- 1 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (49 opinii)
- 2 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (104 opinie)
- 3 Gra Manor Lords światowym hitem (45 opinii)
- 4 Inflacja w kwietniu ma wynieść 2,4 proc. (44 opinie)
- 5 Trzeci raz szukają prezesa Energi (88 opinii)
- 6 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (45 opinii)
Gdyński port otrzymał z Unii 210 mln zł na inwestycje
Gdyński port zdobył 210 mln zł unijnych dotacji na portowe inwestycje. Chodzi o projekt zagospodarowania rejonu Nabrzeża Bułgarskiego, przebudowy Nabrzeża Szwedzkiego, projekt dotyczący infrastruktury dostępu drogowego i kolejowego do wschodniej części portu oraz przebudowę intermodalnego terminalu kolejowego.
Z kolei 50 mln zł gdyński port otrzymała na "Zagospodarowanie rejonu Nabrzeża Bułgarskiego" (około 85 proc. kwoty wydatków kwalifikowalnych). Koszt całkowity projektu wynosi ponad 101 mln złotych. Roboty budowlane zostały rozpoczęte w 2013 roku i potrwają do połowy 2015 roku. Przedsięwzięcie ma na celu zwiększenie możliwości przeładunkowych w zachodniej części portu. W ramach projektu planuje się zagospodarowanie wolnych gruntów w rejonie Nabrzeża Bułgarskiego poprzez budowę infrastruktury niezbędnej do obsługi towarów transportowanych drogą morską. Wymaga to m.in. budowy nabrzeży, dróg, placu manewrowo-składowego i infrastruktury sieciowej.
Na projekt "Przebudowy Nabrzeża Szwedzkiego" port otrzyma z Unii 48,7 mln zł (około 81 proc. maksymalnej kwoty wydatków kwalifikowalnych). Całkowity koszt tego projektu to 85,7 mln zł. Obejmie on przebudowę nabrzeża portowego wraz z dostępem drogowo-kolejowym oraz budowę instalacji odbierającej ścieki ze statków. Roboty budowlane polegać będą w szczególności na przebudowie zachodniej części nabrzeża, która umożliwi cumowanie statków typu Panamax. "Przebudowa intermodalnego terminalu kolejowego w Porcie Gdynia" pochłonie 96 mln zł, z czego ponad 39 mln zł wyniesie unijna dotacja (co stanowi 50 proc. kwoty wydatków kwalifikowalnych). Realizacja przedsięwzięcia, zlokalizowanego w zachodniej części Portu Gdynia, spowoduje uporządkowanie układu torowego i zwiększenie możliwości przeładunkowych w zakresie wielkości przeładowywanych jednostek skonteneryzowanych.
Miejsca
Opinie (63)
-
2014-01-04 16:57
kapitalista nie daje tylko pożycza. Jeżeli my już jesteśmy w kapitaliźmie to dlaczego nie dajemy innym? (1)
- 3 3
-
2014-01-04 18:45
dokładnie, my nie dajemy bo nas doją a to różnica wielka
- 1 3
-
2014-01-04 17:23
Stary ekonomista (1)
Nie trzeba być pisiakiem żeby zauważyć co z nami robi UE. Oni nie daja tylko inwestują w ten zacofany kraj aby lepiej móc wydoić obywateli. W telewizji jedna wielka propaganda. Za komuny też wciskano kity i 50% ludzi wierzyła im.
- 4 7
-
2014-01-05 12:16
nie stary ekonomista tylko sfrustrowany stary komuch!!!
Buhhha, wasz czas przeminął pierwszy sekretarzu podstawowej komórki partyjnej!!!
- 2 1
-
2014-01-05 09:17
hip (1)
a ja złożyłam wniosek o dotacje na własną działalność i mnie skosili....ciekawe, że nawet o kasę z unii trzeba się starać jak się ma znajomości, bo bez nich to nic się nie zdziała....nawet pracy w mc donaldzie się nie załatwi.
- 3 1
-
2014-01-06 23:42
Dziewczyno, bezrobotnej nikt nie da dotacji finansowej.
Zeby otrzymac cos takiego to juz wczesniej musisz pokazac na co ciebie finansowo stac i czy mozesz splacic to co dostaniesz z nawiazka. Dac bezrobotnej to tak jak dac biednemu jalmuzne z litosci.
- 1 1
-
2014-01-06 22:53
Ale sie Szczurek ucieszyl. (4)
Taki zastrzyk finansowy zaraz na poczatek roku nie kazdemu sie zdarza.
- 0 2
-
2014-01-06 23:09
(3)
Szczurek nie zarządza portem.
- 0 1
-
2014-01-06 23:20
Port nalezy przeciez do miasta. (2)
Wiec wasz wszechmogacy Pan Wojciech jest niejako bossem portu takze.
- 0 2
-
2014-01-07 10:48
(1)
Właścicielem prawie 100% akcji portu (Zarządu Morskiego Portu Gdynia S. A.) jest Skarb Państwa. Miasto Gdynia ma w nim tylko ułamek procenta własności akcji.
- 0 0
-
2014-01-07 11:00
ale PRowo to miasto zrobi z tego własną inwestycję
i będzie się chwalić
- 0 0
-
2014-01-20 20:37
To ciekawe. Stocznie dobili butem do podłogi, ale wymiane towarową dotuja, wszystko pod swój euro interesik
Tak to wygląda. My mamy byc podwykonawcą, a kapitał ma być nie polski. Tutaj dołoza, bo maja silny interes.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.