• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Bezrobotne" statki cumują w Gdyni

VIK
6 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Jednostki należą do norweskiego armatora BOA Offshore.
  • Jednostki należą do norweskiego armatora BOA Offshore.
  • Jednostki należą do norweskiego armatora BOA Offshore.
  • Jednostki należą do norweskiego armatora BOA Offshore.
  • Jednostki należą do norweskiego armatora BOA Offshore.
  • Jednostki należą do norweskiego armatora BOA Offshore.

Były trzy, w ubiegłym tygodniu dołączył czwarty. Jednostki norweskiego armatora w oczekiwaniu na pracę zacumowały w gdyńskim porcie. Spowolnienie na rynku off-shore, czyli wydobycia spod dna morskiego gazu ziemnego czy ropy naftowej widać coraz bardziej.



W gdyńskim porcie od kilku miesięcy stoją trzy statki, które czekają na poprawę koniunktury na rynku wydobywczym. Cumują przy nabrzeżu Angielskim zobacz na mapie Gdyni. "Boa Bison" i "Boa Jarl" to wielozadaniowe holowniki AHTS, z kolei "Boa Galatea" jest specjalistycznym statkiem służącym do poszukiwania podmorskich złóż ropy naftowej lub gazu. Jednostki należą do norweskiego armatora BOA Offshore. W ubiegłym tygodniu dołączył do nich czwarty statek. Jest nim "Boa Sub C" wielozadaniowy serwisowiec offshore. Ta jednostka zacumowała na terenie Stoczni Nauta zobacz na mapie Gdyni.

Statki BOA Offshore przebywające w Gdyni objęte są opieką agencyjną ze strony Baltic Shipping AgencyMorskiej Agencji Gdynia.

Jak podał portalmorski.pl dwa z trzech statków miały być odstawione w "zimny" laid-up, tzn. z wyłączonymi na nich właściwie wszystkimi urządzeniami siłownianymi, z zespołami prądotwórczymi na czele. Energia elektryczna miała być na nie doprowadzona prawdopodobnie z trzeciej jednostki, która będzie pozostawała w "gorącym" laid-up'ie lub z lądu.

Czytaj też: Armator zredukował zamówienie. Remontowa Shipbuilding odczuła spowolnienie

Spowolnienie na rynku off-shore odczuwają też już polskie firmy z sektora stoczniowego. Ostatnio informowaliśmy, że firma Siem Offshore Contractors, która trzy lata temu zamówiła w Remontowa Shipbuilding cztery statki PSV, ograniczyła zakres umowy. Na razie odebrała dwa. Według zapowiedzi armator, licząc na przewidywaną poprawę koniunktury w segmencie offshore, jest nadal zainteresowany odbiorem pozostałych dwóch statków, ale najwcześniej w 2018 roku. Dwie wcześniej odebrane przez tego armatora jednostki, czyli "Siem Pride" i "Siem Thiima" pracują. Jednak tylko jedna jest eksploatowana na Morzu Północnym. Drugą - z powodu braku pracy - wynajęto i pracuje ona obecnie na wodach wokół Australii.
VIK

Miejsca

Opinie (71) 2 zablokowane

  • Co oznacza

    Co oznacza pojęcie z artykułu "urządzeniami siłownianymi" ???
    Jaki rodzaj studiów kończył autor powyższego gniota ? Chyba, że filologie polską korespondencyjnie :)

    • 5 3

  • a gdzie mają stać jak nie w prawdziwym porcie morskim

    a do tego pozostawiają stosowne opłaty.

    • 9 2

  • gdyby dotrzymano terminów, to statki byłyby sprzedane (2)

    no ale

    • 32 10

    • To nie te (1)

      Statki anulowane przez armatora SIEM - zerwany kontrakt to w Remontowej w Gdańsku.
      W artykule mowa o statkach, które są u innego armatora BOA od przynajmniej kilku lat.

      • 5 3

      • Czlowieku ogarnij sie...koles pisze o statkach nie odebranych przez Siem a ty piszesz o statkach BOA...obudz sie w koncu!

        • 5 1

  • PRO (1)

    moze PRO ich kupi? :-)

    • 5 1

    • PRO ?

      tylko kto kupi PRO hehe

      • 4 0

  • Wszedzie stoja

    odstawione statki wszedzie stoja, ale rynek powoli sie dzwiga. Gdynia jest poprsotu jednym w wielu portow gdzie stoja statki czekajace na prace. Nic nadzwyczajnego.

    • 11 1

  • Pani Violetko...

    proszę natychmiast odrobić lekcje.
    Korespondencyjny kurs "byznesu i akademji paznąkcia", to za mało.

    • 8 1

  • ha,ha,ha!

    A durnie chcą budować stocznie, tylko kto będzie kupował ten złom.Chiny spowolniły produkcję i tym samym eksport, już dużo kontenerowców stoi na kotwicy.

    • 10 1

  • Kupię tanio - wraki

    szwagier ma palnik gazowy i wszystko potnie, a chopaki z Ukrainy przeniosą wszystko na własnych plecach do skupu..

    • 20 3

  • NIe do norweskiego, a do Stoczni bo w efekcie opóxnienia kontrakt szlag trafił (2)

    Zainstalować armaty i dać Marynarce wojennej

    • 27 2

    • Ha. (1)

      na tak dużych holownikach w Marynarce to 30 osób załogi komandor na pokładzie i komandor kierownik maszyn......

      • 5 1

      • Na tego typu statkach to przynajmniej jeden admirał. Ba mniejszych holownikach jest 30 osób.

        • 8 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Bierecki

Grzegorz Bierecki urodzony 28 października 1963 roku. Od 1990 prezes Fundacji na Rzecz Polskich...

Najczęściej czytane