• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdyńska stocznia zwodowała w Gdańsku rybacki statek

VIK
1 sierpnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

Częściowo wyposażony kadłub statku rybackiego zwodowany przez Stocznię Remontową Nauta.

W Gdańsku z pochylni B1 zwodowano częściowo wyposażony kadłub statku rybackiego. To pierwszy z serii czterech budowanych przez Stocznię Remontową Nauta ma zlecenie duńskiej stoczni Karstensens Skibsvaerft A/S.



Kontrakt na budowę dwóch kadłubów podpisano w lipcu ub. roku. Pierwszy o długości 69,95 m, a drugi - 77,25 m. Kolejny podpisano na początku tego roku i dotyczy on budowy większych jednostek, bo aż 88 m kadłubów. Zamówione jednostki to sejnery/trawlery pelagiczne.

Karstensens Skibsvaerft A/S to zakład z wieloletnimi tradycjami. Stocznia działa od 1917 roku i specjalizuje się w budowie statków rybackich. Duńczycy mają już doświadczenie we współpracy z polskimi stoczniami. Zamawiali jednostki także w Remontowa Shipbuilding.

Nauta w ciągu ostatnich lat skupiała się głównie na remontach i modernizacjach. Jednak dwa lata temu zarząd podjął decyzję o zintensyfikowaniu działalności w zakresie budowy nowych statków. Od tego czasu stoczni udało się podpisać kilka kontraktów, m.in. na budowę katamaranu "Oceanograf", statku badawczego dla uniwersytetu w Goeteborgu, czy statku typu PSV.

Od września ub. roku gdyńska stocznia operuje także na terenach użytkowanych kiedyś przez Stocznię Gdańsk. Pierwsze wodowanie statku zbudowanego już przez Stocznię Remontową Nauta odbyło się w tym miejscu w marcu tego roku. Zwodowano wówczas wielozadaniowy statek typu PSV do obsługi platform wiertniczych, zbudowany na zamówienie stoczni Hellesøy Verft AS.
VIK

Miejsca

Opinie (49) 1 zablokowana

  • B690??? (4)

    Kurcze już myślałem że to flagowa jednostka Stacha. Faktycznie mówił że będzie gotowy na sierpień ale nie mówił którego roku :-)
    A tak poza tym "gruszka do odcięcia... i paliwo na statku "

    • 32 0

    • rybak (3)

      Statek Stacha i Ewy jeszcze stoi w Gdyni. Kiedy armator zabierze nie wiadomo. Fakt Stach chwlil sie ze bedzie w sierpniu zrobiony i chyba bedzie tyle ze mialo byc w sierpniu 2013a jest rok 2014. No ale gdybys pil tyle wod mineralnych co Stach tez stracilbys rachube czasu a tak naprawde jaka roznica czy ten czy to inny sierpnien. Wazne ze bedzie ato ze z wadami mniejsza o to.

      • 24 0

      • wazne ze sejner Stacha ukryje straty jakie sa gdzie indziej.

        • 20 0

      • sukces (1)

        Stach F., Krzysztof G. i Wojciech S. moga wreszcie odnotować sukces okazało się że sejner odpłynął fakt ze stratami ponad 15 mln zł ale udało się pokazalim, że mogą budować , blach pogiete ale to nic pomalowane nikt nie zauwazy. nasi przyjaciele marsjanie pokryja straty.

        • 3 0

        • mało, że pokryją straty to jeszcze tak zaczarują liczby , że wyjdzie zysk !
          przecież wszystkie straty ma pokryć Konrem Nauta i tak będzie

          • 2 0

  • Z wielkopolski (1)

    Gratulacje. Lepiej budować, niż grabić.

    • 1 0

    • t

      Tez tak mysle ze lepiej tworzyc niz niszczyc lajecjest jedno ale dlaczego to panstwo ma dokladac do interesu? Gdyby ta stocxnia funkcjonowala normalnie na zasadach rynkowych to dzisiaj juz by jej nie bylo nie bylo by jej bo jest firma zle zarzadzana. A firma panstwowa podobnie jak prywatna moze zarabiac pod warunkiem ze ludzie zarzadzajacy wiedza o co chodzi.

      • 3 0

  • ZARAZ, ZARAZ: statek na zamowienie stoczni? To tak jakby dostarczać węgiel do kopalni... (2)

    • 10 11

    • Polska dziki kraj (1)

      U nas brudna robota( m.in. piaskowanie bez zezwolenia, metalizowanie bez zezwolenia itd.) a w Norwegii ekologiczna wykończeniówka.

      • 3 2

      • Kto tobie powiedział, że bez zezwolenia piaskowanie i metalizacja? Myślisz, że to firmy z Remontowej?

        Nie siej kolego choć fakt, że czyste wyposażenie zrobią w tym wypadku Polskimi łapkami w Danii

        • 2 1

  • bardzo dziwne

    nasze kutry odstawia się na żyletki, a Duńczycy rozszerzają flote...jak sa liczone limity, wg mnie powinny być liczone od ilości ludności .....jak zwykle nasi madrzy politycy załatwili nam kontrakt zycia..a stocznie, ten kto kazał je zlikwidować powinien dostać dożywocie...hańba, aby wszyscy dobrzy specjaliści poszli do pracy do stoczni na zachodzie, to były zakłady przyszłości ale krajom zachodnim nie były one na reke wiec już ich nie ma..zaraz będą dobrze prosperujące stocznie z kapitałem niemieckim w Gdyni i Gdańsku...chore

