• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Kings Cross" już na wodzie

erka
2 maja 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • "Kings Cross" jest to nowoczesny statek trałowy, który będzie łowił ryby siecią przyciąganą do burty.
  • "Kings Cross" jest to nowoczesny statek trałowy, który będzie łowił ryby siecią przyciąganą do burty.
  • "Kings Cross" jest to nowoczesny statek trałowy, który będzie łowił ryby siecią przyciąganą do burty.
  • "Kings Cross" jest to nowoczesny statek trałowy, który będzie łowił ryby siecią przyciąganą do burty.
  • "Kings Cross" jest to nowoczesny statek trałowy, który będzie łowił ryby siecią przyciąganą do burty.

W Zakładzie Nowych Budów Stoczni Nauta w Gdańsku odbyło się wodowanie częściowo wyposażonego statku rybackiego "Kings Cross" dla Karstensens Skibsvaerft AS. Było to drugie w tym roku i dziesiąte wodowanie od momentu uruchomienia Zakładu Nowych Budów.



Kontrakt na budowę tej jednostki został zawarty w październiku 2014 r. Statek został zamówiony jako jeden z serii. Wodowanie drugiego statku z tej serii ("Pathway") zaplanowane jest na czerwiec tego roku.

"Kings Cross" ma 78 m długości i ponad 15 m szerokości, wysokość do pokładu głównego jednostki wynosi 6,5 m. Jest to nowoczesny statek trałowy, który będzie łowił ryby siecią przyciąganą do burty. Do przechowywania ryb na jednostkach tego typu instalowane są stalowe zbiorniki z wodą morską. Elektroniczne urządzenia, takie jak szperacze i echosondy, które lokalizują ławice, oceniają ich wielkość i ustalają optymalną trasę zarzucania sieci, pozwolą zwiększyć efektywność poszukiwania ryb.

Karstensens Skibsvaerft AS jest ważnym klientem dla Stoczni Nauta. Firmy nawiązały współpracę już w 2013 r i od tej pory duński klient zamówił w Naucie 11 częściowo wyposażonych statków, z których 5 zostało już zwodowanych, a kolejne są na zaawansowanym etapie budowy.
erka

Miejsca

Opinie (14)

  • Karstensens Skibsvaerft (3)

    Karstensens Skibsvaerft to nie armator tylko duńska stocznia. Budują tanio kadłuby w Polsce bo to najbardziej deficytowa część budowy statku. Następnie kadłub trafia do Dani gdzie jest wyposażany we wszystkie urządzenia co daje możliwość zarobienia na tym interesie. Kiedyś ci Duńczycy budowali w Północnej ale jak się tam zorientowano, że to cwaniaczki i naciągacze to ich prywatny właściciel pogonił. Teraz te "sukcesy" można realizować w państwowej Naucie, w której nikt o rachunek ekonomiczny nie dba. Przynajmniej nie o zysk samej stoczni bo co do niektórych panów to już pewnie inna sprawa.

    • 55 16

    • (1)

      Słyszałeś kiedyś o zasadzie korzyści komparatywnych?
      Przypuszczam, że dominuje tu takie podejście: "Nie znam się na tym, co nie zmienia faktu, że się nie wypowiem, a ty i tak nie masz racji".

      • 4 6

      • On nie rozumie że budowa z zerowym zyskiem tez się opłaca.

        Nie ma pojecia o zarządzaniu firmą i produkcją. Koszty stałe to coś o czym nawet nie słyszał.

        • 7 3

    • Jestes pewien?

      • 4 3

  • Od pol roku to samo...

    I zawsze podpis "branzysta lub stoczniowiec" to nikt inny j
    ak PR owiec z Remontowej ,szefostwo kazalo pisac nie wazne o czym nie wazne czy na temat byle piscac ,byle tylko wszyscy wiedzieli ze Remontowa to takie ech i och ....a tam podwykonawcom nie placa , duzo ludzi na czarno,opoznienia na wiekszosci budow.

    • 29 21

  • Prosta,prostacka robota

    Robota pamietajaca lata 50-te ubiegłego wieku(sieć wciągana z burty)Gdzie tu chłodnie,gdzie przetwórnie,itd.Po prostu zwygły kuter do przybrzeżnych połowów.Jeżeli do tego typu produkcji mamy dopłacać to serdecznie dziękuję

    • 14 11

  • opóźnienie opóźnienie opóźnienie (4)

    Szkoda że statki do Karstensensa trafiają z dwumiesięcznym opóźnieniem i jak tak dalej będzie to stocznia z Danii zrezygnuje z dalszej współpracy

    • 10 12

    • Ciesz się że tylko 2 mce,

      Ciesz się że tylko 2 mce, to jest żadne opóźnienie na nowym statku. Jakby było 2 lata to co innego. A jakie opóźnienie miał tunel pod Martwa Wisłą?

      • 11 4

    • w porównaniu do Ślązaka to piqś

      • 8 0

    • Niech idzie do polnocnej. Tam ma murowane 8 mcy poslizgu

      • 7 1

    • Tomek nie narzekaj

      Bo do Kłaipedy sie bedziesz musial z nowu przeprowadzic

      • 0 0

  • Bidowanie pustych kadłubów

    Budowanie pustych kadłubów to nie jest przyszłość dla żadnej stoczni. Nie ma się czym chwalić.

    • 5 1

  • Wiec

    A co to wczoraj za zadyma ze związkowcami była w Naucie?

    • 0 0

  • Kolejny ktory bedzie trzebił ryby na baltyku.. idioci z danii.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Waldemar Kucharski

współzałożyciel i były prezes zarządu Young Digital Planet SA. Obecnie członek Rady Nadzorczej...

Najczęściej czytane