• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gigantyczny jacht już na wodzie

Robert Kiewlicz
20 kwietnia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Kadłub gigantycznego katamarana żaglowego Sunreef 102 Double Deck Ipharra zwodowano w stoczni Sunreef Yachts w Gdańsku. Kadłub gigantycznego katamarana żaglowego Sunreef 102 Double Deck Ipharra zwodowano w stoczni Sunreef Yachts w Gdańsku.

Pierwszy w historii super jacht budowany przez stocznię Sunreef Yachts i drugi pod względem wielkości katamaran z ożaglowaniem typu sloop na świecie, Sunreef 102 Double Deck Ipharra, został zwodowany w Gdańsku.



W całej operacji wodowania uczestniczył potężny pływający dźwig Polskiego Ratownictwa Okrętowego. Jacht został podniesiony z nabrzeża, a następnie opuszczony na wodę.

- W chwili obecnej rozpoczęły się prace wykończeniowe na jachcie. Maszt i bom zostaną zainstalowane w przyszłym tygodniu. Oficjalne przekazanie jachtu właścicielowi przewidziane jest na połowę maja 2010 po czym Ipharra pożegluje na morze Śródziemne, gdzie będzie czarterowana - mówi Ewa Stachurska, rzecznik prasowy Sunreef Yachts. - Jest to największy jacht zwodowany dotychczas w Polsce oraz pierwszy na świecie katamaran żaglowy o potrójnym pokładzie.

Na jego pokładach znajdują się m.in. luksusowe, przestronne pomieszczenia i kabiny dla pasażerów. Maszt katamarana będzie miał wysokość powyżej 40 m, czyli taką samą, jak wieżowiec o 13 kondygnacjach.

Kadłub katamarana, zespawany z elementów ze stopów lekkich (aluminiowych), ma długość ponad 31 m, szerokość - 12 m (szerokość 2 kadłubów - po 3,6 m) i zanurzenie - 2 m. Powierzchnia ożaglowania podstawowego (grotżagiel, żagiel główny, przymasztowy i genua, żagiel przedni) wynosi łącznie 470 m kw. Napęd pomocniczy stanowią dwa silniki Cummins o mocy po 455 KM.

Zobacz aktualna mapę, ukazująca ruch statków w Zatoce Gdańskiej Morza Bałtyckiego. Aktualizowana online.

Miejsca

Opinie (16) ponad 10 zablokowanych

  • zaraz zacznie się, że to nie polska firma,

    że źle płacą (co oczywiscie potępiam), ale i tak cieszę się, że z mojego miasta wypływa coś ekskluzywnego!

    • 13 0

  • "Jacht został podniesiony z nabrzeża, a następnie opuszczony na wodę około godziny." (1)

    około godziny .... no właśnie której?
    lub
    podnoszony, opuszczany godzinę

    • 2 2

    • nie godzinę tylko około godziny

      • 0 0

  • WOW NIESAMOWITA WIADOMOSC BIZNESOWA PRZEPIEKNY JACHT CUDO WIELKIE BRAWA GDANSK!!!LUXSUS TO PRZYSZLOSC SWIATA PIENIEDZY STOCZNIE

    GDYNIA GDANSK OTO WASZA WSPANIALA PRZYSZLOSC NA BOGATO

    • 6 0

  • Fajna łódka

    • 1 0

  • Gratulacje dla Stoczni

    Trzymam kciuki za kolejne spektakularne zlecenia!

    • 3 1

  • nie wiem dlaczego ale już raz pisałem i mi usunęli posta (2)

    firma Sunreef ma problemy z jakością produkcji. jeden ich produkt tonął w kanale kilońskim po rozszczelnieniu się kadłuba. właściciel to megaloman i francuziki myślą że pozjadali wszystkie rozumy a słabo się znają na tym co robią.

    • 9 4

    • (1)

      Witam,

      Bardzo chętnie wypowiemy się w tej sprawie ale nie bezimiennej osobie. Zapraszamy do kontaktu na info@sunreef-yachts.com w sprawie uzyskania detali i dowodów na to, że przyczyną problemów jachtu, o którym Pan mówi, nie była w żadnym wypadku wina produkcji ani jakości. Potwierdzić to choćby może fakt, że do tej pory na świecie pływa ponad 45 jachtów Sunreef, wszystkie mają się dobrze i docierają w najdalsze miejsca na świecie.

      Pozdrawiamy i czekamy na kontakt,

      Sunreef Yachts

      • 2 4

      • :)

        Moze i pływa tych jachtow 45 po calym swiecie ale ile pieniedzy jest wydawane na serwisy i nad tym niech sie firma zastanowi nie robi sie czegos szybko czasami jak patrze na te jachty to jak bubel w ladnym opakowaniu a moglo by byc inaczej bo jakosc poprawila siie nie znacznie ale zawsze to cos

        • 0 0

  • Podwójny kadłub gigantycznego katamarana żaglowego...

    Taaa...
    Podwójny kadłub katamarana. Genialne. A ile ma mieć kadłubów katamaran? Pięć?

    • 2 1

  • praca (2)

    nikt nie mówił że będzie lekko

    • 2 3

    • re: praca (1)

      Tu nie chodzi o to czy jest lekko czy nie. W tej firmie nie zadnych, ale to zadnych podstaw zarzadzania. Firma zamiast przynosic zyski (co powinno byc jej celem), przynosi straty. Wlasciciele zamiast sie obudzic i zrobic rewolucje w strukturze, zmianach w procesach, zrzucaja wine na pseudo-kierownikow wszystkich dzialow majac nadzieje, ze to cos pomoze. Nie tedy droga Panowie Lapp, obudzcie sie, otworzcie oczy szeroko i zauwazcie kto Wam daje wartosc dodana w firmie, a kto blokuje jej rozwoj, bo wiekszosc dobrch osob i tak juz straciliscie.

      • 3 0

      • popieram jak najbardziej

        I to popieram struktury nie robcie z chlopa Pana bo pozniej tak to wyglada jak wyglada juz nie bede mowil nazwiskami o kogo chogdzi ale chodzi napewno o menadzerow,tak samo nie bede komentowal stanowiska dyrektora personalnego szkoda gadac

        • 1 0

  • A jednak nie zatonoł? (1)

    To że to coś stoi na wodzie jest fenomenem. State przez to ze był przecinany i na nowo spawany, narażony jest na wielkie naprężenia. Często pękał podczas szlifowania czy malowania. zobaczymy jak wyjdą próby morskie.

    • 3 0

    • A tu ktos sie wykazal mala znajomoscia wiedzy to ze byl cienty czy spawany to nic nie znaczy a z reszta o tym nie slyszalem a jezeli chodzi ze cos pekalo podczas szlifowania czy malowania to jakies glupoty jestem lakiernikiem w tej firmie i jedyne co pekalo to miejsca ktrore musieli spawacze pospawac juz po zakonczonym procesie szpachlowania i malowania na skutek odksztalcen spawalniczych i wydzielanego ciepla w miejscach spawanych pekal material

      • 0 2

  • ...

    Oj Sunreefek, co za ostre komentarze na Wasz temat to już się nie tłumaczycie ?

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mirosław Bieliński

Prezes firmy doradczej Stilo Horizon. Były prezes Grupy Energa. Po ukończeniu studiów...

Najczęściej czytane