może być Polska Żegluga Bałtycka, działająca pod marką Polferries. Obecnie PŻB korzysta z bazy promowej znajdującej się przy ul.Przemysłowej 1 .
Obecnie promy na trasie Gdynia-Karlskrona, obsługiwanej przez Stena Line, kursują codziennie z bazy promowej zlokalizowanej przy Nabrzeżu Helskim II, w Basenie VIII.
Miejsca
Opinie (39) 1 zablokowana
-
2013-11-15 20:29
Uruchomić połączenie Gdańsk-Dover.
- 15 6
-
2013-11-15 20:14
Bez sensu. Istniejący Dworzec Morski przerabia się na jakieś muzeum emigracji i buduje nowy terminal przy nabrzeżu gdzie przeładowywany jest węgiel. Gdzie tu logika?
- 11 9
-
2013-11-15 19:19
lepiej niech zrobią bazę przy molo w Sopocie będzie jeszcze szybciej a Szwedzi będą mieli więcej czasu w burdelu
- 8 16
-
2013-11-15 15:57
ano właśnie,
ruch pasażerski rośnie tam, dokąd Polacy jeżdżą do pracy
jakoś do wakacyjnych kurortów pod palmami ruch nie wzrasta ...- 34 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.