• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nauta zbuduje okręt dla Królewskiej Szwedzkiej Marynarki Wojennej

erka
26 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Nauta odpowiedzialna będzie za całość prac przy budowie, zwodowaniu oraz wstępnych próbach morskich platformy szwedzkiego statku. Na zdjęciu HMS Orion, obecny okręt SIGINT Szwedzkiej MW.
  • Nauta odpowiedzialna będzie za całość prac przy budowie, zwodowaniu oraz wstępnych próbach morskich platformy szwedzkiego okrętu. Na zdjęciu HMS Orion, obecny okręt SIGINT Szwedzkiej MW.

Stocznia Remontowa Nauta w Gdyni została przez szwedzką grupę zbrojeniową Saab wybrana jako wykonawca platformy okrętu rozpoznania radioelektronicznego (SIGINT) dla Królewskiej Szwedzkiej Marynarki Wojennej. Całkowita wartość tego kontraktu to 730 mln koron szwedzkich, jego wykonanie nastąpi w latach 2017- 2020.



Stocznia Remontowa Nauta odpowiedzialna będzie za całość prac przy budowie, zwodowaniu oraz wstępnych próbach morskich platformy szwedzkiego statku. Następnie w stoczni Saab w Karlskronie wykonane zostaną montaż wyposażenia wywiadu elektronicznego oraz finalny etap prób morskich przed przekazaniem go użytkownikowi. Kontrakt z polskim partnerem wynika ponadto z ustaleń memorandum porozumienia zawartego pomiędzy Saab a PGZ w październiku 2016 roku.

- Dla Stoczni Remontowej Nauta udział w tym przedsięwzięciu będzie szansą na dalszy, dynamiczny rozwój i możliwość zwiększenia portfela zamówień na statki, nie tylko na arenie krajowej. Posiadamy wykwalifikowaną kadrę, mamy odpowiednią infrastrukturę i wieloletnie doświadczenie. Jesteśmy firmą, która bardzo szybko się rozwija, stawia na innowacyjność, odważnie i z powodzeniem wchodzi na nowe obszary techniczne - to wszystko sprawia, że jesteśmy przygotowani do udziału w projekcie, jakim jest budowa jednostki o specjalnym przeznaczeniu - tłumaczy Sławomir Latos, prezes Stoczni Remontowej Nauta.
- Okręty wywiadowcze muszą wyróżniać się dostępnością i niezawodnością na najwyższym poziomie. Nauta jest doświadczonym partnerem, z wysokimi kwalifikacjami. Jestem również bardzo zadowolony z faktu, iż pierwotne zamiary współpracy z Polską Grupą Zbrojeniową przekształciły się w rzeczywiste partnerstwo biznesowe, które już teraz przynosi wymierne korzyści dla zaangażowanych stron - stwierdził Jyrki Kujansuu, wiceprezes Saab odpowiedzialny za Polskę i kraje bałtyckie.
W 2016 roku Polska Grupa Zbrojeniowa podpisała porozumienie w sprawie możliwości współpracy ze szwedzkim koncernem zbrojeniowym Saab w zakresie budowy nowych okrętów dla polskiej Marynarki Wojennej. Dokument przewiduje podjęcie bliskiej współpracy przy pracach rozwojowych i dostarczaniu nowych jednostek podwodnych oraz nawodnych dla Marynarki Wojennej, a także dla klientów eksportowych.

Saab buduje obecnie pierwszy okręt podwodny typu A26 dla Szwedzkiej Marynarki Wojennej oraz prowadzi modernizację szwedzkich okrętów podwodnych. Portfel produktów grupy obejmuje jednostki nawodne i podwodne oraz szerokie portfolio rozwiązań i wyposażenia dla operacji morskich.
erka

Miejsca

Opinie (50) 1 zablokowana

  • Zazdrość (2)

    Widać jak niektórych gryzie, że Nauta jednak idzie do góry. Nie trzeba było pozbywać się kolejnych ludzi to by pracowali dalej dla REM a tak podpierają konkurencje. Mało tego to eksodus trwa i dokładanie kolejnych 20 mln nic panie PS nie pomoże.

    • 4 12

    • Upadłość

      Jak trup trochę pod wodą poleży to tez idzie do góry

      • 2 1

    • Idiota

      Lepiej prześledź sprawozdania finansowe i przyjrzyj się jak się spinają finansowi żeby Ci wypłatę przelać na konto. Chyba ze za krótki jesteś i nie widzisz.

      • 4 1

  • (1)

    wybrana jako wykonawca platformy okrętu rozpoznania radioelektronicznego (SIGINT) dla Królewskiej Szwedzkiej Marynarki Wojennej.

    co to jest ta platforma?

    • 2 4

    • nikt nie wie?

      • 2 0

  • (2)

    Teraz zobaczycie czas budowy okretu

    • 3 0

    • Będzie dużo czasu żeby zobaczyc ten czas (1)

      • 2 0

      • Jak katamaran dla UG...

        Niedługo remont, tak?

        • 2 0

  • Na kij im to przeciez emigranci wpadaja przez most nie przez baltyk lodziami???

    dziwne szwedziki sa na maxa zakrecony narod.

    • 3 1

  • A gdzie tarcze po bokach i smok na dziobie? Pytam się ja.

    • 7 0

  • Brawo nauta ! Brawo

    • 10 4

  • Czy to na górze ma butlę LPG?

    Okręt w gazie tanio sprzedam.

    • 10 3

  • Dobre (5)

    Dla siebie ten chory kraj nie potrafił zbudować przez kilkanaście lat jednego statku, a dla Szwedów dadzą radę i jeszcze w tyłek ucałować zdążą.

    • 17 8

    • (2)

      Statek za statkiem idzie do wody !! Jak się nie znasz to milcz złamasie !!

      • 6 9

      • (1)

        A kto cię złamańcu napisał że cały statek? Naucz się czytać analfabeto przedwojenny i zamilcz jak się tu odzywasz.

        • 6 2

        • Bosman kondonie , bierz się za przestawianie kontenerów ze złomem i szczynami a nie siedzisz na telefonie !!

          • 1 3

    • to nie statek tylko sam kadłub i to do jakiegoś śracza (1)

      i pewnie za psie pieniądze bo kase się robi na wyposażeniu i techologiach a nia na kadłubie

      • 3 1

      • Północna podobno na wyposażeniu i technologiach zarabia najlepiej !! Hehe

        • 5 0

  • (3)

    Nie dziwie się, że zbuduje jak Polacy tańsi od innych o jakieś 2-3 razy a dodatkowo dobrze pracują.

    • 21 7

    • pewnie takiego sr**za to nie opłaca sie w Chinach ani Korei zamawiac bo

      koszty transportu i wszytkiego związanego z budową podbne

      • 3 0

    • Taak... (1)

      Raczej Ukraińcy z pomocą Polaków ;)

      • 8 2

      • Dokładnie

        W dodatku na własnej działalności...

        • 9 0

  • Coś na zachetę od Saaba (1)

    W oczekiwaniu na kontrakty od polskiego rządu, więc wybór Nauty nieprzypadkowy, bez bajerów p. Prezesa o wielkiej fachowości stoczni.

    • 29 3

    • Brawo Misiewicz.

      • 4 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Leszek Pankiewicz

Od 2011 prezes zarządu Solwit SA. Aktywnie uczestniczył w rozwoju projektów inwestycyjnych w...

Najczęściej czytane