- 1 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (38 opinii)
- 2 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (76 opinii)
- 3 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (80 opinii)
- 4 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (121 opinii)
- 5 Energa z zyskiem za 2023 r. (90 opinii)
- 6 Brytyjska armia w Porcie Gdańsk (167 opinii)
"Bezrobotne" statki cumują w Gdyni
Były trzy, w ubiegłym tygodniu dołączył czwarty. Jednostki norweskiego armatora w oczekiwaniu na pracę zacumowały w gdyńskim porcie. Spowolnienie na rynku off-shore, czyli wydobycia spod dna morskiego gazu ziemnego czy ropy naftowej widać coraz bardziej.
W gdyńskim porcie od kilku miesięcy stoją trzy statki, które czekają na poprawę koniunktury na rynku wydobywczym. Cumują przy nabrzeżu Angielskim . "Boa Bison" i "Boa Jarl" to wielozadaniowe holowniki AHTS, z kolei "Boa Galatea" jest specjalistycznym statkiem służącym do poszukiwania podmorskich złóż ropy naftowej lub gazu. Jednostki należą do norweskiego armatora BOA Offshore. W ubiegłym tygodniu dołączył do nich czwarty statek. Jest nim "Boa Sub C" wielozadaniowy serwisowiec offshore. Ta jednostka zacumowała na terenie Stoczni Nauta .
Statki BOA Offshore przebywające w Gdyni objęte są opieką agencyjną ze strony Baltic Shipping Agency i Morskiej Agencji Gdynia.
Jak podał portalmorski.pl dwa z trzech statków miały być odstawione w "zimny" laid-up, tzn. z wyłączonymi na nich właściwie wszystkimi urządzeniami siłownianymi, z zespołami prądotwórczymi na czele. Energia elektryczna miała być na nie doprowadzona prawdopodobnie z trzeciej jednostki, która będzie pozostawała w "gorącym" laid-up'ie lub z lądu.
Czytaj też: Armator zredukował zamówienie. Remontowa Shipbuilding odczuła spowolnienie
Spowolnienie na rynku off-shore odczuwają też już polskie firmy z sektora stoczniowego. Ostatnio informowaliśmy, że firma Siem Offshore Contractors, która trzy lata temu zamówiła w Remontowa Shipbuilding cztery statki PSV, ograniczyła zakres umowy. Na razie odebrała dwa. Według zapowiedzi armator, licząc na przewidywaną poprawę koniunktury w segmencie offshore, jest nadal zainteresowany odbiorem pozostałych dwóch statków, ale najwcześniej w 2018 roku. Dwie wcześniej odebrane przez tego armatora jednostki, czyli "Siem Pride" i "Siem Thiima" pracują. Jednak tylko jedna jest eksploatowana na Morzu Północnym. Drugą - z powodu braku pracy - wynajęto i pracuje ona obecnie na wodach wokół Australii.
Miejsca
Opinie (71) 2 zablokowane
-
2017-03-06 19:45
Co oznacza
Co oznacza pojęcie z artykułu "urządzeniami siłownianymi" ???
Jaki rodzaj studiów kończył autor powyższego gniota ? Chyba, że filologie polską korespondencyjnie :)- 5 3
-
2017-03-06 19:36
a gdzie mają stać jak nie w prawdziwym porcie morskim
a do tego pozostawiają stosowne opłaty.
- 9 2
-
2017-03-06 12:06
gdyby dotrzymano terminów, to statki byłyby sprzedane (2)
no ale
- 32 10
-
2017-03-06 18:17
To nie te (1)
Statki anulowane przez armatora SIEM - zerwany kontrakt to w Remontowej w Gdańsku.
W artykule mowa o statkach, które są u innego armatora BOA od przynajmniej kilku lat.- 5 3
-
2017-03-06 19:21
Czlowieku ogarnij sie...koles pisze o statkach nie odebranych przez Siem a ty piszesz o statkach BOA...obudz sie w koncu!
- 5 1
-
2017-03-06 17:54
PRO (1)
moze PRO ich kupi? :-)
- 5 1
-
2017-03-06 18:56
PRO ?
tylko kto kupi PRO hehe
- 4 0
-
2017-03-06 18:55
Wszedzie stoja
odstawione statki wszedzie stoja, ale rynek powoli sie dzwiga. Gdynia jest poprsotu jednym w wielu portow gdzie stoja statki czekajace na prace. Nic nadzwyczajnego.
- 11 1
-
2017-03-06 18:25
Pani Violetko...
proszę natychmiast odrobić lekcje.
Korespondencyjny kurs "byznesu i akademji paznąkcia", to za mało.- 8 1
-
2017-03-06 17:38
ha,ha,ha!
A durnie chcą budować stocznie, tylko kto będzie kupował ten złom.Chiny spowolniły produkcję i tym samym eksport, już dużo kontenerowców stoi na kotwicy.
- 10 1
-
2017-03-06 16:45
Kupię tanio - wraki
szwagier ma palnik gazowy i wszystko potnie, a chopaki z Ukrainy przeniosą wszystko na własnych plecach do skupu..
- 20 3
-
2017-03-06 12:51
NIe do norweskiego, a do Stoczni bo w efekcie opóxnienia kontrakt szlag trafił (2)
Zainstalować armaty i dać Marynarce wojennej
- 27 2
-
2017-03-06 13:08
Ha. (1)
na tak dużych holownikach w Marynarce to 30 osób załogi komandor na pokładzie i komandor kierownik maszyn......
- 5 1
-
2017-03-06 15:09
Na tego typu statkach to przynajmniej jeden admirał. Ba mniejszych holownikach jest 30 osób.
- 8 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.