• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Bezrobotne" statki cumują w Gdyni

VIK
6 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Jednostki należą do norweskiego armatora BOA Offshore.
  • Jednostki należą do norweskiego armatora BOA Offshore.
  • Jednostki należą do norweskiego armatora BOA Offshore.
  • Jednostki należą do norweskiego armatora BOA Offshore.
  • Jednostki należą do norweskiego armatora BOA Offshore.
  • Jednostki należą do norweskiego armatora BOA Offshore.

Były trzy, w ubiegłym tygodniu dołączył czwarty. Jednostki norweskiego armatora w oczekiwaniu na pracę zacumowały w gdyńskim porcie. Spowolnienie na rynku off-shore, czyli wydobycia spod dna morskiego gazu ziemnego czy ropy naftowej widać coraz bardziej.



W gdyńskim porcie od kilku miesięcy stoją trzy statki, które czekają na poprawę koniunktury na rynku wydobywczym. Cumują przy nabrzeżu Angielskim zobacz na mapie Gdyni. "Boa Bison" i "Boa Jarl" to wielozadaniowe holowniki AHTS, z kolei "Boa Galatea" jest specjalistycznym statkiem służącym do poszukiwania podmorskich złóż ropy naftowej lub gazu. Jednostki należą do norweskiego armatora BOA Offshore. W ubiegłym tygodniu dołączył do nich czwarty statek. Jest nim "Boa Sub C" wielozadaniowy serwisowiec offshore. Ta jednostka zacumowała na terenie Stoczni Nauta zobacz na mapie Gdyni.

Statki BOA Offshore przebywające w Gdyni objęte są opieką agencyjną ze strony Baltic Shipping AgencyMorskiej Agencji Gdynia.

Jak podał portalmorski.pl dwa z trzech statków miały być odstawione w "zimny" laid-up, tzn. z wyłączonymi na nich właściwie wszystkimi urządzeniami siłownianymi, z zespołami prądotwórczymi na czele. Energia elektryczna miała być na nie doprowadzona prawdopodobnie z trzeciej jednostki, która będzie pozostawała w "gorącym" laid-up'ie lub z lądu.

Czytaj też: Armator zredukował zamówienie. Remontowa Shipbuilding odczuła spowolnienie

Spowolnienie na rynku off-shore odczuwają też już polskie firmy z sektora stoczniowego. Ostatnio informowaliśmy, że firma Siem Offshore Contractors, która trzy lata temu zamówiła w Remontowa Shipbuilding cztery statki PSV, ograniczyła zakres umowy. Na razie odebrała dwa. Według zapowiedzi armator, licząc na przewidywaną poprawę koniunktury w segmencie offshore, jest nadal zainteresowany odbiorem pozostałych dwóch statków, ale najwcześniej w 2018 roku. Dwie wcześniej odebrane przez tego armatora jednostki, czyli "Siem Pride" i "Siem Thiima" pracują. Jednak tylko jedna jest eksploatowana na Morzu Północnym. Drugą - z powodu braku pracy - wynajęto i pracuje ona obecnie na wodach wokół Australii.
VIK

Miejsca

Opinie (71) 2 zablokowane

  • ha,ha,ha!

    A durnie chcą budować stocznie, tylko kto będzie kupował ten złom.Chiny spowolniły produkcję i tym samym eksport, już dużo kontenerowców stoi na kotwicy.

    • 10 1

  • W Bourbonie (2)

    ponad 80 statków offhired,

    pisze się cold stack, warm stack

    • 6 3

    • Bourbon ledwo zipie bo rysio i jego syn chochlik mala raczka cyckaja ich co mc na lipne badania wibracyjne. Do tego ktos im wcisnal silniki strumieniowe na prad staly i szczotki sa wymieniane co chwila. A rysio raczki zaciera :)

      • 0 1

    • kilka statków tak ale nie 80 :)

      • 0 0

  • PRO (1)

    moze PRO ich kupi? :-)

    • 5 1

    • PRO ?

      tylko kto kupi PRO hehe

      • 4 0

  • Pani Violetko...

    proszę natychmiast odrobić lekcje.
    Korespondencyjny kurs "byznesu i akademji paznąkcia", to za mało.

    • 8 1

  • Wszedzie stoja

    odstawione statki wszedzie stoja, ale rynek powoli sie dzwiga. Gdynia jest poprsotu jednym w wielu portow gdzie stoja statki czekajace na prace. Nic nadzwyczajnego.

    • 11 1

  • a gdzie mają stać jak nie w prawdziwym porcie morskim

    a do tego pozostawiają stosowne opłaty.

    • 9 2

  • Co oznacza

    Co oznacza pojęcie z artykułu "urządzeniami siłownianymi" ???
    Jaki rodzaj studiów kończył autor powyższego gniota ? Chyba, że filologie polską korespondencyjnie :)

    • 5 3

  • Brak zamowien w sektorze stoczniowym

    Remontowa też narzeka na brak pracy , firmy podwykonawcze zwalniają nie stać ich na utrzymanie ludzi na stanowiskach , a co za tym idzie jakość i terminowosc.

    • 1 1

  • Porazka

    Po co ten placz jak te statki i tak sie juz dawno zwrocily

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Łukasz Żelewski

Prezes zarządu Agencji Rozwoju Pomorza od 2007 roku. Wcześniej pełnił funkcję Zastępcy Dyrektora...

Najczęściej czytane