• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdyński port otrzymał z Unii 210 mln zł na inwestycje

VIK
4 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Jednym z dofinansowanych projektów jest przebudowa Nabrzeża Szwedzkiego. Jednym z dofinansowanych projektów jest przebudowa Nabrzeża Szwedzkiego.

Gdyński port zdobył 210 mln zł unijnych dotacji na portowe inwestycje. Chodzi o projekt zagospodarowania rejonu Nabrzeża Bułgarskiego, przebudowy Nabrzeża Szwedzkiego, projekt dotyczący infrastruktury dostępu drogowego i kolejowego do wschodniej części portu oraz przebudowę intermodalnego terminalu kolejowego.


Umowy podpisano w ostatnich dniach ubiegłego roku. Najwięcej, bo aż 72,5 mln zł port otrzyma na projekt "Infrastruktura dostępu drogowego i kolejowego do wschodniej części Portu Gdynia" (co stanowi prawie 85 proc. kwoty wydatków kwalifikowalnych). Całkowity koszt realizacji tego projektu to ok. 112,5 mln zł. Projekt ten ma pierwszorzędne znaczenie dla udrożnienia całego układu drogowego we wschodniej części Portu Gdynia, a ponadto jego ważnym elementem jest przygotowanie infrastruktury kolejowej w rejonie Nabrzeża Polskiego (II strefa) do obsługi intermodalnej. Realizacja I etapu prac przebiegała w latach 2008-2010, natomiast etap II rozpoczęto w roku 2011 i właśnie rozpoczęły się działania związane z odbiorem robót budowlanych.

Z kolei 50 mln zł gdyński port otrzymała na "Zagospodarowanie rejonu Nabrzeża Bułgarskiego" (około 85 proc. kwoty wydatków kwalifikowalnych). Koszt całkowity projektu wynosi ponad 101 mln złotych. Roboty budowlane zostały rozpoczęte w 2013 roku i potrwają do połowy 2015 roku. Przedsięwzięcie ma na celu zwiększenie możliwości przeładunkowych w zachodniej części portu. W ramach projektu planuje się zagospodarowanie wolnych gruntów w rejonie Nabrzeża Bułgarskiego poprzez budowę infrastruktury niezbędnej do obsługi towarów transportowanych drogą morską. Wymaga to m.in. budowy nabrzeży, dróg, placu manewrowo-składowego i infrastruktury sieciowej.

Na projekt "Przebudowy Nabrzeża Szwedzkiego" port otrzyma z Unii 48,7 mln zł (około 81 proc. maksymalnej kwoty wydatków kwalifikowalnych). Całkowity koszt tego projektu to 85,7 mln zł. Obejmie on przebudowę nabrzeża portowego wraz z dostępem drogowo-kolejowym oraz budowę instalacji odbierającej ścieki ze statków. Roboty budowlane polegać będą w szczególności na przebudowie zachodniej części nabrzeża, która umożliwi cumowanie statków typu Panamax. "Przebudowa intermodalnego terminalu kolejowego w Porcie Gdynia"  pochłonie 96 mln zł, z czego ponad 39 mln zł wyniesie unijna dotacja (co stanowi 50 proc. kwoty wydatków kwalifikowalnych). Realizacja przedsięwzięcia, zlokalizowanego w zachodniej części Portu Gdynia, spowoduje uporządkowanie układu torowego i zwiększenie możliwości przeładunkowych w zakresie wielkości przeładowywanych jednostek skonteneryzowanych.
VIK

Miejsca

Opinie (63)

  • kapitalista nie daje tylko pożycza. Jeżeli my już jesteśmy w kapitaliźmie to dlaczego nie dajemy innym? (1)

    • 3 3

    • dokładnie, my nie dajemy bo nas doją a to różnica wielka

      • 1 3

  • Stary ekonomista (1)

    Nie trzeba być pisiakiem żeby zauważyć co z nami robi UE. Oni nie daja tylko inwestują w ten zacofany kraj aby lepiej móc wydoić obywateli. W telewizji jedna wielka propaganda. Za komuny też wciskano kity i 50% ludzi wierzyła im.

    • 4 7

    • nie stary ekonomista tylko sfrustrowany stary komuch!!!

      Buhhha, wasz czas przeminął pierwszy sekretarzu podstawowej komórki partyjnej!!!

      • 2 1

  • hip (1)

    a ja złożyłam wniosek o dotacje na własną działalność i mnie skosili....ciekawe, że nawet o kasę z unii trzeba się starać jak się ma znajomości, bo bez nich to nic się nie zdziała....nawet pracy w mc donaldzie się nie załatwi.

    • 3 1

    • Dziewczyno, bezrobotnej nikt nie da dotacji finansowej.

      Zeby otrzymac cos takiego to juz wczesniej musisz pokazac na co ciebie finansowo stac i czy mozesz splacic to co dostaniesz z nawiazka. Dac bezrobotnej to tak jak dac biednemu jalmuzne z litosci.

      • 1 1

  • Ale sie Szczurek ucieszyl. (4)

    Taki zastrzyk finansowy zaraz na poczatek roku nie kazdemu sie zdarza.

    • 0 2

    • (3)

      Szczurek nie zarządza portem.

      • 0 1

      • Port nalezy przeciez do miasta. (2)

        Wiec wasz wszechmogacy Pan Wojciech jest niejako bossem portu takze.

        • 0 2

        • (1)

          Właścicielem prawie 100% akcji portu (Zarządu Morskiego Portu Gdynia S. A.) jest Skarb Państwa. Miasto Gdynia ma w nim tylko ułamek procenta własności akcji.

          • 0 0

          • ale PRowo to miasto zrobi z tego własną inwestycję

            i będzie się chwalić

            • 0 0

  • To ciekawe. Stocznie dobili butem do podłogi, ale wymiane towarową dotuja, wszystko pod swój euro interesik

    Tak to wygląda. My mamy byc podwykonawcą, a kapitał ma być nie polski. Tutaj dołoza, bo maja silny interes.

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Górski

prezes Przedsiębiorstwa Budowlanego „Górski”.Spółkę, ze stu procentowym kapitałem...

Najczęściej czytane