• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Armator zredukował zamówienie. Remontowa Shipbuilding odczuła spowolnienie

Wioletta Kakowska-Mehring
7 lutego 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Armator zamówił cztery jednostki, ale odebrał dwie. Armator zamówił cztery jednostki, ale odebrał dwie.

Spowolnienie na rynku offshore odbija się na trójmiejskiej branży stoczniowej. Firma Siem Offshore Contractors, która trzy lata temu zamówiła w Remontowa Shipbuilding cztery statki PSV, ograniczyła zakres umowy. Na razie odebrała dwa.



Siem Offshore Contractors jest jednym z czołowych operatorów floty offshore na Morzu Północnym. Zamówione w 2014 roku statki były pierwotnie przeznaczone do eksploatacji na obszarze Norweskiego Szelfu Kontynentalnego przy obsłudze morskich pól naftowych. Na co dzień statki mają zaopatrywać morskie instalacje poszukiwawczo-wydobywcze w niezbędne części zamienne, narzędzia, oprzyrządowanie, paliwo, chemikalia i żywność. W razie konieczności mogą służyć do transportu członków załogi obsługiwanych instalacji. Zamówiono cztery, ale odebrano tylko dwa.

- Armator, który zamówił w stoczni serię czterech statków typu PSV, odebrał dwie pierwsze jednostki - Siem Pride i Siem Thiima. Nie odebrał dwóch pozostałych statków z serii. Dotychczas obowiązujący kontrakt na 4 statki został anulowany - powiedziała Aleksandra Tesmer, manager ds. promocji i reklamy Remontowa Shipbuilding.
Czytaj też: Stocznia Marynarki Wojennej, a może i Stocznia Gdańsk. Państwowa grupa jeszcze większa

Powodem jest bardzo trudna sytuacja na rynku offshore oraz aktualny brak zatrudnienia dla pozostałych dwóch jednostek. Niestety, od kilku lat niskie ceny ropy naftowej na świecie przekładają się na ograniczenie działalności morskich firm wydobywczych, zarówno w zakresie eksploatacji już działających złóż, jak i uruchamiania nowych platform wiertniczych i wydobywczych. A to wpływa na zmianę planów względem rozbudowy floty do obsługi. Nieoficjalnie mówi się jednak, że stocznia dała pretekst do zmiany umów, bo były opóźnienia w realizacji statków.

- Przekazane wcześniej dwie pierwsze jednostki spotkały się z bardzo wysoką oceną armatora. Pierwsza z nich z powodzeniem jest eksploatowana na Morzu Północnym, a druga na wodach wokół Australii. W związku z tym armator, licząc na przewidywaną poprawę koniunktury w segmencie offshore, jest nadal zainteresowany odbiorem tych statków w 2018 roku - dodała Aleksandra Tesmer. - Zakładając, że budowa statków kontynuowana będzie właśnie dla tego armatora, nie będzie to miało wpływu na sytuację stoczni. Jedyną zmianą będzie przesunięcie rozliczenia za te jednostki na 2018 rok.
Jednak nie tylko z armatorem Siem Offshore Contractors gdańska stocznia ma problem. Wcześniej kontrakt... "zmodyfikował" duński armator Royal Arctic Line, który zamówił w sumie pięć kontenerowców arktycznych. Wciąż nie odebrano dwóch, na które teraz stocznia szuka chętnych. W tej sytuacji Remontowa Shipbuilding została z czterema statkami.
 
Stocznia realizuje budowę i dostawy pozostałych 12 jednostek z dotychczasowego portfela produkcyjnego. W tym tygodniu ma nastąpić przekazanie drugiego promu LNG dla kanadyjskiego armatora BC Ferries, a wkrótce także m.in. drugiego promu dla Portu Tallinn (Piret). Ponadto stocznia prowadzi aktywną akwizycję nowych zamówień.

- W najbliższej perspektywie, oprócz m.in. rozpoczęcia budowy dwóch promów o napędzie elektrycznym dla armatora Transport for London, oczekujemy na finalizację kolejnych zamówień - w tym między innymi na dwa kolejne okręty typu Kormoran II oraz sześć holowników dla Marynarki Wojennej RP - dodaje Aleksandra Tesmer.

