- 1 Port Service: trwa szukanie nowego miejsca (138 opinii)
- 2 Samochodowiec pracujący dla wojska w Gdyni (86 opinii)
- 3 Terminal instalacyjny. Budowa w tym roku (48 opinii)
- 4 Dzwonią i straszą wysokimi cenami energii (132 opinie)
- 5 Rozpoczęto budowę promu dla Norwegów (60 opinii)
- 6 Zmiany w Grupie Baltic. Jest nowy zarząd (51 opinii)
Kolejny prom na wodzie, czyli wiosna w "Północnej"
Boczne wodowanie jednostki B 611/2 powstałej na zamówienie norweskiego armatora.
W Remontowej Shipbuilding (dawna Stocznia Północna) zwodowano kolejny prom pasażersko-samochodowy dla jednego z największych norweskich armatorów - Torghatten Nord AS.
Statek B 611/2 o długości 40,6 m z konwencjonalnym napędem o mocy 900 kW osiągać będzie prędkość 12 węzłów. Jednorazowo na pokład zabierać będzie 21 samochodów osobowych i 146 pasażerów. Prom obsługiwany będzie przez 3-osobową załogę. Zwodowany prom jest jednym z ośmiu budowanych obecnie w gdańskiej stoczni statków dla Torghatten Nord AS. Są to cztery typy statków, różniące się rodzajem napędu, mocą silnika oraz zasięgiem obsługiwanych linii. Bliźniaczy prom B 611/1 został zwodowany na początku kwietnia.
Gdańska stocznia ma duże doświadczenie we współpracy z norweskimi firmami żeglugowymi. Pierwszy kontrakt zawarto z Norwegami w 1997 roku. Dotychczas stocznia dostarczyła armatorom kilkanaście promów różnego typu. Nowością są statki z ekologicznym napędem gazowym. Koncepcja techniczna statku B 611/2 powstała w wyniku współpracy norweskiego biura projektowego NSK i polskiego biura konstrukcyjnego Remontowa Marine Design & Consulting Sp. z o.o.
Torghatten Nord dysponuje flotą 47 własnych statków i 4 wyczarterowanych. Wśród nich są 33 promy i szybkie statki komunikacyjne. Flota ta obsługuje lokalne linie komunikacyjne w pomocnym rejonie Norwegii. Na europejskim rynku żeglugowym, a szczególnie na skandynawskim, jest duże zapotrzebowanie na promy. Tylko w Norwegii eksploatuje się ich prawie 500. W kraju tym linie promowe utrzymują połączenia lokalne pomiędzy nawet najmniejszymi i najbardziej oddalonymi miejscowościami, leżącymi nad licznymi fiordami i na wyspach. Zwodowany dziś statek przeznaczony jest do obsługi publicznego transportu wodnego w okolicach Tromso.
Miejsca
Opinie (39) 2 zablokowane
-
2011-04-29 15:57
Byle do przodu:)
- 20 6
-
2011-04-29 16:01
zabiercie soldka z motlawy (2)
i dawajcie nowe jednostki
- 14 39
-
2011-04-29 17:56
Co? (1)
jw
- 4 4
-
2011-04-29 18:03
wlasnie to
- 2 8
-
2011-04-29 16:03
polnocna - tam zaczynalem praktyke
niestety wtedy bylo malo pracy dla fachowcow.
musialem isc dalej w edukacje. teraz nie moge sie utrzymac za to co zarabiam bedac po szkole policealnej..- 20 1
-
2011-04-29 16:07
I BARDZO DOBRZE
Chociaż gdański przemysł stoczniowy się utrzymał :)
I TAK DALEJ- 24 5
-
2011-04-29 16:09
martwa motlawa
- 7 2
-
2011-04-29 16:15
No proszę - prywatna stocznia potrafi zarabiać na robieniu statków (4)
Żeby tylko związkowcy się do niej nie przyssali
- 42 8
-
2011-04-29 16:23
ona nie jest prywatna (3)
utrzymala sie w latach 90-tych jako strategiczna stocznia przemyslu zbrojeniowego.
- 4 5
-
2011-04-29 16:39
Jak nie prywatna? Przecież to część Remontowej. (2)
Dlatego dobrze im idzie. Gdyby nie potknięcie finansowe dawnego prezia na opcjach walutowych, to Remontowa z córkami byłaby Wielko Potęgo w tym regionie, może nawet kupiłaby Gdynię. Ale i tak nie jest źle w Remontowej.
Poza tym, to nam (mieszkańcom Trójmiasta) chyba za bardzo stocznie nie są potrzebne, skoro fachowców musimy ściągać ze Szczecina.- 11 2
-
2011-04-29 18:04
mylisz sie
sprawdz sobie to od 90- lat spolka skarbu panstwa.
- 2 2
-
2011-04-29 18:50
jakimi corkami?
mowisz o zlodziejskiej prywatyzacji?
- 2 2
-
2011-04-29 16:33
Pewnie PO łzy roni, że jest iskierka dla przemysłu stoczniowego.
j.w.
- 27 17
-
2011-04-29 16:38
fajnnie że na takie imprezy trojmiasto.pl zaczeło dawać info przed a nie po wydrzeniu
- 18 2
-
2011-04-29 16:56
POLSKI PROM
Chętnie przyjdę na wodowanie polskiego promu.
- 14 1
-
2011-04-29 17:07
Statki-Promy (5)
Kochani -przeczytalem iz ten norweski armator posiada 47 wlasnych jednostek i 4 w czarterze do obslugi lokalnych linii komunikacyjnych.
I tu nasuwa sie bardzo smutna refleksja- A CO MY i CO u NAS ????
Posiadamy przeciez te pare kilometrow morskiego wybrzeza wraz z paroma
relatywnie duzymi miastami i portami miedzy ktorymi moglo by cos plywac co jak sadze wplynelo by korzystnie na nasze wybrzeze i chyba nie tylko.
A moze sie myle?- 28 4
-
2011-04-29 17:33
my nic i nic u nas (2)
w norwegii jest setki fiordów przez które, i wysp na które, takie promy smigają.
w polsce gdzie ma pływać niby? z kołobrzegu do gdańska? kto się będzie chciał tłuc kilkanaście godzin zamiast 4 autem? żeby się wypowiadać, trzeba się na czymś znać, bo zaraz dojdziemy do wniosku że jak w kuwejcie mają wieże wiertnicze, to my też powinniśmy mieć, mimo że ropy nie mamy.- 10 4
-
2011-04-29 18:19
(1)
a na przykład mądralo z Gdańska na półwysep...
- 3 5
-
2011-04-29 19:09
żeglarz
tramwaj ci nie wystarcza-kup sobie jacht
- 8 2
-
2011-04-29 22:02
Niestety ale się mylisz, tak jak napisał już BB, ilośc posiadanych promów wynika z uwarunkowań geograficznych, a nie z widzimi się. Dla nich te promy są po prostu niezbędne do komunikacji jak dla nas autostrady. Z tą różnicą, że oni je mają a my nie:).
- 7 2
-
2011-04-30 09:23
faktycznie debilne porównanie
aczkolwiek prom pływający wahadłowo powiedzmy od nowego portu do babich dołów z przystankami brzezno, sop, orlowo itd dla niektórych byłby dobrą alternatywą na korki tego z****nego trójmiasta. Ale skoro bilet trójmiejski stanowi problem to taki prom byłby wycznem na miarę lotu na marsa.Pozdrawiam
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.