- 1 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (66 opinii)
- 2 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (66 opinii)
- 3 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (246 opinii)
- 4 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (111 opinii)
- 5 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (74 opinie)
- 6 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (95 opinii)
Janusz Jarosiński już nie jest prezesem gdyńskiego portu
W sobotę Rada Nadzorcza Zarządu Morskiego Portu Gdynia odwołała ze stanowiska wieloletniego prezesa gdyńskiego portu - Janusza Jarosińskiego. Dziś ogłoszono postępowanie kwalifikacyjne na stanowisko prezesa zarządu portu.
W maju tego roku odwołano część zarządu portu, czyli Walerego Tankiewicza, wiceprezesa ds. infrastruktury i zarządzania majątkiem i Krystynę Szambelańczyk, wiceprezes ds. finansów i zarządzania finansami. Janusz Jarosiński wówczas przetrwał "dobrą zmianę". Jednak nie na długo. W sobotę 9 lipca stracił stanowisko.
Czytaj też: Jak było, jak jest. Zobacz jak zmienia się Port Gdynia
Jarosiński jest absolwentem Transportu Morskiego na Uniwersytecie Gdańskim - związany jest z gdyńskim portem od ponad 30 lat. Przeszedł wiele szczebli w karierze. 30 listopada 1999 roku, w akcie notarialnym zawiązania Spółki Akcyjnej Zarządu Morskiego Portu Gdynia, powołany został przez Akcjonariuszy Założycieli na prezesa zarządu pierwszej kadencji. Potem był nieprzerwanie wiceprezesem bądź prezesem. Na ostatnią kadencję, czyli szóstą, wybrano Jarosińskiego 28 kwietnia 2014 roku (w wyniku postępowania kwalifikacyjnego). Od października 2009 roku jest Konsulem Honorowym Królestwa Belgii. Ukończył też Studium Podyplomowe w Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów i Norwegian School of Management oraz kursy zawodowe w USA, Japonii i Wielkiej Brytanii. Janusz Jarosiński jest jednym z najbardziej cenionych menedżerów w Trójmieście.
W połowie czerwca w wyniku prowadzonego postępowania kwalifikacyjnego uzupełniono skład zarządu Gdyńskiego Portu. Na stanowiska powołano dwóch nowych wiceprezesów. Decyzją Rady Nadzorczej na stanowisko wiceprezesa i dyrektora ds. infrastruktury i zarządzania majątkiem powołany został Grzegorz Dyrmo, a na stanowisko wiceprezesa i dyrektora ds. finansów i zarządzania finansami powołany został Piotr Nowak.
Dziś ogłoszono postępowanie kwalifikacyjne na stanowisko prezesa zarządu gdyńskiego portu.
Miejsca
Opinie (184) 3 zablokowane
-
2016-07-11 23:02
agent
ciekaw jestem jaki jest rodzimy język pana jarosińskiego? polski? a może rosyjski?
- 7 22
-
2016-07-11 23:15
Brawoooo
"Dobra zmiana" rozpie....la kolejną firmę.
- 18 8
-
2016-07-12 00:14
LC Gdynia pomoze swojemu koledze.
- 2 3
-
2016-07-12 01:25
Nowy Prezes (2)
Prezes Zygmunt???
- 0 1
-
2016-07-12 01:44
Nie Zygmunt (1)
Paweł
- 0 0
-
2016-07-12 10:27
To Areczka bedzie miec sponsora :)
- 0 0
-
2016-07-12 06:19
Umarl król niech żyje król
za pare miesięcy nikt nie bedzie juz pamiętał, ze Jarosinski był dyrektorem portu. Takie życie i tacy ludzie. Na fali bedzie ten nowowybrany.
- 10 8
-
2016-07-12 07:25
NARESZCIE!
Najwyższa była już POra:-)
- 14 14
-
2016-07-12 22:16
Zmiany
Pisuary doprowadzają dobre firmy do ruiny,a i tak powiedza, że to wina PO i Tuska.
- 8 9
-
2016-07-12 23:55
Jak chcą coś spieprzyć to nawet w sobotę przyjdą
Wiele napisano o zwolnionych ale brak jest argumentów które by potwierdzały słuszność decyzji. Brak też argumentów za nowo powołanymi. Bark życiorysów - chyba się wstydzą. Ciekaw jestem na ile są fachowcy w branży portowej, a jak spieprzą to trzeba ich powiesić za jaja! . Jakoś dziwnie mało się pisze o "dobrej zmianie" w Gdyni.
- 12 8
-
2016-07-13 09:27
tak jak w wielu miejscach dotąd (1)
to gdyński port został rozprzedany a ci słynni zarządcy to byli utrzymywani tylko za pozbawienie POLAKÓW ich majątku narodowego..Jarosiński nic nie zrobił aby zachować port dla POLSKI ,zyski z niego ciągnie kto inny..dzięki temu został pozbawiony stanowiska..
- 18 12
-
2016-07-13 14:11
Jesteś jednym z tych nowych pisowskich członków rady nadzorczej portu? Poziom twojej wypowiedzi pasuje do tych młotów.
- 6 5
-
2016-07-13 17:18
do hytrek ... polskie porty rozwalono "ustawą o portach i przystaniach" z 20 grudnia 1996
i tym samym, porty przestały być miejscami o znaczeniu strategicznym, zaczeły przekształcać sie w spółki skarbu państwa itd... a głównym szkodnikiem był obecny eurodeputowany janusz lewandowski /,ówczesny minister d/s przekształceń , celowo z małej litery/, to były przygotowania do rozgrabienia portów czyli sprzedaży , pierwszy został sprzedany Terminal Kontenerowy , Filipińczykom ,w 2003 r, obecny BCT, a przynoszący największe zyski w całym porcie, sprzedano za 46 mln $ i w ten sposób podzielił los innych zakładów w Polsce ... , tylko u nas sprzedaje się kury znoszące złote jaja ... żal , takie były początki rozkradania za ciepłe posadki prezesów
- 8 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.