• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Morski Terminal Masowy Gdynia zwiększa możliwości magazynowe

Robert Kiewlicz
5 maja 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
  • Nowy magazyn składa się z czterech komór żelbetowych o łącznej pojemności 60 tys. ton śruty sojowej i ma zwiększyć potencjał składowy Morskiego Terminalu Masowego Gdynia o 100 proc.
  • Nowy magazyn składa się z czterech komór żelbetowych o łącznej pojemności 60 tys. ton śruty sojowej i ma zwiększyć potencjał składowy Morskiego Terminalu Masowego Gdynia o 100 proc.
  • Nowy magazyn składa się z czterech komór żelbetowych o łącznej pojemności 60 tys. ton śruty sojowej i ma zwiększyć potencjał składowy Morskiego Terminalu Masowego Gdynia o 100 proc.
  • Nowy magazyn składa się z czterech komór żelbetowych o łącznej pojemności 60 tys. ton śruty sojowej i ma zwiększyć potencjał składowy Morskiego Terminalu Masowego Gdynia o 100 proc.
  • Nowy magazyn składa się z czterech komór żelbetowych o łącznej pojemności 60 tys. ton śruty sojowej i ma zwiększyć potencjał składowy Morskiego Terminalu Masowego Gdynia o 100 proc.
  • Nowy magazyn składa się z czterech komór żelbetowych o łącznej pojemności 60 tys. ton śruty sojowej i ma zwiększyć potencjał składowy Morskiego Terminalu Masowego Gdynia o 100 proc.
  • Nowy magazyn składa się z czterech komór żelbetowych o łącznej pojemności 60 tys. ton śruty sojowej i ma zwiększyć potencjał składowy Morskiego Terminalu Masowego Gdynia o 100 proc.
  • Nowy magazyn składa się z czterech komór żelbetowych o łącznej pojemności 60 tys. ton śruty sojowej i ma zwiększyć potencjał składowy Morskiego Terminalu Masowego Gdynia o 100 proc.
  • Nowy magazyn składa się z czterech komór żelbetowych o łącznej pojemności 60 tys. ton śruty sojowej i ma zwiększyć potencjał składowy Morskiego Terminalu Masowego Gdynia o 100 proc.

Nowy magazyn o pojemności 60 tys. ton - stanowiący zasadniczą część bazy paszowo - zbożowej Morskiego Terminalu Masowego Gdynia otwarto na Nabrzeżu Śląskim zobacz na mapie Gdyni w gdyńskim porcie. Zarząd Morskiego Portu Gdynia zainwestował w budowę magazynu ok. 26 mln zł. Inwestycja ta ma zwiększyć konkurencyjność gdyńskiego terminalu masowego na rynku obsługi śruty sojowej.



Nowy magazyn składa się z czterech komór żelbetowych o łącznej pojemności 60 tys. ton śruty sojowej wraz z przybudówkami: socjalną, sprężarkownią, rozdzielnią elektryczną, stacją transformatorową, wc, placami manewrowymi i infrastrukturą podziemną. Ściany żelbetowe obiektu mają wysokość 10 m i pokrywa go dach o konstrukcji drewnianej klejonej, pokryty membraną PVC. Magazyn o wysokości ok. 35 m wyposażony jest w urządzenia technologiczne do przyjmowania  śruty ze statku i wydawania na samochody poprzez cztery stanowiska załadowcze.

- Nowy magazyn zwiększy nasz potencjał składowy o 100 proc. - mówi Bogdan Buczko, prezes Morskiego Terminalu Masowego Gdynia. - Od teraz będzie można składować na naszych terenach ponad 120 tys. ładunków.

Zespół urządzeń transportujących śrutę, tj. przenośniki taśmowe, kubełkowe i łańcuchowe wraz z wieżą technologiczną z dwoma wagami przesypowymi pozwalają na osiągnięcie wydajności dwóch linii technologicznych przy rozładunku statku sięgającej 1,2 tys. ton na godzinę. Natomiast każde ze stanowisk załadunku samochodów pracuje z wydajnością 300 ton na godzinę.

Stanowiska załadunku samochodów nie wymagają tarowania pojazdów - co, poprzez uniknięcie podwójnego ważenia, znacznie skraca czas ich obsługi. Stanowiska załadunku samochodów wyposażone są w wagi zbiornikowe i rękawy załadunkowe wraz z filtrami absorbującymi pyły. Istotne jest również to, iż linia technologiczna jest przyjazna dla środowiska, bowiem na wszystkich taśmociągach w punktach zrzutu śruty zainstalowane zostały filtry ograniczające pylenie. Ponadto, w magazynie prowadzona jest pełna wizualizacja procesu technologicznego, uruchamianie i kontrolowanie pracy urządzeń następuje
z centrum dyspozytorskiego przy pomocy komputera.

- Port w Gdyni rozwija się bardzo dynamicznie. W roku 2014 zanotowaliśmy rekordowe przeładunki i cieszy to, że w roku 2015 tendencja ta jest kontynuowana - mówi Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. - Naszą ambicją jest aby stać się najważniejszym polskim portem na rynku zbożowo-paszowym. Tylko w marcu 2015 przeładowaliśmy ponad 500 tys. ton takich ładunków. Większość to eksport polskiego zboża. Osiąganie takich wyników jest spowodowane dużą liczbą inwestycji. Budowa nowego magazynu Morskiego Terminalu Masowego Gdynia powiązana jest z modernizacją Nabrzeża Szwedzkiego zobacz na mapie Gdyni. Spowoduje to, że do gdyńskiego portu będą mogły zawijać coraz większe statki. W najbliższych dniach podpiszemy także umowę ze Stocznią Nauta co spowoduje, że port przejmie kolejne tereny, powstaną nowe inwestycje i nowe miejsca pracy.

Miejsca

Opinie (39) 1 zablokowana

  • Świetnie.

    Budować, rozwijać. Przemysł to podstawa naszej przyszłości i gospodarki.

    • 4 0

  • Smród, czarno to widzę.

    Super, więcej smrodu, czarne parapety. Turyści po będą spiepszać zasmrodzeni, z czarnymi nosami. Tubylcy niech cierpią. Wiśniewskiego w sezonie, masakra!!! Smrodne korki.
    O, mam pomysł, po kolejce na Kamionkę,
    czas na kolejkę linową na Obłuże, Oksywie.
    Pozdrawiam JP

    • 0 1

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Bierecki

Grzegorz Bierecki urodzony 28 października 1963 roku. Od 1990 prezes Fundacji na Rzecz Polskich Związków Kredytowych; od 1992 do 2012 roku prezes Krajowej Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo-Kredytowej. Od 2001 członek, od 2005 sekretarz Rady Dyrektorów World Council of Credit Union w Madison, USA. Honorowy obywatel kilku miast amerykańskich, laureat nagród ekonomicznych w Polsce i USA; wyróżniony m.in odznaką Zasłużony Działacz Kultury (2001) i Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski...

Najczęściej czytane