Miejsca

Opinie (93) 3 zablokowane

  • tylko upadłość

    Ze względu na patologie pracy w RSB i technologię produkcji z lat 80 XX w. upadłość dla tej "stoczni" będzie najlepszym wyjściem

    • 0 0

  • Remontowa

    Zamieszczona informacja o Norwegach sugeruje ich winę.Tymczasem zrodla zachodnie, w tym armator, mowia, ze powodem zerwania kontraktu jest nieterminowosc stoczni. Jeszcze w grudniu zwrocilem sie z prosba o wyjasnienie sytuacji.Odpowiedzią bylo milczenie.Jesli w 2018 Norwegowie wrocą? do tematu, to raczej na swoich warunkach,bo takich mercedesow na swiecie jest bardzo duzo.Jesli chodzi o Siem Thiima,ktory jeszcze w grudniu bazowal w Holandii,to kiedy tak dobrze zapisal sie w Australii? Podobnie wyglada sparawa kontenerowcow. W uszach ciagle slyszę jaki odnieslismy sukces pokonujac kilka renomowanych stoczni w staraniach o budowę tych jednostek.Prawdopodobnie Remontowa ma sporo klopotow ktore chce przemilczeć.
    Pozdrawiam

    • 0 0

  • (9)

    Mam pytanko ile teraz można zarobić w stoczni i jak wygląda prawna strona zatrudnienia?

    • 1 0

    • (8)

      od 1500 (cieć) do 40000 (prezes). co za durne pytanie. komuna się skończyła. nie ma już równych płac dla wszystkich.

      • 4 2

      • Ciecie mają teraz w stoczniach minimum ,co przy 240 godzinach daje 2400 na łapę,więc nie znasz realiów

        • 0 0

      • (6)

        Mniej więcej na stanowiskach pracowniczych tj. Spawacz mechanik ślusarz itd

        • 0 0

        • mylisz się (3)

          stawki robotnicze to 17-25 zł brutto + 10% premii + jakieś grosze za szkoldliwe
          nadgodziny pn-pt 50% stawki
          sobota 70%
          niedziela 100%

          • 0 1

          • (2)

            Czy to dobra kasa? Jesteście zadowoleni?

            • 0 2

            • (1)

              Sam ocen !
              W 8h to marne szanse !

              • 1 0

              • Na jakie stanowiska potrzebujecie?

                • 0 0

        • Spawacz od 25 W górę

          • 0 2

        • I przy ilu godzinach

          • 0 0

  • Patron zbawiciel

    Jedyne rozsądne remedium dla RSB, to dodać do nazwy stoczni "im. Lecha Wałęsy", wtedy sypną się zamówienia z całego świata, nawet z Chile.

    • 6 0

  • A kto tak nadzorował finansowanie tych kontraktów? (2)

    Jak były zabezpieczone płatności końcowe? Czy upadłość ogłosił bank zamawiającego? Coś tu nie gra!

    • 3 1

    • Bank zamawiajacego ma gwarancje od banku budujacego

      I ma wylane

      • 1 0

    • Zalezy jak bylo w kontrakcie zapisane o niedotrzymaniu treminu zdania statkow

      • 1 1

  • Zlikwidowac ta stocznie

    i przywrocic od nowa Stocznie Polnocna

    • 5 0

  • Spowolnienie (2)

    To oficjalna wersja dla mediów,nikt nie powie jak jest naprawdę(tajemnica handlowa ) :). Czas pokaże jak było naprawdę,szkoda tylko zwykłych szaraczków bo to się na nich zapewne odbije :(.

    • 15 0

    • (1)

      Ja Ci moge powiedziec jak jest na prawde

      • 0 1

      • Jestem bardzo ciekawy jak wiesz to powiedz

        • 0 0

  • Dłużej nie dało się już ukryć:) (24)

    Oby się udało. Ważne, że teraz ojciec sukcesu, Pan były prezes poszedł rozkładać inną stocznię

    • 42 5

    • (13)

      A gdzie dokladnie?

      • 1 0

      • (10)

        Do Nauty bo wzieli. Dyr.ds. marketingu

        • 9 0

        • (9)

          Dyrektor Nowych Budów

          masz nieaktualne dane

          • 9 0

          • Śmieszne ... (4)

            zawsze twiedził, że to Bangladesz :), a teraz prezydentem Bangladeszu został. Smiesze też, że kupa ludzi uciekła z RSB do Nauty, żeby z nim nie pracować, i dalej pracują :). Zamienił stryjek ... :)

            • 14 0

            • (3)

              Tak sie składa, że za nim kolejni do Nauty odchodzą.

              • 7 0

              • a ja słyszałem o takich co wracają (1)

                • 3 6

              • a ja slyszalem ze ci co slyszeli to nie slyszeli tego co slyszeli tylko ze im sie wydaje bo poniewaz jakoby natenczas. W kazdym razie uszy trza myc. :P

                • 0 0

              • A kto ?
                Bo wiem tylko o jednej osobie.

