• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Linie Pol-Levant będą przewoziły części do Airbusa

Robert Kiewlicz
26 maja 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Załadunek elementów samolotu Airbus 380 na statek ro-ro "Chodzież". Załadunek elementów samolotu Airbus 380 na statek ro-ro "Chodzież".

Gdyński armator Pol-Levant Linie Żeglugowe podpisał umowę o współpracy z konsorcjum Airbusa. Statki Pol-Levantu będą transportować wielkogabarytowe elementy kadłuba największego samolotu pasażerskiego świata, Airbusa 380.


Airbus A380 potocznie nazwany SuperJumbo. Airbus A380 potocznie nazwany SuperJumbo.


- W całym 2011 roku przewidujemy sześć kolejnych przewozów - informuje Mirosław Langowski, dyrektor handlowy Pol-Levant.

To nie pierwsza umowa gdyńskiego armatora dotycząca przewozu części Aibusa. W 2003 roku spółka transportowała elementy samolotu z Neapolu do Saint Nazaire we Francji. Przewozy te odbywały się we współpracy Pol-Levantu z francuską firmą Dreyfus, reprezentującą logistycznie konsorcjum produkcyjne Airbus.

Gdyński armator może oferować przewozy nietypowych towarów, bo dysponuje statkami ro-ro do transportowania ładunków na różnych pojazdach, w tym na roll- trailerach o udźwigu do 210 ton. Pol-Levant dysponuje trzema statkami typu ro-ro - Żerań, Tychy i Chodzież. Wszystkie mają taką samą nośność ponad 8 tys. DWT.

Pol-Levant Linie Żeglugowe jest jednym z większych polskich armatorów. Obsługuje porty Polski, Skandynawii, Europy Zachodniej oraz basenu Morza Śródziemnego, w tym porty krajów Afryki Północnej oraz Azji Mniejszej. Tradycja firmy sięga 1935 roku, kiedy to Żegluga Polska SA we współpracy z armatorem szwedzkim Svenska Orient Linien A/B powołała linię łączącą Gdynię z portami śródziemnomorskimi. Później eksploatację statków na tej linii przejęły Polskie Linie Oceaniczne. Obecny kształt organizacyjny przedsiębiorstwo przyjęło 1 maja 1993 roku, kiedy z Grupy PLO utworzono Pol-Levant Linie Żeglugowe.

Airbus 380 to dwupoziomowy, czterosilnikowy samolot pasażerski produkowany przez firmę Airbus. Dzięki temu, że górny pokład ciągnie się przez całą długość kadłuba, A380-800 mieści 555 osób przy podziale na trzy klasy lub nawet 853 przy konfiguracji całej maszyny do standardu klasy ekonomicznej i jest największym samolotem pasażerskim świata, wyprzedzając pod względem powierzchni drugiego na liście Boeinga 747-400 (Jumbo Jeta) o 50 proc. Samolot A 380 ma długość 73 m i rozpiętość skrzydeł 79,8 m.

Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

Miejsca

Opinie (45) 1 zablokowana

  • No to teraz wszystko będzie lepiej, skończy sie bezrobocie i bieda.

    Skończą się korki, ceny spadną, Szczurek dogada się z Adamowiczem, Arka pogodzi sie z Lechią i będzie wszystko!

    • 4 1

  • a może (1)

    tak Rolls Royce Service w Gdyni otworzył wydział serwisowania nie tylko przy Kontenerowej jednostek pływających, ale także przy lotniku Babie Doły samolotów. To że brytyjska firma Rolls Royce powinna wykonywać częściej resursy i przeglądy nie raz światowa prasa pisała zwłaszcza te silniki swojej produkcji zamontowane w samolotach typu Airbus A380. Polska była za komuny turbinową potęga, fachowcy powymierają i co nam zostanie? Dalej zmywanie garów za granicą.

    • 4 0

    • Oooo... Bestronny pisze z sensem.

      Co sie stało?

      • 1 1

  • Dla naszych polityków idealny jest wycofywany prom kosmiczny (1)

    Powinno się go odkupić od USA zapakować wszystkich przyjemniaczków z sejmu senatu i rząd i wysłać do pana Twardowskiego na księżyc!
    A szczególnie tego tryskającego jadem marszałka sejmu z PO oraz wszystkich mu podobnych jadowitych i zatwardziałych nie pracujących dla polski tylko przeciw innym.

    NIE DLA PO PIS SLD
    NIE DLA PSA KIEŁBASA

    • 8 2

    • UFFF

      Na leczenie......juz za póżno

      • 0 0

  • Żaden news

    Wszystko super, ale oni to wożą już od marca tego roku. I wszyscy o tym pisali. Więc to żaden news.

    • 2 0

  • Trzymajcie się towarzysze z Pol-Lewanta !!! ·z byłego rozszabrowanego PLO ino wyście towarzysze nam zostali !!!

    • 1 0

  • No i co z tego...

    • 0 1

  • PLO I CO

    Rok 1975 statek Monte Casino linia pol-lewant Alexandria trzy tygodnie postoju czekamy na ładunek......... po załadowaniu płyniemy do Latttaki czekamy miesiac na redzie na ładunek..Jaki zachodni armator pozwoliłby sobie na takie marnotrastwo.......no chyba ludzie z minionej epoki..

    • 1 0

  • Gdyński armator?

    To powinien zwozić te części na lotnisko w Gdyni. Może już wkrótce będą mogły stamtąd same odlecieć.

    • 4 1

  • szkoda ze nie Gdansk ;/ (1)

    no ale Gdynia ma kompleks mniejszosci...

    • 0 3

    • I w związku z tym ty gdańszaninie piszesz ten komentaż.

      Z tytułem "szkoda, że nie Gdańsk;/"

      • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Sowińska

Partner ESO Audit i Zastępca Prezesa Krajowej Rady Biegłych Rewidentów. Wcześniej Członek Zarządu...

Najczęściej czytane