- 1 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (82 opinie)
- 2 Brytyjska armia w Porcie Gdańsk (130 opinii)
- 3 Fuzji Lotos-Orlen nie można cofnąć (185 opinii)
- 4 Jest umowa na czarter FSRU (17 opinii)
- 5 Zobacz, jak wygląda świat z suwnicy (18 opinii)
- 6 Czy w najbliższą niedzielę sklepy będą czynne? (26 opinii)
Gigantyczny jacht już na wodzie
Pierwszy w historii super jacht budowany przez stocznię Sunreef Yachts i drugi pod względem wielkości katamaran z ożaglowaniem typu sloop na świecie, Sunreef 102 Double Deck Ipharra, został zwodowany w Gdańsku.
W całej operacji wodowania uczestniczył potężny pływający dźwig Polskiego Ratownictwa Okrętowego. Jacht został podniesiony z nabrzeża, a następnie opuszczony na wodę.
- W chwili obecnej rozpoczęły się prace wykończeniowe na jachcie. Maszt i bom zostaną zainstalowane w przyszłym tygodniu. Oficjalne przekazanie jachtu właścicielowi przewidziane jest na połowę maja 2010 po czym Ipharra pożegluje na morze Śródziemne, gdzie będzie czarterowana - mówi Ewa Stachurska, rzecznik prasowy Sunreef Yachts. - Jest to największy jacht zwodowany dotychczas w Polsce oraz pierwszy na świecie katamaran żaglowy o potrójnym pokładzie.
Na jego pokładach znajdują się m.in. luksusowe, przestronne pomieszczenia i kabiny dla pasażerów. Maszt katamarana będzie miał wysokość powyżej 40 m, czyli taką samą, jak wieżowiec o 13 kondygnacjach.
Kadłub katamarana, zespawany z elementów ze stopów lekkich (aluminiowych), ma długość ponad 31 m, szerokość - 12 m (szerokość 2 kadłubów - po 3,6 m) i zanurzenie - 2 m. Powierzchnia ożaglowania podstawowego (grotżagiel, żagiel główny, przymasztowy i genua, żagiel przedni) wynosi łącznie 470 m kw. Napęd pomocniczy stanowią dwa silniki Cummins o mocy po 455 KM.
Miejsca
Opinie (16) ponad 10 zablokowanych
-
2010-04-20 10:34
zaraz zacznie się, że to nie polska firma,
że źle płacą (co oczywiscie potępiam), ale i tak cieszę się, że z mojego miasta wypływa coś ekskluzywnego!
- 13 0
-
2010-04-20 10:50
"Jacht został podniesiony z nabrzeża, a następnie opuszczony na wodę około godziny." (1)
około godziny .... no właśnie której?
lub
podnoszony, opuszczany godzinę- 2 2
-
2010-04-20 15:06
nie godzinę tylko około godziny
- 0 0
-
2010-04-20 11:12
WOW NIESAMOWITA WIADOMOSC BIZNESOWA PRZEPIEKNY JACHT CUDO WIELKIE BRAWA GDANSK!!!LUXSUS TO PRZYSZLOSC SWIATA PIENIEDZY STOCZNIE
GDYNIA GDANSK OTO WASZA WSPANIALA PRZYSZLOSC NA BOGATO
- 6 0
-
2010-04-20 14:54
Fajna łódka
- 1 0
-
2010-04-20 15:43
Gratulacje dla Stoczni
Trzymam kciuki za kolejne spektakularne zlecenia!
- 3 1
-
2010-04-20 22:50
nie wiem dlaczego ale już raz pisałem i mi usunęli posta (2)
firma Sunreef ma problemy z jakością produkcji. jeden ich produkt tonął w kanale kilońskim po rozszczelnieniu się kadłuba. właściciel to megaloman i francuziki myślą że pozjadali wszystkie rozumy a słabo się znają na tym co robią.
- 9 4
-
2010-04-23 12:23
(1)
Witam,
Bardzo chętnie wypowiemy się w tej sprawie ale nie bezimiennej osobie. Zapraszamy do kontaktu na info@sunreef-yachts.com w sprawie uzyskania detali i dowodów na to, że przyczyną problemów jachtu, o którym Pan mówi, nie była w żadnym wypadku wina produkcji ani jakości. Potwierdzić to choćby może fakt, że do tej pory na świecie pływa ponad 45 jachtów Sunreef, wszystkie mają się dobrze i docierają w najdalsze miejsca na świecie.
Pozdrawiamy i czekamy na kontakt,
Sunreef Yachts- 2 4
-
2010-05-17 22:38
:)
Moze i pływa tych jachtow 45 po calym swiecie ale ile pieniedzy jest wydawane na serwisy i nad tym niech sie firma zastanowi nie robi sie czegos szybko czasami jak patrze na te jachty to jak bubel w ladnym opakowaniu a moglo by byc inaczej bo jakosc poprawila siie nie znacznie ale zawsze to cos
- 0 0
-
2010-04-21 08:33
Podwójny kadłub gigantycznego katamarana żaglowego...
Taaa...
Podwójny kadłub katamarana. Genialne. A ile ma mieć kadłubów katamaran? Pięć?- 2 1
-
2010-05-02 19:03
praca (2)
nikt nie mówił że będzie lekko
- 2 3
-
2010-05-03 16:06
re: praca (1)
Tu nie chodzi o to czy jest lekko czy nie. W tej firmie nie zadnych, ale to zadnych podstaw zarzadzania. Firma zamiast przynosic zyski (co powinno byc jej celem), przynosi straty. Wlasciciele zamiast sie obudzic i zrobic rewolucje w strukturze, zmianach w procesach, zrzucaja wine na pseudo-kierownikow wszystkich dzialow majac nadzieje, ze to cos pomoze. Nie tedy droga Panowie Lapp, obudzcie sie, otworzcie oczy szeroko i zauwazcie kto Wam daje wartosc dodana w firmie, a kto blokuje jej rozwoj, bo wiekszosc dobrch osob i tak juz straciliscie.
- 3 0
-
2010-05-17 23:13
popieram jak najbardziej
I to popieram struktury nie robcie z chlopa Pana bo pozniej tak to wyglada jak wyglada juz nie bede mowil nazwiskami o kogo chogdzi ale chodzi napewno o menadzerow,tak samo nie bede komentowal stanowiska dyrektora personalnego szkoda gadac
- 1 0
-
2010-05-10 19:11
A jednak nie zatonoł? (1)
To że to coś stoi na wodzie jest fenomenem. State przez to ze był przecinany i na nowo spawany, narażony jest na wielkie naprężenia. Często pękał podczas szlifowania czy malowania. zobaczymy jak wyjdą próby morskie.
- 3 0
-
2010-05-17 23:25
A tu ktos sie wykazal mala znajomoscia wiedzy to ze byl cienty czy spawany to nic nie znaczy a z reszta o tym nie slyszalem a jezeli chodzi ze cos pekalo podczas szlifowania czy malowania to jakies glupoty jestem lakiernikiem w tej firmie i jedyne co pekalo to miejsca ktrore musieli spawacze pospawac juz po zakonczonym procesie szpachlowania i malowania na skutek odksztalcen spawalniczych i wydzielanego ciepla w miejscach spawanych pekal material
- 0 2
-
2010-05-15 15:46
...
Oj Sunreefek, co za ostre komentarze na Wasz temat to już się nie tłumaczycie ?
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.