                • 1 2

          • przecież on się na tym nie zna (3)

            tyle razy to mówił :)

            • 7 0

            • (2)

              Niewiele jest rzeczy na których się zna. W jego przypadku wystarczy być bucem i terrorystą, to mu wychodzi. Mam nadzieję że długo tam miejsca nie zagrzeje.

              • 9 1

              • Swoja Droga to dziwne (1)

                Zatwardzialy platformers, a pis go przytulil

                • 10 0

              • Nie tacy platformersi sie z PISem skumali. Na czele z PS, który Tuskowi i Komorowskiemu wiadomo co a teraz to samo robi ministrom z PISu i Panu Prezydentowi tudzież.

                • 3 1

      • zyski z poprzednich lat (1)

        Zyski za to generował i akcjonariusze wypompowali setki mliionów za tamtego prezesa ze stoczni północnej. O to zapytajcie gdzie ta kasa. teraz nie było by problemu w ciężkich czasach dla całej branży.

        • 5 3

        • Gdzie?

          Zezarta przez ostatnie poltora roku. Przesledz zmiany w krsach spolek gdzie polnocna miala udzialy. Gsg. Remontowa offshore. Prestidge furniture. Wszystkie poprzednie zyski skapitalizowane I skonsumowane.

          • 8 0

    • (5)

      Kolego nie zgrywaj eksperta,
      zauważ, że dopóki Pan były prezes tam urzędował nie było mowy o anulowaniu żadnego statku.
      Problemy posypały się dopiero po jego odejściu.
      Może armatorzy nie mieli tam z kim rozmawiać....
      Zastanawiające...

      • 8 14

      • (1)

        nie zmienia to faktu że za darmo nie wyrzucili. Pan były prezes to gigantyczny przerost formy nad treścią

        • 8 0

        • Raczej ewakuowali z tonącego okrętu. Przewodniczący rady nadzorczej następnie sam sie ewakuował i zostawił stocznie kolegom niejakiego AA co stocznie trójmiejskie rozkłada. tak się zrymowało - przypadek ?

          • 6 2

      • (1)

        Dokładnie tak może potrafił przeciągać temat armatorami aby zyskać na casie i rozwiązać problemy. Obecni szefowie jak widać nie potrafią negocjować.

        • 3 2

        • On nie byl od rozwiazywania problemow. Nawet sluchac o nich nie chcial

          • 8 0

      • oj była mowa, była

        udawało się jedynie na chwilę syfa zapudrowac obietnicami bez pokrycia

        • 13 0

    • a co on winny, że ropa taka tania ? (2)

      • 2 3

      • tania ropa to dobry powód (1)

        ale tania ropa nie umożliwia Armatorowi zerwania kontraktu ... natomiast astronomiczne przewalenie terminów już tak.

        • 16 0

        • Źle podpisane kontrakty wszystko zawala :l

          • 6 1

    • Tyle że

      poprzedniego prezesa nie ma tam od lipca bo spanikowany właściciel pozbył się jego i wielu dobrych współpracowników a w to miejsce zatrudnił znanych na wybrzeżu zamykaczy stoczni Gdynia i Gdańsk.
      Tak mu widać kazał najbliższy związkowy doradca i powiernik.
      PS zabiega więc o względy ministrów z PIS o pomoc w postaci państwowych zamówień na okręty, Batorego i takie tam.

      • 12 0

  • (1)

    Ile płacą na stoczni? Dają umowę o pracę? Można się tam rozwinąć?

    • 1 4

    • Rozwinąć chyba rolke z papierem w toalecie jak jeszcze tam ja znajdziesz .

      • 7 0

  • Pod prąd... (3)

    A państwowy holding Polska Grupa Zbrojeniowa na potęgę kupuje: tereny po stoczni Szczecińskiej, niby-stocznię Marynarki Wojennej oraz zamyśla kupić to, co nazywa się Stocznią Gdańską...Róbcie tak dalej, panowie z "dobrej zmiany", a suweren rozliczy was - za pomocą siekiery i wideł!

    • 23 12

    • Do pisojad (1)

      Biedny koderasto potrafisz tylko pluć czy coś jeszcze potrafisz?
      A umiesz Budynia w d całować.

      • 7 14

      • Jasne że umie!...

        ...żeby tylko to! On już jest na innym poziomie jeśli chodzi o te sprawy...stawia kroki niczym John Wayne!

        • 1 3

    • suweren dostanie 500+ zagrychę i będzie zadowolony

      • 5 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mirosław Bieliński

Prezes firmy doradczej Stilo Horizon. Były prezes Grupy Energa. Po ukończeniu studiów...

Najczęściej czytane