• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe bezpośrednie połączenie morskie Hongkong-Gdańsk

erka
28 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Uruchomiona został nowa bezpośrednia linia drobnicowa do Gdańska, obejmującą siedem portów w południowo-zachodnich Chinach. Uruchomiona został nowa bezpośrednia linia drobnicowa do Gdańska, obejmującą siedem portów w południowo-zachodnich Chinach.

Rohlig Suus Logistics uruchomił bezpośrednią linię drobnicową do Gdańska, obejmującą siedem portów w południowo-zachodnich Chinach. Połączenie na trasie Hongkong-Gdańsk odbywać się będzie z tygodniową częstotliwością. Statki z Gdańska wypływać będą w niedzielę. Czas przejścia jednostki z Hongkongu do Gdańska wynosi 32 dni.


Pod koniec października 2013 Alians P3 poinformował o zamiarze zawijania do Gdańska w ramach nowego serwisu. Pod koniec października 2013 Alians P3 poinformował o zamiarze zawijania do Gdańska w ramach nowego serwisu.

Hongkong jest terminalem zbiorczym, do którego trafiają ładunki z sześciu portów chińskich: Xiamen, Qingdao, Tianjin, Fuzhou, Dalian oraz Kaohsiung na Tajwanie. Po konsolidacji towarów w Hongkongu, statek wypływa bezpośrednio do Gdańska.

Podobny typ połączenia operator realizuje już na trasie z Hongkongu do Hamburga. Zwykle jest to serwis mniej konkurencyjny cenowo, jednak jego przewagą jest krótszy czas przejścia, jak również może różnić się formalnościami celno-podatkowymi w zależności do bieżących potrzeb klienta.

Rohlig Suus Logistics ma już w swojej ofercie inne regularne połączenia, np. na trasie z Szanghaju, Ningbo i Yantian do Hamburga i Gdańska.

Dzięki Deepwater Container Terminal (DCT) gdański port ma już połączenie z Azją. DCT rozwija się dynamicznie i firma planuje budowę kolejnego terminala w sąsiedztwie już istniejącego. Dodatkowo Alians P3, potwierdził pod koniec października 2013 chęć zawijania do DCT Gdańsk. Statki nowego aliansu trzech największych na świecie armatorów kontenerowych będą najprawdopodobniej zawijały do gdańskiego terminalu DCT. Alians P3 to inicjatywa Maersk Line, Mediterranean Shipping Company i CMA CGM.

Współpracą z gdańskim portem zainteresowana jest firma Cosco Shipping Line & Cosco Freight Forwarding. Chińscy inwestorzy już kilkakrotnie odwiedzili Gdańsk. COSCO dysponuje 800 oceanicznymi kontenerowcami, które rocznie przewożą 400 mln ton towarów, zawijając do portów w 160 krajach.
erka

Miejsca

Opinie (45)

  • zaleje nas jeszcze wiecej chinskiej tandety (1)

    w druga strone statki i owszem plyna ale pod balastem i z pustymi kontenerami
    wykupia na kiedys skosnoocy na nasze wlasne zyczenie...

    • 7 2

    • zamawiasz co np

      na allegro koszt wysylki 15-20zl. zamawiasz cos u chinczyka wysylka 0zl....

      • 0 0

  • Połączenia promowe (2)

    Dlaczego z naszych portów nie ma żadnych połączeń promowych poza Skandynawię?

    • 3 1

    • terminale są. zorganizuj coś :)

      • 1 0

    • Po co promem pływać? Szybciej i taniej samolotem. Może Polacy są za mądrzy na jakieś głupie promowe popijawy? Taniej i wygodnie w domu z przyjaciółmi :)

      • 1 0

  • zamawiam sporo w sklepie (1)

    dx.com :) od nich paczki ida ok 10-14dni. Raz tylko szla 6tygodni.

    Ogolnie wysylaja samolotem. Statkiem to chyba rzeczy, ktore nie sa "na juz".

    Szkoda, ze juz PLO nie dziala tak jak kiedys... Polska wszystko wyprzadala lacznie z Dalmorem i ich flota...

    • 2 0

    • Drogo mają.

      Popatrzyłem tam chwilę i to co widziałem to żadne aj waj - ceny.

      • 0 0

  • Rozwijamy się :)

    Tak trzymać- Gdańsk musi trafić do światowej czołówki :)

    • 6 0

  • artykuł sponsorowany?

    nie znalazłem nigdzie wzmianki ze to płatna reklama. a jeśli to nie reklama to poziom działu gospodarczego sięga dna...

    pzdr
    paw

    • 2 2

  • Ustawa o przedstawicielstwie podatkowym celowo ogranicza przedsiębiorczość.

    Gdzie zwolnienie z płatności VAT-u w imporcie - tylko dla procedur uproszcznych. Hamburg się z nas śmieje. Wszechwładni urzędnicy z Ministerstwa Finansów (dawniej GUC) z pseudo- generałem na czele tłumią rozwój polskiej logistyki.

    • 4 0

  • Powinno sie uruchomic linie promowa z (2)

    Gdańska do Hong Kongu. Ale widze ze w Gdańskim Urzedzie Morskim maja zbyt niska wyobraznie jakie to udogodnienie moglo by byc dla mieszkancow Trojmiasta.

    • 3 1

    • Kto ma czas aby poświęcić miesiąc na dotarcie na drugi koniec świata? (1)

      Gdy samolotem trwa to jeden dzień?

      • 0 0

      • Ja wiem ale po Twojej odpowiedzi to widze ze

        mieszkancy Trojmiasta nie maja humoru i nie znaja sie na zartach. Ja zdaje sobie sprawe ze glupote napisalem ale mimo wszystko wiekszosc komentarzy na forach jest smutna. To znaczy ze przecietny polski obywatel zle widzi przyszlosc w kraju. Nie ma optymizmu. To zle.

        • 1 0

  • i co z tego ???

    • 2 0

  • Jestem zasmucony

    Bo jest to jednoznaczne z napływem chińskiego badziewia, które w Chinach kupione za 1 dolara w Polsce sprzedane za 30 Zł lub jeszcze drożej.

    • 2 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Górski

prezes Przedsiębiorstwa Budowlanego „Górski”.Spółkę, ze stu procentowym kapitałem polskim reprezentują jej założyciele i obecni członkowie Zarządu: Bogdan Górski – Prezes i Iwona Górska – Wiceprezes. Przedsiębiorstwo powstało w 1981 roku, koncentrując się głównie na realizacji domów jednorodzinnych na zlecenie indywidualnych inwestorów.

Najczęściej czytane