• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny kolos zmierza do gdańskiego terminalu DCT

VIK
1 czerwca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 

Dla tych wszystkich, którzy kilka lat temu po raz pierwszy podziwiali w terminalu DCT ogromny kontenerowiec Maersk Mc-Kinney Møller, o pojemności ponad 18 tys. TEU, mamy kolejną dobrą wiadomość. Już 2 czerwca będzie okazja podziwiać kolosa, który zabiera ponad 19 tys. TEU. Do Gdańska płynie MSC Maya.



Jest to w tej chwili jeden z największych kontenerowców świata. Jego pokład jest wielkości czterech boisk piłkarskich. Ma 396 metrów długości i 59 szerokości, i choć jest o trzy metry krótszy od Maersk Mc-Kinney Møller, to zabiera na pokład dużo więcej kontenerów. Maersk Mc-Kinney Møller ma pojemność 18 270 TEU, a MSC Maya 19 224 TEU. Tym razem różnica jest więc na korzyść MSC Maya i wynosi prawie tysiąc TEU.

Czytaj też: Wielki kontenerowiec zacumował w terminalu DCT

Statek spodziewany jest w gdańskim porcie w czwartek 2 czerwca w godz. od 16:00 do 18:00. Będzie widoczny z ul. Kontenerowej przy DCT.

MSC Maya to nowa jednostka, została oddana do użytku zaledwie we wrześniu ub. roku. Teraz pływa w ramach serwisu Silk między Azją a Europą, łącząc Gdańsk i Yantian w zaledwie 32 dni. Statek należy do armatora MSC. Jest jednym z czterech statków o pojemności 19 224 TEU należących do tego armatora. W budowie jest kolejnych kilkanaście.
VIK

Miejsca

Opinie (130) 3 zablokowane

  • fiort

    i dziwicie sie ze z operacyjnego odchodzą niedługo z technicznego zaczna odchodzić bo Norwedzy szukają wykwalifikowanych mechaników i elektryków do wielkiej brytani do nowego terminala w Londynie za 4000 funtow na reke miesięcznie tez Piotr zaczol tam pracować i zmiany ma tak ze co cztery dni na trzy dni przylatuje do polski miesięcznie kosztuje go to 270 zl jak sie zarabia 20000 zl to jest pryszcz tak ze Prezesie M. Kwiatkowski pobutka i nie po 200 brutto a o 1500 w tym i 1500 w przyszlym roku bo sam Pan na suwnice wejdzie

    • 8 0

  • taki statek to tragedia dla gospodarki

    tyle towarow z importu to pewnie z 20 tys miejsc pracy rocznie zaspokaja , nie wspomne o ujemnym bilansie platniczym z chinami , uwazam ze handel powinien byc ale zbilansowany chiny do nas 20 tys kontenerow , my do chin tez wtedy to ma sens a tak bedzie w polsce coraz gorzej , waluta wyplywa a tandeta zalewa , dlugi rosna ,juz nie dlugo bedziemy niewolnikami sprzedadza nas za dlugi

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Słupski

Od 1995 roku prezes zarządu ARGO w Gdańsku. Jest doktorem nauk ekonomicznych, stopień uzyskany na...

Najczęściej czytane