    • 23 1

  • wstydze sie za 25 lat wolnosci (2)

    wstyd mi za ludzi solidarności ,że tak łatwo przyszło im sprzedać nasz majątek, to co nasi przodkowie po wojnie z trudem odbudowali, odamawiając sobie wielu przyjemności, solidarność rozsprzedała za pół darmo w pare lat...wiecznie tłumacząc się tym, że nasze polskie zakłady są nierentowne , to samo zrobiono z żeglugą czy to rybacką czy handlową, bo jak można zniszczyć jednego z największych graczy na świecie w 5 lat...a Polska to była jedna z największych sił na morzach...wstydzę się za WAS PANOWIE Z Solidarności, jedno co potraficie to sprzedać majątek np. takiej stoczni w Gdańsku i wybudować sobie tam pomnik tj centrum solidarności, które budowane z pieniędzy podatników wcale nie musi być przez nich akceptowalne, bo dlaczegóż ja nie będący zwolennikiem solidaruchów mam się do tego dokładać i póżniej dalej dokładać się do utrzymania tego molochu....DZIĘKUJĘ WAM PANOWIE ŻE POPRZEZ HASŁO 25 LAT WOLNOŚCI ZROBILIŚCIE Z NAS BARANÓW, Polska nie ma już nic, mamy tylko kredyty które będą spłacały następne pokolenia, a mieliśmy wszystko polskie,,,,Ps. największe cwaniaczki oczywiście mają stałą posadę w strupturach Unii

    • 38 2

    • 25 lecie

      zakłady sa nierentowne gdy sa zle zarzadzane i tu nie chodzi o normalne ryzyko w dzialalności biznesowej lecz o brak wiedzy, umiejetności w zarzadzaniu firmami a pózniej opowiada się o nierentowności i bajdurzy o wyssanych z palca problemach.
      Ta stocznia Nauta , w poczatku lat 90 poszła własną drogą podbną do drogi obranej przez inną stocznię - Gdańską Stocznię Remontową - róznica jest ta że gdanska remontowa całkowicie się sprywatyzowała a Nauta nie zdążyła bo nadzór właścicielski zaczął sprawować fundusz MARS a dokładnie ludzie , którzy o działalności przedsiebiorstwa produkcyjnego nie wiedzieli nic ale wydawało się im, że znają się na tym - rzeczywistość pokazała , żę znają się ale na reklamie i propagandzie widocznie byli pilnymi uczniami niejakiego Macieja Sz.Nagle okazało się , że stocznią powinna kierować osoba niegdyś pracująca w rolnictwie czy przy produkcji koronek.Pózniej postawiono całkowicie ubezwłasnowolnioną osobę o nieciekawej przeszłości, zaczęto dokonywać zmian , zatrudniano kolesi i znajomków całymi stadami nikt nie liczy kosztów hula wirtualna księgowość. Przykład polskich stoczni obnażył jakim złem jest nie przeprowadzenie prywatyzacji o która zabiegał pan prof. Balcerowicz.Nagle MARS wymyśłił sobie zbudowanie państwowego holdingu na wzór holdingu gdańskiej remontówki, uruchomiono całą machinę propagandową i na tym się skończyło bo wyniki są mizerne, ludzie z MARS nijak nie mogą zrozumieć dlaczego holding prywatny jakim jest holding GSR działa dobrze a holding MARS źle mimo , że korzysta w sposób nieograniczony i bez kontroli z państwowych pieniędzy.Im wydawało się , że jak pomalują trawę na zielono to katamaran dla Uniwersytetu Gdańskiego sam się zbuduje itd.itd. .......

      • 24 1

    • Wstyd mi za tych z Radomia!

      :)

      • 6 6

  • Powodzenia (1)

    trzymam mocno kciuki za chłopaków z nowych budów Nauty w Gdańsku może się rozwiną i będzie więcej pracy u nich i na K3 nie będzie więcej wiało pustką

    • 12 15

    • trzymaj, trzymaj

      • 6 4

  • B jak Baran (2)

    Beeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

    • 6 16

    • Beeeeeeee (1)

      możę Beee jak buc

      • 7 0

      • czy to chodzi o niejakiego Stacha ?

        • 2 0

  • (1)

    Powinno być wstyd politykom że zlikwidowali tak nowoczesną stocznię w Gdyni .Oddali ją kolesiom za bezcen a teraz twierdzą że stoczniowcy nie chcą wracać do pracy .Tylko nic nie mówią że tak niebezpieczna praca jest wykonywana na dzikich prawach za zezwoleniem naszych polityków i urzędów.A wzamian poprą ich w wyborach

    • 21 1

    • zonie stoczniowca

      swieta prawda. wystarczy popatrzec jak ta sitwa przemieszczała i przemieszcza po Polsce ida tam gdzie mozna jakies pieniadze wyciagnac. w przypadku stoczni opowiadaja bajki i swe jakie sny a wszystko to nijak sie ma do rzeczywistosci.
      stocznia Gdynia jeden z najnowoczesniejszych zakładów pracy został zniszczony a rewsztki oddane kumplom np. dla CRIST-u, w Naucie przeprowadzono czystkę sypnieto kasę ze Skarbu Państwa a wszystko bez wyników bo tu nie chodzi o wyniki lecz o to by ta cała kamaryla marsjanska czerpała za friko złotówki bez zobowiązań oraz bez żadnej pracy. byc moze po wyborach nowe wladze dobiora się im do doopy ale i to nie jest pewne chociaż ...

      • 19 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Leszek Pankiewicz

Od 2011 prezes zarządu Solwit SA. Aktywnie uczestniczył w rozwoju projektów inwestycyjnych w...

Najczęściej czytane